Azt szokás mondani, hogy a kattintás alapú (PPC) hirdetések azért is jók, mert a "long tail" oldalakon is meg lehet jelenni. Vagyis olyan helyeken is megjelenik a hirdetésünk, ahol egyébként nem hirdetnénk, mert túl kicsi, nem is ismerjük, meg olyan sok ilyen van, biztos elkerülné a figyelmünket.
Ezzel szemben akár a Google, akár az ETARGET tartalmi hálózata beleér ebbe a hosszú farokba is, és megjelenhetünk egészen egzotikus helyeken. Az ETARGET példának okáért ezernél is több oldallal áll szerződésben, így ha trükkösen állítjuk be a kampányunkat és tudunk elég pénzt rá allokálni, akkor bizony ennyi helyen jelenünk meg.
De eddig azt nem nagyon lehetett tudni, hogy most akkor végülis hány embert érünk el? Mert az tök buli, viszonylag kis pénzért jó sokáig, akár hónapokig is láthatóak vagyunk, de vajon ez mennyiben fedi az internetezők körét?
Most a Gemius rendszerének a segítségével készült jauárban egy mérés, ami alapján kicsit tisztulhat a kép. A kicsit több, mint 4 millió hazai internetező közül 3,5 millió találkozott legalább egyszer valamilyen ETARGET rendszerében futó hirdetéssel. Oké, ez a havi egyszeri dolog nem túl sok, de egy dolog azért látszik ebből: a hosszúra nyúló farokkal tényleg el lehet érni jó sok embert.
Főleg, hogy ennek a faroknak az eleje annyira vaskos. Hiszen benne van az IwIw, az Index.hu, az Origo... szóval így könnyű. De azért ez önmagában nem lenne elég, a közel 90 százalékhoz igenis kellenek a kicsik is. Ettől lesz kerek a történet.
Utolsó kommentek