Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (6) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (8) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (8) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A farok csóválja, avagy szabályozzunk izomból

Címkék: spam onlinemarketing jog email marketing

2008.09.03. szerda 20:21 Konrad

Szeptember 1-el új világ köszöntött ránk idehaza, köszönhetően a megváltozott törvényi szabályozásnak. Aki kicsit is komolyabban foglalkozik online marketinggel, biztosan szembesül a következményekkel.

Nézzük, mi változik!

A legkevésbé problémás dolog a spam-ek bejelentésénél történt: csak a személyes címre küldött kéretlen reklámlevelek küldőivel szemben fog bejelentés esetén fellépni a hatóság, céges címre küldött spam esetében alapból nem. Eldöntheti, akar-e eljárást indítani. Azt, hogy mi alapján dönti el, nem tudom... Elvileg az számít, hogy hány helyről érkezett bejelentés, illetve volt-e már eljárás a küldő ellen. De azért ez elég gumiszabály, nem? Miért nem lehetett ezt egyértelműen szabályozni? Egyáltalán minek kellett ezt így elválasztani?

Mert persze felmerül a kérdés, hogy ha nem név@cégnév a forma, hanem mondjuk igazgato@fontosceg a cím, akkor ez most személyes e-mail cím? Vagy mondjuk egyik ügyfelemnél a dr@személynév forma van. Ez vajon akkor mi? Vagy a viccesnicknev@gmail.com? Nem folytatom, talán érthető a problémám.

Nade ez legyen a legkisebb bajunk! Van ugyanis egy újabb változás, ami miatt szinte minden portálnak elvileg bele kellene nyúlnia az oldalába. Ez pedig a meghívók küldésének a tiltása. Azaz nem szabad olyan szolgáltatást üzemeltetni, amelyben az egyik felhasználó beírja a másik felhasználó e-mail címét, majd erre az e-mailre a rendszer küld egy olyan automatikus levelet, amely a weboldalt reklámozza. Ez az én értelmezésemben azt is jelenti, hogy nem szabad még cikket sem ajánlani, hiszen:

Ugyanakkor az elektronikus kereskedelemre és az adatvédelemre vonatkozó rendelkezések alapján jogsértő azonban az a gyakorlat, amelynek során egyes honlapok félig vagy egészen automatizált rendszerben, ellenszolgáltatás fejében vagy anélkül, meghívók küldését teszik lehetővé a honlap, vagy az ott elérhető szolgáltatás népszerűsítése céljából.

Jó, nem? Nincs promóció, de nincs a webkettőnél megszokott továbbajánlás sem, hacsak a másik fél konkrétan nem kéri. Na, ez már keményebb dió, és bár értem a szabályozás értelmét, de megint egy olyan dolgot sikerült kitalálni, ami véleményem szerint túl szigorú.

De még ezt is túl lehet élni, nem akkora érvágás azért, mint amilyennek első olvasásra tűnik.

De akkor nézzük az igazi feketelevest, ami miatt sokan fognak szitkozódni. Ez pedig az egy olyan szabály, amely szerint csak úgy szabad adatbázist építeni, hogy a felhasználó megadja a címét is. Gyorsan hozzáteszem: nem tudom, hogy céges e-mail esetén kinek a címét kell megadni...

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a legtöbb adatbázist ki lehet dobni a kukába. Ugyanis praktikus okoból nem szoktak pontos címet gyűjteni, hiszen ezt nem szívesen adja meg a felhasználó, másrészt célzás szempontjából pont elég egy irányítószám.

Kiket érinthet ez a változás? Szinte minden adatbázist építő céget, akinél akár csak egy kis hírlevél is van. De mondok egy "nagyobb" példát: az OptiMailt, az Origó eDM szolgáltatását. Hiszen ez a Freemailre épül, ott meg nem kell megadni a lakcímet (furcsa is lenne).

Nem értem, mi szükség van erre a szabályra. Több tízmilliós üzleteket tesznek így elvileg taccsra, több millióból épített céges adatbázisok válnak értéktelenné. Igaz, a törvény ad türelmi időt, és csak 2009. május 31-et követően kell már mindenképpen a lakcím. Nade nagyon jól tudjuk, hogy sok felhasználó nem fog megadni címet, azaz egy ilyen kiegészítése a listáknak akár az addigi felhasználók több mint a felének az elvesztésével is járna.

Mondjuk azt sem értem, hogy a szakmai szervezetek ezt miért engedték át ilyen formában, bár az is lehet, ez már a kompromisszum eredménye. Vagy símán elnéztek valamit? Nem gondolták át, ez mivel jár?

Nehéz ilyen esetben okos tanácsot adni, én is még kicsit bizonytalan vagyok. Mindenesetre két tanácsom van: holnaptól vegye fel mindenki a feliratkozási adatok közé a lakcímet, és legyen türelmes a régi címekkel. Hátha esetleg eltörlik ezt a szabályozást az év végéig. Ugyanis hamar rá fognak jönni a kedves politikusi csúcsfejek, hogy ez a rendelkezés nemcsak a vállalkozásokat érinti, hanem a pártokat is. Magukkal is kicsesztek, ha jól sejtem...

84 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr36647098

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jogi kihívások az internet és a média világából 2008.09.04. 01:04:44

Változnak a direkt marketing szabályaiEzentúl el kell kérniük a hírlevélben reklámozóknak előzetesen a címzettek lakcímét is, ami visszaélésekre ad lehetőséget, ráadásul alkotmányellenes is lehet.

Trackback: Jogi kihívások az internet és a média világából 2008.09.04. 01:04:13

Változnak a direkt marketing szabályaiEzentúl el kell kérniük a hírlevélben reklámozóknak előzetesen a címzettek lakcímét is, ami visszaélésekre ad lehetőséget, ráadásul alkotmányellenes is lehet.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cyberkajman 2008.09.03. 21:17:08

nem mintha eddig zavartatták volna magukat a spammerek...

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.09.03. 21:47:01

Engem az olyan levélküldések zavarnak, amikről nem lehet egyértelműen leiratkozni, sem a levél alján nincs rá lehetőség, sem a levelet küldő honlapján.

barna 2008.09.03. 22:00:04

Én nem értem az alábbit.

"A törvényt értelmező igazgató szerint egyértelműen magáncímnek ... idesorolják azokat a céges címeket is, amiket igazolhatóan egy ember olvasgat (tipikusan ilyen lehet például a jellegzetes vezeteknev.keresztnev@cegnev.hu címformátum)."

Ez mitől magáncím? Egy ember olvassa, de a cég alkalmazottjaként, nem magánszemélyként.

caféopen · http://www.cafeopen.eu 2008.09.03. 22:04:35

Újabb vállalkozásbarát szabályozás....

Bambano 2008.09.03. 22:25:34

Végre egy jó szabályozás. Pusztuljon az összes spammer.

Más kérdés, hogy aki eddig spammelt, az nem fog felizgulni ettől a törvénymódosítástól...

2008.09.03. 22:33:37

Teljesen felesleges volt ez a törvény, mert nem fogja csökkenteni a spam-áradatot: a spamek 99%-a olyan országból érkezik, ahol ezt nem tiltják a törvények.

amondó (törölt) 2008.09.03. 22:37:38

Valahogyan nem tudom sajnálni a DM-eseket ezért. Persze ez személyes dolog. Sosem iratkozom fel semmi ilyesmire, fenyegetőztem már feljelentéssel kéretlen e-mail miatt (és meg is volt a hatása), tiltok minden célzott reklámot (Adblock, gmail/google átszabás), és ha vásárolni akarok valamit, akkor én nézek utána, és nem a nekem közvetlenül adott ajánlatokra hallgatok.

Chaos · http://www.videosmart.hu 2008.09.03. 22:39:15

Gyerekek, ne legyetek már hülyék. Ennek semmi köze a spammeléshez, spam eddig is jött, ezután is fog jönni. Nem százával, hanem ezrével, mert a Fülöp-szigeteki spamszervereket és zombi gépeket nem érdekli, hogy megadtad-e a lakcímedet. :)

A céges adatbázisépítésnek, hírlevélre való fel- és leiratkozásnak, ajánlások küldésének ehhez az égvilágon semmi köze nincs. Ez már megint egy idióta barom agytorzulás, amit senki épeszű ember nem gondolt át.

- Jó szolgáltatás a hírlevél? Naná, ezért kérted. Le tudsz iratkozni róla? Naná, hiszen a korrekt cég ad lehetőséget. A nem korrekt cég így is, úgy is spammelő.
- Jó szolgáltatás az ajánlás? Naná, ezért használjuk nap mint nap. Szüntessük hát meg, sőt, nem is, ne szüntessük meg, csak tegyük lehetetlenné, hogy jogilag rendezett formában éljen vele a normális vállalkozó.

Megmondom, mi fog történni ezután: semmi. A nagy cégek át fogják nyomni rajtad az akaratukat, azaz elkérik még a személyi sázmodat is, a kicsik meg lapítanak, hátha nem veszik észre őket.

Ubuntufan 2008.09.03. 22:53:36

A korrekt cégek adnak linket, hogy hol lehet leiratkozni, aztán ha rákattintasz, jön a meglepetés: sajnos az Ön által kért weboldal nem elérhető.... amúgy ha leírnám, hogy ez melyik cég, nem hinnétek el.

Hangya · http://hangya.net/ 2008.09.03. 22:54:32

Ha tényleg jó szolgáltatásnak tartják az emberek a hírlevelet, akkor nyilván hajlandóak lesznek megadni a címüket. Aki nem, azt valószínűleg eddig is csak idegesítették a hírlevelek, csak nem jött rá hogyan lehet leíratkozni, vagy lusta volt azt megtenni.

Magyarán csak tisztulni fognak az adatbázisok, én ezt pozitívnak tartom.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.09.03. 23:01:01

Én arra vagyok kíváncsi, hogy mi fogja megakadályozni a népeket abban, hogy hamis lakcímet adjanak meg. És vajon felelősségre vonható-e az adatbázis gyűjtője, ha a lista fele hamis címet adott meg.

Valamint, működik-e az a kiskapu, hogy ha teszemazt, amúgy is szlovák cége van az ügyfélnek, adózási okokból, akkor nagy ívben tojhat-e a törvényre.

Tromm 2008.09.03. 23:07:51

Tipikusan magyar megoldás. Lex van sapka #99. Kisembernek lassan szarni is csak kormányzati engedéllyel lehet. "Köszönöm szépen Állam bácsi, hála neked ma is kakálhattam egyet. Gyere és vedd el a maradék pénzem is!"

blackhat 2008.09.03. 23:21:14

Mindenesetre két tanácsom van: holnaptól vegye fel mindenki a feliratkozási adatok közé a lakcímet.

Leforditom:

Az NBH mostansag sziv a gmailel. Azok a gonosz gugli ugyvedek meg az a franya ssl. ejnyebejnye. najo akkor plan B, kedves magyarok, ha mar email cimet gyujtotok, kerlek tegyetek meg helyettunk, mi pancserek vagyunk, kerjetek el a lakcimet, hazszamra emeletre ugyelve! KIZAROLAG CLEARTEXT! De nincs gond, ha ugy erezzuk, a katonai ugyeszsegen majd CD-n szepen elkerjuk...

EZ SEGITI AZ ADATVEDELMET?

blackhat 2008.09.03. 23:24:39

4 nappal kesobb..

"Az adathalaszok hamis, postai uton kozvetitett levelekkel tamadjak egy nepszeru broker weblap felhasznaloit."

8 nappal kesobb..

?? PROFIT

dinoszaurusz 2008.09.03. 23:26:39

és ha egy egyszemélyes cégben van 5 mail cím ugyanannak az embernek? az magáncím vagy nem magáncín?

blackhat 2008.09.03. 23:30:23

1.5 evvel kesobb..

A rendszeres, email cimekhez hamis cimet megado userek miatt az online szolgaltatasokhoz a kovetkezo kepp lehet regisztralni:

Webes form kitolt, lakcim megad, var szolgaltatotol kapott level.
Level kinyit, ellenorzo kod beir, probal emlekezni ket hete beirt felhasznaloi nevre.

(Leven adatvedelmi okok miatt a felhasznaloi nevet a boritekra, sem az abban levo levelre leirni nem szabad)


3 evvel kesobb..
(Kozvetlen miutan a posta mar mukodeskepdetelen az offline spam miatt)

Varok a soromra az aktualis ellenorzoszervnel, hogy vegre legyen accountom, hogy kommentelhessek blogokba, es gondolkodok, mintha ezt kinaban lattam mar volna.

no mail, no problem 2008.09.03. 23:33:33

Hát valahogy nem bírom sajnálni a spammereket ember, dögöljenek meg a vállalkozásaik, ott ahol vannak. Azt sem bánom, ha a vállalkozásaikkal döglenek ők is, kevés ilyen utálatos banda van, mint az adatbázisépítő spammer. 13 éve sámfázzák ki a mailboxom a szarjaikkal, aztán ha véletlen egy amatőrnek benne van az igazi címe, és elhajtom, neki áll feljebb. Vagy vegyük a postaládám, amire ráírtam, hogy nem kérek reklámot. Szerinted mennyi van benne?

A gazdasági szabályozás meg ilyen, változik. Hát hogy taccsra ment a több tízmilliós befektetés? Van ilyen, nem alkotmányos jog a garantált haszon, ez van. Már az angol könyvkiadók is erről ríttak a XVIII. században, amikor bevezették az első copyright törvényeket, olvassátok a korabeli sajtót, az hátha megvigasztal.

Puha ez a szabályozás még mindig. Kár, hogy nem helyezték az egészet törvényen kívűl.

blackhat 2008.09.03. 23:34:09

Huuu ez milyen kiraly! Most jottem csak ra az igazi gyakorlati felhasznalasra, meg a 3 pixeles betumeret adta elonyre! Igy majd lehet kuldeni szamlat a lakcimre :> Ami a hirlevel, szoval mondjuk mindenki aki feliratkozik a hirlevelemre, attol kerek havonta 3000 forintot. Tudjatok aram, elektronfizetes, koltsegek, ez igy jol hangzik. Aztan kuldok egy nagycsomo csekket havonta :) Hatha befizetik. Ha nem, akkor meg csinalok kamu behajto ceget pont ilyen webes problemaka, irok csunya levelet, ijesztegetoset, meg kuldok megint csekket, nyilvan kicsitt nagyobb osszeggel, jah meg nyilvan, kozlom, hogy akkor tobb csekk nincsen, mert mivel nem fizetett idoben a szolgaltatas automatikusan megszunt! HAHA. Tuti fizetni fognak.

Nem is olyan rossz szabalyozas ez mint amennyire elsore tunt!

William · http://www.gazditkeresek.hu 2008.09.03. 23:38:25

Én nem értem. Sokszor kértek már lakcímet tőlem, és én mindig rendesen beírtam: "wewjti fgtoig oti tp t"! Na, és akkor most mi van :))))

blackhat 2008.09.03. 23:40:54

no mail no problem:

csak, hogy erezd a sulyat a hulyesegednek:

Don't Share That Law! It's Copyrighted
news.slashdot.org/news/08/09/03/181251.shtml

PONT A SPAMMEREKNEK KOSZONHETO, HOGY DIGITALIS FORMABA KERULNEK A TE (Már az angol könyvkiadók is erről ríttak a XVIII. században, amikor bevezették az első copyright törvényeket) 18. szazadi konyveidet. recaptcha.net/

na eztbogozdki kispajtas.

blackhat 2008.09.03. 23:42:40

William

Azert majd nemsokara kapsz szepen buntetest adatszolgaltatasi kotelezettseged elmulasztasa miatt. En a helyedben nem nevetnek.

Tudálékos 2008.09.03. 23:56:06

Ha jól tudom, az EU-ban a négy alapszabadság egyike, hogy a piaci szereplők egyenlő feltételek között folytathassanak gazdasági tevékenységet. Az EU többi országában engedélyezett a továbbajánlásos e-mail marketing eszköz ... Nem mond a magyar tiltás ellent ennek az alapszabadságnak?

Ralesk 2008.09.04. 00:17:15

Gááááhhh!

1-gyel.

Kérlek.

2008.09.04. 00:42:09

@no mail, no problem:

Az a gond, hogy ez a törvény sokaknak okoz problémát, de a spammereknek nem. A spammerek továbbra is vígan spammelnek majd, ellenben egy csomó legális és korrekt vállalkozás ellehetetlenül.

no mail, no problem 2008.09.04. 00:56:04

blackhat, elég pontosan tudom miért, is miről sírtak az angol kiadók anno. tudom, mit nyert a világ - és benne én is - az akkori szabályozással. (Mint ahogy azt is, hogy mikor mit nyert, vagy vesztett és veszít a korszellemnek, a helyzetnek, és az érdekérvényesítő képességnek köszönhetően.) Mindössze egyet kellene észrevenned, azt és csak azt, amire a céloztam: a közös érvelést, miszerint milliós befektetések váltak semmivé egyetlen tollvonással. Akkor is túléltek az ún. kárszenvedettek, most is túl fognak - csak éppen változtatniuk kell ezen meg azon.

Amúgy nem baj, ha nincs kedved gondolkodni, de ezért ne mást basztass.

devizakozep 2008.09.04. 01:02:07

a hirlevel kezelo reszt kulon szerverre, kulon ceg (v maganszemely) ala kell tenni es elapkolni kulfoldre. az idiotak meg csokolhatjak a seggem. jonapot.

dshk 2008.09.04. 01:06:02

ezt a címkérést nem tudom honnan sikerült kitalálni. Ilyen a világon nincs.

Mi van ha magyar vállakozás külfödieknek küld hírlevelet? Azoktól is kérjünk címet? Hülyék lesznek megadni (privacy???). Ha külföldiektől nem kell kérni, akkor hogy döntsük el ki külföldi ki nem? Azt is kérdezzük meg? Mert az átlagfelahsználók aztán nagyon értik ám az ilyen keresztkérdéseket... elmegy inkább olyan helyre ahol nem kérdeznek tőle hülyeségeket.

Kb. egy megoldás van: el lehet innen menni. És hát tényleg, milyen igaz, nem olyan nehéz külföldi/offshore céget csinálni...

no mail, no problem 2008.09.04. 01:09:44

ifsz, ezzel tisztában vagyok: semmivel sem fogok kevesebb spamet kapni, és ettől senki spammert sem fognak seggbekukizni. De nekem, mint kéretlenreklám utálónak, mint a magánszférám háboritatlanságára kényes embernek, engdetessék meg egy kis káröröm.

Számomra a reklámozó, a direct marketer, maga hidra, ha egy fejét levágom, nő hét másik. Védekezésre képtelennek érzem magam, és ez frusztrál. Hadd mondjam azt, mint Amauri Arnold cîteaux-i apát, a 20.000 béziersi kathar (incl. nők és gyermekek) lemészárlasakor: öljük meg mind, isten majd kiválogatja az övéit.

prosimpozor · http://multimediajog.blogspot.com 2008.09.04. 01:10:26

Ha rossz kedvemben vagyok épp, akkor feliratkozom egy céges hírlevélre, rossz címet adok meg, majd feljelentem a céget, hogy spammelt és meghamisította az adataimat, és majd őt b@ssza meg az NHH... ez nagyon gáz!

prosimpozor · http://multimediajog.blogspot.com 2008.09.04. 01:13:10

Jelzem egyébként, hogy a postai DM levelek küldéséhez meg semmilyen előzetes hozzájárulás nem kell (persze utólag ezeket is le lehet mondani). Következtetés: ezt az egészet a Dundler Mifflin (The Office;)) cég magyarországi leányvállalata lobbizta ki, hogy több papírt adhassanak el DM levelek nyomtatására

dshk 2008.09.04. 01:17:03

no mail, no problem, országgyűlés 2/3-al olyan törvényt hoz amit akar. Igazad van. Pl. elszedhetik a házadat mert túl nagy és hátrányos helyzetűeket segítenek vele... De nem ez a lényeg, hanem az, hogy minden hülye (sőt értelmes) szabályváltozás költségekkel jár. Amennyi energiát erre fordítanak a magyar cégek, annyival csökken a versenyképességük. Ennek megfelelően kevesebb lesz az adóbevétel, életszinal stb. A magyar vállalkozások adminisztrációs terhei dupla akkorák mint normálisabb országokban, egyebek mellett a folytonos változtatgatások miatt. És itt brutális pénzekről van szó.

dshk 2008.09.04. 01:20:54

no mail, no problem, lassan leeshetne már nálad a tantusz. Itt nem kéretlen levelekről van szó, hanem nagyon is kért levelekről.
Vagy arról van szó, hogy dögöljön meg a szomszéd meg a tehene meg az állatorvos is? Akkor nem szóltam.

zsolti 2008.09.04. 01:25:35

Kik ezek az emberek, akik ezeket kitalálják, most komolyan? Mintha nem ebben a világban élnének... De ha már segg hülyék, ott az IVSZ vagy bármelyik gittegylet, kérdeznének meg valakit, hogy hé, most akkor hogy is van ez az e-mail dolog?

no mail, no problem 2008.09.04. 01:26:21

dshk, neked is igazad van. Mi pl Rt-ből lettünk Zrt. Sokért, feleslegesen. Simán megoldható lett volna, ha csak a jóval kevesebb tőzsdén futó Rt. kapják meg a Ny-t.

Másrészt, DM, spam kérdés szélsőséges indulatokat fog kiváltani. Belőlem is, mert mint írtam, védtelennek érzem magam.

Amúgy meg attól is csökken a nemzetgazdaság teljesítőképessége, hogy egyes direktmarketing cégek munkaidőben basztatják (és vonják ki a termelésből) az alkalmazottakat. Biztos itt is brutális pénzekről van szó.

no mail, no problem 2008.09.04. 01:36:16

dshk, neked is leeshetne a tantusz. Rendszeresen kapok olyan hírleveleket, melyeket nem kértem, (noha állítólag kérni kell), és nem tudok leiratkozni (noha állítólag le lehet.) Hadd szarjam le ezek után, ki a tisztességes, és ki nem.

Tudom, hogy általánosítok, és tudom, hogy nem vagyok fair.

A szabályokat és a becsületet "kreatívan kijátszók", akik "nem ártanak vele senkinek" mindig is a közbizalom leépülését idézik a elő társadalmi szinten. Melyet felépíteni évtizedekig, vagy akár tovább is tarthat, és sok ember kell hozzá, eljátszani pedig pár ember el tudja, méghozzá percek alatt. Szerintem a DM cégekkel pont ez történt, csak éppen esélyük nem volt a közbizalom felépítésére. Pech.

no mail, no problem 2008.09.04. 01:41:35

Az általam mondottak nem mentik fel a a hülye törvényhozókat a hülyeség alól. Mert azt a tételt is osztom, hogy balfaszok avtakoznak balfasz módon faszságokba.

Szűcslaci 2008.09.04. 06:59:55

Több, mint 10 éve van internetem, vállalkozásaim pedig még régebb óta. Soha nem próbáltam senkire rátukmálni szolgáltatásaimat/árucikkeimet e-mailben, még ismerősöknek sem. Bezzeg hozzám százával érkeznek szaros cégektől spam-ek, többnyire olyanoktól, akik a SEMMIT árulják ( pl. webes szolgáltatás, adatbázisba bekerülés, bróker, bizotosítás, stb). Menjenek a telitücskölt jó riherongy anyjukba!

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.09.04. 07:09:17

no mail, no problem:

Kéretik nem összemosni a DM hírleveleket a spamekkel. Ahogy ezt már többen is próbálták Neked jelezni.

Amiről Te beszélsz, az spam: az egy jottányit nem fog csökkenni addig, amíg az első spammert nyilvánosan meg nem égetik Móricz Zsigmond körtéren.

Amiről mi beszélünk, az DM. Olyan DM, amit a user saját maga igényel. Feliratkozik rá, és ha nem tetszik, leiratkozik róla. Ennyi.

qwerty 2008.09.04. 07:25:48

No mail, no problem: Te ezek szerint céges felhasználó vagy, szóval téged ezentúl hivatalosan is lehet spammelni...
Fejlesztőként azt mondom, hogy meg fogják oldani a cégek (nyereményjáték, csak az kapja meg az ezercentis lapostévét, aki megadja a címét), ja meg lesz egy kör az adatvédelmi ombudsmannál és cím kihúzva, de Cégként miért nem lehet engem spammelmi? Ki dönti el, hogy a qwerty ami egy cég is ráadásul most céges vagy nem? Gondolom ez az InternetAdós társaság bosszúja ellenünk és az Internet ellen :)

rrd · http://webmania.cc 2008.09.04. 07:37:04

(1) Na és ki fog arra kényszeríteni, hogy kiadjam a felhasználóim azonosítóit és címeit?

(2) Na és mi van ha véletlenül :) "megsérül" az adatbázisom és amikor ki kell adnom akkor mind a 4 millió felhasználómnak 8699 Somogyvámos Gauranga tér 1. lesz a lakcíme?

(3) A meghívót meg ki tudom küldeni a meghívó elküldőjének a nevében is. Attól már egy személyes levéllé válik?

Balfék törvényhozás 2008.09.04. 07:48:41

Kérem, kérem !

Mi ez a posttenger ?! Nem értünk ehhez sem, ezért hozunk ilyen szabályokat. Például nem értjük meg, hogy az internet addig internet, amíg határok nélküli. Márpedig most határok nélküli és a levélszemét színe-java kívülről jön. Nem értünk hozzá, na ! A laptopunkat is a gyerekünk kezeli, mi csak szavazni tudunk. Ész nélkül. Az sem tűnik fel nekünk, hogy a papíralapú spam, telefon alapú spam, mind hazai forrásból támad, azt tudnánk szabályozni, de még nem jutott az eszünkbe ! És ?! Értsék már meg, hogy nem érünk rá ! Számla nélkül kell azt a kurva költségtérítésünket is felvenni ! Elfoglaltak vagyunk.

prosimpozor · http://multimediajog.blogspot.com 2008.09.04. 07:49:53

Még mindig nem értem emögött a törvényhozói szándékot. Miért kell a hírlevélhez az én lakcímem? Valaki, akinek van egy kis ideje, írjon már egy beadványt az alkotmánybíróságra, hogy ez a szabály alkotmányellenes (Alkotmány 59. § (1) bekezdésbe ütközik), tuti bezúzzák.
Amúgy ha már mindenáron bele akarnak nyúlni az ekertörvénybe, akkor két helyen tegyék meg:
1. tegyék kötelezővé a postai DM-re is az előzetes hozzájárulást (nem vagyok itthon egy hétig, és a teszkóújságok eltömítik a postaládámat, a rendes leveleket meg már csak a kerítés mögé dobálja a postás)
2. emeljék meg a spamért kiszabható jelenleg maximum 500 ezer forintos büntetési tételt, mert ez nevetséges.

prosimpozor · http://multimediajog.blogspot.com 2008.09.04. 07:54:50

"Az sem tűnik fel nekünk, hogy a papíralapú spam, telefon alapú spam, mind hazai forrásból támad, azt tudnánk szabályozni, de még nem jutott az eszünkbe !"
a telefonra ugyanaz a szabály, mint a hírlevélre. mostantól úgy feljelentem az összes üdülési jogos bandát, hogy öröm lesz nézni:)
a papír alapúra meg ld. előbb

deejayy · http://deejayy.hu/ 2008.09.04. 07:55:13

Konrád, megtennéd, hogy kérsz egy állásfoglalást az IVSZ-től, meg esetleg még akitől gondolod, hogy érdemben tudna nyilatkozni erről?

Üdv!

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.09.04. 08:07:35

nekem, mint egyéni vállalkozónak az emailcímem megegyezik a privát címemmeml: vezeteknev.keresztnev@gmail.com

akkor ez most privát vagy céges? :)

Alvator · http://www.alvator.hu 2008.09.04. 08:43:37

"Azaz nem szabad olyan szolgáltatást üzemeltetni, amelyben az egyik felhasználó beírja a másik felhasználó e-mail címét, majd erre az e-mailre a rendszer küld egy olyan automatikus levelet, amely a weboldalt reklámozza. Ez az én értelmezésemben azt is jelenti, hogy nem szabad még cikket sem ajánlani,"


erre van már gyakorlat. Amikor a felhasználó beírja az barát e-mail címét, akkor a rendszer a felhasználó e-mail címével küld ki egy személyes levelet a barátnak. Vagyis a feladó nem a weboldal adminja lesz.

viktor134 2008.09.04. 08:49:13

tudálékos:
kérek szépen hivatkozást, aztán elindítjuk a dolgot.

MarketingLaboros · http://marketinglabor.blog.hu/ 2008.09.04. 09:05:51

Ez is arra jó, hogy minden menjen tovább úgy ahogy eddig, viszont legyen még egy eszközünk, amivel ha kell oda tudunk csapni.

Ha már mindennek megfeleltél mondjuk egy adóvizsgálaton, vagy a konkurensed feljelentett, akkor majd megkérdik, "'oszt a lakcímekkel hogy állunk?"

cserebogár 2008.09.04. 09:08:29

ez azt jelenti, hogy befellegzett az iwiw-nek is? vagy olyan meghívót lehet küldeni?

blackhat 2008.09.04. 09:09:33

Fogjatok mar fel, hogy ez az egesz a gmail es a nbh miatt lett igy.

blackhat 2008.09.04. 09:11:32

Es foleg azt fogjatok fel, hogy az egadta vilagon senkit sem fog erdekelni :) Aztan jojjon XY es perelje a hirlevelkuldo ceget. Kit erdekel? Akik igazan sok penzt akasztanak ezzel, azok szerinted optinek? :)

Oket ugyan ugy nem fogja erdekelni :) Nekem akinek meg nemzetkozi szolgaltatsa van, es van 5% magyarom, meg meginkabb nem erdekel, ugyis lassan irany valami szep orszag ami nem az EU es van tengerpart, meg sokat er az USD.

Alvator · http://www.alvator.hu 2008.09.04. 09:13:20

viktor134:

Wolf Gábor weboldalán láttam ezt a gyakorlatot.

Jóföldi Endre · http://kereses.blog.hu 2008.09.04. 09:37:16

Nem valami ilyesmiért lenne szükség arra az Internet szövetségre vagy mi? Teljesen egyértelmű, hogy a spammelést (ami nálam pl 99 százalékban külföldi címről érkezik) ez nem szünteti meg. Viszont a kis magyar weblapokat még jobban ellehetetleníti. Ez ellen tiltakozni kellene a szakmának.

Gál Kristóf / Primodesign · http://www.primodesign.hu/blog 2008.09.04. 09:38:41

Én már látom a megoldást: fel kell venni a cím mezőt mindenhova, de a mező mellé odaírni, hogy sajnos ez törvényi előírás, és ha nem akarja megadni a címet (amire igazából nincs is szükégünk), akkor válasszon az alábbi 5 konzerv cím közül: Kukutyin utca 7., Üveghegy sétány 9., stb.

:)

Persze csak viccnek szántam, de lehet, hogy ez lesz belőle...

prosimpozor · http://multimediajog.blogspot.com 2008.09.04. 09:56:00

blackhat: nem vágom, mi ez a cucc a gmail és az nbh közt?

egyébként cikkajánlásra meg iwiw meghívóra azért nem vonatkozhat ez az agyament cucc, mert - szerintem - ezek a "szolgáltatások" nem férnek bele a "reklám" definíciójába. Persze ki tudja, mi szerepel a T. hatóságok értelmező szótárában...

Iron1 2008.09.04. 10:08:31

Véletlenszerű címgenerátor: Ha Ön nem itt lakik, kérem törölje a mezőt, s írja be a helyes lakcímet. :)

Ugyanez hírlevélben az adatbázisban szereplőknek kiküldve. :)

Alvator · http://www.alvator.hu 2008.09.04. 10:17:56

egyre kevésbé gondolom, hogy feketeleves lenne ez. Annyi lesz, hogy szép lassan mindenki átírja a regisztrációs formokat úgy, hogy meg kell adni címet is. Oda pedig mindenki azt ír, amit akar.

Egyébként pl. wmvare letöltésekor is meg kell minden franc adatot adni, és semmi sincs, ha véletlenül azt adom meg országnak, hogy Antartica.

Till Zoltán · http://www.hatekonysag.hu/blog/ 2008.09.04. 10:30:50

Leírtam, hogy miért fogja ez megerősíteni a spam áradatot szerintem:

tillzoltan.tumblr.com/post/48689152/j-spamt-rv-ny

dshk 2008.09.04. 10:35:32

Itt sokan DM-ről írnak, amely valami csúnya dolog. És van is sok DM-es ügy ami csúnya. Pl. Hoppenstedt-Bonnier cég, aki csak felvesz az adatbázisába, de le nem vesz, csak eladja.

De DM az is, hogy a kézimunkaegyesület levelet küld a jövő évi programjairól, vagy az xy nyílt forrású szoftver új verziójáról értesítenek. Én legalábbis nem látok olyan kitételt, miszerint ezekhez nem kell cím...

Alvator · http://www.alvator.hu 2008.09.04. 10:36:37

"Mert persze felmerül a kérdés, hogy ha nem név@cégnév a forma, hanem mondjuk igazgato@fontosceg a cím, akkor ez most személyes e-mail cím? Vagy mondjuk egyik ügyfelemnél a dr@személynév forma van. Ez vajon akkor mi? Vagy a viccesnicknev@gmail.com? Nem folytatom, talán érthető a problémám."

szerintem itt az számít, hogy mit ad meg az illető a regisztrációs űrlapon. (pl. megadta e cég nevét, vagy nem.)

netbulldog 2008.09.04. 10:37:59

A TV-ben látható 40 perces filmben 3x 10 perc az nem spam? arról hogy lehetne leiratkozni? Jó tudom, ne nézzek tv-t...

A kis és nagy óriásplakátok másodpercenkénti feltűnése nem spam? Én nem kértem ezeket sem, le szeretnék iratkozni róla.

Én csak azt nem értem, hogy amikor gitta küld nekem levelet, hogy a myip.warez.ts oldalra érdemes benézni, és tölthetsz ezerrel, mert nincs korlát, és ezt egy freemailes címről küldi, akkor miért nem lehet az nbh-nak 1 óra mulva megjelennie a lakásán, és nyakon vágni? Már ha nem internet kávézóból írta, de egy jo törvénynek végre már a netkafékat is szabályozni kéne, fél kilenctől 10-ig spammer géza ült azon a gépen, ő küldött freemailról 35000 levelet.

netbulldog 2008.09.04. 10:39:13

A TV-ben látható 40 perces filmben 3x 10 perc reklám az nem spam? arról hogy lehetne leiratkozni? Jó tudom, ne nézzek tv-t...
A reklám szó kimaradt...

dshk 2008.09.04. 10:47:22

Alvator, ez nagy tömegben úgy megy, hogy plusz egy mező, mínusz 1-2-3% felhasználó, aki inkább elmegy máshova. Ráadásul ilyen személyes adatot, mint a címet elkérni, az nagyobb százalékkal jár. Ezzel az erővel megemelhették volna a társasági adót is 10%-al.

Persze ezt a magunk részéről tuti nem fogjuk végrehajtani, különösen, hogy a látogatóink 90%-a nem is magyar. Nemrég kaptam egy levelet, egy külföldi cégtől, ami hogy hogy nem, nemrég még magyar volt. Nagyobb forgalmú cégeknél ez tűnik leginkább a járható útnak - sok egyéb szempontból is.

prosimpozor · http://multimediajog.blogspot.com 2008.09.04. 10:51:15

Azért ne menjünk el odáig, hogy üzenjünk hadat a Spammer-szigetek ellen...
TV reklám és spam közt pedig van különbség. Bár a vacsoraidőben bemutatott hüvelygombareklámtól kinyílik a bicska a zsebemben, de az legfeljebb etikai kérdés, nem jogi.
A spammel az a gáz, hogy a te saját e-mail címedre jön, ami személyes adat, és annak a kezelése fölött te rendelkezel. Ha meg van olyan lúzer egy spammer, aki még ehhez a nevét is adja, akkor az megérdemli a pénzbüntetést.

Caracalla 2008.09.04. 10:56:49

Lássátok inkább az üzleti lehetőséget, újabb _infotermék_: tízingyenpont a tízingyenpont kiküldéséről :D

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.04. 11:20:51

"A meghívók fent vázolt rendszere nemcsak az elektronikus kereskedelmi törvény értelmében, hanem adatvédelmi szempontból is jogsértő gyakorlatot jelent, mivel, az Adatvédelmi Biztos állásfoglalása alapján személyes adatnak minősülő elektronikus levelezési cím (e-mail) kezeléséhez senki sem járulhat hozzá más nevében, márpedig a meghívó kiküldése során a meghívót felkínáló oldal adatot kezel, mégpedig a meghívott személy személyes adatát."

Igazából ez így elég nehézkes és erőltetett nem? Pár pillanatig adatkezelés történik, de ilyen módon a levelező szerverek, miközben halad az üzenet a neten, vagy akár egy postás, amikor kezébe fogja a borítékot rajta a címemmel, személyes adatomat kezeli, nem?

Máriás Zsigmond · http://www.loginet.hu 2008.09.04. 11:49:29

Ezzel az egésszel a spamet nem fogják visszavonni. A leiratkozás nélkül küldözgetett levelek eddig is szabálytalanok voltak. A saját email listákkal dolgozó cégek, akik saját tartalom fejlesztésével üzemeltetnek korrekt feltételekkel hasznos hírlevelet, azokkal szemben van állambácsinak meg a jóindulatú versenytársaknak van egy újabb eszköze. Még ha gyűjtöd is a lakcímeket, akkor is fél évig járhatsz bíróságra.

Az én véleményem szerint egy hírlevél szolgáltatás korrekt, ha van visszaigazoló email, hogy tényleg az email cím tulajdonosa iratkozott fel és minden levél végén ott van a leiratkozó link (ami nem kér jelszót, emailcímet, stb., csak rákattintasz és leiratkoztál).

dshk 2008.09.04. 12:40:13

igen, eddig is nagyjából a double opt-in volt előírva (opt-in feliratkozás, visszaigazolt ellenőrző levél), inkább azt pontosították volna, komplett marhaságok kitalálása helyett. Ráadásul nem is lett volna túl nehéz, ezer példányban le van írva, csak rá kellett volna keresni google-ben.

Nem lenne meglepő ha ezek a Hoppenstedt-Bonnier féle névkereskedők lobbizták bele keresletélékítés végett. Nekik eleve megvan a cím is, hiszen csigapostával is foglalkoznak.

Till Zoltán · http://www.hatekonysag.hu/blog/ 2008.09.04. 12:44:44

Ez valójában spamet segítő törvény lett
a céges címek szabályozása miatt...

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.04. 12:53:29

céges cím a törvény értelmében az info@cegnev.hu és a marketing@cegnev.hu, magáncím a pl.: nev.nev@cegnev.hu, hiába céges cím, benne van a név.

Tul.képp. az van, ami eddig, info@ címet lehet spammelni, az más kérdés, hogy értelme az hangyányi, konverziója konvergál a nullához.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.04. 13:03:03

Ami DM-nél (most offline) durva, az az, hogy:
"ebből a célból a reklámküldeménynek tartalmaznia kell a lemondást lehetővé tevő, postai úton címzett, térítésmentesen feladható és könyvelt küldeményként, igazolható módon kézbesített válaszlevelet."

Azaz, minden kiküldött DM egységára megnő a boríték, és a tértivevénnyel? Nem két forint...

banki · http://www.yton.hu 2008.09.04. 13:45:16

Csak a cikket olvastam, a szabályozást nem, érdeklődöm: az email és a hozzá tartozó lakcím valódiságát hogyan lehet ellenőrizni? Vagy akármilyen lakcím tartozhat egy emailhez?

zsolti 2008.09.04. 15:07:21

megjött az első fecske:
img47.imageshack.us/img47/1057/19089668ua6.jpg
(lásd apróbetűs rész)

Atisp · http://www.netgo.hu 2008.09.04. 15:58:40

Ez ilyen gumszabály, mint ahogy az is hogy az esküvő után be kell fizetni az ajándékozási adót. Lehet tippelni, hogy hányan fizettek eddig?

Az ajánlás a felhasználó email címéről fog menni, így nem világos, hogy ki fog feljelenteni kit? Kis Géza majd feljelenti Kis Juliát, aki a tesója vagy azt a céget, aki még szerepel az emailben? Vagy ha egyik ismerősömnek vagy azt írom, hogy a cégemnek van egy eladó HP nyomtatója, akkor a haver majd felnyomja a HP-t, a cégemet vagy engem? És ha meg is történik, akkor mi ennek az értelme.? A feljelentőnek azon kivül, hogy keresztbe tett valakinek és rámegy a fél élete semmi haszna nem lesz. S ha eléri is célját, akkor milyen bütetés járjon ezért, mikor milliárdok ellopásáért sem jár semmi?

A lakcím elkérése az meg inkább azoknak árt, akiket meg akarnak védeni. Ha feltörnek egy szervert, akkor az összes név, email és lakcím is elérhető lesz, így aztán azzal már sokkal jobban vissza lehet élni, mint egy emaillal. Pl. lehet majd lobogtatni valamilyen hamis szerver logot 2 pénzbehajtó társaságában, hogy 5000 Ft-ot kellene fizetni.

Ilyen törvények kellenek, ahhoz hogy senki ne vegye komolyan őket, s akkor már nem is lesznek törvények :)

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.04. 16:23:28

Atisp: az NHH-n lévő értelmezés külön veszi azt, hogy ha user küld usernek ajánlást céggel kapcsolatban. "Magánjellegű közlésnek" hívja.

Egyébként se füle, se farka az egésznek, de különveszi :)

www.nhh.hu/?id=hir&cid=1828&mid=1335&lang=hu

prosimpozor · http://multimediajog.blogspot.com 2008.09.04. 16:24:45

ez az apróbetűs rész a képen nagyon tudományosan hangzik, de még mindig nem igaz. Az bizony kőkeményen spam, ha valaki egy "tájékoztató levélben" egy vállalkozást bemutat. Csak hát mostantól, mivel info@ kezdetű a címzett, b*hatja...
Zseniális :S

Róth Dénes 2008.09.04. 19:44:10

Olvasgatom ezeket a jogszabályokat, a jogalkotó ismét kitett magáért.

Ha a nev@cegnev formátumú emailcím esetén a címzett "természetes személy", akkor ugyancsak természetes személynek illene lennie, ha a "Cegnév" / "Név" részére, a cég címére postán küldök DM-et.

Márpedig a Grt. 6 § (4) bek. szerint "A postáról szóló 2003. évi CI. törvényben meghatározott címzett reklámküldeményben reklám természetes személy mint a reklám címzettje részére közvetlen üzletszerzés útján a címzett előzetes és kifejezett hozzájárulásának hiányában is küldhető ..."

A postatörvényben pedig így szól a meghatározás:
"Címzett reklámküldemény: a kizárólag hirdetést, üzletszerzési vagy reklámanyagot tartalmazó, külön jogszabály alapján nagy számúnak minősített címzetti körnek szóló olyan postai küldemény, amely - a címzett neve, címe és azonosító száma, valamint az üzenet jellegét nem módosító egyéb adatok kivételével - azonos tartalmú."

Felhívnám a tisztelt publikum figyelmét a "külön jogszabály alapján nagy számúnak minősített" kitételre, ami a definíció része.

Most épp nincs a kezem ügyében teljes jogtár, de erős a gyanúm, hogy "külön jogszabály" úgy tízezres nagyságrendben határozza meg a "nagy számú küldeményt", vagyis szűkebb szegmensnek elvileg nem lehet a cég címére, de X Y gazdasági igazgatónak címezve postán DM-et küldeni.

Tényleg ezt akarták vagy csak ez sikerült belőle?

Róth Dénes 2008.09.04. 21:05:14

Megtaláltam, legalább 500 db azonos küldemény.

Oszti 2008.09.05. 08:15:06

Ezt az első fecskét én is megkaptam. Két apró bibi volt vele, amit meg is írtam nekik:
- Nincs cégem
- Nem volt leiratkozás (ezt kötelező továbbra is biztosítani!)

Remélem picit paráznak (bár nem jelentettem őket)!

Tóth Benedek 2008.09.05. 09:36:19

A téma átnézése után. (Érintett vagyok mindkét oldalról. Spammelnek etikátlanul amúgy jónevű magyar cégek is, mint az állat, ugyanakkor hírlevélkiküldésből és címlistakezeléssel is foglalkozom.)

Spam bejelentés (csak céges): Nem azt jelenti, hogy szabad, csak azt, hogy cégeket nem vesznek figyelembe az eljárás során. Ennek gyakorlati oka van. A cégeknek szánt üzleti ajánlat sose volt spam jogi okok miatt, ezzel alapból lehetetlenné téve az eljárás bárminemű sikerét, amennyiben a címzett cég. Ez megspórolja a költséget az állami szerveknek, akiknek - elvileg - kötelességük minden bejelentés után eljárást indítaniuk. Márpedig ezek automatikusan elbuktak volna.

Meghívó: Ezzel eddig probléma volt. Hiszen a felhasználók nevében spammeltek bizonyos oldalak. Beregisztráltál és egyszer csak minden gmail/MSN/stb. kapcsolatodnak elküldött egy levelet. Ez némileg változott, azaz kiküldés előtt elvileg a felhasználó engedélyét kell kérni és megmutatni neki a kiküldendő szöveget. (Illetve a címzetteket nem szabad eltárolni.) Így ugyanis a felhasználó által küldött üzenetnek minősül a dolog. Persze a pontos határokat még egy bíróság belőheti, mert elég nagy átfedés van a kettő között a gyakorlatban.

Lakcím: Na ez idiótaság. Egyrészt ellentmond mindennek, amit a hazai adatvédelmi törvények és bármilyen józan ész diktál. Meglátásom szerint még idén vissza fogják vonni. Ugyanis a felhasználónak kötelessége emiatt a feliratkozás jellege miatt felesleges személyes adatokat megadnia. Amivel pont a felhasználó jogai sérülnek rendkívül aránytalanul.

Ez a gyakorlatban még rikítóbb problémákhoz vezet. Úgy vélem, hogy jó érzésű ember ezt a rendszert nem vezetheti be. Hiszen a címlistára nem vonatkoznak némely előírások és visszakövethetetlen az eredete (papír spam). Azaz bármikor továbbértékesíthető és komplexszebb, de a címzett személyi jogait sértő értékesítési stratégiára alkalmassá válik, hiszen az email címet összekapcsolja egy valós személlyel. Innentől kezdve a cím, a telefonszám, az email cím és az illető teljes neve egy adatbázisba kerülhet, amivel akármilyen csatornán elérhető. (És folytathatnám a scenariókat... helyi ajánlatok hírlevélben stb.) Szerintem ez a kormányzat egyik fele nem tudja, hogy mit csinál a másik kategória.

Megoldások: Nincs megoldás. A külföldi szerver marhaságot nem tudom, hogy ki találta ki, de örökzöld hibás érvelés minden hasonló témában. Szerintem címeket gyűjteni felesleges... nem fog addig élni a szabályozás; ha meg igen, akkor meg lesz egy kiskapu. (EULA, lemondó nyilatkozat stb.) A meghívóknál pedig elvileg a szabályozás a viszonylag etikus meghívókat átengedi, a nem etikusakat nem. Ahol ez nem így van, ott pedig viszonylag könnyen korrigálható.

Róth Dénes 2008.09.06. 07:59:26

Szerintem az a megoldás, hogy a feliratkozó formon megadható legyen a cím, de ne legyen kötelező kitöltetni.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.09.07. 11:41:35

Én marha, bejelentkeztem az adatvédelmi biztosi hivatalba adatvédelmi azonosítót kérni, kaptam is. Most majd az elsők között leszek, akiket buzergálni fognak ezzel a marhaságal. Élljen a jogkövető magatartás! Ez volt az utolsó ilyen magatartásom.

misizoli 2008.09.09. 14:12:32

A feliratkozó form-ba bele kell írni, hogy 0000. MintaHáza, Minta utca 0. és odaírni, hogyha nem ez a címed javítsad.

aztán hogy 2000 felhasználó ugyanazt a címet adja meg arról nem az adatgyűjtő tehet.


süti beállítások módosítása