Amikor egy hirdetés áráról beszélünk, akkor több dolog is felmerülhet. Az első és legkézenfekvőbb az árazás módja. A második az árszint, vagyis "mennyi az annyi". A harmadik pedig a nem-média költség, vagyis az a pénz, amennyiért elkészül egy banner.
Nézzük ezeket szépen sorban, elsőként az árazás módját (a másik kettőt pedig a következő bejegyzésekben).
A bannerek árazása az interneten alapvetően négy különböző módon történhet. Ezek, majd látjuk, megélhetnek egymás mellett is, de alapvetően a weboldal tulajdonosának a döntése, melyiket választja.
A legegyszerűbb árazás az idő alapú ár. Ez azt jelenti, hogy egy adott helyen egy adott időre megveszek megjelenést, és kifizetek fix árat. Vagyis például az Index címlapon veszek egy felső superbannert egy napra, és fizetek érte listaáron majdnem nettó 4 és fél millió forintot. Ilyen esetben tehát nem számít a letöltések mennyisége, nem számítanak a kattintások vagy az, hogy hányan látták.
A második legegyszerűbb árazás a letöltés alapján történő árazás. Mondjuk veszek 120x240-es vertical-ból 100 ezer megjelenést. Ezt adott felületeken és adott időzítésben kérem (pl. Origó Belföld rovat cikkek, kedden és szerdán), és ennek megfelelően fog megjelenni jellemzően folyamatosan, átlagos eloszlásban.
A harmadik árazási mód a kattintás alapú árazás. Ezek sok esetben mix megjelenések, vagyis 2-3-4 különböző méretű bannert kérnek, de más dolgunk nincs: fizetünk a kattintások után, legyen az 100 vagy 100 ezer megjelenésből.
Végül a negyedik árazás a legravaszabb: az egyedi eléréseket fizetjük meg. Vagyis azért fizetünk, hogy elérjünk 10 ezer felhasználót. Azt is meghatározhatjuk, hogy egy felhasználó mondjuk maximum 5 alkalommal találkozzon a hirdetésünkkel.
Melyik a jobb megoldás? Mindegyik jó, és mindegyik rossz - nem lehet általánosan megmondani. Függ a portáltól, de portálon belül akár rovattól vagy szolgáltatástól, függ kampánytól és függ a kreatívtól is. Ezért aztán főleg a "nagyok" lehetővé teszik ezek közül több különböző használatát is. Tervezéskor pedig azt vesszük elő, ami a kampány célját a legjobban szolgálja.
Utolsó kommentek