Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A turizmus és az online

Címkék: statisztika onlinemarketing támogatott bejegyzés turizmus online

2009.01.26. hétfő 15:58 Konrad

Amióta behatóbban foglalkozom a marketinggel, egyre jobban látom, hogy vannak kiemelten speciális területek. Olyan területek, ahol az általános tudás nem elég, sőt, néha nem is kell, hanem a szakterület saját szabályai érvényesek. Ezek általában olyan területek, amelyek vagy törvényi, vagy technológia vagy emberi okok miatt térnek el a nagy átlagtól. Az egyik ilyen terület a turizmus.

A turizmus az interneten is teljesen máshogy működik, mint más szolgáltatások.

Érdemes direkt ehhez értő keresőoptimalizáló specialistát keresni hozzá, meg kell tanulni a nyelvezetet, a felhasználói szokásokat. Persze vannak triviális dolgok, de akkor is kell a szakmai tapasztalat, ami elsősorban azzal szerezhető meg, ha valaki ilyen területen dolgozik. Én nem dolgozom ilyen területen, és bár sok embert ismerek, akikről tudom, hogy szakmailag értik ezt a világot, eddig mégsem tanultam eleget.

Ezért is kerestem olyan forrást, ahonnan kaphatok célirányos információkat, híreket, és akár tippeket is. Ez a forrás pedig a C-Travel.hu utazási portál, illetve az ehhez (és az Indához) kapcsolódó Ongo közösségi oldal. Mostantól a blogon tőlük származó információk is megjelennek egy kölcsönös megállapodás eredményeként, remélem mindenki örömére.

Kezdjük is mindjárt érdekes és általános megállapításokkal:

A C-Travel.hu, az Index.hu utazási mellékletének tapasztalatai azt mutatják, hogy (a telekommunikációs és a bankszektor után) a turisztikai szolgáltatók is egyre nagyobb figyelmet szentelnek az online megjelenéseknek. Az Ongo.hu novemberben és decemberben - több, mint 10.000 felhasználó körében - végzett felmérése azt mutatta ki, hogy a megkérdezettek 63%-a saját maga szervezi utazásait, sőt 61% -uk információforrásként is kizárólag az internetet (közösségi oldalakat, fórumokat) nevezte meg. Csak a C-Travel 2008-ban több, mint 34.000 ajánlatkérést továbbított szerződött partnerei felé, míg ez a szám 2006-ban alig érte el a 20.000-et.

Számos hotel rukkolt elő új weblappal 2008-ban, melyek nagy része a korábbi flash-es túldizájnolt formákkal szemben jóval letisztultabb, áttekinthetőbb megoldásokkal szolgál és sokkal inkább az oldalon elhelyezett akciókra hívja fel a figyelmet, ezzel is ajánlatkérésre ösztönözve a látogatókat. Szállodai visszajelzések szerint az internetes kampányoknak és az új "csodafegyvernek", a SEO-nak köszönhetően átlagosan 40%-kal bővült a világhálóról érkező foglalások száma. A nagymértékű fejlődés egyik kulcsa, hogy a szálláshely szektorban kezd bevett gyakorlattá válni, hogy külön munkatárs foglalkozik az online foglalási rendszerekkel valamint a klasszikus internetes reklámkampányokkal.

A C-Travel adatai azt mutatják, hogy a szállodák egyre kevésbé elégszenek meg egy-egy "internetes szaknévsorba" való bekerüléssel, éves szinten - a büdzséjükhöz képest nagy arányban - sok milliós értékű megjelenéseket vásárolnak a weben. Az utazási irodák reakciója az online kihívásokkal szemben jóval lassabb ennél, elég ha csak az Utazás Kiállítás katalógus-tonnáira gondolunk. Persze itt is vannak azért pozitív irányú változások, a nagy utaztatók többsége tisztában van azzal, hogy az internet kikerülhetetlen eszköze az irodák marketingkommunikációjának. A költési hajlandóság azonban egyelőre kisebb. A legnagyobb gátat a webes megjelenések fejlődésében a "jutalék-orientált" gondolkodásmód, a humánerőforrás hiánya, a bonyolult árképzés jelenti, illetve az hogy az egyes felületek értékével sok esetben nincsenek tisztában a döntéshozók.

2009-ben az online erősödése várható mind felhasználói, mind hirdetői oldalról az utazási szektorban, hiszen a gazdasági válság okán a turisztikai szereplők elsőként marketingre szánt költéseiket fogják az elsők között optimalizálni, ami a célzott hirdetéseknek, a tematikus (utazási) oldalaknak és a költséghatékony megoldásoknak - vagyis az internetnek fog kedvezni.
 

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr14903717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klenovszki 2009.01.26. 18:51:06

Szia Konrád!

Lehet tudni, hogy kikre reprezentatív a kutatás? Mikor készült? Milyen adatfelvételi csatornákat alkalmaztak?

János

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.26. 19:20:17

@Klenovszki: teljesen jó kérdések, fel is teszem nekik.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.01.26. 20:39:35

Bizony. Az általános konklúzióval egyetértek, és a számaink is azt mutatják. A tavalyi januárhoz mérten még növekedtek is a értékeink, minden lényeges, azaz pénztermelő mutatónk (honlap).

A bevezetővel szintén egyetértek. Ebben az esetben jobb szállodából megérkezni, mint az IT vonalról.

ricco 2009.01.26. 20:50:53

"[...]a turisztikai szolgáltatók is egyre nagyobb figyelmet szentelnek az online megjelenéseknek." Kicsit már késő is. Szerintem mióta a fapados légitársaságokra csak interneten lehet jegyet venni, (régóta) ez kiemelten futó szektor a neten.
Szvsz itt is kicsit úgy állunk mint a keresőnél, hogy mire eszmélnek a magyar cégek addigra pl. a Booking.com van olyan jó, hogy az idegen nyelvet nem beszélő szüleimet nem tudom más oldalra csábítani.

Szudvari 2009.01.27. 10:20:58

Évek óta elérhető magyar nyelven is a booking.com-hoz hasonlóan működő hrs.de...
Nem igazán ismerek ezekhez hasonló adatbázist, amelyet magyar cég üzemeltet...

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.01.27. 14:09:38

@Szudvari: tényleg nem?
Most mondjam azt, hogy a booking.com meg a hrs labdába sem rúg a hazai online turizmusban?
Tehát nem worldwide, kit érdekel Honolulu (engem nagyon, mindegy), hanem Hévíz, Mátra, Balaton, Sopron stb. s persze Budapest is.
És hát azt is fontos tisztázni, milyen adatbázisokról van szó. Bookingon, hrs-en "csak" foglalni tudunk, persze ez a cél. De itthon can sok olyan adatbázis is, ami katalógus típusú, nem e-commerce, azaz ott vannak az elérhetőségek is, mehetek közvetlenül a szállodába.

Namármost minap épp trendekről beszélgettünk. Hogy lassabban ér ide minden, és ez érdekes jelenségeket eredményez. Nyugaton nem voltak katalógus szájtok, csak foglalási rendszerek. Nálunk pont fordítva. Mostanában kezdenek föltünedezni nyugaton is az elérhetőséges, kattintós szájtok (hotelrooms.com), mert felismerték, hogy a user nem félhülye, azaz ha az expedián talál egy jó hotelt, azt tutira megguglizza, közvetlenül biztosan jobban jár.
Namármost a hazai szolgáltatók most kezdenének őrülten jutalékalapúak lenni. Nem biztos, hogy ez a jövő.

Kérem, kapcsoljanak ki.

Iron1 2009.01.27. 14:26:34

Beszéltem anno olyasvalakivel, aki a C-Travelhez hasonló oldalt működted, saját offline irodákkal. Elmondása szerint nálunk azért nem nagyon van közvetlen online értékesítés (s azért kell náluk is egy foglalás után besétálni az irodába, s aláírni a papírt), mert a magyarországi utazásszervezők sokféle foglalási rendszert használnak, s ezeket nemigen tudják integrálni. Németországban ellenben pl. van domináns szoftver.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.01.27. 16:32:37

@Iron1: ez nem kifogás. Pl. Schmetterling, ha jól emlékszem. De ennek alapvetően SEMMI köze az online jelenléthez. Vö. GDS már 40 éve van (hagyományos légitársaságok) vs. fapadosok, csak net.

forest 2009.01.27. 18:52:27

@Iron1: külön kell választani az belföldi és a külfödi utaztatást. ráadásul a szállás és a csomagok foglalást is külön kell vizsgálni. a hazai szállodákban mindenki online intézi a foglalását.
a külföldi csomag-utaknál (tehát amikor együtt adják: repjegy+szállás+program) gyakoribb az offline kapcsolat, de itt is rohamos a fejlődés.
azt, hogy milyen szoftver van, nem kifogás. vannak már jó megoldások, az összes nemezetközi nagy foglalási rendszer kínál már webes megoldásokat az irodáknak. ugyanazok amiket külföldön is használnak.

Iron1 2009.01.28. 10:19:48

@Libretto: Az online jelenléthez nem, ahhoz viszont igen, hogy a magyar utazásszervezők útjai is teljes körűen értékesíthetőek legyen tisztán elektronikus úton.

@forest: A nemzetközi rendszerekre tényleg vannak megoldások, de sok a házi készítésű program.

(A hozzászólásomat inkább kiegészítésnek szántam Konrád bejegyzéséhez, mint teljes körű online-osítást gátló tényezőt.)

Karc 2009.01.28. 13:52:47

A hazai utazási forgalom kb 6-8% zajlik netes foglalásokkal vs Csehország 15%, vs Nagy-Britannia >50% vs USA >60%.
Van mit hová fejlődni ---- szerencsére.
De az utazási csomagok területén addig, amíg a szervező irodák _képtelenek_ hozzáférést biztosítani az adataikhoz, marad a manuális interface.
De a b2b online hozzáférésre is vannak azért jó példák, csak kevés. Holnap (értsd valamikor a jövőben) viszont tényleg ez lesz a meghatározó.

monyon le 2009.01.28. 22:27:13

Saját tapasztalataink alapján, kijelenthetem, hogy a Magyarországi turisztikai szolgáltatók, sok mindennel nincsenek tisztában!
Tapasztalatok azt mutatják, hogy eddigi babérjaikon ülve, wellnesst orrba szájba kínálva nem lehetséges fennmaradniuk ebben a gazdasági helyzetben.
Újdonságok iránt zárkózottak. Ők majd tudják mi kell a vendégnek. És a szakemberhiány ami befolyásolja a nyitott gondolkodás módot.

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2009.01.29. 13:40:05

Van még mit újítani ezen a területen, és akinek támad valami új, egyedi 5lete, az fogja majd a netes foglalók ezreit magához csábítani.
Integrált szolgáltatásokat nyújtó (gyakorlatilag "mindent tudó") portálra van szükség ezen a területen is!
Mindent egy helyen, ez kéne hogy legyen a mottó!

Amarcord 2009.01.30. 21:47:51

Kornél! Imádom a blogodat, de c-traveles adatokkal nem lehet erről a témáról hitelesen írni. Ők belföldi szállásfoglalásban jók, de a belföldi online rendszerek még mindig mérfölddekkel vannak elmaradva a külföldi rendszerektől köszönhetően a szállodák mentalitásának. Most nem a nagy szállodaláncokról beszélek, ahol van saját jól működő online szállásfoglalási rendszer, amit akár integrálni is lehet, hanem arra a sok kis falusi, kisvárosi 2-3 csillagos szállókra, akik mereven elzárkóznak az online értékesítés minden formájától.

bedouin · http://www.bedouin.hu 2009.02.07. 15:09:49

@Amarcord: Re. És itt jön be a web2, mert kisezer falusi vendégháznak, fogadónak van már saját weboldala. Ezek közül lassan azok lesznek sikeresek, akik ide gyűjtik a látogatókat. Nem kell ehhez megaszájt. De erről írtam egy másik posztban: www.bedouin.hu

Bond, JamesBond · http://twitter.com/fisssi 2009.03.03. 11:29:24

@Szudvari: pl. happybeds.com (Go4 utazási iroda üzemelteti) és a hotelbeds.com adatbázisát használják.

Bond, JamesBond · http://twitter.com/fisssi 2009.03.03. 11:35:54

@Iron1: a hazai utazási irodák vagy nem használnak semmilyen szoftvert (bocs: Excel-t max...), vagy Nagy Utazás (ez is 100 éves minimum), vagy kb 200ezerért elérhető a VIP nevű szoftver, esetleg a Nagy Utazás legújabb verziója még húzósabb áron. Egy kis iroda valszeg nem ruház be erre, a közepes irodák (akiknek vannak saját útjaik) esetleg. A nagyobbak, vagy azok akiknél van IT/online berkekben kicsit járatos szakértelem, azok fejlesztenek/fejlesztetnek saját rendszert.


süti beállítások módosítása