Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Vegyél meg!

Címkék: weboldal üzlet

2008.12.01. hétfő 08:15 Konrad

Van egy érdekes kettőssége ennek a hazai piacnak. Sok olyan kevéssé ismert oldallal találkozom, amelyik főleg a forráshiány miatt nem tud növekedni, miközben szoktam néha olyan befektetőkkel találkozni, akik azért panaszkodnak, hogy nem tudnak mit megvenni.

Mások a léptékek persze. A kevéssé ismert oldalak már napi 10 ezer egyedi felhasználó esetén erősnek gondolják magukat, míg a befektetők - néhány kivételtől eltekintve - a napi száz-, vagy inkább több százezer egyedi látogatóval rendelkező oldalakat keresik.

Érdekes látni, hogy vannak a fősodortól távolabb élő webes szolgáltatások, amelyek képesek napi soktízezer embert megmozgatni, mégsem nagyon tudunk róluk semmit. Csinálják a maguk szolgáltatását, ahhoz értenek, de se a PR, se a marketing, se az értékesítés nem megy nekik. Mivel nem látjuk őket (mi, a szakma, haha...) ezért a befektetők sem látják, így sokszor esélyük sincs arra, hogy pénzt szerezzenek. Eszükbe sem jut.

Kellene valami olyan hazai katalizátor, amelyik megtalálja ezeket az oldalakat, rendberakja a PR-t, marketinget, üzleti modellt, és keres rá befektetőket. Igény szerintem lenne rá.

Vagy tévedek?

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr26797013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ibn_battuta 2008.12.01. 08:51:42

Ha már felvetetted a témát, miért nem akarsz te a katalizátor lenni?
A bejegyzésbe illett volna belinkelni a neked tetsző, ám kevéssé ismert weboldalakat, esetleg a másik oldalról pár VC-linket. A te olvasottságos is megnő ezáltal.

Egyébként pedig mindenki olvasson Kawasakit:
blog.guykawasaki.com/

tóbiás · http://poorn.hu 2008.12.01. 08:54:41

Nekem is volt egy ilyen oldalam. Szerencsére találtam rá. DE csak szerencsére. PR-hez tőke kell, és pont ez a része az amit az otthon rezsiből megalkotott weblapok tulajdonosai nem engedhetnek meg sok esetben maguknak. Vagy akár dunsztjuk sincs merre induljanak reklámozás terén. Bár több működő (elvileg sikeres :)) weboldalt működtetek, de mégsem csüggedek. Mindig kanyarítok le egy kis összeget a fizetésemből fenntartásra, és fejlesztésre. Meg persze az adsense is besegít. A befolyt összeget fejlesztésre költöm. Vagy megtérül vagy nem. :) Az ötlet jó csatlakoznék, ha lenne egy szakember aki fantáziát látna ahazai piacon erre a szegmensre.

Dévai Zoltán · http://devaizoltan.hu 2008.12.01. 09:53:35

Konrád! Vágjunk bele. Én örömmel csatlakozom, hogy legyünk ilyen "megtalálja ezeket az oldalakat, rendberakja a PR-t, marketinget, üzleti modellt, és keres rá befektetőket" jellegű nemistudom micsoda. :)

zsolti 2008.12.01. 10:06:19

ez lett volna a nagyreményű internetszovetseg.hu nem?

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.12.01. 10:15:30

Valaki megmutathatná már nekem azokat a nagyszerű szolgáltatásokat. Ha lehetne kérnem, ne Google Map mashup vagy Digg klón legyen.

kM · http://kesport.hu 2008.12.01. 10:22:23

De bizony Konrád, legyen ilyen, de csak egy feltétellel: ne a szokásos magyar mutyi szervezze meg: "én megmondom, hogy holnap a Józsi szájtján hirdetsz és akkor átveszünk tőled anyagot a reklámért cserébe, így mindenki jól jár".

Ha van érték, a piac árazza be, ne a mutyi. De a felvetésed abszolút helyénvaló.

Iron1 · http://edzoba.blog.hu 2008.12.01. 10:47:42

A cég, ahol dolgozom, csak 10 millió euró feletti ügyletekkel foglalkozik. Ebből a szempontból a Big3-n kívül nincs érdemleges célpont. (Illetve mondjuk a MyVip birodalom lehetne, de ott más a gond.) Ha viszont ezek alá megyünk, akkor nagyságrendekkel csökken a cégérték, ami nagyobb vállalatok számára már nem költséghatékony felvásárlásokat/befektetéseket jelent, tehát igazából a KKV szektorból valamilyen feltörekvő birodalom jelenthetne erre megoldást.

nkrumah 2008.12.01. 11:00:03

A "kedvenc kevéssé ismert honlap" kategóriában nálam a Kitekintő a nyerő.
kitekinto.hu/
Konkrét célcsoport is van.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.01. 15:52:25

szerintem konrád is arra gondolt (ez persze csak értelmező-spekulatív vélemény:) ), hogy a közepes befektetők hiányoznak, ahogy Iron1 is írta. ők jellemzően annyira kockázatos (/ismeretlen) terepnek tartják a webet, hogy nehéz őket belevinni egy olyanba, hogy "van 3000 látogatónk, de majd lesz 200 ezer". hiába raksz eléjük akármilyen tervet. kivételek persze (szerencsére) vannak, és egyre több.

Bártházi András · http://barthazi.hu/ 2008.12.01. 15:57:25

Én vevő lennék érdekes szolgáltatásokra. Hol vannak?

ivcsek · http://friendfeed.com/ivcsek 2008.12.01. 16:08:17

venni könnyebb, vagy eladni?

Longhand · http://longhand.hu 2008.12.01. 18:24:08

Bártházi András: a fejekben :)
Én ügyes fejlesztő(k)re lennék vevő.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.01. 19:28:52

ivcsek: nehéz megmondani. Mindkettő nehéz, persze mindkettő másért nehéz.

Zsolti · http://hotelkatalin.hu 2008.12.01. 20:39:29

közhely: aki mer, az nyer...

engem az bosszant, amikor a 100. online tudakozos keres meg, hogy lejárt az 1 éves szerződésünk és hosszabbítsam meg... mondom oké, meghosszabbítom, ha megmondod a cégnevem :)

szerintem mindenkinek magának kellene a pénzt a vállalkozásába fektetni és adni pr, marketing stb-re...

nokedli · http://www.vilagkiallitas.hu 2008.12.01. 22:44:42

Nekem is van egy kedvencem, ez is egy kis "kitekintő" a világra www.vilagkiallitas.hu

Atisp · http://www.netgo.hu 2008.12.01. 23:06:38

Hát kicsi portálokat komoly saját bevétel nélkül csak potom összegért lehet eladni, hacsak nem valami olyat találtaki, amit még szinte senki (vagy legalább MO-n senki). Tehát valóban először a portáloknak ha el akarják adni magukat, akkor saját magukon kell segíteni. Pl. úgy, hogy szereznek saját hirdetési bevételt, amihez kell 1-2 dolog:

1) racionális árak (figyelembe véve a célcsoportot és a látogatószámot, illetve, hogy célcsoportunk mennyire homogén)

2) Kellő szakértelem. Valaki mindenképp kell, aki tudja értékesíteni a felületek. Lehet az cég vagy ember, de az biztos, hogy nem olcsó dolog.

3) Hiteles mérések/felmérések: tény és vélemény alapúak

4) Az egészet nem árt valami koncepcióba rakni és azokat következetesen betartani. Aki sokat hirdet az kicsit kedvezőbben kapja a felületet, de azért nem tág sávban. Értem ez alatt, hogy hosszú távon nem túl szerencsés ugyan azt a felületet az egyik ügyfélnek 50 000-ért, míg a másiknak 500 000-ért adni, abból az elgondolásból, hogy pl. az egyiknek van pénze a másiknak nincs, illetve most pangás van a hirdetési piacon és a kis pénz is jobb, mint a semmi. Tehát ezek nem szerencsések.

5) Egy kis napi 10 000 látogatót magába foglaló portál is számíthat nagynak, ha valamilyen speciális, szük terültetel foglalkozik vagy speciális, egyedi célcsoportot tud kiemelten/nagyarányban elérni. (Pl. az aktív vizisportokat kedvelők 90%-a Xy online portált olvassa). Persze a túl szűk célcsoport sem a legszerencsésebb, mert lehet már olyan kevesen vannak, hogy személyesen egyszerőbb, olcsóbb őket felkeresni :)
Ez a dolog fordítva is igaz, tehát a napi 50 000 látogató is lehet nagyon kevés a túl tág a terület, célcsoport, stb. miatt.

Persze a legszerencsétlenebb dolog semmit sem csinálni, panaszkodni és a minden bajt valaki másra fogni.


süti beállítások módosítása