Jó dolog a hírlevél, sokan esküsznek rá. Az e-mail címek gyűjtése még a törvények betartásával sem egy lehetetlen küldetés, egy jól kialakított weboldalnál még hirdetés nélkül is beesik hetente pár feliratkozó. Ha pedig kis játék is van hozzá, ne adj isten hirdetés, akkor aztán dőlnek az e-mail címek.
Ha a szolgáltatásunk regisztrációhoz kötött, akkor pedig tényleg sok vevőnk vagy potenciális vevőnk feliratkozik hírlevélre is. És ez nekünk jó. De.
Ha olyan hírlevelet küldünk ki, amiből azt látja az ügyfél, hogy figyelmetlenek vagyunk, akkor az visszaüthet.
Én azt szoktam javasolni, hogy egy jó hírlevél legyen informális, de ne mondjon el mindent - terelje az érdeklődő olvasót a weboldalra. De legalább legyen egy link az oldalunkra, ha már kiküldünk annyi e-mailt!
Persze, amiket leírok, azok elvileg triviálisak. Mégis, rendre találkozok hibás, elcseszett megoldásokkal. Most is kaptam egy hírlevelet az egyik szórakoztató elektronikát forgalmazó cégtől. Egy darab termék van benne, mint fantasztikus ajánlat.
Nézzük csak:
Tisztelt Partnereink!
A következő rendkívüli akciót ajánljuk az Önök részére:
- TH-50PY80 palmaz televízió: 499.990 Ft
Várjuk szíves megrendeléseiket.
Ennyi. Van még a levél alján link az oldalukra, és semmi más. Mi a hiba? Rögtön három is: ez egy réteg termék, a levél célzás nélkül jött - mi lenne, ha valami nem félmilliós cuccot is beleraknának egyet-kettőt? De oké, csak ez a rendkívül kedvező ajánlat. De ha egy terméket hirdetünk, akkor írjuk le helyesen a nevét, ha lehet. A plazma tévé nem palmaz tévé, igaz? Hányan, hányszor ellenőrizték ezt? Végül: miért nincs egy link közvetlenül a termékre? Miért nincs itt egy rövid leírás, mit tud a cucc? Miért nem akarják ezt nekem eladni, miért csak mutat így valamit, hogy aztán én menjek és derítsem fel? Mert a várjuk szíves megrendelésüket ezeréves fordulat helyett egy a megrendelési oldalra linkelt felhívás sokkal hatékonyabb! (Rendelje meg! vagy Vegye meg most! vagy Megrendelem!)
Nem jó ez így. Nem mérhető a hírlevél hatékonysága se, azaz nincs az az isten, aki megmondja, vajon mennyit dobott az eladásokban ez a kis e-mail. A levél tartalma se kóser. Formailag se történt semmi, ez egy text mail. Igaz, legalább nincsenek benne iszonyú nagy képek.
Lehetne ezt jobban is. És akkor talán tényleg lenne értelme az internetes jelenlétnek és az e-mail adatbázis építésének is.
Utolsó kommentek