Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A jó hír vivője

Címkék: blog web2 onlinemarketing közösség ajánló blogring

2008.10.25. szombat 00:15 Konrad

Nagyon fontos, sőt, a jövő szempontjából kiemelten fontos szerintem a marketingnek az az ága, amelyik az ügyfélre és nem a cégre vagy a termékre koncentrál. Az ügyfélre, aki a vevő, aki a szolgáltatásunk felhasználója.

Írtam már ezen a blogon is sokat erről, és közvetve a napi marketinges hírek is szólnak erről, hiszen a webkettes eszközök használata pontosan ebbe az irányba mutat: amikor a véleményvezéreket akarjuk megszólítani, amikor az ügyfeleinket vonjuk a kommunikációba. Eszközökre lefordítva: blogok, vírusreklámok, gerilla eszközök, közösségi hálózatok.

Máris mennyire közel kerültünk az elvont elmélettől! Mert ugye jól hangzik az, hogy "mindent megteszek az ügyfelemért", de vajon tényleg így van ez? És vajon nem az eddig megszokott módszereket próbálom használni?

Azaz: attól még nem vagyunk webkettesek, hogy az iwiw-ben hirdetünk, és attól sem használunk közösségi megoldást, ha a landing page egy blog, miközben bannerekkel visszük oda az olvasókat.

Ezek mind lehetnek elemei egy-egy webkettes kampánynak, de ahhoz bizony tovább kell lépnünk! Ugyanis van itt egy fontos dolog még: az ügyfélközpontú megoldások alapvetően nem kampányjellegűek, hanem a cég gondolkodásából kell(ene), hogy jöjjenek. Ilyenné kell válni, hogy hihető és hatékony legyen.

Mindez arról jutott eszembe, hogy Dévai Zoli, az ügyfélközpontú marketing egyik hazai apostola írt egy nagyon érdekes bejegyzést a Microsoft egyik XBOX-hoz kötődő kampányáról. Ez a kampány pedig webkettes, sőt, ügyfél-evangelista eszközöket használ. Illetve azt akar használni. De nem ragozom, el kell olvasni, amit Zoli írt!

És egy kis ízelítő:

Ha én lennék a Microsoft helyében, akkor bizony nem akarnék külön közösséget csináltatni fizetett bloggerekkel, hanem a meglévő közösséget támogatnám. Nem akarnék saját szempontok alapján “kiválogatni” olyanokat, akik hírét viszik a jó terméknek és szolgáltatásnak, hanem valóban ilyenekkel szolgálnám ki a már meglévő rajongói táboromat. És csak hagynám, hogy az ott meglévő hangadók tegyék azt, amit eddig is csináltak. Ingyen, lelkesedésből, hitből és elkötelezettségből. Mindössze támogatni kellene őket. És nem pénzzel…

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr69730564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vida Ági · http://www.rizsanelkul.hu/ 2008.10.25. 17:51:23

100%-ban web2 szemmel végiggondolni a kampányt egy nagy cégnek túlságosan derogálna. Anno a munkahelyemen úgy kellett átverni a vezetőségen, hogy nem csak bannerhirdetést akarunk, hanem nyereményjátékot is, ez meghaladta az ingerküszöbüket. Ez mondjuk volt 2001-ben. Ha most jönnék vele elő, hogy építsünk közösséget, videómarketing, bíztassuk őket linkmegosztásra, valószínű ez is megfeküdné. Az, hogy valaki rákattint egy bannerre tiszta sor egy túlterhelt marketingesnek egy multinál, de hogy közösséget építeni - ehhez már átlag feletti tudás és rugalmasság szükséges.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.25. 19:12:18

Ági, egy olyan cégről beszélünk (Microsoft), amelyiknek van hazai ügyfél-evangelistája! Azaz foglalkoznának ők ezzel, csak...

Másrészt igen: egy nagy cégen nehéz átverni a nem hagyományos megoldásokat. Bár nem lehetetlen.

Barabás Csaba · http://vallalkozok.blog.hu 2008.10.26. 17:23:23

Szerintem a microsoft egy specialis eset. Nagyon sok olyan ember van, aki akkor igy gyulolni fogja a microsoftot, ha az szorol szora ugy csinalja a termekeit, ahogy o szeretne. Eljen az apple a linux, azo penoffice meg a firefox es mindegy csak vesszen a microsoft.
A microsoftot vedeni nem meno. A konkurens termekeket partolni nagyon meno.
Lehetne errol a jelensegrol tanulmanyt is irni.
Ha eltekintunk a microsofttol, akkor szerintem ennek a temanak nincs ertelme. Ugyanis a marketing mar alapjaban veve ugyfelkozpontusagrol szol, ott ahol ezt nem fogadjak el, nincs is ertelme tovabb szaporitani a szot, hogy hogyan akar ertekesiteni...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.26. 17:57:52

Csaba, a marketing fogyasztás ösztözésről, eladásról szól szerintem. Annak a módja pedig sokféle lehet. Például az 50-es években (USA) a termék jellemzőit emelték ki, míg a 80-as évekre sokkal inkább a termék fogyasztásával elért hatást (azaz te is gazdag, szép, okos stb vagy, ha megveszed). Ez "fejlődött" tovább odáig, hogy már az ügyfélről és nem a termékről is beszélhetünk.

MS: nincs is ezzel baj, de ne hívja evangelizációnak azt, amit csinál.

csiszi 2008.10.26. 19:07:43

Tehát jó bornak nem kell cégér, legfeljebb kóstoló?
Elméletben szép és jó, ahogy a kommunizmus is.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.26. 19:12:57

csiszi, miért ne kellene cégér? A fenti marketinges lehetőségek (eszközök) nem ütik ki egymást, hanem inkább erősítik, nem?

2008.10.27. 07:29:58

ügyfélközpontuság az is, hogy a megvásárolt termékhez tartozik support. volt valami wordos nyavajám egyszer, valami drágán vett officeszal, az egy dolog, hogy fél nap volt a supportot elérni, de azt mondták, hogy mivel nem tudják a problémát( ki hitte volna ) ezért visszahívnak. na azóta is hívnak. itt kéne kezdeni. lehet pedálozni, meg demozni szépeket egy betanult termékbemutatóval, de vicc, hogy utána meg tesznek a vevőre...

CSaba, ha azt mondod, hogy a firefox rosszabb, mint a m$ saját brózere, akkor gáz van valahol...

erről jutott eszembe amit Konrád írt minap, hogy ha az appot tudják a hülyék is használni, akkor csak a hülyék fogják használni :D bocsi, magas labda volt.


süti beállítások módosítása