Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Információs pláza

Címkék: onlinemarketing kereső érdekes

2008.12.21. vasárnap 21:58 Konrad

Aki csak egy kicsit is figyeli a hazai kiskereskedelemben történt változásokat, annak a számára egyáltalán nem lesz meglepő az a párhuzam, ami az eszeme jutott minap. Ez a párhuzam pedig a következő: a Google keresője (és a nagy keresők, legyenek azok Kínában, Csehországban vagy máshol) úgy működik, mint a plázákat gyártó befektetők.

Vagyis egy helyre koncentrál. Ugye a plázák előtt a belváros tele volt jobbnál jobb üzletekkel - ezek egy része most is megvan, de sok megszűnt, és elég soknak van üzlete plázában is. A vevő bement egy butikba, aztán átment egy másikba, és így tovább. Tisztára, mint az internet még 6-8 éve: akkoriban mindenki a szörfözésről beszélt, azaz arról, hogy egyik weblapról ugrál az ember a másikra, és így fedezi fel magának a kiber-teret.

Aztán amióta megvannak a plázák, azóta az emberek jelentős része oda megy pénzt gyűjteni. Mint ahogy az interneten sem szokás már szörfölni, ha információ kell, az ember odamegy a keresőbe keresni. És megvannak a kiegészítő dolgok is: a plázában mozi, éttermek, néhol közüzemi cégek ügyfélszolgálata. A keresőben levelező, határidőnapló, térkép, hírolvasó, miegymás.

A párhuzam elég jól továbbvihető, sőt, a szokásos előnyök/hátrányok terén is felállítható a párhuzam. Mondok pár példát, aztán mindenki továbbgondolja, ha akarja.

  • Drága az üzlet a plázákban. Mint ahogy nem olcsó dolog a keresőkben előre kerülni a fontos kulcsszavakra.
  • A forgalom a plázákba koncentrálódik. A jól pörgő weboldalak látogatóinak jelentős része a keresőkből jön. Amelyikeknek nem, azok a nagyon nagyok - olyanok a nagy portálok, mint az óriás szaküzletek, pl. IKEA vagy MediaMarkt.
  • A pláza kínálata valójában középszerű: nincsenek olcsó, rossz minőségű dolgok, de az igazán luxus sem ott kapható meg. Ahogy a keresőkben sem jelennek meg a rossz(ul megcsinált) oldalak, és persze a legnagyobbak sem mindig (más ok miatt).
  • A plázákban illik ott lenni a nagy márkáknak. Mint ahogy a keresőkben sem árt, ha a brand nevére az első találat a saját oldala...
  • A plázákban meg lehet jelenni hirdetésekkel: akciókkal, aktivitásokkal, plakátokkal. A keresőkben lehet hirdetni...
  • Vannak érdekes, izgalmas, ám jórészt rétegigényt kielégítő üzletek, amik nem férnek be a plázákban. Ugyanígy vannak nagyon jó tartalommal bíró oldalak, amik a keresőben csak a sokadik oldalon szerepelnek.
  • A pláza kétarcú üzlet: a bérlők felé kemények, a látogatók felé mosolyognak. Pont, mint a Google: felhasználóként nagyon kedves arca van, de ha üzletről van szó, nincs pardon.

Első lendületre ennyi. Azt, hogy mi értelme van igazából ennek a párhuzamnak, azt még nem látom tisztán. Egyszerűen csak érdekesnek találtam.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr27835769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2008.12.22. 00:01:32

Ez nagyon tetszik Konrád, főleg hogy "előző életemben" plázák bérbeadásával foglalkoztam mint ingatlanügynök. :-))

Van azért egy lényeges különbség az offline és az online világ között: egy jól tervezett plázát úgy adunk bérbe, hogy a végekre tesszük az ún. mágnesbérlőket, a húzóneveket. Közöttük pedig szépen megélnek a kisebb, nevenincs boltok is, ők a folyósó két végén lévő mágnes között ingázó, elhaladó forgalomból profitálnak. Ezekért a frekventált üzletekért mindig nagy a versengés a bérlők között, - Location, Location. Location, ugyebár.

Az interneten viszont nincs olyan, hogy "arra járó forgalom".
A vevő célirányosan keres valamit, leginkább információt. És abba az "üzletbe" fog betérni, amelyikbe a keresők irányítják. A keresők pedig a tartalom alapján döntenek és nem aszerint, hogy melyik nagy húzónév után jövünk a névsorban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.22. 00:11:10

EsTeh: igen, teljesen igaz. Bár ha nekem van egy kis sport boltom, és mondjuk az Adidas kulcsszóra azt be tudom vinni a Google.hu első oldalra, akkor kapok olyan érdeklődőket, akiket az adidas érdekel.
Persze azért ez más, hiszen nem fogok tudni eladni mondjuk bort, ha valaki cipőt keres...

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2008.12.22. 08:24:18

Konrád: én is pont ezt mondom. Az online világban tenned kell valamit (pl. optimalizálni) azért, hogy Te kis boltodból vegyék meg az Adidas cipőt.

Míg egy offline plaza-ban elég ha a boltod mondjuk a Hervis mellett van és kiírod a kirakatba hogy nálad olcsóbb az Adidas cipő. Így szépen lefölözheted a sportcipő iránt érdeklődő, targetált forgalmat, amit a Hervis hírneve generált, miközben a te kis boltodról a kutya sem hallott addig.

Online viszont tényleg aktívan tenned kell azért, hogy megteremtsd a saját forgalmadat: jó helyre kerülni a keresőkben, olyan címet írni, hogy terád kattintsanak az elsők között. Aztán meg olyan tartalmat, hogy ne rögtön a "Vissza" gombot keressék.

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2008.12.22. 08:29:14

De azért az nem elhanyagolható szempont, hogy egy online kis cipőboltot jóval olcsóbb fenntartani, mint üzletet nyitni egy plázában a Hervis mellett! :-))
Szóval megéri az az extra fáradozás.

dyan 2008.12.22. 08:49:40

Érdekes ez a hasonlat, engem is gondolkodásra késztetett.

A kereskedelemnek az egyik oldala a kínálat, a másik a kereslet. Tehát a vevők. A kereskedelem örök körforgása, hogy az értékesítési kultúra megváltoztatja a vásárlói szokásokat, ami újabb változást generál az eladási módszerek változásában, és így tovább ...

A multik / plázák megjelenése megváltoztatta a fogyasztókat, birkacsordaként hömpölyögtek a plázákban, bevásárlóközpontokban, a belvárosi szaküzletek pedig sorra zártak be. Eltelt jó pár év, rájöttek a vásárlók hogy a pláza sem fenékig tejfel, és lám, manapság már újra van tekintélye a szakboltoknak. A "tudatos" vásárló újra a szakértelmet és a kiszolgálást keresi.

Az on-line világban óriási "bumm" a SEO és a CPC. Mindenki ráfekszik, úgy gondolja az üzlete sikerének ez az (egyetlen?) titka. A vásárló meg kattintgat, de előbb-utóbb rájön, hogy az első oldalra kerülés nem feltétlen jelent megbízhatóságot is. A Google pedig rájön hogy másképp kell megmutatni a világháló tartalmát (lásd pl. a mostani fejlesztést: találatok rendezése user szinten).

Összefoglalva: örök körforgás, talán csak azon múlik, mikor kerül bele az ember és legfőképp, meddig bírja (követni az állandó változásokat).

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2008.12.22. 09:36:43

dyan: igazad van, a keresők egyre kifinomultabbá válnak, hiszen a céljuk az, hogy minél relevánsabb tartalmakat hozzanak ki első helyekre.

Több releváns találat -> több elégedett, visszatérő felhasználó -> egyre több keresés -> növekvő reklámbevétel.

Tehát az on-page kritériumok mellett (amikre az SEO koncentrál) egyre inkább figyelmet fordít az ún. off-page kritériumokra, pl. hogy a látogató mennyire elégedett a tartalommal: mennyi időt tölt el az oldalon, hány további oldalt keres fel a site-on belül, hová megy utána tovább, stb.

Hosszú távon a jó és informatív tartalom a nyerő, tisztességes SEO-val fűszerezve.

bÁdi · http://mybadi.blogspot.com/ 2008.12.22. 19:50:10

Mindenképpen a jó tartalom lesz a nyerő szerintem is. Hiszen a jó üzletnek híre megy a környéken, akárcsak a jó weboldalnak.
Ha gyenge a tartalom, akkor hiába első az adott témakörben, vagy termékben az oldal, akkor addig keresek amíg meg nem találom a megfelelőt. És legközelebb hiába kerül az első néhány helyre, ha nem tetszett elsőre, akkor másodjára már nem nézem meg... Akárcsak, ha a boltban átvernek, hogy milyen olcsó, vagy jó minőségű a termék.

Atisp · http://www.netgo.hu 2008.12.23. 18:18:09

A hasonlatnak jobb lett volna sokkal a piacterekkel (kirakat, arukereso.hu, stb.).

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.24. 00:01:41

Én most csak azon gondolkoztam, hogy hosszú távon nem büntetik meg a vásárlók az olyan cégeket, amelyek bíznak a nagy offline ismertségben, de a weblapjuk elhanyagolt? Itt pl. az említett Media Marktra gondolok. Épp elemeztem őket, és messze sztenderd alatti az oldal. Az Ikea azért tett az oldala használhatóságáért legalább.

A keresőkben nem jelennek meg a legnagyobbak állítás alatt kire gondolsz? Én csak egy böhöm tohonya régimódi céget tudok elképzelni. Van olyan modern nagy cég, aki nem akar elöl lenni?

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.12.27. 14:03:31

Nagyon igaz András. Most mindenki a seo-ra és a cpc-re fexik rá, értem is ezt és rendben is van. Sokan azonban nem rendezik be rendesen a boltot a weben, vagyis az ergonómia, a használhatóság vacak. Ez olyan mintha a édiamarkt-ban egy nagy kupacba lenne dobálva minden egy óriási gödörben és onnan kellene válogatni. gáz...

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.27. 15:50:32

Bizony az, nagyon érzékletes a hasonlat. A dolog csak akkor nem zavarna, ha ott se lennének árak és ingyen válogathatnék. De jó is volna... :)

És mennyire lehet egy ilyen vacakul berendezett oldalt optimalizálni? Valamennyire igen azt tudom, de az ideálishoz ez hogy viszonyul?


süti beállítások módosítása