Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Lap.hu - megtelt?

Címkék: onlinemarketing weboldal

2008.10.03. péntek 12:07 Konrad

Nincs egy éve, hogy a Sanoma a Lap.hu hálózatot elkezdte rendesen ráncbaszedni: új szerződési feltételekkel és szigorú szabályokkal vágtak bele a 2008-as évbe. Tehették, hiszen a Lap.hu hálózat népszerű, a cégek szeretnek belekerülni, a Google megeszi, a felhasználók szeretik.

El is készült mára a 8000. Lap.hu is. Szép, nagy szám, nemigaz? Gratulálunk az érintetteknek!

Ugyanakkor folyamatosan recseg-ropog a rendszer, a népszerű lapokra egyre nehezebb felkerülni. Miközben a szerkesztők direkt díjat nem kapnak, ellenőrizniük kell folyamatosan a linkeket (ez nagyon sok esetben nem történik meg, de ugye 8000! lapról beszélünk), és kezelniük kell a felkerülőket.

Miközben a Sanomás szerkesztők a minőségi és kevesebb link irányába terelik őket. Kicsit két tűz között vannak, hiszen nem tehetnek fel akármennyi linket, új lapot sem indíthatnak csak nagyon indokolt esetben, de az internetre kerülő cégek száma nő, egyre többen akarnak felkerülni.

Mi is használjuk a lap.hu-t, ha egy ügyfelünknek arra szüksége van, és bizony rendre kapjuk az elutasító e-maileket. Pedig csak releváns lapokat választunk, de ugye a szerkesztők fölött ott a korlát. Egész egyszerűen nincs elég hely, mert a túl hosszú lap sem működik.

Megtelt egy csomó lap. Szelektálni kell. De vajon mi alapján? Konkrét kérdés: 300 ugyanolyan szolgáltatásból, ami mind működik, jól elkészített, nem átbaszós, leinformált stb., hogyan lehet kiválasztani 150-160-at, ami ki is kerülhet egy lapra?

Nincsenek kőbevésett szabályok, még igazán irányelvek sem. Elvileg a szerkesztőnek kell okosnak lennie - de minden szerkesztő értelemszerűen máshogy okos. A Lap.hu hálózat úgy érzem újabb kihívással néz szembe, vagy el fogják árasztani a szerkesztőket és a főszerkesztőt az elégedetlenkedő cégek levelei.

Nem tudok kapásból megoldást mondani. Az ilyen katalógusok értelemszerűen nem lehetnek tökéletesek, annyi bevételt ugyanis nem hoznak, hogy sok erőforrást rá lehessen fordítani. Az önkéntes szerkesztést sem érdemes feladni, hiszen sok az előnye, ráadásul ez sokaknak jelent a reklámokon keresztül plusz bevételt. Ugyanakkor azt is jó lenne elkerülni, hogy pár év múlva ne csak a sógor-koma-jóbarát és a sokat fizető cég linkje legyen kint a lap.hu kurrensebb oldalain.

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr48694044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2008.10.03. 12:38:14

Szerintem további szakosodás szerinti "al-oldalakkal" megoldható lenne.
Egy példa valószínűleg jobban elmondja, mire is gondolok:
Ha van egy lap, ami már megtelt, a te példád alapján 160 linkkel, amik duguláselhárító cégek, de igazán 300 jó link (és cég) adott, akkor azokat valamilyen paraméter mentén tovább kell szortírozni. Mondjuk területi alapon, vagy éppen árszint szerint, vagy bármi alapján, ami közös jellmezőjük lehet. Így persze lehet olyan cég is, aki több "al-lapon" is ott lesz, ami kárpótolja azért, hogy nincs már ott közvetlenül a dugulásmentesítés.lap.hu-n.

Lap.hu olvasó 2008.10.03. 13:09:00

Csak nem kivágtak a Startlaptól, mert megszegted a szerződési feltételeket? :) Szenzációhajhász írás.

Caracalla 2008.10.03. 13:52:15

Szerintem a megoldás valami craiglist-irányba való elmozdulás lehetne - nagyon kellene valami ilyesmi itthonra. Kisebb lakossági szolgáltatásokat nem nagyon lehet a neten találni.
A fizetős 'internettudakozókban' meg azért sem bízom, mert amelyik céget meg lehet vágni egy ilyenre való felkerüléssel, ott a szakmai hozzáértés se garantált szerintem.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.10.03. 13:54:37

Dehogy szenzációhajhász. Teljesen igy van. És aggasztó a szelekció.... Továb szakosodnialoldalakra nagyon nehéz, és kétes kimenetelű. Talán lesz a lap.hu-nak egy hasonlóan erős, vagy sokkal jobb alternatívája.

danielmolnar79 · http://barreleddani.blog.hu 2008.10.03. 14:03:01

@Mactom: és mit nyújtana az az alternatíva? ;)

www.100fekvotamasz.hu · http://www.100fekvotamasz.hu 2008.10.03. 14:57:57

Teljesen egyetértek, sokszor értelmetlenül kapok elutasító e-mailt, a kérdésre, hogy miért, meg nem kapok választ..

Mária 2008.10.03. 15:12:16

Egyszer egy ügyfélnek azzal utasították el a kérését, amit a céges mélcímükről indítottam, hogy "piaclefölöző tevékenységet folytatnak"

Ezek szerint bizonyos oldalakra csak csődközeli helyzetben, vagy már felszámolás alatt lévő lúzer cégecskék kerülhetnek, mert bizonyos szerkesztők célja nem a korrekt és releváns tájékoztatás, hanem valami sajátosan értelmezett karitatív és szűrő tevékenység :)

Fizetett Lap.hu olvasó 2008.10.03. 15:32:53

Téves következtetések, információ- és érdeklődéshiány egyben alkalmas sirámok létrehozására is. Írjunk még be releváns szavakat azért, hogy a Google is jól hozza vélt véleményünk! Ámen!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.03. 16:17:05

Kedves Lap.hu olvasó, nem volt és nincs is lap.hu-m, ellenben pár ügyfelemnek van. A felvetett problémák valósak, kezelni kell, mert később nehezebb lesz. De bátran írd le, ha mást látsz - de érdemben, ha kérhetem.

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2008.10.03. 18:25:37

Van annál nagyobb baj a lapponthuval, mint hogy böte marketáynosoknak nem sikerül berakniuk a fizetővendégeiket.
Biztos vannak nagyon színvonalas gyűjtemények is, de pocsékak is.
Elavult, szedett-vedett, a szerkesztő nem ért az adott témához, megélni ellenben szeretne belőle, telerakja az gyűjteményt a saját linkjeivel, ami egy a sok közül, amivel megszegi a lapponthu saját szabályzatát is. A moderátor pedig teszen reá, amíg a sanoma-családnak ez így jó.
Sztlenvsz a kisebb gond, hogy mit nem raknak ki, a nagyobb, hogy mit igen.

Fizetett Lap.hu olvasó · http://onlinemarketing.blog.hu/index.php?s=lap.hu&sentence=OR&submit=Keres%C3%A9s 2008.10.03. 19:21:43

Korábban írtad a Lap.hu kapcsán, hogy az általad szerkesztett oldal...

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.10.03. 19:30:30

Csempeoroszlán: Azt még nem tudom, de ha a lap.hu szelektálni kezd, akkor az a vég kezdete.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.03. 19:38:56

Fizetett Lap.hu olvasó: volt egy, amit aztán végül nem csináltam meg, és az új ÁSZF-et már nem fogadtam el. Volt egy másik, amit egy ügyfelemnek csináltam - nem az én nevem alatt ment. És van olyan ügyfelem, akinek van élő lap.hu-ja. Ennyi.

orczy 2008.10.03. 22:58:17

kicsit offtopic, de azért elmesélem: még a lap.hu hőskorában sikerült a webfejlesztő cégemnek bekerülni a sajszebeszet.lap.hu oldalra. Ugyanis volt egy olyan box, hogy "minden, ami egy rendelőhöz kell". Én úgy gondoltam, hogy egy weboldal a minimum, és ezt a szerkesztő is osztotta. Azóta is röhögök ezen, bár azóta frissítették, és már nincs kint a link...

orczy 2008.10.03. 23:00:52

bocs, de most, hogy megint ránéztem, már maga a lap sem működik, béke poraira...

marczipán · http://vegyesde.hu 2008.10.04. 01:09:31

Én kaptam elég korrekt lvelet is lap.hu oldaltól. Akiknél eddig próbálkoztam (relevánsaknál) 90 %-ban betettek. Most vagy szerencsém volt, vagy jó az oldalam... :)

Amúgy naná, hogy másképp reagálnak a szerkesztől, hiszen különbözőek vagyunk. A sanoma részéről nem követelmény, hogy intelligens legyél...

Szerencsére azonban nem csupán ez az egy marketing eszköz létezik. A klasszikus linkparkoktól viszont óvakodjatok, mert a gugli nem díjazza!

WUT 2008.10.05. 08:28:31

azért vannak elutasítások, mert a lap.hu szerkesztői sok esetben, sőt, legtöbb esetben maguk is "érintettek" abban a témában, amelyikre a konkrét lap.hu aloldal szerkesztése a felelősségük. namost, ha ez a téma üzleti jellegű dolog, szolgáltatásról szól, verseny van stb., akkor a lap.hu aloldal szerkesztője nem feltétlenül szívesen teszi ki egy konkurensének a honlapját, főleg, ha az jobb, mint az övé, inkább önkényesen válogat, sőt, ezzel gyakorlatilag "szűri" a piacot, akadályozza a konkurenciát..

Zsolt · http://nyomda.blog.hu 2008.10.05. 13:48:02

Nekem 1000 linket kellett átrostálnom, mert előtte boldog-boldogtalant feltettem. Azóta nincsenek cégek, csak más hasznos tudnivalók. A lap.hu nem cégkatalógus! Nini, egy piaci rés. Lehetne az ilyen-olyan szakmai tudakozó oldalak és a lap.hu összegyúrása. Kíváncsi vagyok, ki csinál ilyet. Társulnék.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.05. 16:13:11

Kedves Zsolt, ez a szabályozás (nem cégkatalógus) sincs sehol leírva. Ez a te döntésed, de sok laptulajdonos pont nem így csinálja. Ha a nyomda.lap.hu a tiéd lenne, igazad lenne - de nem a tiéd, te a szerkesztő vagy. Ha a Sanoma azt mondja, tegyél ki egy linket, akkor ki kell tenned, hiába van egy ilyen belső szabályod. Azaz lásd mint fent: nincs egyértelmű szabélyrendszer, feltételrendszer, minősítés.

Atisp · http://www.netgo.hu 2008.10.05. 19:36:26

Én szoktam linkeket ajánlani és jellemzőben több az elfogadás, mint az elutasítás.

Nem értem miért nem lenne jó, ha csak az kerülne fel aki fizet? Gondolom, akit te Konrád beregisztrálsz és akinek Google keresőoptimalizálást végzel az fizet neked. (Elnézést ha tévedek). Pedig, hát az sem teljesen igazságos, hogy nem mindig a legrelevánsabb 10 cég van a Google első 10 találatában. Ez azért van, mert vannak akik ügyeskednek és vannak akik nem. Vannak akik fizetnek és vannak, akik nem. Mivel ez egy ingyenes dolog így senkinek nem lehet panasza. Sztm.

Üdv:
A

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.10.05. 19:38:46

Én is lap.hu szerkesztő vagyok, és teljesen jogos amit Konrád írt. Igaz én ezt csak eggyel kisebbe látom, amikor egy-egy dobozban a linkek már a megengedett 30-at lépik túl, akkor tovább kell csoportosítanom.
Bár hozzá kell tennem, hogy szerencsére könnyen eldönthető link ajánlásokat kaptam eddig, ahol vagy szemét volt (nem témába vágó, már alapból hibás linket küldött), vagy normális oldalt. Ha nekem küldtök linkeket, szívesen fogadom, és egyben megkönnyítitek a munkámat is. ;)
Egyébként én úgy emlékszem a szabályozásra, hogy min 100 és max 4-500 legyen egy oldalon.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.05. 19:39:01

Atisp, ez is egy válasz lenne: x forintért ott vagyok. Nevezzük regisztrációs díjnak. De ez sincs most.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.10.05. 20:02:04

jópár szerkesztő csak pofára enged be így is linkeket. van aki úgy elhajt a francba, hogy csak úgy durransz, amikor írsz egy levelet a sanomásoknak, hogy érdekes az eljárás akkor ők is elhajtanak.

Bugajozsinemszepgyerek 2008.10.05. 20:06:36

A sanoma helyében szelektálnék a szerkesztők közt. Ajánlottam az oldalam egy bizonyos lap.hu-ra, 3 hét után kaptam egy szimpla elutasítást. Írtam a szerkesztőnek, felsoroltam az adott box tartalmát, a linkek 80%-a 404-es volt, mert olyan régiek voltak. Rákérdeztem az elutasítás miértjére is. Semmi választ nem kaptam. Ugyanezt megírtam a sanomának. Válaszukban biztosítottak, hogy felveszik a kapcsolatot a szerkesztővel. 2 hét után visszaírtak, hogy a szerkesztő nem válaszolt nekik, de méltányosságból kirakják a linkemet. Ezt meg is köszöntem és megemlítettem, hogy szívesen átvenném az adott oldalt, hisz máshol is szerkesztek. Az volt a válasz, hogy nem adhatják át az oldalt nekem.
Miért jó az, ha egy oldal elhanyagolt, sohasem frissített, szemben egy karbantartott, releváns linkeket tartalmazóval? Nem értem én...

Márton 2008.10.05. 22:39:32

Konrád, ezt írod: "Volt egy másik, amit egy ügyfelemnek csináltam..."

Egyszer posztolhatnál arról is, hogy a lap.hu oldalak - pláne így egyben - hogyan néznek ki az online marketing mixben. Ekkor az ügyfeled üzleti céllal üzemelteti? Mi a helyzet a konkurencia linkjeivel?

Köszi!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.05. 22:57:01

Márton, ez nem most történt, hanem pár éve. Azóta sokat változott a lap.hu szabályzat. Volt pl. cégnév.lap.hu is, ez mintha már nem lehetne.
Egyébként pedig van, hogy az ember ügyfele mellékesen laphu-zik is, és néha abban kér segítséget :)

Kopiás Attila Steve 2008.10.06. 02:05:10

Egyetértek a problémával.
Céges téren: egy időben annál a cégnél dolgoztam, ami a macska.hu-t is csinálta. Ne kérdezzétek miért, egy fillér profit nem volt rajta, de asszem egyik első referenciánk volt oszt megszerettük, meg a legnépszerűbb macskás lap volt. Hát, a macska.lap-ra évekig próbáltuk felkönyörögni, de mittomén melyik konkurrens weblap tulaja szerkesztette, úgyhogy nem kerültünk föl. Rég volt, most néztem, fent van a link, gondolom be lettek panaszolva a központban...

Civil, társadalompolitikai témában is gyakran találkozom hasonlóval, ott a véleményformálás egyik eszköze ha egy témáról csak a saját nézőpontomat alátámasztó véleményeknek adok teret. Most konkrét példát nem tudok izomból mondani, de elég sok ilyen megosztó téma van...

Oszti 2008.10.06. 08:25:25

Érdekességképpen: Ingatlan.lap.hu
Szerkesztő: Startlap
Nem is nagyon akarják rábízni külső szerkesztőre.

Zsolt · http://volegeny.lap.hu 2008.10.06. 13:18:11

Kedves Konrád! A szabályozás valóban nem egyértelmű, de ha elérte a linkszám a maximumot, releváns linkek vannak fent, akkor hiába kér a Sanoma, nem tudok mit csinálni... ilyen szerencsére még nem volt. Pont a fenti oldalnál kellett "kitiltanom" a céges linkeket, mert min. heti 10! ajánlás volt. Most mi miatt utasítasz vissza egy tök jó oldalt? Mert elérte a linkek száma a 400-at? Nincs kereskedelmi célú oldal, nincs apelláta... legalábbis eddig még nem volt.

iii · http://hirdetespiac.hu 2008.10.07. 20:07:54

Egy ismerősöm, akinek az oldalát csinálom, hanglemez digitalizálással foglalkozik és szeretett volna a bakelit lapra felkerülni. Egy olyan válasz jött a kérelemre, amin nem volt más, mint a szerkesztő saját bakelitmentő vállalkozásnak a linkje.

A Sanoma helyébe például ellenőrizném a beérkező linkjavaslatokat és az arra adott válaszokat, valamilyen formalizmussal. Tudom, hogy ez munkát jelent, de nem is kevés pénzt hoz.


süti beállítások módosítása