Van egy ronda módja a PPC hirdetések kihasználásának, ez pedig a kikényszerített kattintás. Arról van ilyenkor szó, hogy csak akkor használhatsz egy szolgáltatást, akkor nézhetsz meg egy lapot, ha rákattintassz a hirdetésre.
Gondolom nem kell különösebben magyaráznom, miért baj ez: az ilyen módon szerzett látogató egyáltalán nem releváns, ugyanakkor a hirdető fizethet ezért is. Tehát ez a megoldás a kattintásos csalás egyik változata.
Ennek megfelelően egyébként nem is szabályos ez a megoldás, a Google ki is tilthat az AdSense programból, ha kiderül.
De mit csináljunk, ha ilyet látunk? Érdemes jelezni a szolgáltatónak. Hiszen ha a mi hirdetésünkre kattint valaki így, akkor az a mi pénzünk ablakon történő kidobása! Rontja a konverziót is, ráadásul elesünk releváns hirdetéstől, hiszen másra költöttük a keretünket.
A fentiek miatt nagyon meglepett, hogy az egyáltalán nem eldugott kis szolgáltatás, a WifiZone az ingyenes szolgáltatásai esetében ezzel a módszerrel él: 15 percenkét rá kell kattintani egy CT Network hirdetésre, ha tovább akarjuk használni a netet...
Javítás, 2008.09.19.: mint kiderült, a WifiZone sem legálisan cselekedett, a CT Network nagyon helyesen szintén tiltja az ilyen megoldásokat. Ezúton elnézést is kérek a CT Network-től illetve a Hírek Médiától, hogy belekevertem őket.
Utolsó kommentek