Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (434) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Bevezettetett

Címkék: onlinemarketing wom

2008.11.26. szerda 23:03 Konrad

Hétfő este egy érdekes sörözésre voltam hivatalos, ahol arról beszélgettünk, hogyan is kellene egy internetes szolgáltatást bevezetni ma Magyarországon. Amiben egyetértett a társaság, az nagyon kevés dolog volt. Talán annyi, hogy nincs egyértelmű megoldás, nincs olyan Szent Grál, ami mindenre ráhúzható.

Volt a beszélgetésnek egy szála, amely arról szólt, hogyan lehet véleményvezéreket megszólítani. Ez ugye azért nem egyszerű, mert először azonosítani kell a véleményvezéreket. Mert ugye jól hangzik az, hogy a bloggerek véleményvezérek, de lássuk be, rendszeresen blogoló emberből is nagyon sok van. Itt is azt lehet elmondani, hogy a bevezetendő szolgáltatás tartalmától függ, hogy kiket is érdemes megkeresni.

Már csak ismerni kell az összes hazai blogot.

Ha már azonosítottunk bár bloggert illetve véleményvezért, akkor jöhetnek a válogatott befolyásolási technikák. Nézzünk néhányat.

  • Vond be a véleményvezéreket a fejlesztésbe! A LEGO csinált ilyet, és nagyon bejött nekik. 
  • Adj olyan tippeket, amik exkluzívak. De legalábbis annak tűnnek. Hogy nincsenek ilyenek? Mindig vannak. Például már önmagában az is exkluzív, ha a véleményvezéreknek két nappal előbb jelented be a szolgáltatás indulását.
  • Teremts csatornát azokkal, akik neked fontosak. Indíts blogot, csinálj közösségi oldalon csoportot, írj a Twitteren infókat, vagy akár csak küldj időnként leveleket.
  • Reagálj a véleményekre. Akkor is reagálj, ha nem értessz egyet. Reagálj, de ne nyalizz! Nem azt várják tőled, hogy minden ötletet beépíts, annyit várnak, hogy érdemben meghallgasd őket.
  • Ne nézd a véleményvezéreket hirdetési felületnek! Ha valamiért éppen nem beszélnek a szolgáltatásodról (nem írnak a blogban), akkor ne kérd rajtuk számon. Lehet, nincs ideje, vagy nem elég érdekes számára az, amit éppen szeretnél visszahallani.
  • Ahol lehet, adj vissza a neked nyújtott segítségből.

Végül egy fontos dolog: ne várj csodákat. A véleményvezérek segítenek bevezetni, de nem szabad csak rájuk számítani. Jó katalizátorok, nagyon jók arra, hogy a kezdeti felfutás gyorsabb legyen, de mennyiséget - sok látogatót - nem ők fognak hozni. Ahhoz más megoldás kell. De ahogy az elején írtam: nincs általános megoldás.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr95790535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trentin Tamás · http://www.hirekmedia.hu 2008.11.27. 10:01:50

Szia Konrád!

Mi ezt az egyik oldalunkkal (www.monddmeg.hu) már elkezdtük és azt lehet látni, hogy ez egy nehezen elérhető és még nehezebben megtartható célcsoport. Ugyanakkor, ha megfelelő teret kínálunk nekik ahhoz, hogy igazi véleményvezérként jelenhessenek meg, akkor van esély arra is, hogy hosszabb távon támogassák az oldal működését, így lassan és megfontoltan társakká válhatnak abban is, hogy termékfejlesztésekbe,tesztelésekbe, sőt akár a márkaépítésbe is bevonjuk őket.

ManiAc · http://tubevideok.com 2008.11.27. 11:16:38

Én valahogy túldimenzionáltnak látom a ebben a cikkben a véleményvezérnek nevezett bloggerek szerepét.

Aki nem blogol ezek szerint nem is lehet sikeres, vagy jó szakember. Valószínűleg nem is létezik :)

Bártházi András · http://barthazi.hu/ 2008.11.27. 11:35:02

ManiAc: akik blogolnak és sokan olvassák és követik a tevékenységüket, azok marketing szempontból érdekes eszközök lehetnek egy termék, szolgáltatás promóciójakor. Ahogyan Konrád is írja: nem egy mindent megoldó eszköz, de adott esetben amikor a célcsoport másképp nehezen elérhető, mozgósítható, akkor igenis fontos. Jelenleg ez vagy teljesen elhanyagolt terület, vagy halvány lila fogalma sincsen a PR-osnak, hogy mire jó egy blogger.

Tehát: ha valaki sikeres és jó szakember és még blogol is, megfontolandó lehet a felkeresése, és ehhez Konrád tök jól összefoglalta a lépéseket.

Varsányi Martina (xSolutions) · http://i-do-web.freblog.hu 2008.11.27. 11:35:52

@ManiAc ne keverd a szezont a fazonnal.
A post nem arról szól, hogy ha nincs blogod, akkor nem is létezel.

A lényeg az, hogy ha Konrád szerint egy adott marketing szolgáltatás jó, akkor az olvasóinak nagy része meg fogja nézni, hogy valóban jó-e, mert adnak a véleményére. És ezzel máris "eladta" a szolgáltatást.

Ha a Gipsz Jakab noname marketinges írja ugyanezt, akkor jóval kevesebb ember fogja megnézni a szolgáltatást, jóval kevesebb blog fog róla írni stb. azaz jóval kisebb hírverésre lehet számítani.

Ehhez persze tudni kell, hogy kinek a véleményére adnak, amit Konrád "véleményvezér bloggernek" nevez, az ő érdeklődésüket kell felkelteni stb.

Bártházi András · http://barthazi.hu/ 2008.11.27. 11:37:51

Tamás, nem hiszem hogy a "blogger véleményvezérek" a ti oldalatokra fognak menni, mert az csak egy "sima közösségi oldal". Persze ha jó a közösség akkor simán kitermel saját, helyi véleményvezéreket, de szerintem nem erről szól a bejegyzés. Vagy nem értettem meg amit írtál. :)

zsolti 2008.11.27. 12:02:26

szerintem is kicsit túldimenzionált. itthon eleve nincs sok igazi véleményvezér, kevés van, és azok egy része (csak hogy ne sértsek vérig mindenkit egy mondaton belül) érdekember, valakinek a valakije. aki ettől függően ír vagy nem ír az egyébként akármilyen jó szolgáltatásodról. szóval itt máris kellőképpen leszűkült a keresztmetszet ahhoz, hogy egyszerűbb legyen az iwiwen venni egy raklap bannert, mintsem ráksalátával etetni különféle konferenciákon azt

zsolti 2008.11.27. 12:04:26

...azt a mindenit eltűnt a komment vége, szóval "...azt a kevesebb mint 50 bloggert, aki érdemben hozzátehetne a dologhoz"

Bártházi András · http://barthazi.hu/ 2008.11.27. 12:44:25

zsolti, részben egyetértek, de:

Vond be a véleményvezéreket a fejlesztésbe! - Ez gyakorlatilag tanácsadóként alkalmazásuk, mert lehet hogy jobban ismerik egy piac megszólítási módjait. Ha ezt sikerül kedvező áron, vagy ingyen is elérni, és a melléktermék pluszban az, hogy ír a dologról valaki, akkor az haszon.

Adj olyan tippeket, amik exkluzívak. De legalábbis annak tűnnek - semmibe sem kerül, és promótálnak.

Teremts csatornát azokkal, akik neked fontosak. Indíts blogot, csinálj közösségi oldalon csoportot, írj a Twitteren infókat, vagy akár csak küldj időnként leveleket - semmibe sem kerül (időbe), de ha jól csinálod akkor rengeteg véleményt kaphatsz cserébe.

Reagálj a véleményekre - szintén csak időbe kerül, viszont párbeszéd lesz és hiteles visszajelzések.

Hozzátennék még pár pontot:

* Maradj hiteles, ne legyen izzadtságszagú amit csinálsz.
* Ne dőlj be a geekek, early adopterek véleményének (nem átlagfelhasználók), de tudj önkritikus lenni, ha valami tényleg rossz.

Trentin Tamás · http://www.hirekmedia.hu 2008.11.27. 13:41:10

Andrásnak:
Azt gondolom, hogy nem csak a bloggerek között vannak véleményvezérek, így nem csak rájuk számítunk. Amúgy monddmeg.hu nem csak egy közösségi oldal, sokkal inkább egy véleménymegosztó/formáló megoldás-együttes. Ha van egy kis időd, nézd meg és beszélgessünk róla...

ManiAc 2008.11.27. 19:16:47

Örülök, hogy van olyan is, aki megértette amit mondani akartam csupán annyi, hogy a jó blogger nem biztos, hogy jó marketing szakember és fordítva.

Mindenesetre, ha lesz olyan blog magyarországon, amit nem az indexnél írnak és mégis napi több tízezer látogatója van, érdemes lesz elgondolkozni a ráksalátán.

Habár aki ilyen blogot ír, valószínűleg a pénzt jobban értékeli :)

Bártházi András · http://barthazi.hu/ 2008.12.01. 02:13:52

Leírtam egy "kicsit" bővebben is a véleményemet: webakademia.hu/2008/12/a-velemenyvezer-sztori/

Tamás: megnéztem amiről véleményt nyilvánítottam, és azért mert egy véleménymegosztó/formáló _közösségi oldalt_ csináltatok, attól az még "csak" egy célzott témájú közösségi oldal marad.

ManiAc: kb. tökmindegy, hogy hol írod a blogod, ha sok olvasója van, és azok az olvasók relevánsak az adott témában. Konrád blogja nem attól mondható népszerű (bár nyilván sokakhoz ezen a csatornán jutott el), hogy Index címlapon szerepelt, és nem az a mérőszám hogy van-e neki egymillió olvasója, hanem azért egy fontos blog, mert a marketing szakma nagyon nagy százaléka olvassa és vitát tud indítani a véleményének közzétételével, a szakmája résztvevőinek figyelmét rá tudja irányítani különböző szolgáltatásokra, eseményekre, történésekre.

ManiAc 2008.12.02. 20:38:28

A bökkenő csak egy: a szolgáltatások elenyésző hányada szól a marketing szakmának.

Hiába tetszik a szolgáltatásom a "véleményvezéreknek", ha a célközönség nem eszi meg.

Egyébként még mindig nem világos ki véleményvezér manapság, a feleségem szerint Ő, szerintem én :)


süti beállítások módosítása