Az ég kék, a fű nő, a reklámokat az interneten pedig egyre többen blokkolják. Ez egy olyan macska-egér harc, ahol a felhasználó, az egér, most éppen jobb pozícióban van. Hogy ennek mi az oka? Lustaság vagy tudatlanság?
A lényeg: egyre többen nyúlnak valamilyen reklámblokkoló eszközhöz a böngészésük közben. Az okok között ott van az, hogy lassítja a gépet a sok (vagy éppen rosszul megírt) hirdetés, zavaró a villogás, vagy egyáltalán: a felhasználó reklámkerülő. Hivatalos, publikus információk a hazai piacon nincsenek, és természetesen weboldaltól (célcsoporttól) is függ, a felhasználók hány százaléka nem látja a bannereket, de a jelenség ismert.
Valamit tenni kell. De ezt nem lehet sem a jog, sem egyéb verbális eszköz, itt a technológia az, ami segíthet. De valahogy pont ebben nem lépnek a portálok. De a hirdetők sem.
Mindig kis mosoly jelenik meg az arcomon, amikor a méregdrága interstitial hirdetések helyén ilyet látok:
Pedig meg lehetne fogni azt az 5-15% elkerülőt is, néhány apróbb trükkel. Pl. lehet figyelni, megjelenik-e a hirdetés, és ha nem, akkor kirakni egy szöveges változatot. Vagy olyan hirdetéskiszolgálót kell használni, ami eldugja a hirdetés forrását, így nehezebb blokkolni (lehet, de bonyolultabban). Valamit lépni kellene.
Mert ezeket a "Tovább>>" gombos fehér képernyőket már lassan évek óta bámulom, és valahogy nem jutott még át az üzenet ezen...
Utolsó kommentek