Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Visszatartott lélegzettel

Címkék: onlinemarketing polblog

2009.03.25. szerda 19:52 Konrad

Őszintén mondom, nekünk Mohács kell! Itt, a válság közepén a legjobb ami történhet velünk egy előrehozott választás. De most nem fogok beszélni sem az MSZP-ről, sem a Fideszről, sem a kerekítési hibát éppen elérő egyéb pártokról. Ez kérem nem politika, hanem kőkemény üzlet!

Egy parlamenti választások ugyanis a reklámról szól. Bődületesen sok pénz reklámra történő költéséről. Elvileg a törvény szerint egy képviselői helyre el lehet költeni 1 millió forintot, de a gyakorlat az ennél sokkal több. Feltételezhetjük, hogy a kormányzó párt(ok) elég pénzt loptak gyűjtöttek, de a másik oldalnak is volt ideje tartalékolni. Vagyis én olyan másfél-két milliárd forint reklámpénzt látok, ami egy előrehozott választás esetén bejöhet a piacra. Pluszban. Vagyis amikor a válság miatt egyébként csökkenés várható, éppen akkor jöhet ez nagyon jól nekünk.

Drukkoljunk hát együtt, hátha kapunk előrehozott támogatást a politikai szelek jóvoltából!

(Jelzem, a politizáló kommenteket törlöm. Válság van, a bitek ráadásul dollár alapúak, nincs nekem arra forrásom, hogy PoliDilit játszunk!) 

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr181025577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kétkerék · http://bringavideo.hu 2009.03.25. 20:39:11

Ne haragudj én nem a bejegyzésedhez szólnék hozzá hanem az etarget hirdetésekhez, amik a pofámba vannak tolva....

Szerintem szörnyű de biztos te mint hirdetési szakember jobban értesz ehhez, és én cska a kisebség vagyok.....

Üdv és marha kíváncsi vagyok, hogy ez így eredményes-e? Erről esetleg egy bejegyzés várható majd?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.25. 20:50:50

@Kétkerék: Ez egy teszt, és beszámolok majd az eredményekről. Rotálva van a hirdetés, vagyis nem mindig zavar...

zm 2009.03.25. 20:54:04

aham.. csak teszt.. jó duma :D

Mária 2009.03.25. 21:32:15

Valahogy nem tudok ennek a hírnek örülni... ha a (mocskos tolvajok) pártok nem reklámozhatnának, akkor többnyire azok mennének szavazni, akik nagyjából képben vannak a dolgok állását illetően.

Ha viszont reklámoznak, akkor az én pénzemen, a Te pénzeden és végül is a mi pénzünkön fogják az IQ mínuszos embereknek a hülyeséget tolni, akik majd jól megválasztják azokat, akiknek a legkreatívabb volt a stábja.

A reklámbizniszből élők persze majd kaszálnak.

Kérdés, hogy mi mindannyian jól járunk-e ezzel...

WarmAura · http://www.milliomosidezetek.com/ 2009.03.25. 21:34:53

- Nekem is zavaró a hirdetőpanel. Mondjuk tesztelni is kell a dolgokat! Hajrá, csak röviden :)

A cikkhez:
Már a múltkor is volt az a "rémhír" hogy a piros pártot fedőcégen keresztül pénzeli a Gasprom, persze ez csak egy kiderült dolog, hiszen akit éppen jobban pénzelnek, annak van nagyobb kampánya drágább kampány-lekampányolóval, több nyomatékosítással...
Szóval, most csak az a kérdés lehetne, a teljesség igénye nélkül, hogy ki a kegyelt. :) A politikán túl kell látni, nézd meg, hogy ki van a függöny mögött!

Charybdis 2009.03.25. 21:47:08

Igaza van a Lehet más a politika pártnak, hogy minden pár maximum 50 milliót költhessen kampányra:

1. Legyenek egyenlők a feltételek, a kis pártok is ugyannyit reklámozhassanak, mint a nagyok. Mert most a nagyobb pártok eleve óriási lépéselőnyben vannak, amikor milliárdokat költhetnek reklámra.

2. Nehogymár imázsreklámok alapján akarják meggyőzni az embereket, hogy adott párta szavazzanak! Ez nem mosópor bakker, hogy azt veszem meg, amiről jobbakat mond a reklám! Amikor emeletház méretű gyurcsány képet tettek ki, azon csak a gyurcsány volt, egy MSZP felirat, és semmi más. Ez mi? Ezért szavazott vki az MSZP-re? Talán a programra kéne helyezni a hangsúlyt, nem az imázsra, mintha vmi hülye mobilreklám lenne a választás.

Igazából nem is kéne hirdetni egy pártnak sem, hanem aki párt, és értékelhető programot tud felmutatni, azok programjait össze kéne gyűjteni egy központi honlapon (pl. Magyarország.hu/választás), onnan bárki letölthetné, és a pártok programjai alapján szavazhatna mindenki, nem pedig azért, mert egy pártnak sok pénze van, és házméretű gyurcsányt raknak ki.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.25. 21:55:26

@Boti | MilliomosIdezetek.com: ez egy nagyon hazug videó, pontosabban iszonyúan egyoldalú, tele csúsztatással. Meg nem is új, én kb. másfél éve láttam először. Nem kell mindent elhinni, főleg, ha nem tudod, ki pénzelte.

paulvagypaulina (törölt) 2009.03.25. 21:55:51

"..a kormányzó párt(ok) elég pénzt (loptak) gyűjtöttek, de a másik oldalnak is volt ideje tartalékolni....De most nem fogok beszélni sem az MSZP-ről, sem a Fideszről..."

Na, miről beszélünk? :))

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.25. 21:59:58

@paulvagypaulina: pénzről, természetesen. Nem programokról.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.03.25. 22:08:13

mondjuk ez egy eléggé szakbarbár nézőpont :) bár a száraz logikát nézve tényleg így van. de a legyen vagy ne legyen kérdésben tán ez az utolsó szempont.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.25. 22:09:02

@tsabeeka: már akinek :) Persze, ez a lényeg, ez egy egyedi nézőpont.

WarmAura · http://www.milliomosidezetek.com/ 2009.03.25. 22:10:57

@Konrad: nem állítom, hogy nem egyoldalú, de nem is kérdőjelezem meg az elhangzó dolgokat. - én is 2007 nyarán néztem meg először, akkor még nem is volt magyarul :) -

Amit viszont fontosnak tartok, az ennek a részen a végén van, és ezért nem az egész filmet ajánlottam. Ott éreztem meg valamit ... hátha más is... Szerintem ezért fontos.
Ennyi.

Clicker · http://www.klikkmania.hu 2009.03.25. 22:46:04

tipp: azért a saját onlinemarketinges hirdetéseidet majd vedd ki a saját lapra célzásról. most válság ideján fizetsz dollárokat azért, hogy eljussanak tőled hozzád :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.25. 22:52:18

@Sziebig Peter: köszi, hogy szólsz, ennél a hirdetési helynél kimaradt a kizárás...

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.03.25. 23:13:44

Érdekesek ezek az összefüggések: ahol kevésbé átpolitizált a közélet, ott jobban működik a politika, ahol meg annyi szó esik róla, mint itthon, ott meg egy nagy rakás sz*r. Úgy látszik, hogy minél kevesebb van belőle, annál jobb. Szerintem lehet kampányolni, de én a legkevesebb beszédűre fogok szavazni. Amúgy is az a valószínű, hogy ő lopta a legkevesebbet a megállapított kereten felül. Már ha lesz közötte értelmes.

viktor134 2009.03.26. 00:05:09

bocs, de ha egy választásból csak az elpocsékolt milliók jönnek le, az gusztustalan.

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2009.03.26. 00:18:59

Ez nagyon gáz poszt. Csak amiatt várni a választást, mert reklámköltés lesz... :(

Egyébként is maximum SZDSZ-es interstitialok lesznek az Index.hu-n, mindenmás mindenhol az Index/Origo/Startlapon, DM nuku. Láttuk már.

Az eTarget reklámért meg a blog.hu admin ki fog nyírni.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.26. 00:49:19

@Boti | MilliomosIdezetek.com:

Amelyik közgazdasági elméleketben megjelenik az a motívum, hogy "a bankba beraknak pénzt, amit a bank hitelként kihelyez, majd a hitelfelvevő berakja egy másik bankba" stb, azt érdemes rögtön a /dev/null-ba archiválni.

@Konrad:

Nem tudom, mennyi marketing költésre számítasz, de a fidesz (amint tavaly márciusban kiderült) elég sok energiát fordított saját direkt e-marketing (kolosszális email címlisták) és nagyon széles "door to door" mozgósító szervezet felépítésére. Az email lényegében ingyen van, az országosan 20-30 ezer aktivista (saját becslés) lényegében ingyér dolgozik -- ez nem jelenik meg a marketing piacon.

Szóval komoly kanpánybüdzsével csak a szocik készülnek, ahol a 2002-es vidéki mozgósító hálózat per momentán depressziósan ül a konyhaasztalnál.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.26. 01:05:21

@Konrad:

a konzervatórium iveta radicovás posztjábó idézek:

"Az elsőválasztók között, vagy a modern közösségi oldalak felhasználásával mint pl. a Facebook, tömegekhez lehet eljutni."

Ez nálunk az iviv -- szintén nem a marketing büdzsében fog lecsapódni.

KenSentMe 2009.03.26. 01:10:04

Amúgy se az számít, hogy ti mire szavaztok, hanem hogy a droidok mire szavaznak..

arra pedig reklám kell.. meg agymosás.. bár a reklám végül is agymosás enyhe formában..

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.26. 01:11:01

@elemes2: elméletileg igazad van, de ismerve a Fideszt és ismerve a lehetőségeket, fognak ők is költeni. Például kültéren, például újságban. De igazán sokat persze a szocik, meg talán az SZDSZ.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.26. 02:07:37

@Konrad:

Nyilván valamennyit fog költeni a Fidesz is, nagyon bénán nézne ki az ország, ha csak szoci óriásplakátokkal lenne megtöltve.

Arra mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy a tulajdonos révén a jobboldalhoz kötődő, de egyébként elég objektív profilú elektronikus sajtóban (index, portfolió, inforádió) vajon mennyi MSZP hirdetés jön majd le? A lánchíd rádióval nyilván nem próbálkoznak majd a szocik :-)

Szűcslaci 2009.03.26. 06:10:06

A nem előrehozott, normál ciklus szerinti választás nyilván nem kerül ennyibe, ugye, objektív kollega?

Valaki1 (törölt) 2009.03.26. 07:03:50

A nem előrehozott sokkal többe kerül, már csak azért is mert hosszabb ideig kampányolnak.
A legértelmesebb az EP választással együtt lett volna, alig van extra plusz költség, és a pártok sem kampányolhatnának sokáig.
Egyébiránt teljesen felesleges az egész kampány, szerintem felesleges bárknek hazudozni, az emberek, legalábbis akik szavazni akarnak már régen tudják kit választanak.

Szűcslaci 2009.03.26. 08:08:35

Plusz a rendes időszaki választásnál a kampány része lenne az osztogatás ( majd utána megint jön a fosztogatás). Lenne 14. havi nyugdíj, meg színesbőr-pótlék.

BKV - Önnek megyünk 2009.03.26. 08:59:28

"éppen akkor jöhet ez nagyon jól nekünk."

szerintem nyugodtan szégyelhetitek magatokat, az egyik leghaszontalanabb csoporthoz tartoztok : Marketinges.

Semmit nem tesztek hozza a termekhez, es hivatasos modon hazugsagokat arultok, amit meg pofatlan modon nekunk kell kifizetnunk a termek araban. es mit kapunk cserebe? hazugsagot, a pofankba ronda reklamokat. koszonjuk szepen!

Nakhchivan 2009.03.26. 09:03:34

A Provident pénzére finnyás voltán ez meg kellene, furcsa egy értékrend.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.26. 09:14:34

@BKV - Önnek megyünk:

Vicces dolog ez a marketing, de pl a szocializmusban például sokáig mindenből csak konfekció létezett.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.03.26. 09:22:50

Kb. masfel, ket honapig porog a piac es utana az egesz ujra beleall a foldbe.
Akit eddig nem bocsajtottak el, azt majd a valasztasok utan fogjak.

Mindenki ugy tekint az elore hozott valasztasra, mint valami Messiasra.

Nyer a masik oldal es mint a vihar utan kiderul az eg, a valsag szerte foszlik, megszunik a munkanelkuliseg, kolbaszbol lesz a kerites.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.26. 09:25:11

@Szűcslaci: de ennyibe kerülne. Jövőre. A válság meg most van.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.26. 09:43:36

@Konrad:

Kérdés: a másfél milliárdot az online marketing költésre tippeled, vagy a teljes választási kampányköltésre?

A 2006-os kampányról olvastam valahol olyan becslést, hogy az MSZP összes kiadása meghaladta a 6 milliárdot (a fideszé a 2 milliárdot), persze ennek csak egy része lehetett a szorosan vett marketing, de az is inkább 3-4 milliárd volt. Az online marketingre viszont ennek csak szerény a töredékét fordították (szerintem).

Egyébként (kicsit off) az adblockerek elterjedése nem gyilkolja meg az online marketinget?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.26. 09:46:34

@elemes2: ha előrehozott választás lesz, akkor az sokkal rövidebb lesz, ami kisebb költés. Ez egy olyan (alul)becslés, ami a reklámra történő költés: hirdetésekre, elsősorban. Nincs benne a szórólap és egyéb reklámtárgyak sem. Vagyis ez a pénz jön be a reklámpiacra. Kis rész online, nagyobb rész offline.
Gondolom az is részben úgy irányítva, hogy a saját lapok túlélését (is) segítse.

Adblocker: nem. Az oline marketing nemcsak bannerből áll :)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.26. 09:50:30

@Konrad:

"Az oline marketing nemcsak bannerből áll"

Nyilván, van sok (x) cikk, meg (x) nélküli marketing cikk is, bár ezt a szeletét kevésbé látom. Az indexhu csinált egy felmérést kb egy éve, hogy az olvasók mennyire adblockereznek, de az eredményt (nyilván) nem a nyilvánosságnaxánták. Gyanítom, hogy a nem-adblockerezők is sokan vannak, hiszen másképp a bannerek rég kihaltak volna.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.26. 09:55:41

@Konrad:

visszatérve a választási büdzsére, persze, a kampány rövidebb lenne (rendes választásnál már fél évvel előtte elindul az úthenger), de több tényező jutott még eszembe:
- a politikai marketing része lehet az is, hogy az ellenfelet pénzszórással vádolják (fizetett hirdetésekben :-) ami összességében a látványos (és drága) marketing akciók visszafogását eredményezi
- a "sulykolás" típusú marketing nagyon drága, de annyira eredményes, hogy talán a negatív hatások ellenére is megtérülhet, ha minden értékes médiafelületet megvásárolnak a kormánypártok és fikázzák a fideszt kétkapura.
- a válság miatt a hirdetési piac a megfeszített és elengedett gumiszál hangján szól, tehát nyomottak az árak.

BKV - Önnek megyünk 2009.03.26. 12:59:26

@elemes2: attol meg lehet sokfajta termék hogy nem tolnak a pofankba hazug reklamokat

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2009.03.26. 16:38:06

@Boti | MilliomosIdezetek.com: Tényleg van annyira zavaró, mint a webcímes nikkek.
@Nakhchivan: ;-D

~web1 (törölt) 2009.03.27. 11:32:32

kattintás alapú hirdetés szóba se jöhet. azokat azonnal kikattintaná az ellentábor. :-D

dr poljakov 2009.03.27. 14:18:43

@Boti | MilliomosIdezetek.com: "Kurvajó" holnapod van. A legszebb szó benne a fejlécben lévő millimos. :P

dr poljakov 2009.03.27. 14:20:03

Nabakker, én is elírtam a honlapot. :D

pasztőr 2009.03.27. 19:06:01

Először is szomorú, hogy kimoderáltad a szarkasztikus hozzászólásomat. Másodszor pedig nagyon szomorú, hogy átírtad a cikkedet. Mintha elszégyellted volna magadat azért a cinizmusért, amit mutattál az első verzióban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.27. 19:12:16

@pasztőr: nem írtam át semmit. A hozzászólásod meg kicsit sem volt vicces szerintem.


süti beállítások módosítása