Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kérdések hete - mi történik a hazai interneten?

Címkék: statisztika onlinemarketing

2008.07.31. csütörtök 16:59 Konrad

Az internet fejlődik. A penetráció nő. A reklámköltés nő. Ezek mind olyan dolgok, amit olyan természetesnek veszünk, mint azt, hogy nyáron melegebb van mint télen, vagy hogy az egyik kóla jobb, mint a másik.

Erre pár napja Máth András elém rakott egy érdekes grafikont (kattintásra nagyobb és több):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az ábrán a Webaudit adatai találhatóak, 2004. elejétől a hétköznapi átlagos uniq visitor számok alkotják a grafikont - a teljes hazai forgalomra, illetve néhány nagyon portálra. Ami pedig az adatokból látszik, az érdekes és nagyon meglepő: a vége lefelé hajlik. A szezonalitást kiszűrve is az látszik, hogy nem növekszik a hétköznapi átlagos UV, hanem csökken.

Mi történt? Mi van ennek a hátterében? Gyorsan kérdeztem hát néhány dolgot Andrástól ezzel kapcsolatban, tisztuljon kicsit a kép.

OMB: Egészen pontosan mit is mutat az ábra? Azaz a hétköznapi átlagos UV mit takar?

MA: A hétköznapi (munkanapi) belföldi látogatók számát (UV) átlagolja a Webaudit nyilvános szoftvere - ezt bárki lekérdezheti a www.webaudit.hu oldalról. Az adat természetesen nem pontosan egyezik az emberek számával, hanem - ez a user-centric mérés sajátossága - az egyedi számítógépeket jelzi, így ha valaki 2-3 gépről internetezik egy nap, akkor 2-3 látogatóként fogja a rendszer azonosítani és fordítva: ha egy gépről 2-3 ember is megnézi a leveleit, akkor azt a rendszer egy felhasználóként számolja.

OMB: Látunk egy nagy emelkedést 2006 végén. Ez gondolom új oldalak csatlakozását jelentette, igaz?

MA: Az adat a webaudit mérését mutatja, így a növekedés-csökkenés minden egyes esetben egyszerre következik a mért oldalak ki-be kapcsolásából és a piac növekedéséből. A 2006 szeptember-2007 március közötti emelkedés egyik magyarázata a közösségi oldalak 'felrobbanása' (myvip indulása, iwiw duplázódás) valamint a téli internetes áresés miatti felhasználószám növekedés.

OMB: 2007 eleje óta láthatjuk az enyhén csökkenő trendet. Telítődött a piac? Mennek el az internetezők, és nem jönnek? Vagy egyszerűen csak kevesebb oldalt mér a Webaudit?

MA: Nem nagyon tapasztaltuk a mérésekből, hogy kiléptek volna jelentősebb oldalak - inkább a belépőket lehet látni. Szerintem két dolog lehet az eredmények mögött: Az egyik technikai, hiszen ahogy nő a laptopok száma, úgy egyre gyakoribb, hogy az otthoni és munkahelyi gép azonos - márpedig ilyen esetben a látogató nem két, hanem csak egy 'emberként' számolódik. A másik ok inkább gazdasági-tartalmi: előfordulhat, hogy a felhasználók egy csoportja - akik nem 'kattantak rá' az internetre - megismerte, megértette az eszköz használatát és helyére is tette. Akkor használja, ha kell neki és ez bizony lehet, hogy hetente csak 3-4 nap és nem mindennap. Ez pedig bizony csökkenést mutat a napi statisztikákban.

OMB: Tegyük fel, hogy valóban megállt a felhasználók számának az emelkedése. Azon kívül, hogy ez rossz üzenet az egész hazai internetes szakmának, mit jelent a cégekre nézve? Például emiatt stratégiát kellene váltaniuk a portáloknak?

MA: Én inkább úgy fogalmaznék, hogy stratégiát kellene alkotni. A legnagyobb szereplők ugyanis a vezető oldalaikkal eddig inkább sodródtak és élvezték, hogy minden hónapban újabb közönség csatlakozott a táborukhoz. Úgy tűnik, hogy idén tavasszal ez a természetes bővülés megállt vagy legalábbis csökkent. Ha viszont így van, akkor a reklámbevételek növelése érdekében bizony egyre inkább egymástól is el kell hódítani közönséget.

Ezek után még mindig marad a kérdésem, mindenki felé: mi történik a hazai interneten 2007 eleje óta?

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr53594628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomi · http://www.linkedin.com/in/tamasbodi 2008.07.31. 17:46:37

Az nem lehet, hogy alapfunkciokert, mint pl. tartalommegosztas, utvonaltervezes vagy kozossegi halo, stb. egyre inkabb webaudit altal nem mert nemzetkozi szolgaltatokhoz fordulunk?

Szutor Ferenc · http://adverticum.com 2008.07.31. 17:50:34

Sziasztok!
A notebookok szama valoba novekszik. De hogy ez az egesz hazai Internetes penetraciora hatassal legyen?? Raadasul pont 2007 eleje ota?? nem hiszem.

Az iwiw latogatoszama 1 evvel ez elott ezen a napon 950ezer volt, ma 1 millio. A myVIP gyakorlatilag nem valtozott.. Szoval a kozossegi oldalak novekedese gyakorlatilag megallt. Erre ratevodott a nyari szabadsagolasok miatti "uborkaszezon", es talan egy termeszetes lemorzsolodas, amit most mar nem kompenzalnak a kozossegi oldalak uj regisztralt tagjai.
Nyilvan egyre tobben dolgoznak netre kotott szamitogeppel, es ezert a nyari hullamvolgy is egyre nagyobb..
de persze ez is csak talalgatas..

PozAko · http://pozako.freeblog.hu 2008.07.31. 18:15:38

Sok kicsi sokra megy. Az internetre kapcsolódó eszközök konvergenciája szerintem önmagában nem ad ki ekkora csökkenést. Inkább szerepe lehet annak, hogy a közösségi portálok meglódulása sok új felhasználót is behúzott az internetre, viszont ezen új felhasználók egy része - mivel nem gyakorlott felhasználókról van szó - jó eséllyel bezáródott egy egyfajta mikro-internetbe, azaz ritkán lép ki a gyakran látogatott oldalairól.
Egyetértek a tomi által felvetett kérdéssel: lássuk be, pl. a freemail legutóbbi frissítése nem tette korszerűbbé, felhasználóbarátabbá a rendszert, és egyre többen váltanak, jellemzően a GMailre.
A csökkenésbe esetleg az is belejátszhat, hogy terjed az RSS olvasók használata, amik, ha jól láttam, nincsenek auditálva, viszont csökkentik annak a valószínűségét, hogy a felhasználó a mért oldalra lépjen.

Node persze lehet még ezer más oka, mindenesetre a (tartalom)szolgáltatóknak mozdulniuk kell, ha újra emelkedő pályára szeretnének állni.

Fenyvesi Gábor · http://www.linkunderground.hu 2008.07.31. 18:17:42

Az kimaradt a "számításból", hogy az "új" oldalak tömege, nem rendelkezik webaudit scriptel... Teljesen más webanalitika rendszereket használnak, ez a megoldás a válaszra, a hangsuly azon van, hogy szerintem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.31. 18:21:12

Gábor, konkrétan melyik "új" oldalakra gondolsz?

devizakozep 2008.07.31. 18:38:03

csiribaaaa, csiribuuu kikerult a meresbol nehany oldal, amit joreszt kulfoldiek latogattak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.31. 18:41:29

deviza, a fenti grafikonban csak a belföldi forgalom van!

devizakozep 2008.07.31. 20:23:35

hat en ugy lattam hogy nem. persze olyan is elofordul, hogy tevedek.

Marcell. 2008.08.01. 01:39:49

...vagy csak egyre többen használnak adblockert! :D

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2008.08.01. 10:55:17

Szerintem természetes jelenség, hogy a hazai internetezők a net jobb megismerése során egyre inkább kikerülnek azoknak az oldalaknak a látóköréből, amelyeket a webaudit mér, és kezdenek el használni más tartalmakat és szolgáltatásokat is, ami persze csökkenést is jelenthet bizonyos oldalak látogatottságában.

Merras · http://link.blog.hu 2008.08.01. 11:00:23

Érdemes lenne összehasonlítani az utóbbi pár hónapot egy gemiusos méréssel is, hogy lássuk, tényleg felhasználószám csökkenésről van-e szó, vagy pedig van egy olyan réteg, amit nem tud az adverticum mérni.

Merras · http://link.blog.hu 2008.08.01. 11:01:15

Mármint a Webaudit, bocs a félreírásért.

blümchen 2008.08.01. 14:15:04

@Merras micsoda freudi elírás, kérem szépen :)

MARBEN 2008.08.01. 16:32:26

Nekem úgy tűnik, hogy akommentálók is elég jól látják a helyzetet. Nagyon valószínű, hogy sokkal összetettebb a kérdés annál, semmint hogy egy konkrét magyarázata legyen, de számos összetevője már elhangzott, ezért nem is ismételném. Csak azt állítom, hogy az egy teljesen “normális”, és más médiumok estében már régóta ismert jelenség, hogy az “ősmédiumok” fogyasztótábora egyszercsak elkezd fogyatkozni, mert a médiumok száma szaporodik, és a közönség többfelé oszlik meg… (hű de szép)
Önmagában a nagy, illetve a mérésekben szereplő médiumok közönségének zsugorodásából még semmiképpen sem következik feltétlenül, hogy az adott médiatípus fogyasztóinak a száma is csökken, mert simán lehet, hogy stagnál (csak több felé oszlik), sőt, még az is lehet, hogy nő a számuk, s csak az egyes médiumok közönségének létszáma csökken.
Hát nem pont ugyanez történik hosszú évek óta a Tv-knél, rádióknál vagy nyomtatott sajtónál is? Attól hogy a 90-es évek óta nagyot zuhant a Nők Lapja és a Kiskegyed olvasószáma, attól még nem jelenthetjük ki, hogy csökken a női lapolvasók száma. Illetve kijelenthetjük, csak éppen az ellenkezője igaz. Az “új” női lapok egy része szerepel a hivatalos mérésekben, más lapok nem, de az egyértelműen látszik (lásd pl. Lapker eladási adatok, vagy akár Nemzeti Médiaanalízis), hogy összességében igenis nő e lapok olvasottsága (mint ahogy sok más lapszegmensé is), és igen messze még a nyomtatott sajtó oly gyakran vizionált halála.
Ugyanilyen alapon most erre a grafikonra nézve azt is kijelenthetnénk, hogy az internet napjai meg vannak számlálva, mert elindult a görbe lefelé, s ha így folytatódik… De szerintem hülyét csinálna magából, aki ma ilyet mondana az internetről. Más kérdés, hogy a nyomtatott sajtóról már annyiszor mondták, hogy ott már lassan kezdjük elfogadni az ilyeneket - a jósokat pedig még az ellentmondó tények sem igazán tántorítják el nézetüktől :-)

MARBEN 2008.08.01. 16:37:57

Egyébként írtam már arról korábban pár sort, hogy milyen sok féle képpen lehet adatokat értelmezni, meg-, illetve félremagyarázni éppen a nyomtatott sajtó halálának jövendölése, és ennek az internetezők számának növekedésével való alátámasztása apropóján.
www.marben.blogter.hu/
ha esetleg érdekelne valakit

Atisp · http://www.netgo.hu 2008.08.01. 18:20:29

Nő a blog száma, ami nincs mérve a webauditon. A kis portálok száma is nő, amelyek közül szintén sokan nincsenek benne a webauditban. Sokan biztos a hazai ingyenes email szolgáltatók helyett a gmail, meg a yahoot használják. Illetve a youtube is elég népszerű lett. Szerintem is arról van szó, hogy most már több személyre szóló tartalom van, beleértve a külföldieket is. Mivel minden ember figyelme korlátozott, így a webaudit által mért portálokról néhányan elmentek külföldi oldalakra vagy hazai blogokra, stb.
Szerintem szerencsésebb lenne, ha webauditon mért legalább havi szinten visszatérő rendszeres olvasók számát nézni portálonként. Ugye régebben, ha google-ba beírta valaki, hogy marketing, akkor jó esélyel a Kreatív jött be. Most erre több blog, stb. is bejön, amit pl. nem mér a webaudit.

Alex_79 2008.08.01. 20:35:41

Szerintem is sokkal több honlap között oszlik el a forgalom. A felhasználók lassan megtanulják, hogy nem csak origo meg iwiw van, és ezt már egy átlag felhasználónál is érzem, mikor a netről beszélgetünk.

Szivesen látnék egy grafikont a hazai internetkapcsolatokról is, ami folyamatosan nő, terjed a szélessávű net, mibil internet.

Ha valaki kicsit gondolkodik, grafikon nélkül is rájön, hogy biztosan nem csökken!

Joly 2008.08.05. 23:59:05

www.bix.hu/index.php3?lang=en&page=graph&swid=Summary&portid=BIX-IPv4-Total

Itt látszik a forgalom... Persze nem a userek száma. Inkább, mint egy olyan oldalon, ami csak néhány oldalt auditál... Jó pénzért.

A legalsón.

nop · http://www.kirowski.hu 2008.08.08. 20:01:06

Devizakozepnél van a pont, uis a nagy kiugrást külföldi látogatók okozták pár olyan site-nál, melyek alapvetően a határon kivül voltak akkoriban igen látogatottak.

A cikkben (és így a magyarázatokban is) van pár pontatlanság:
1. a chart belföldi ÉS külföldi adatokat tartalmaz,
2. tehát nem belföldit,
3. a nagy kiugrásnak és a vélt csökkenésnek nincs köze a hazai valósághoz, a hazai netezéshez, ahogy az pár commentben is olvasható,
4. a Webaudit mérése nem "user-centric" hanem "site-centric",
5. a hazai netezők száma és a netezés intenzitása továbbra is inkább nő, mint csökken.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.08. 21:24:48

nop, miből gondolod, hogy ez nemcsak a belföldi forgalom? Arra lett lekérve ugyanis... Azaz megvan neked valahol egy másik grafikon a belföldi forgalommal? :)
Tehát: az 1 és 2-vel vitatkozok. Így a 3. még mindig kérdés, a 4.-el egyetértek, az 5.-re nem látok ellenpéldát, mert a fenti nem arról szól elsősorban. (Szerintem.)

nop · http://www.kirowski.hu 2008.08.10. 23:47:00

Konrad, csekkold a webauditos szamokat es latni fogod, hogy "total" szamokat mutat a chart.

kiszse 2008.08.22. 14:36:22

fajo szivvel, de en is nop-nak adok igazat.:)
ha valoban pl. iwiw felfutas lenne a hatterben (tudom, nem csak arrol az), meg belfoldi forgalom lenne, akkor az osszes nagy portalon (origo, index, startlap, nem utolso sorban iwiw!) is erezhetobb/latvanyosabb forgalomnovekedessel jart volna. Marpedig mindegyiknel csak folyamatos, de nem kiugro novekedes lathato. Nem hinnem, hogy blog es egyeb oldalakon csapodott volna le ez a hatalmas, uj tobblet. Az uj (tapasztalatlan?) userek eloszor a nagy, nepszeru oldalakon jelennek meg. Hogy milyen tartalmakat latogatott hirtelen ez a sok (valszeg kulfoldi) user, azt hiszem nem kell nagyon talalgatni.

Berber 2008.08.22. 20:31:31

nem véletlenül van agyonhallgatva a téma augusztus 10. óta...

Sceptic 2008.08.25. 09:45:59

nem, csak meg kéne nézni a webauditot azoknak, akik értenek hozzá, mielőtt hülyeségeket postolnak ki, hype- ill pánikkeltés gyanánt

Máth hülyeséget írt a grafikonba, ha az ő munkája, csúnyán benézte (ez a jobbik eset...), Konrád meg le sem ellenőrizte, csak vonta le a szuper-következtetéseket és kitette a többi gurunak elemzésre.

köszi nop-nak, hogy legalább ő figyel. (ill. deviza detto)



süti beállítások módosítása