Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A banner ára: az árazás módja

Címkék: kreatív banner hónap

2009.02.04. szerda 00:28 Konrad

Amikor egy hirdetés áráról beszélünk, akkor több dolog is felmerülhet. Az első és legkézenfekvőbb az árazás módja. A második az árszint, vagyis "mennyi az annyi". A harmadik pedig a nem-média költség, vagyis az a pénz, amennyiért elkészül egy banner.

Nézzük ezeket szépen sorban, elsőként az árazás módját (a másik kettőt pedig a következő bejegyzésekben).

A bannerek árazása az interneten alapvetően négy különböző módon történhet. Ezek, majd látjuk, megélhetnek egymás mellett is, de alapvetően a weboldal tulajdonosának a döntése, melyiket választja.

A legegyszerűbb árazás az idő alapú ár. Ez azt jelenti, hogy egy adott helyen egy adott időre megveszek megjelenést, és kifizetek fix árat. Vagyis például az Index címlapon veszek egy felső superbannert egy napra, és fizetek érte listaáron majdnem nettó 4 és fél millió forintot. Ilyen esetben tehát nem számít a letöltések mennyisége, nem számítanak a kattintások vagy az, hogy hányan látták.

A második legegyszerűbb árazás a letöltés alapján történő árazás. Mondjuk veszek 120x240-es vertical-ból 100 ezer megjelenést. Ezt adott felületeken és adott időzítésben kérem (pl. Origó Belföld rovat cikkek, kedden és szerdán), és ennek megfelelően fog megjelenni jellemzően folyamatosan, átlagos eloszlásban.

A harmadik árazási mód a kattintás alapú árazás. Ezek sok esetben mix megjelenések, vagyis 2-3-4 különböző méretű bannert kérnek, de más dolgunk nincs: fizetünk a kattintások után, legyen az 100 vagy 100 ezer megjelenésből.

Végül a negyedik árazás a legravaszabb: az egyedi eléréseket fizetjük meg. Vagyis azért fizetünk, hogy elérjünk 10 ezer felhasználót. Azt is meghatározhatjuk, hogy egy felhasználó mondjuk maximum 5 alkalommal találkozzon a hirdetésünkkel.

Melyik a jobb megoldás? Mindegyik jó, és mindegyik rossz - nem lehet általánosan megmondani. Függ a portáltól, de portálon belül akár rovattól vagy szolgáltatástól, függ kampánytól és függ a kreatívtól is. Ezért aztán főleg a "nagyok" lehetővé teszik ezek közül több különböző használatát is. Tervezéskor pedig azt vesszük elő, ami a kampány célját a legjobban szolgálja.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr53921551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2009.02.04. 07:31:04

Jó reggelt.
Kisebb, ámde targetáltabb látogatottsággal rendelkező tematikus website esetében hogyan lehet meghatározni a hirdetés reális, idő alapú árát? Mit könnyebb eladni a hirdetőknek: fix listaárat vagy személyre szabott megoldásokat? Magasabb értékű termék/szolgáltatás esetén indokolt-e magasabb hirdetési árat megszabni?
Köszi előre is a választ, szép napot mindenkinek.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.02.04. 11:32:37

Nem akarsz egy kicsit részletesebben írni róla, hogy melyik milyen esetben jó?

Illetve az idő alapúnál azért el szoktuk várni a becsült megjelenés min. 80-90%-ának teljesítését, hogy ne legyen az, hogy beígérnek x-et, aminek utána a fele sem teljesül, az ár meg ugyanannyi...

Van még a CPA alapú elszámolás is, igaz, ritkábban használatos.

Zenészke · http://www.hasznoshirek.hu 2009.02.04. 11:40:55

Én a nevem mellett szereplő oldalt szeretném látogatottabbá tenni.
Több megoldáson gondolkodunk, az egyik az, hogy ingyen kínáljuk a települések honlapjaira a hírdobozunkat. Mit mondjak, még így is elég nehézkes a dolog.
Ennyire gáz lenne?
Meg fogom keresni a blog tulajdonosát, hátha van valami ötlete...

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.02.04. 15:22:01

@Zenészke: már ne is haragudj, de mi abban az extra, h INGYEN kínáljátok, mikor tkp ők reklámoznak titeket... :)

Zenészke · http://www.hasznoshirek.hu 2009.02.04. 19:27:52

@tsabeeka:
Ez igaz, de nem kólát reklámozunk vagy cigit, hanem olyan közhasznú infókat ajánlunk, amiket egyébként az önkormányzatoknak lenne dolga a lakosság rendelkezésére bocsájtani.


süti beállítások módosítása