Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Magyar keresőt szeretnék

Címkék: onlinemarketing kereső

2008.10.16. csütörtök 21:48 Konrad

Szeretem a Google-t, napi szinten használom, mint teszi azt a hazai netezők döntő többsége. De nem szeretem a Google-t, mert mára monopolista lett a piacon. Nem jó az, hogy nincs verseny!

Ma már sokan a Google-nek és nem a felhasználóknak az igényei szerint fejlesztik az oldalakat. SEO, SEO, SEO! Ha a Google úgy dönt, hogy nem vagy jó, mert pl. hibáztál, akkor meghalsz. Nem is kell hibáznod, elég az, ha a tárhely szolgáltatód hibázik, és máris elveszíted a látogatóid megdöbbentően nagy százalékát!

Olyan ez, mint amikor azért volt büszke az egyik konzervgyár igazgatója, hogy a termékeinek 87,5 százalékát egy áruházláncnak adja el. Pedig ezzel éppenhogy kiszolgáltatott lett: egy darab szerződéstől függöt az egész cég sorsa.

Most egy keresőtől függ a hazai weboldalak jelentős része. Ki akarsz cseszni a versenytársaddal? Elő a black seo-val, és mártsd be a Google-nél, máris bajban lesz! Mást szeretnél csinálni, mint ami a Webmaster toolkit-ben van? Nagyon magas árat fizetsz érte!

A Google erős. Nagyon erős. Egyre erőszakosabb. Kell neki egy versenytárs! Elég csak megnézni, hogy bár vezető a hazai PPC piacon, de mivel van egy erős versenytársa, így kénytelen nem piactaroló taktikát folytatni. Edukál, jelen van, teper, hogy legyen nagyobb szelete a piacból.

Kellene egy magyar kereső. Tudom, nem lenne piacvezető, sőt. De egy 15%-ot megszavaznék neki. Kéne, mint egy falat kenyér.

Persze csak akkor lenne életképes, ha tudná mindazt, amit a Google.hu tud keresésben. Ez lenne a nulla szint. E fölött lenne benne az a plusz, ami a piaci sajtosságok miatt jobbá tenné.

Nincsenek illúzióim, tudom, hogy ez a bejegyzés jobbára pusztába kiáltott szó. De hátha valaki meghallja...

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr30717834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.10.17. 00:49:12

5-10 éven belül teljesülni fog a vágyad.
Talán még hamarabb is.

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2008.10.17. 07:20:45

És ez most miről is jutott eszedbe?

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.10.17. 07:36:55

Nagyon kéne. A google dominancia idegesíti azokat akik hosszú távú godolkodók. (de nyílván vannak akik a google dominanciából élnek, nekik ez jó) vannak néha olyan gondolataim, hogy a google már sokkal több adatot kap/gyűjt rólunk mint gondolnánk. És nagyon közelről ismerve a mai amerikai gondolkodást /tesóm ott él/ ki tudja mik vannak beleépítve "állami érésre". Engem zavar.

Oszti 2008.10.17. 08:06:33

Azért akadnak próbálkozások. Bizonyos szavakra még a találatok is egész jók. (pl: ásványvíz) A legnagyobb hibája a magyar keresőknek, hogy csak .hu végződést indexelnek. Így kimaradnak olyan nagyobb tartalmak, mint pl: wikipedia.

Keresők:
www.tango.hu
www.zoohoo.hu
search.lapozz.hu

A polymeta.hu keresőt pedig mindenkinek ajánlani tudom. Igaz nem saját adatbázist használ, de nagyon jól elrendezi a találatokat.

vino 2008.10.17. 08:31:51

Nagyobb fénnyel ragyogott régebben a Heuréka, kiegészülve az Ariadnet metakeresővel, valamint a Góliát. Volt Altavistánk, és volt magyarosítva vizslánk. Kiguglizódtak.

deejayy · http://deejayy.hu/ 2008.10.17. 09:47:14

Éppen a napokban gondolkodtam el, hogy mi kellene egy kereső létrehozásához :)

Iron1 2008.10.17. 09:56:22

@oszti: A munkám egy jelentősebb része a keresés. Az általad említett keresők a Google-lal összevetve használhatatlanok.

A Polymeta egyébként egyedi, s nekem tetszik is, de a találatok ott sem az igaziak. (Az pedig kérdéses, hogy ha nagyra nőne a kereső, akkor a metakereső volta milyen jogi problémákat vetne fel.)

vadócz 2008.10.17. 10:33:34

"De nem szeretem a Google-t, mert mára monopolista lett a piacon."

Azért lett sok felhasználója és azért lett monopolista, mert kib.szott jó dolgokat csinált. (Persze, néhol be is vásárolt rendesen, de nálunk a 97%-os részesedés kizárólag a minőségi szolgáltatás eredménye, amit még magyar fejlesztéső keresők sem tudtak überelni). Konrád, a hozzád és hozzám hasonló júzerek növesztették nagyra, akik óránként használják a guglit. Szóval felelősek vagyunk azért, hogy ekkorára nőtt, ugyanis mi etettük és etetjük a jószágot. Más lenne a helyzet, ha alattomos termékkapcsolások miatt alakult volna ki ez a "monopólium", de hálistennek nem így van. Nem szólhatunk oda Larrynek, hogy "hé, fogd vissza magad a feljesztésekkel, ne csinálj ilyen jó dolgokat, mert már így is sok felhasználótok van". Vagy mit gondoltok?

Egyébként tényleg hasznos lenne a verseny, de keresésben szerintem így is annyira igyekeznek, mintha szorongatná őket valaki. Biztos lehet még ezt is fokozni...

dezső 2008.10.17. 11:30:31

az okés ha vlaki nem szereti a google-t mert szíve joga, de csak ezért beszólni és ilyen bejegyzéseket és parttalan vitákat indítani semmi értelme... miért nem azzal jön az "okos" ember, hogy mit tudna tenni az elképzelésért, de csak panaszkodásra futja...

...valakinek már a sz*r sem elég büdös...

AlBrown 2008.10.17. 11:41:57

Biztos vagyok benne, hogy van hazánkban olyan csapat, vagy ember, aki képes lenne készíteni olyan keresőt, ami akár relevánsabb találatokat tudna nyújtani a Gnél, ha csak a magyar nyelvű weboldalakra fókuszál.

Egy ilyen project sok pénz és sok fejlesztés.
Nem könnyű úgy befektetőt találni, hogy azt mondod "a Google 97%-os részesedéséből kívánok elvenni 2-3%-ot, és nem csak 1-2 Millió forintra lenne szükség"
Ha mégis van ilyen őrült, akkor is nehéz végigvinni egy fejlesztést. Nem annyira egyértelműek a mérföldkövek, mint mondjuk egy portál építésénél.
pl. Lehet, hogy egy hónap kutatás/fejlesztés után amitől a csapat extázisba kerül, azt mondja a befektető, hogy "egy hónapja is ugyanilyen volt".

Ha pedig mégis lenne pénz és idő is, akkor még mindig csak ott vagyunk, mint a jelenlegi Google legalapabb hangon. Amúgy is egyre több mindenre a G-használjuk, miért pont keresni mennénk máshova? :)

Szóval szerintem felesleges belekezdeni. Nem hiszem, hogy valaha lesz magyar kereső.

thcr 2008.10.17. 14:19:42

már sokan említették fentebb, hogy a G azért lett ekkora, mert tényleg jó. teljesen egyetértek, egyébként meg a dolog úgy működik, hogy ha valakinek egyszer lesz egy jobb ötlete, akkor úgyis megcsinálja. vagy ha nincs pénze rá, akkor eladja. vagy ellopják tőle, lényegtelen.
amíg meg nincs, addig továbbra is a G a legjobb.

az már egy kicsit érdekesebb kérdés, hogy csináljon jobbat a magyar programozó. szeretnék mindenkit felhomályosítani, hogy ez viszont sajnos nagyon nem így működik. a G algoritmusai nem olyan bonyolultsági szinten vannak, hogy jön egy akár 50fős magyar csapat, és jól "lekódolja" a háromszorjobbat. a G azért fejleszti évek óta a keresőjét, mert évekbe telik kifejleszteni, nem pedig viccből. ne higyjük azt, hogy egy magyar programozó kitesz 10 bármilyen más nemzetiségű programozót úgy, hogy közben enni sem kér, csak adjanak neki 150et kézbe, minimálra bejelentve.
összességében tehát tényleg illene belátni, hogy nem azért monopol mert köcccsög, hanem azért, mert ő a legjobb. ez a téma nem olyan mint a sport, hogy ha valaki felmászik a dobogó felső fokára, akkor fejbedobjuk egy vizeletmintás üveggel, hogy gyereleazonnal.

ha lenne valakinek valami egyedi ötlete, amivel beléphet a piacra, az más kérdés, azzal lehetne akár világelső is. de ahhoz ötlet kellene, nem egy huszadik koppintás...

millencolin · http://politologusok.hu 2008.10.17. 19:54:31

Csináljuk meg!:)

shaolink 2008.10.17. 21:25:06

Konrád, téged össze kéne kötni a Jóföldi Endrével. Mért kell egy vérjó szolgáltatás helyett csakazértis magyar keresőt indítani, beleölve nagyon-nagyon sok pénzt? Nincs más hely, ahol azt a pénzt el lehet fejleszteni?
Amúgy köszönöm, hogíy segítettél csökkenteni a pagerankom a GDF-es linkakcióddal (tudom, én is hibás vagyok): groups.google.com/group/Google_Webmaster_Help-Indexing-hu/browse_thread/thread/fb7b97353c0c9a82

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.17. 21:33:29

shaolink, szerinted miért íródott a post? A Google a linken leírt véleménye pont olyan arrogáns és piacellenes, mint sok más, amit csinál. Konkrétan azt jelenti ez az "állásfoglalás", hogy büntet azért a Google, ha te máshogy gondolkozol, mint ő. Visszaél az erőfölényével, szerintem.

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.10.17. 21:45:04

Pusztán a piaci specialitások miatt is. Meg a nyelvi.
Szentigaz, kellene...
Találna egyre jobban igényt is, egyre többen nagytestvéreznek stb.
ÖÖÖ nem lennék meglepve, ha épp a G engedné majd át a keresőpiacot bizonyos esetekben. Ez most jutott eszembe, de... olvassuk vissza 6-8 év múlva.

shaolink 2008.10.17. 21:48:26

Bocs Konrád, becsüllek, de nem nagyon értem, amit írsz. Tudná nekem értelmezni valaki?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.17. 21:56:19

shaolink, a Google egyik szabálya sem tiltja azt, hogy olyan "játékban" linkeket helyezz el, amiben részt vettél. A dolog sem vásárolt link, sem linkspamnek nem minősül. Ez egy játék, egy ajánló. A Google csak azért büntet, mert azt gondolja, ez reklám. De ugyanakkor a Google is egyben reklámszolgáltató, tehát felmerül az is, hogy ezt azért teszi, máskor ne csináljak ilyen kampányt, hanem használjam pl. az AdWords-öt.
Nem tudom, hogy a hazai fiúk túlbuzgósága vagy figyelmetlensége az ok, de a link mögött leírt magyarázat számomra arról szól, hogy nem linkelhetek szabadon, büntetés nélkül bármit, csak azt tehetem, ami a Googlenek tetszik. Vagy ha mást teszek, akkor nem kapo a Googleból látogatót, azaz idehaza nem leszek benne a keresőben, hiszen a Google viszi az egész piacot. Azaz rámerőlteti az ő saját véleményét, megintcsak visszaélve piacvezető, monopolista helyzetével.

Csángó 2008.10.17. 22:02:43

Arról van szó, hogy a saját portájára mindenki azt enged be, akit akar, és ott ő szabja a játékszabályokat. Ez a kis keresőknél is így van, és egyáltalán nem a nagy méretből fakad. Vagy elfogadod, hogy nem szemeteled tele az indexet és nem manipuládod a sorrendet, vagy kinn maradsz. Erről volt már egy hatékony eszmecsere itt: homar.blog.hu/2008/02/27/naiv_oldalgazda_vs_google. Engem egyszer már megbüntetett, de csak tanultam belőle. Nagytestvérezhetnék, de tanulok. Tedd azt te is, Konrád.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.17. 22:09:47

Csángó, igazad van, de ha egy szolgáltató dominánsá válik, akkor a normál gazdaságban már más szabályok vonatkoznak rá. Nézd meg a telco piacot, ahol van úgynvezett domináns szolgáltatói kategória, és számukra szabályozott a verseny. A Google egyértelműen domináns, és a piacra erölteti a saját szabályait, miközben nem biztosítja sem a tökéletes tájékoztatás sem a transzparens jogorvoslat lehetőségét.

Pierre 2008.10.18. 06:46:40

Eddig a Microsoft volt a mumus, lassan a Google (is) az lesz. Én már rég ezt mondom, de vannak "fafejű" geekek, akiknek ez nem tetszett. :-)
De ez az igazság: divat volt szeretni a Google-t, mert más volt, új volt, ingyen volt, szembeszállt a nagyokkal, stb.
Most meg már ugyanolyan "szemét", domináns, monopóliumra törekvő multi lett, mint a többi.
Vagy ez csak üzlet, és ő csinálja jól? Neki van igaza? Győzzön a jobb, akkor is, ha ezzel uralja a világot? Lehet.
Akkor viszont nem értem, mitől rosszabb a többi hasonló dominanciára törekvő multi...
Kezdek élni a gyanúperrel (csakúgy, mint MacTom), hogy ez a helyzet csak azoknak jó, akik a Google-ból (ami sajnos egyenlő lett a SEM-mel/SEO-val nálunk) élnek. Ahogy nyilván a Microsoftot is azok kedvelik, akik abból élnek, és így tovább...
Akik meg kimaradtak, szidják.
És ami a vicc, hogy egyiküknek sincs igazuk.

2008.10.18. 07:38:00

tudja valaki hogy kell ilyen keresőt írni? csináljuk meg!

vadócz 2008.10.18. 09:13:02

A tökéletes tájékoztatásról álmodtam. Felhívtam a google callcenterét, és a következőt mondta az automata.

Automata: Ön a google ügyfélszolgálatát hívta. Ha nem elégedett a találati listán elfoglalt helyével, kérjük, nyomja meg az egyes gombot. Készítse elő a kérdéses keresőszót és a honlapja webcímét, mert szükség lesz rá.

---zene---

Automata: Jelenleg mind a 8500 ügyintézőnk foglalt, mert hosszasan vitatkoznak a betelefonálókkal. Kérjük várjon, hívása fontos a számunkra.

20 percig vártam, utána letettem a kagylót.

Félretéve a viccet: hogy képzeled el a tökéletes tájékoztatást és a transzparens jogorvoslatot?

Oszti 2008.10.18. 10:02:49

Annó pont azért kezdte el mindenki használni a Google-t, mert az akkori többi kereső (altavista, yahoo) mind a fizető találatokat helyezték előre. Utóbbi még azért is pénzt kért hogy express gyorsasággal egyáltalán bekerülj az adatbázisukba.

"De ugyanakkor a Google is egyben reklámszolgáltató, tehát felmerül az is, hogy ezt azért teszi, máskor ne csináljak ilyen kampányt, hanem használjam pl. az AdWords-öt."
Ez a kijelentés komoly? Mert akkor nem értem, hogy az online marketing kifejezésre miért 3. az oldal, de még a blog szóra rákeresve is viszonylag jó helyen jelenik meg.

A GDF blog miatt pedig nem kell aggódni. A hirtelen változás miatt változhat a megítélés. (Most már 1-el nőtt is a pagerank, de szerintem vissza idővel vissza fog állni)

Bár ha logikusan belegondolok nem sok használható infó van az oldalon. A postok alapján akár nyereményjáték blog is lehetne. Szerintem sokkal jobb megítélés alá esne az weblap ha tényleg az iskola dolgairól szólna. (és picit gyakrabban)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.18. 10:19:16

Oszti: "Ez a kijelentés komoly?" Inkább provokatív, és igyekszik rávilágítani egy veszélyre.
"A GDF blog miatt pedig nem kell aggódni." - az a vicc, hogy a kampánynak nem a GDF Blog volt a célja, hanem a GDF.hu pótjelentkezési aloldala.

Oszti 2008.10.18. 10:46:52

Akkor pláne nem értem mi a baj. Kit érdekel a pagerank ha a keresőben jó helyen jelenik meg az oldal? (azokra a szavakra és kifejezésekre amire szerettük volna)
www.google.hu/search?num=100&hl=hu&q=p%C3%B3tfelv%C3%A9tel&meta=
www.google.hu/search?hl=hu&q=p%C3%B3tjelentkez%C3%A9si+oldal&meta=

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.18. 11:53:07

Oszti, nem nekem van bajom, hanem azoknak, akik kirakták a linket. És a PR valóban szerintem sem fontos, de nekik igen.

Csángó 2008.10.18. 16:11:53

"Kit érdekel a pagerank ha a keresőben jó helyen jelenik meg az oldal? (azokra a szavakra és kifejezésekre amire szerettük volna)
www.google.hu/search?num=100&hl=hu&q=p%C3%B3tfelv%C3%A9tel&meta=
www.google.hu/search?hl=hu&q=p%C3%B3tjelentkez%C3%A9si+oldal&meta="

Látom a promozásoddal elérted, amit akartál Konrád! Következő projektemben segíthetsz. :-)

Iron1 2008.10.19. 00:25:11

Ontopic: Nem tudom, lesz-e valami belőle, de magyar keresőféleségnek érdekes kezdeményezés lehet: iglue.hu

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.10.21. 19:37:02

Sziasztok!

Ebben a blogban gyakran visszatérünk arra, hogy magyar dolgokat jobb lenne használni. Jómagam szívesen használnék is, ha megfelelő színvonalú lenne. A boltban amennyiben jóminőségű a magyar termék természetesen inkább azt veszem.

Kezdjük a Google-jelenség értékelését a kezdetektől. Előtte is voltak próbálkozások, nagyokosok tömérdek pénzt, időt, energiát áldoztak egy szuper keresőre. Sok informatikai zseni hihetetlenül bonyolult dolgokon agyalt és megfagyott bennük a vér, amikor megjelent a Google az ő ötleteikhez képest pofonegyszerű megoldással: Lesarkítva - tartalomfigyelés és a linkek szavazatokat érnek. Néha az egyszerűbb a legnagyszerűbb. A Google olyan felhasználóbarát, hogy a világ legnagyobb keresője lett - szinte rögvest kiadja amit keresünk és gyors. Ezt nem fogja sok okostojás megbocsájtani a Google-nek, hogy kreatív módon nemesen egyszerűen győzte le őket, ráadásul az internetes reklámbevételekből nagy hasznot szakít. Tegyük hozzá, hogy ezért megdolgozik a Google Team és nem megelégedve a sikerekkel a mai napig a minőségi karbantartáson meg további fejlesztéseken törik a fejüket. Míg számos magyar vagy külföldi project kiagyalói az első sikerek után kényelmesen hátradőlnek, nem forgatnak vissza pénzt, nem fejlesztenek, immel-ámmal tartják karban a rendszert és a felhasználóiknak egy idő után egyre macerásabb használni az általuk kínált már agyonterhelt szolgáltatásokat.

Egy profi keresőorientált honlap masszívan tud látogatottságot hozni ezen kereső által. Jó Google helyezés gyakran többet ér mint sok fizetős webreklám együttvéve. A neten a linkgyűjtemény késztők is a Google alapján keresik a témákhoz kapcsolodó lapokat, így honlapunkkal akár anélkül linkgyűjteménybe kerülhetünk, hogy nekünk külön ajánlani kéne.

Bár a kereső mutat reklámot, nem irritálóan agresszíven tolja őket elénk, mint sok honlap. Az általa kínált hirdetési lehetőség pedig biztos pénzkereseti forrás lehet jóműködő lapok tulajdonosainak.

Használnék magyar keresőt, magyar weblevelezést, de minek mikor a Google kényelmesebb, biztosabb, több találatot ad, gyorsabban elvégezhetem az internetes kutatásaimat általa. Ha egy magyar lap jó szívesen használom, ahogy a Te blogodra is feljárok Konrád mert érdekes, gyors, kielégítő. Amennyiben színvonalas magyar szolgáltatást találok örömmel használom. De sok magyar érdekeltségnek nem tetszik, hogy hazai cégek inkább a Google-nél hirdetnek helyettük. Pedig több emberhez eljut az ottani reklám és van, hogy olcsóbb is, mint egyes maguktól elszállt portálokon egy hétig hirdetni. Szerintem érthető ha egy hirdető hatékony reklámot akar. A Google-t meg lehet szídni, viszont nem véletlenül lett világvezető. Ameddig jól kiszolgál nem sajnálom, hogy domináns a szerepe és a dolgozóiknak akik aktívan megdolgoznak érte bevételük van.

Lehet megvetni a Google keresőt és nyugodtan indulhatnak hazai próbálkozások. Ha magyar szolgáltató is képes hasonló színvonalon szolgáltatni örömmel igénybe fogom venni. Egyenlőre azonban ettől távol állunk. Csak egy példa: Gmail.com és freemail.hu...

"Ha a Google úgy dönt, hogy nem vagy jó, mert pl. hibáztál, akkor meghalsz." - a Google a csalást nem szereti. Persze, hogy letiltja a honlapod, ha azonos színnel írod a kulcsszavakat a lapodra, mint a háttér, mert tudja az nem a látogatók miatt van fennt, hanem keresőmanipulálásra. A csalókat minden tisztességes versenyből kizárják. Amennyiben fair vagy jó helyre kerülhet a lapod. Sokszor nem a google hibája, hogy bizonyos webmesterek csak pénzt kérnek a megrendelőtől, de a title-t sem adják meg a weblapnál. Másrészt szerintem egy webmester dolga a honlap keresőkben történő helyének folyamatos figyelemmel követése és ha hibázott simán kijavíthatja, ami után majd szárnyalhat az oldala.

Sokan irigykednek a Google-re, de irigyei közül hasonló szolgáltatást vagy csak fele olyan jót valahogy ezek az irigyek nem tudnak beindítani.

Andor 2008.12.12. 00:05:39

Nem tudom megitélni, mennyire lehet megítélni, hogy a "mára monopolista lett" tipusú kijelentés mennyire lehet igaz a webes világban.

Azt, hogy használjak egy pl. hazai keresőt, nem tudja letiltani senki, mert ott van a Bookmarkban. Egy klikk távolság még nem lesz monopólium. A kábeltévé lokális monopolium, pl. stb.

Minerva-nak van némi igazsága, a Google egy használható gyors keresővel debütált, amit Konrád is használ máig, a többi project pedig beszedett már nem kevés pénzt a befektetőktől és ott tart ahol, ha még él.


süti beállítások módosítása