Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (4) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (6) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Webceleb

Címkék: onlinemarketing

2009.03.13. péntek 22:36 Konrad

Vajon vannak webcelebek? Vagy lesznek ilyenek? Arra gondolok, hogy olyan ismert emberek, akiket csak az internet tesz ismertté. Így persze nem is mindeki ismeri őket, hanem elsősorban a webes közösség.

De vajon kikből lesznek a webcelebek? A Twitteren követett geekekből? A sokak által olvasott bloggerekből? Nagy olvasottságú portálok újságíróiból? Vagy valahonnan máshonnan jönnek?

Az ismert emberek a helyi pletyka helyettesítői: míg régen az volt az érdekes, mit csinál a szomszéd, kivel csalja a szomszédasszony és miért esett le a gyerek a szénaboglyáról, addig mára az ismert emberek élete a kiteregetett szennyes. Ez szórakoztatja a "plebset".

A webcelebek is ilyen helyzetbe fognak vajon kerülni? És ha igen, akkor majd a celebekhez hasonlóan a webcelebek is megjelennek a reklámokban? És ha egy brandet mondjuk a Győzike erősít (vagy gyengít, nézőpont kérdése), akkor lesz olyan webes brand, amit mondjuk egy webceleb? Például egy blogger?

Mert a folyamat végülis elindult. Az általam már egyszer jól leszólt Futóblog hitelességét például bloggerrel és újságíróval szeretné a Nike erősíteni, és azon sem lennék meglepve, ha egy-két év múlva mondjuk Doransky lenne a reklámarca egy Microsoft szolgáltatásnak.

Sosem lehet tudni.

Ti hogy látjátok ezt? Lesz saját bulvárunk?

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr571000952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.03.13. 23:52:58

Már van...
Több is. Jó példa rá tomcat, akinek az életét már úgy követi egy réteg, mintha a Barátok köztet vagy valami realty showt (na, virtualityt) nézne.
Persze rajta kívül van még egy pár blogger, aki így járt, pl. a tótaw, akinek szintén úgy figyelik, kommentálják az életét a népek, mintha a tévét néznék. Csak nagy különbség, hogy hozzá is szólhatnak, így némiképp belekerülhetnek a műsorba is.
Valahol ott lehet talán meghúzni a határt a webcelebbé váláshoz, ahol a kommentelők már nem a témát, illetve egymást taglalják, hanem megszólítják a postolót, utalnak korábbi ténykedésére, írásaira, figyelemmelmel kisérik egyéb dolgait, tudnak vagy tudni vélnek valamit a blogon kívüli életéről.
Ha ezt többen is teszik, visszatérően, egyre nagyobb gyakorisággal, akkor sajna az már a webcelebség valamilyen szintjét jelzi.
Ahogy egyre inkább a te esetedben is...

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.03.14. 01:06:58

Aki szerepelt már Fridinél az már celeb nem?

Andy Warhol nem tudta mi az az internet, mégis tudta, hogy mindenki lehet sztár 10 percig.

Mária 2009.03.14. 06:55:55

Minden attól függ, hogy akiknél a pénz van, mihez akarnak a pénzükkel kezdeni.

Ha webcelebekekt akarnak maguknak, akkor webcelebeet fognak kreálni.

@sajt: Warhol a hatvanas években volt a csúcson, amikor a technikai korlátok miatt meglehetősen korlátozott volt az információáramlás. Aki akkor 10 perc hírnevet kapott, a jövőjét tudta megalapozni vele.

Ellenben ma, aki kap 10 percet mondjuk a Mónikasóban, vagy más hasonló műsorban, az anyagilag korántsem jön ki olyan jól a dologból, mint Warhol idejében. Erkölcsileg meg még annyira sem :)

És ez igaz azokra is, akik nem a bulvár médiában, hanem mondjuk művészként valami igényesebb műsorban kapnak 10 percet.

Ma az egyszeri 10 perc kevés. Folyamatosan kell ott lenni szerintem.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.03.14. 07:15:28

Nem értem a kérdést. A webceleb kérdezi, hogy vannak-e webcelebek?
Azért Doransky-t megnézném a Windóz 2010Hypervista kampányban :)
A média (a hegyományos) éhes nagyon. Már elhazsnáltak minden ZS kategóriás celebet is reklámra, vacsorás műsorra, társastáncra, újakat keresnek hamarosan! Uraim, hölgyeim, kérünk impresszív fotókat kitenni a weboldalakra, és értelmesen cikkezni és máris indulhat a webceleb-evolúció.

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2009.03.14. 07:30:54

@MacTom: Persze webceleb, mégis azt gondolom, hogy mögöttük valós teljesítmény van, amit hosszú céltudatos munkával építettek ki.
Egyébként Magyarországról ilyen Meskó Berci, aki az orvosi területen teljesen saját erőből nemzetközi szinten ismert névvé nőtte ki magát az eü blog világban. Kőkemény munkával.

O'Seamus · http://www.hhanuman.blogspot.com/ 2009.03.14. 10:50:59

Méghogy léteznek-e webcelebek? Vannak a bulvárcelebek, mint tótaw vagy tomcat és vannak szakmai celebek, elég csak felnézni a twitterre/turulcsiripre hogy találkozz velük. A "nagyok", akik még a hőskorszakban kezdték és mára kialakult rajongótáboruk van, valószínűleg nem is sejtik hogy mostanra mekkora a zaj és milyen éles a verseny, ez csak alulról feltűnő. Akármennyire is belterjesnek mondott ez a kis magyar blogoszféra, a hosszú farok szépen kinőtt itt is, tengernyi a választék.
És hogy milyen lesz a holnap? Úgy tűnik kezdünk visszatérni az őskorba, vannak bizonyos szabályok szerint erős alfahímek akik köré élő kultuszt építenek a követők és így minden véleményvezérnek meglehet a maga törzse.

zhaoman 2009.03.14. 14:59:23

A csiripes/early adopter/akármilyen mag (Doransky, HH, Konrád, Rabbit, etc) csak ezen körön belül értelmezhető celebként (a celeb szó itt nem egyenlő azzal, hogy nem értenek semmihez!), a magyar internet egészén nem celebek!

A magyar internet népszerű figurái a Szalacsihoz hasonló figurák, akiket tömegek ismernek, és ezért lehetne velük megszólítani tömegeket.

...

na jó, tótaw, angelday, újpéter megszólíthat szélesebb tömegeket.

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2009.03.14. 17:07:17

Rétegcelebek vannak de nem sok. Senki sem lesz véletlenül celeb, ha majd anyagilag megéri "gyártani" celebeket akkor több lesz mint most. Hiányolom Magyarországon az online tehetségkutató szolgáltatásokat (a nagyvilágban sincs sok)

Longhand · http://longhand.hu 2009.03.14. 18:04:38

Rétegcelebségről van szó, jól mondja zhaoman és emerikusz.
Rengeteg kis szeglete van a magyar webnek kisebb körök, kialakulnak vezéregyéniségek, szellemi vezetők, de nem több ez mint ahogy gimnáziumoknak, főiskoláknak megvannak az aktuális sztárjai, akiből diákigazgatót választanak diáknapon.

Szóval szerintem nem reális, hogy egy olyan tömegterméknek, mint a Microsoft egy szakmai kötön belül népszerű ember legyen arca.
Előbb lesz a Szabó Győző vagy valamelyik más ripacs, aki egy aktuális szappanoperában informatika tanárt alakít éppen.

haveavoice · http://www.haveavoice.blog.hu 2009.03.14. 23:57:25

sztem nagyon megy itt a fogalmak (?) keverése. magyarországon még nincsenek webcelebek, max. véleményvezérek. amerikában ott például a myspace-nek, youtube-nak meg egyebeknek hála vannak, elég sokan, de ott sem a bloggerek (a klasszikus blogírók) lesznek azok. ők maradnak véleményvezérek. meg híresemberek vagy aminek akarjátok hivni.
szoval attol még mert nálunk vannak bizonyos körökben híres bloggerek, attol még ők nem lesznek webcelebek. és amugyis, miaz hogy "rétegceleb"? ez önmagának ellentmond. most valaki vagy híres arról, hogy szart se csinál vagy nem.
és amugy meg igen nálunk is lesznek majd. 50 év mulva. mikor nem lesz akkora szakadék a mostani netezők között, és valaki nagyobb körben híres lehet a semmiért.

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2009.03.15. 08:31:00

Meghatározás: hu.wiktionary.org/wiki/celeb

hu.wikipedia.org/wiki/Celeb

Talán éppen az lesz a különbség a tvceleb és a webceleb között, hogy az interneten valamit le kell tenni az asztalra (minimum szórakoztatni, kiváncsivá tenni) a tv-ben elég ha "megcsinálnak" a producerek mert a nézőknek nincs más választása mint nézni őket vagy kikapcsolni a készüléket. Egy fontos kérdés, hogy szeretjük-e a celebeket vagy milyen celebeket szeretünk?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.03.15. 11:30:53

Konrad: Ha valki elkezd celebként működni, szerinted nem lép a bulvársajtó, a hagyományos offline média? Innentől kezdve a TVt sejthetjük döntőnek a karrier szempontjából.

Elsősorban azokat tartjuk celebnek, akikről feltételezzük, ebből is élnek meg. Teljesen mindegy, hogy az illető honnan indult, de a médiaszereplés állandósága, hivatásszerű jellege szerintem hozzátartozik a celebséghez.

Márpedig, teljesen mindegy, hogy valaki a webről indult vagy sem, ha meg akar élni a celebségből, előbb utóbb TV szereplésre is számíthat :)

Kétkerék · http://bringavideo.hu 2009.03.15. 22:42:37

Celebek ugyan a weben. Nem lesznek nem hiszek ebben, hoyg az embereket ezek igazán érdekelnék.

De úgy melékesen mondanál valamit a családi életedről. :)(nem szoktam mosolygós felyet használni, de most megtettem, hogy biztosan viccnek értelmezd-még ha rossz is)

haveavoice · http://www.haveavoice.blog.hu 2009.03.15. 22:50:29

emerikusz:

tudom miaz a celeb, bár szar egy szó. ellenben amit te irsz azt már bebuktuk, mert nem ez lett. amerikában már elég sok "webceleb" van, akik az interneten lettek eszetlen híresek, a semmiért persze. akik tényleg csinálnak valamit, mondanak értelmes dolgokat, akiket mondjuk tisztelet övez inkább, mint elvakult rajongás, azok maradnak véleményvezérek (vagy köznapi nyelven híresek). és amugyis. ha csinálsz valamit már nem lehetsz celeb, ez ellentmond önmagának:)
és ja ahogy elf irta, ha valaki "webceleb" lesz akkor hamar felkapja az offline és onnantól sima celeb lesz hamar.

deejayy · http://deejayy.hu/ 2009.03.16. 09:09:39

Egyet azért ne felejtsünk el, a "tisztelet" és a "rajongás" nem ugyanaz.

Nem nevezném Doranskyt semmi szín alatt celebnek, és nem tisztelném Szalacsit. (Mindkettőhöz hozzátenném: amíg nincs miért.) Mindeketten más miatt lettek híresek a weben.


süti beállítások módosítása