Furcsa kettősség jellemezte mindig is azokat a cégeket, amelyeknek a partnerei egyben a konkurenciái is, persze más-más területen. Magyarázom példával: a Blogter, miközben üzemeltet egy közösségi oldalt Mommo néven, partnere az IwIw-et üzemeltető Origónak. Miközben ott van a Blogter blogszolgáltatás, partnere az IndaVideón keresztül az Indexnek, ahol ott van ugye a Blog.hu.
Ezen a kis hazai piacon persze megszoktuk az ilyen dolgokat, annyira már fel sem tűnik, de azért az sejthető volt, hogy amint egy harmadik területre is belép a Blogter, várhatóak lesznek változások. Ez a harmadik terület pedig az önálló reklámértékesítés, egészen pontosan a sales house építése. Ez kezdődött el tavaly, és mára egészen szép portfóliót épített fel Progresszív Sales House néven, oly annyira, hogy felküzdötte magát a (Webaudit) top 10-be.
Ehhez persze az is kellett, hogy pár hete már az Origó helyett a PSH-hoz tartozik a Blogter is, vagyis "visszavették" a reklámértékesítést. Ez a fajta koncentráció a mai helyzetet ismerve több, mint logikus lépés: a túléléshez kell. Mert még a legnagyobbaknak is nagyon érezhetően csökken a forgalma, így persze pont a szerződött, de mégsem ezer százalékik lojális partnerek azok, akik rosszabb helyzetbe kerülhetnek. Márpedig az Origó portfóliójában a Blogter.hu ilyenné válhatott volna.
Szépen változik tehát a piac, és még igazán nem is vagyunk a válság vége felé, sőt. Lesznek még itt ilyen nem túl látványos, ámde mélyreható változások szerintem.
P.s.: Többen mondták, és valóban, félreérthető, amit írtam. A Blogter már egy ideje nem dolgozik az Indexnek az IndaVideón, bár korábban dolgoztak, hiszen a Blogter által fejlesztett VideoBombot vették meg.
Utolsó kommentek