Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Flashtelenül

Címkék: weboldal

2008.07.03. csütörtök 22:43 Konrad

Nem szeretem a flash oldalakat. Konkrétan a Flash megoldással nincs bajom, nagyon sok esetben érdemes használni, de ha egy weboldal erre - és szinte csak erre - épít, az idegesít.

Kezdve azzal, hogy le kell tölteni egy csomó adatot. Arra várni kell. Aztán egy egyszerűbb oldal is zabálja az erőforrásokat. Közben nincs semmi olyan felhasználói élmény, ami miatt ez nekem jobb. Sőt, az ilyen oldalak jellemzően lassúak is: várni kell az animációra. Ha szöveg van benne, akkor nem lehet másolni, a görgetés nem támogatja az egerem görgetőjét stb.

Fölösleges az egész. Nem kell.

Persze van helye a flash-nek. Például ha videót akarunk az oldalra, akkor ezerszer jobb, mint a beágyazott Microsoft videólejátszó. Aztán ha mindenáron animált logót akarunk, akkor arra is jó. Egészen pofás hirdetéseket lehet csinálni belőle. Sőt, kisfilmeket is lehet gyártani, no meg játékokat, amiket a böngészőben játszhatunk. De ne weboldalt csináljunk!

Még akkor se, ha a Google majd mostmár fel is tudja indexelni azokat, márha jól vannak elkészítve.

Hozzá kell tennem: ha indokolt a flash oldal, akkor még jó is lehet. Van ilyen példa is, de ezek inkább kivételek.

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr18552227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moe 2008.07.03. 23:39:19

és ha nem jelentjük ki, hogy a weboldalak kizárólah információt közölhetnek?
vö.: szórólap / termékkatalógus / hírújság / magazin

Örülök, hogy segíthettem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.03. 23:45:40

Akkor jó lehet a flash, ha nem információt közöl a weboldal. De ha azt közöl, akkor IMHO nem jó.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.07.03. 23:52:48

Én nehezebben találnám meg azt a vonalat.

"Közben nincs semmi olyan felhasználói élmény, ami miatt ez nekem jobb." - de hát van, egy szépen összerakott, profi design az bizony kellemesebb felhasználói élményt is jelent!

Én inkább úgy fogalmaznám meg, hogy ha információt szeretnénk átadni, még ha minimális is az, akkor ne használjunk teljes Flash weboldalakat. Ilyen egy céges weblap, ahol a legfontosabb, hogy gyorsan információhoz jussunk a cég elérhetőségeit, tevékenységi köreit illetően. Egy designer viszont lehet, hogy a Flash adta gazdag megjelenési lehetőségekkel, animációkat szeretné bemutatni ízlésvilágát, professzionalizmusát, ott jól jöhet egy Flash alapú weblap. Egy barkácsáruház, egy webshop ne Flash alapon működjön, mert sok a böngészőben amúgy rendelkezésre álló lehetőség nem elérhető, viszont szükséges lehet. Egy autógyártó cég mutassa meg szépen az autót!

moe: egy oldalnyi szórólap jellegű honlap esetén esetleg Flash alapú, termékkatalógus, hírújság, magazin esetén pedig még véletlenül sem! Már csak az, hogy valaki nem tudja továbbküldeni ismerősének az érdekes termék URL-jét nagyban rontja a felhasználói élményt.

Én nem várnék nagy változást amúgy ettől a lépéstől. Nem a kereshetőség hiánya volt az egyetlen visszatartó tényező, ezután sem az kell hogy legyen a motiváció, hogy már kereshető is az oldal. Amúgy még semmit sem tudunk a technológiáról, szóval azt sem tudjuk, hogy mennyire működik jól, használhatóan...

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.07.03. 23:54:52

Jól megfogalmaztuk kb. ugyanazt. :) Találtam egy még jobb összefoglalást: ha egy "üzenet" átadása a cél, ha a - jó értelemben vett - "parasztvakítás", akkor Flash, figyelembe véve a kötöttségeit, egyéb problémáit.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.04. 01:00:52

A plugin igényes weboldalak még egy árkot ásnak a honlapot fenntartó (terjesztő) és a látogató (fogyasztó) között. Ez nem csakj a flashre, hanem a java oldalakra is igaz.

Nem szeretem, nem is csinálom, pedig egy időben toltam rendesen. Aztán szépen elfelejtettem a flash-t. Azóta béke van.

Persze egy-egy videós vagy zenés oldalon van létjogosultsága. Bannerben kevésbé.

Benji · http://www.moondimensions.com 2008.07.04. 05:12:51

A gond az hogy millióegy esetben nem jól használják a flasht. Görgetést, oda-vissza gombot és deep linking-et is meg lehet oldani. A tartalom betöltésre is vannak remek példák, hogyan lehet baromi gyors, tehát a kakaó benne van csak nem jól használják.

A google indexeléssel az a gond, ha a flash dinamikusan jeleníti meg a szövegeket, tehát a script rajzolja ki a szövegmezőket, akkor nem hinném, hogy a google ennek ellenére belelát. Ha ezt képesek lennének megoldani, akkor egyik napról a másikra SEO forradalom törne ki - legalábbis szerintem.

KnA 2008.07.04. 08:45:29

A Flex egy flash alapu technologia, az Adobe adta ki, es a gorgetes, deep-linking, scroll problemak nincsenek jelen vele, es a hasznalata (programozokent/felhasznalokent) nagyban hasonlit az AJAX-os alkalmazasokhoz. Egy iszonyatos elonye van a flashnek: Mindenhol (ertsd: bongeszok) ugyanugy nez ki benne az amit az ember megalmodott, es a flash-plugin 99% szazalek koruli elterjedtsege mellett jo dontes lehet azoknak, akik szeretnenek egy igenyes weboldalt osszehozni (peldaul tipografiailag vagy a grafikai lehetosegeket tekintve messze tulmutat barmin amit AJAXban el lehet erni).

Termeszetesen ez is csak egy eszkoz, es ugyanugy lehet buta dolgokra hasznalni, mint ertelmes site-ok keszitesere.

flex.org/showcase/

Mr.Zs. · http://www.loginet.hu 2008.07.04. 10:05:09

Nem egy rossz dolog, hogy a google tud indexelni flash lapokat, de nem hiszem, hogy ez azt jelentené, hogy mostantól elárasztanak minket a flashes oldalak.

A komolyabb ebusiness oldalakon a flash marad designelem, vagy bemutató eszköz, a hírportáloknál szintén, néhány kis cégnél, akik eddig is brossúra oldalakat csináltak, most már korlátozások nélkül használhatnak flash oldalakat, amik valljuk meg, néha kompaktabbul, jobban nézhetnek ki. Már csak azért is, mert nem kell foglalkozni a böngészők inkompatibilitási problémáival, ezért a kevésbé alapos (khm.) fejlesztőknek sem gond egységesen megjelenő oldalt készíteni.
Szóval a képlet valami ilyesmi: alacsony információs tartalmú szolgáltatások vagy termékek, magas design faktorral => Flash oldal.
Szokatlanul magas egyetértés lesz ebben a kérdésben, úgy érzem. :)

Szili 2008.07.04. 10:26:59

"Nem szeretem a flash oldalakat. Konkrétan a Flash megoldással nincs bajom, nagyon sok esetben érdemes használni, de ha egy weboldal erre - és szinte csak erre - épít, az idegesít."

Ez az egyéni szociális magánügyed. Merthogy:
"Kezdve azzal, hogy le kell tölteni egy csomó adatot."
Csak ha rosszul van megcsinálva, vagy ha kellően nívós ahhoz, hogy sok értékes adatot kelljen letölteni. Egyszer a Mozart Souvenirnek volt egy karácsonyi bannerje AniGIF-ben, valami szöveg néhány fázisos havazással, 40 KB. Megbíztak egy új designert, hogy újítsa föl, az illető belerakta a Jingle Bells-t jó hangminőségben, a szövegre pedig dinamikusan hullott a hó és megakadt rajta (le volt programozva), néha még spontán hófuvallat is felfedezhető volt. 38 KB VOLT hangulatos zenével, hóeséssel, szemben egy ugyanekkora aniGIFfel. A srác értett hozzá! De meg lehet nézni a weboldalukat. Ha tehát egy bannernél ilyen arányok vannak, akkor egy weboldalnál is, CSAK ÉRTENI KELL HOZZÁ.

"Aztán egy egyszerűbb oldal is zabálja az erőforrásokat."
Vagy rosszul van leprogramozva, vagy vegyél Mac-et. A JavaScript egyébként jobban zabálja.

"Közben nincs semmi olyan felhasználói élmény, ami miatt ez nekem jobb."
Vagy van, ha úgy csinálják meg. Mondjuk nézd meg ezt: www.boblbee.co.hu/interface.html Én konkrétan behaltam a felhasználói élménytől (kattints mondjuk az Életképekre, a Mániára vagy a Katalógusra), csak sajnos nem fejezték be az oldalt. Állítólag alulszámolták magukat, ezért időlegesen HTML-oldal készül, de az egyik szemük sír. De szerintem nem bűn, ha valaki Lexus-t szeretne, csak aztán rájön, hogy nincs rá elég pénze. Attól még az megmutatkozik, hogy nívót kíván meg.

"Ha szöveg van benne, akkor nem lehet másolni"
Nem tudtad, hogy le lehet pogramozni, hogy lehessen másolni? Pl. dinamikus szövegeket is be lehet embeddelni pl. TXT-ből, XML-ből.
Tehát vagy
1. nem ért hozzá aki készíti
2. vagy ért, de a megrendelő nem akarta, hogy bárki másolgathasson jogvédett szöveget. (3. mindkettő)

"a görgetés nem támogatja az egerem görgetőjét stb."
Nem tudtad, hogy ezt is le lehet programozni? Vagy lásd az előbbi oldalt, ott az egér mozgásához kötött a scroll, minek oda görgő...

"Hozzá kell tennem: ha indokolt a flash oldal, akkor még jó is lehet. Van ilyen példa is, de ezek inkább kivételek."

A fentieket nem tudtad, tehát nem értesz hozzá, így kivételnek nevezed azt, ami jól van megcsinálva, miközben leszólod a technológiát. De ha nem értesz hozzá, lásd nem tudtad a fentieket, akkor MILYEN TANÁCSOKAT ADSZ A HOZZÁD FORDULÓKNAK?

"Fölösleges az egész. Nem kell."
Hasonlat: "Szar ez a Lexus, még sluszkulcs sincs benne, meg a gombokat sem találom!"
Mivelhogy nyomógombbal indul, és hangvezérelt! :-D
(Csak a hasonlat kedvéért persze.)

De persze, igazad van kedves Tanácsadó, ragadjunk le inkább a Suzukinál!!!

Európában páros lábbal rúgnának ki a nívós cégektől ezzel a flashtelenül-szöveggel, ott ugyanis van pénz JÓL megcsinálni a Flash-oldalakat, Te innen Magyarországról pedig csak csaholni tudsz a részedről ismeretlen technológiára, és ezt a helyi példákra alapozod, mintha az számítana.

Nézz meg egy www.2advanced.com -ot, és írj nekik bátran, szerintem iderepülne valaki tőlük, adna két pofont, majd visszaszállna a repülőgépre. De előbb válts gyorsabb netkapcsolatra, mert már Ausztriában is a 30 megabit a normális.

Ha Tanácsadó vagy, nem leszólni kellene valamit, mert az NEM TANÁCS, hanem elmondani, hogy hogyan kell megcsinálni JÓL, esetleg SZOLGÁLTATNI is. De persze egyikre sem vagy képes, az egész vállalkozásod a "Suzukira" épül. Ahhoz persze nyilván nagyon értesz, különben csak rövid ideig csinálhattad volna, de ez nem azt jelenti, hogy gátlástalanul véleményt publikálhatsz olyasmiről, amihez viszont láthatóan nem értesz - lásd: nem tudtad, hogy az aggályaid kiküszöbölhetőek egy hozzáértő kézzel.

Ez ugyanolyan komolytalan, mintha az albán katonaság leszólná az amerikai vadászgépet. Nem lenne nevetséges? (Ismerve a viccet az albán légvédelemről.)

Szili 2008.07.04. 10:55:39

Tehát ha a cikked címe ez lenne: "A Flash buktatói és megoldási javaslatok" és leírnád, hogy hogyan kell hatékonyan megcsinálni, akkor EZ TANÁCSADÁS lenne.

pollner · http://soreo.biz 2008.07.04. 11:05:41

A Flash önmagában szép, jó, ügyes, okos, csak sokan visszaélnek vele és ezzel lejáratják. (A Flasht és a webtervezői szakmát is) A legnagyobb baj, hogy a sok honlapnál nem a tartalomból (közlendőből) indulnak ki, hanem a megrendelő megkeres egy "dizájnert" hogy "kellene már egy mutatós honlap", elkészül valami grafikai keret, aztán abba kell begyömöszölni a tartalmat. A gyakorlat azt mutatja, hogy a teljesen laikus megrendelők (tapasztalatom szerint még 60 % felett van az arányuk) pénztárcája könnyebben megnyílik egy mutatós Flash-re, mint egy munkásabb, de kevésbé látványos tipóra, vagy valami minimalista grid-designra. (Vö: parasztvakítás) Tapasztalatom szerint azokat, akik ész nélkül, öncélúan alkalmazzák a "teljes Flash" megoldásokat a legritkább esetben izgatja a SEO.

Longhand · http://longhand.hu 2008.07.04. 11:24:22

Dotkommentár: Meg az, hogy vannak ilyen flashbuherátor cuccok, amivel egyszerűbb a dilettánsoknak összerakni egy laikusnak látványos oldalt.

És ezzel van lejáratva a flash mint mondod.
Mondjuk ez a "néha még spontán hófuvallat is felfedezhető volt" nem kicsit mosolyogtatott meg, elnézést.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.07.04. 11:24:45

Szili: a magyar oldal elég béna, szerintem gáz ha te azon a navigáción lehaltál. :) A nemmagyarnak is vannak hibái, pl. ha meg akarod mutatni a porfoliójukból a videót a haverodnak Skypeon, akkor linket nem tudsz átküldeni, csak egy kisfogalmazást, hogy hogyan navigáljon el oda. Amúgy szép, de a hír ellenére kizárt, hogy ezt értelmesen le tudja indexelni az Adobe csodatúlja. Részemről amikor tanácsadok, akkor nem azt nézem hogy Amerikában milyen a helyzet, hanem hogy Magyarországon milyen lehetőségek vannak fejlesztőügyileg, felhasználóügyileg.

Szili 2008.07.04. 11:28:36

Igen, ez is olyan mint bármilyen eszköz. Jól is lehet használni, rosszul is lehet használni, de az nem az eszköz hibája.

Ott van a Mozart Souvenir, meg lehet nézni az aloldalaikat is, közvetett úton, de tudom hogy számukra ez a (ma már nem) új oldal anno hatalmas előrelépés volt a számok szintjén is. Akkor meg miről beszél Konrád? :) Nyilván arról, ameddig ő ellát, de egy tanácsadónak szélesebbnek kellene lennie a horizontjának.

Longhand · http://longhand.hu 2008.07.04. 11:45:06

Örök téma egyébként ez a flash, Ginánál, jól megtárgyaltuk már egyszer: www.ginadesign.hu/blog/?p=63

Szili 2008.07.04. 12:06:14

Kedves András,

Egyrészt magánvélemény-különbségen kár vitatkozni, tehát ezt nem is teszem, másrészt teljesen érthető az aggályod, azonban erre is igaz, hogy megoldható, nem is túl komplikált.

Mondjak példát? Nem is külföldi: www.kirowski.hu Flash-oldal, MÉGIS minden része lehet közvetlenül címezhető.

Tehát megint miről beszélünk, ha nem a hozzáértésről?

Természetesen egy nagymennyiségű adatot közlő oldalnak vagy egy webáruháznak nem kell a Flash.
De ha nívót kell kommunikálni, ha üzenetet kell közölni, akkor próbáld meg pl. a Boblbee "mozgásban a bizalom" szlogenjén HTML-ben kommunikálni. :) Kíváncsi leszek, hogy Motion Blur-on kívül mi mást tudsz felmutatni.

És persze nyugodtan neki lehet veselkedni leszólni szépen sorban az ebben a portfolióban található oldalakat:
www.f-i.com/work/all

Csak Flash-es oldalak vannak benne. A legnagyobbaké. A legjobbaké. Csaholjunk együtt. :D
Meg a www.sony-ericsson.hu

"azt nézem hogy Amerikában milyen a helyzet, hanem hogy Magyarországon milyen lehetőségek vannak fejlesztőügyileg, felhasználóügyileg."
Ez jó, ez valóban dícséretes!!! De ez ne a technológia leszólásában nyilvánuljon meg (amihez látod nem értetek), hanem abban, amit mondtam: mondjátok meg, hogy hogyan kell jól megcsinálni, és esetleg szolgáltassátok is.

(Bár a gond az, hogy magyarországi helyzetet éppen az ilyen hozzáértésnélkül leszólássokkal generáljátok olyanná, amilyen. Viva Suzuki!)

Tudjátok szolgáltatni ezt, vagy sem? Ha valaki megkér titeket - hallgatván a tanácsotokra, miszerint cserélje le a Flash-oldalát - arra, hogy rendben, akkor ültessétek át ugyanazt a nívót, dinamizmust és arculatot HTML/CSS-be, tudtok-e megoldást nyújtani? Vagy csak néhány színes DIV-et tudtok egymásrapakolni?

Varga Zsolt · http://www.netteszt.hu 2008.07.04. 12:37:09

Kedves Szili!

Úgy látom neked alapelemed leszólni másokat, de azért közlöm a tényeket.
1. Ma itthon a cégek nagy részének nincs arra pénze hogy olyan flash oldalakat készítessen magának mint amilyet lehetne.
2. Egy flash oldal sosem lesz olyan gyors mint egy "sima" html oldal.
3. Egy flash oldal sosem fog tudni(a jelenről beszélek) vetekedni a keresőkben a helyével egy html oldallal.

Ezek tények. Nem kell hozzá érteni, bizonyítani kell.
Szvsz a kirowski.hu-t kb 10 sec után zártam be mert nem szeretek az információra várni. Nem szeretem azt amikor sokat kell kattintgatnom egy oldalon az információért.
Az az érdekes hogy tapasztalataim szerint ezzel itthon szinte mindenki így van.

Viszont abban egyetértek veled, hogy van ahol szükség van egy szépen megtervezett flash oldal. Ehhez semmi más nem kell csak pénz.
Ellenben szerintem flash nélkül is lehet gyönyörű oldalakat készíteni.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.07.04. 13:08:36

Szili: arról beszélünk, hogy 1) nem oldható meg a Flash SEO-ja költséghatékonyan, és valószínűleg a jelen hírrel sem lesz megoldva (igen, meg lehet oldani, ebben egyetértünk), 2) szép példa a Kirowski, mert ugyanúgy bugos mint a fenti 2advanced: ha a Kapcsolat linkre kattintasz, az URL nem változik meg, szintén nem tudod első blikkre linkelni, könyvjelzőzni. Plusz még ha kitalálod is, hogy #kapcsolat (advanced user vagy!), akkor is a csili-vili animáció miatt várni kell az információra (nem a Flash mérete miatt lassú, hanem az animációk miatt). Szóval az van, hogy el lehet jutni Ausztráliába úszva, de a legcélszerűbb mégis a repülő. Rengeteg meló a "semmiért", gyakorlatilag nem jobb a Kirowski honlapja egy hasonló kategóriás HTML alapú oldalnál, viszont sokkal fényesebben csillog, sokkal több munkával. Más kérdés, hogy tech demo-nak jó lehet, és ahogy írtam fentebb is, nem az információközlés, hanem annak az üzenetnek a közlése a cél, hogy mi ezt is meg tudjuk csinálni (ha tényleg ezt akarja az ügyfél, és tényleg kifizeti érte az extra zsét), akkor oké.

Volt könyvelőm honlapja lenne a legjobb példa (csak bezárta a boltot), NAGYON ronda 1990-es designú HTML-es volt a honlapja, viszont mindig másodpercek alatt megvolt a faxszáma, gyorsabb volt mint megkeresni a mobil telefonkönyvében.

Mutass olyan példát, amiben nincs ilyen hiba (tényleg minden oldal, vagy legalább a jellemzően linkelendő oldalak linkelhetőek, megcsinálták hozzá a SEO-t is, és nincsen rajta több másodperces animáció az infó megkapása előtt)! Igen, meg lehet csinálni, csak valahogy még "senki" sem csinálta meg?

csiszi 2008.07.04. 13:39:31

Itt már nagyon megy az anyázás, de azért vegyétek észre, hogy azt kéritek számon a flash-en, hogy jöjjön be nagyon gyorsan az információ, amikor a csilivili animált oldalváltás nem a technológia mellékterméke, hanem a lényege.

Mert bár neked nagyon gyorsan kell az info, mert nagyon pörögsz és vakon gépelsz, de szvsz a többséget nem zavarja +2 mp, viszont lenyűgözi őket a belőle áradó profizmus és "wow" effekt. Egy durva ajax oldal is elérheti ezt, de 1: más célközönségnél (te és én értékeljük, de a láma cégvezető már nem biztos), 2: nem tartom 100%-ig biztosnak, hogy egy nagyon szép (és sok esetben ez a cél, ha új ügyfelet akarunk szerezni: a régieknek akár egy belső, nem flashes és nem ajaxos tudásbázist is csinálhatunk) és nagyon profi ajax oldalt olcsóbb létrehozni, mint egy flashest.

Ha mondjuk új könyvelőt keresnék, és a nagyon ronda, már-már igénytelen (de persze gyors) oldallal rendelkező hasonló szolgáltatást nyújtana, mint a bensőséges és bizalomgerjesztő flashes, valószínűleg én is az utóbbi felé hajlanék.

VÖ: Miért nem csak annyi van a reklámban, hogy "audi 3 ajtós kocsi, 5 személyt szállít, X millió ft", minek kell látnom, ahogy megcsillan a naplemente fénye az ablakon? Minden termék/szolgáltatás mellé lehet image-et építeni, akármilyen hülyeségről van szó (minek vesznek eldobható 20 forintos öngyújtó helyett zippo-t?)

zsolti 2008.07.04. 14:08:02

nyilván senkinek nem tűnt fel, h egy kirowskihunak tök más lehet a célja, mint a gipsz jakab könyvelőbété honlapjának.. ahh, fáj.

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.07.04. 14:14:28

Fú, és mennyire fejlett, de főleg költséghatékony CMS rendszereket lehet a flash oldalak mögé illeszteni, ihhihi, márpedig manapság célszerű időnként valamit frissíteni, mondjuk az árakon legalább.

"Ha mondjuk új könyvelőt keresnék, és a nagyon ronda, már-már igénytelen (de persze gyors) oldallal rendelkező hasonló szolgáltatást nyújtana, mint a bensőséges és bizalomgerjesztő flashes, valószínűleg én is az utóbbi felé hajlanék."

Kár, hogy ez utóbbit meg nem fogod megtalálni, nem baj. Bár a Google a Macromedia emlékeim szerint már 500 éve kiadta az indexeléshez szükséges to-dokat.

Itt van az egyik kedvencem: www.spirithotel.hu
Szép. Nagyon. De meg fogják-e őket valaha is találni mondjuk medical wellnesst keresve? Vagy egy új akcióhoz mi kell? Zúzni az fla-t?

boblbee 2008.07.04. 19:25:08

Szervusztok!

Látom frissen szóbakerült a weboldalunk. Saját tapasztalatom, hogy a keresőbarátiság semmiféle hasznot nem hozott nekünk. Ezt kipróbáltuk Google Adwords formájában.

Ami hasznot hoz: marketing, marketing, promóció, promóció, akciók, figyelemfelhívás, márkaelmélyítés, linktárban történő regisztrálás, partnerekkel való szövetkezés.

Megjelent egy teszt az Index-en, amelyen egy félig rossz laptoppal tesztelték a termékünket. A teszt sikeres volt - bár a végén a laptop eltört, de csak mert hat métert zuhant, amit nem is beszéltek meg velünk, mert akkor másik táskát adtunk volna, ami alighanem attól is megóvta volna a laptopot, nemcsak a baseball-ütésektől.

Ez hozott nekünk az első két napban 18 ezer, majd 8 ezer látogatót, és akkora értékesítési csúcsot, ami bőven kitermelte a laptopot. Ez a tapasztalat tanulságos volt és kihatott a jövőbeli marketingstratégiai terveinkre is.

Tehát promóció, promóció, promóció, mi erre szavazunk, és a jövőben is erre fogunk szavazni. Ettől függetlenül bizonyos vagyok benne, hogy van olyan piaci terület, amelyen hatékony eszköznek bizonyul a keresőoptimalizálás. Most hirtelen nem tudok példát, de biztosan van ilyen, de esetünkben nem tudott szerepet játszani, csak pénzkidobás volt. Talán a szolgáltatási szegmensben...

További szép napot!
Varga Endre, Boblbee

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.07.05. 09:03:56

Endre, Boblbee,

maradjunk annyiban, hogy ezt így talán kár volt leírni. Vagy, ha kommentedet egy zseniális oximorongyűjteménynek szántad, akkor elismerésem.

boblbee 2008.07.05. 09:46:45

Köszönöm libretto, bár nem jöttem rá, hogy melyek voltak a szövegben az ellentétes fogalmak. Mindenesetre régebben voltak költői szárnypróbálgatásaim.

Tünde 2008.07.05. 10:19:34

Nos, nálam nem jön át a wow! élmény egy flashes oldalánál, a profizmus meg főleg nem jut róla eszembe.
Én nem a dizájner kvalitásaira vagyok kíváncsi, ha teszem azt gipszkartonszerelés érdekel, hanem arra, hogyan kell gipszkartont szerelni.

Ha egy honlapon az a szöveg jelenik meg elsőként, hogy "betöltés X%" már zárom is be. Ahol nem az a cég elsődleges és egyetlen célja, hogy kielégítse az ÉN igényemet, hanem saját maga előtt akar villogni a honlapjával, vagy megmutatni, hogy neki mennyi pénze volt erre (is), az a cég az én szememben amatőr.

Arról nem beszélve, hogy sokan munkahelyről interneteznek, és sok helyen sokminden le van tiltva, és a mezei dolgozó nem tölthet le semmit. Voltam olyan honlapon ahol csak fekete és szürke kockák jelentek meg...

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.06. 23:30:16

Bártházi András 2008.07.04. 13:08:36
"Szili: arról beszélünk, hogy 1) nem oldható meg a Flash SEO-ja költséghatékonyan, és valószínűleg a jelen hírrel sem lesz megoldva (igen, meg lehet oldani, ebben egyetértünk)"

Megoldható, költséghatékonyan, top manipulálással, szabványos w3c kimenettel.

Varga Zsolt 2008.07.04. 12:37:09
"Kedves Szili!

Úgy látom neked alapelemed leszólni másokat, de azért közlöm a tényeket.
1. Ma itthon a cégek nagy részének nincs arra pénze hogy olyan flash oldalakat készítessen magának mint amilyet lehetne.
2. Egy flash oldal sosem lesz olyan gyors mint egy "sima" html oldal.
3. Egy flash oldal sosem fog tudni(a jelenről beszélek) vetekedni a keresőkben a helyével egy html oldallal."

Terljes mértékben osztom a véleményedet.

Szili 2008.07.04. 12:06:14
"De ha nívót kell kommunikálni, ha üzenetet kell közölni, akkor próbáld meg pl. a Boblbee "mozgásban a bizalom" szlogenjén HTML-ben kommunikálni. :) Kíváncsi leszek, hogy Motion Blur-on kívül mi mást tudsz felmutatni."

Arra gondolj, hogy nem csak a flash programozható, hanem jópár egyéb kliens oldalon (is) futó szkript.

Szili 2008.07.04. 11:28:36
"Igen, ez is olyan mint bármilyen eszköz. Jól is lehet használni, rosszul is lehet használni, de az nem az eszköz hibája."

Ebben viszont teljesein igazad van.

---------

És még írhatnék sokmindent.

Azt gondolja a sok nagyokos, hogy nem lehet kiváltani a flash-t és a csillogást? Nem lehet megmozgatni egy oldalt telepítendő plugin nélkül (a js értelmező alapból eleme a böngészőknek)?

Beszéltek itt faszságokat emberek. Én csak lelkes amatőr vagyok, de ezt a maszlagot ne nekem adjátok be... Boblbee? Ehehe :) Ezt simán leveri tízszer egy jól megírt dhtml cuccos, és a szkript kevesebb, mint 1000 bájt.

Egy-két példáért ide látogassatok el:

www.dhteumeuleu.com/

És végezetül. Olvastam becsmérlő megjegyzéseket Konráddal kapcsolatban. De. Mielőtt itt a "hogyan ad tanácsot" témát tovább pedzegetnénk a következőket jegyezném meg:

- Konrád nem tanácsot adott, hanem leírta a véleményét, mint ahogyan azt mindenki más tette.
- Attól még, mert nem szereti és nem nagyon ért hozzá még adhat tanácsot ezzel kapcsolatban is, mert megkérdezhet egy szakembert (mint ahogyan azt gondolom teszi is)

Na léptem...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.06. 23:42:57

.Andrei, köszi. Nem szoktam reagálni az egyértelműen rosszindulatú támadásra. Minek. Az ügyfeleim nem ez alapján döntenek.

Igen, valóban a vélményem írtam le, és volt és lesz is olyan melóm, amikor a flash indokolt. Sőt, attól, hogy nem szeretem, még adhatok olyan tanácsot, hogy ezt kell használni. Mint ahogy a doki se szereti szükségszerűen a felírt gyógyszert...

Egyébként az meglepett, hogy senki nem hozta fel a Silverlight-ot :)

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.07. 01:06:03

Nincsmit. Zsigerből tettem :) Amúgy meg igazad van a dologgal kapcsolatban. Nem kell felvenni a kesztyűt... ÓóóóÓÓóóÓ Silverlight :)))

boblbee 2008.07.07. 12:48:57

Kedves Tünde, Andrei,

Először is szeretném megköszönni, hogy ilyen lelkesen reklámoztok minket.

Feltettétek magatoknak már a kérdést? Vajon a JS-megoldások és a CSS nem épp a Flash mintájára kezdett el fejlődni? De ez csak egy költői kérdés.

Andrei, köszönöm a DHTML-ajánlást, nagyon jó. Hadd jelezzem, hogy a megoldás, amit mutattál, egyrészt sokkal inkább terheli a gépet, mint a Flash-es megoldásunk, márpedig Konrád ezt is kifogásolta a bejegyzésében, másrészt a Javascript-es megoldás sehol sem volt még, amikor a designerünk 2006 elején egy délután alatt összeprogramozta Actionscriptben.

Lehet utánacsinálni.

További szép napot.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.07. 15:21:06

Kedves Boblbee,

Nem a weboldaladat akartam leszólni, hanem a flash kiválthatóságáról beszéltem. Az oldal baba és látványos. A dhtml és a flash közötti különbségekről nyithatunk vitát, de felesleges.

Ha megfizeted, akkor utánacsinálom.

Üdv,

Andrei

boblbee 2008.09.22. 02:13:43

Szervusztok!

Vitától függetlenül, új céges weboldalt készítettem. Mostmár HTML/CSS, JS és marginálisan Flash (pl. Életképek).

Remélem így jobban elnyeri a tetszéseteket. :)

www.boblbee.co.hu

Tény, hogy így olcsóbb, és könnyebben-olcsóbban frissíthető a Mac-es fejlesztőkörnyezetnek és CMS-rendszernek is köszönhetően.

Az IE6-ot nem ajánlom, még dolgozunk a kompatibilitáson. :)


süti beállítások módosítása