Van egy érdekes kettőssége ennek a hazai piacnak. Sok olyan kevéssé ismert oldallal találkozom, amelyik főleg a forráshiány miatt nem tud növekedni, miközben szoktam néha olyan befektetőkkel találkozni, akik azért panaszkodnak, hogy nem tudnak mit megvenni.
Mások a léptékek persze. A kevéssé ismert oldalak már napi 10 ezer egyedi felhasználó esetén erősnek gondolják magukat, míg a befektetők - néhány kivételtől eltekintve - a napi száz-, vagy inkább több százezer egyedi látogatóval rendelkező oldalakat keresik.
Érdekes látni, hogy vannak a fősodortól távolabb élő webes szolgáltatások, amelyek képesek napi soktízezer embert megmozgatni, mégsem nagyon tudunk róluk semmit. Csinálják a maguk szolgáltatását, ahhoz értenek, de se a PR, se a marketing, se az értékesítés nem megy nekik. Mivel nem látjuk őket (mi, a szakma, haha...) ezért a befektetők sem látják, így sokszor esélyük sincs arra, hogy pénzt szerezzenek. Eszükbe sem jut.
Kellene valami olyan hazai katalizátor, amelyik megtalálja ezeket az oldalakat, rendberakja a PR-t, marketinget, üzleti modellt, és keres rá befektetőket. Igény szerintem lenne rá.
Vagy tévedek?
Utolsó kommentek