Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Érzelmektől mentesek

Címkék: web2 onlinemarketing

2009.04.21. kedd 16:00 Konrad

Érzelmektől mentesek
Ne tanítsatok szeretni!
Mindenfélét hazudók
Ne tanítsatok igazat mondani!

Az egyik dolog, amiben talán máshogy működök, mint az "iparági átlag", az érzelmeim felvállalása, sőt, felhasználása. Vagyis nem szégyen az, ha valami nem tetszik, ha valami zavar, vagy ha valami blődségre az ember kifakad.

Nem szégyen, de mégsem merik ezt sokan felvállalni, mert mi van akkor, ha a kedves ügyfél megsértődik, mi van akkor, ha emiatt elveszítünk egy üzletet. És valóban, ez kellemetlen velejárója lehet az ilyen viselkedésnek, hiszen az ügyfél is ahhoz van szokva, azt mondják neki, amit hallani szeretne.

Másrészt viszont a reklám érzelmek nélkül szart sem ér. A hazai reklám-középszerűség, a lagymatag, semmilyen kreativitás egyik oka, hogy nem merünk érzelmeket kiváltani. Mert ahol érzelmek vannak, ott bizony oldalak is vannak: van akinek tetszik, és van akinek nem. Nehéz felvállalni, hogy van olyan csoportja a fogyasztóknak, akiknek nem tetszik az, amit éppen csinálunk.

Az ügynökségi para befigyel: ha a fogyasztók egy csoportja panaszkodik, akkor az ügyfél elégedetlen lehet, akkor elveheti a melót, és akkor jajjnekem, repülök! Védeni kell a seggünket, csináljuk csak a megszokott, érzelemmentes kommunikációt, jó lesz az nekünk, legfeljebb majd nem nyerünk nemzetközi reklámdíjakat.

Nade most szívás van a láthatáron: itt van az internet a maga webkettes, közösségi kommunikációjával, és ez a dolog meg pont az érzelmektől működik! Vagyis attól működne. A véleményektől. A vitáktól. A veszekedéstől, a nagy összeborulástól, a féligazságok kiderülésétől, a meggyőzéstől és az ellenállástól. Olyan dolgoktól, amikhez egész egyszerűen már nem értünk.

Kineveltük magunkból, mert az ügyfélnek ez esetleg nem tetszik, és akkor nem lesz meg az éves terv, és jajjnekem, repülök!

Így aztán ne is csodálkozzunk, hogy az amatőröknek milyen jól megy a webkettes kommunikáció, miközben a felkent professzionális tudással rendelkező nagyok csak bukdácsolni tudnak. Bele van ez kódolva a mostani rendszerben.

A kicsiknek nincs vesztenivalójuk. Egy kisvállalkozás vagy főleg egy mikrovállalkozás teljesen más döntési helyzetben van, mint egy multi. És nézzük meg: a sikeres blogok, a sikeres közösségi megoldások nem a nagyok játszótere. Ez a fajta kommunikáció nekik egyelőre nem működik.

Bátorság, az kellene. Meg olyan tökös accountok, akik végigvernek egy-egy meghökkentő, érzelmeket kiváltó ötletet. Hát, szkeptikus vagyok. Sok változást nem várok ezen a téren... 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr571078264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.04.21. 17:21:03

Ha olvastad a (Hat) kiadásában megjelent a Reklám 22 vastörvénye... c. könyvet, akkor sok fejezetben visszaköszön ez a téma: Az ügynökségi paráról.

Világos számomra, hogy a megrendelők konzervatívak és nem az ügynökségek kreatívjaival van a baj.

Aki előbb befogja merni vállalni az emocionálisabb reklámot, az mindent visz. De mondjuk van ilye, lásd Coca-Cola: öreg bácsi vs. újszülött. Szóval van rá cáfolat, csak - ahogy Te is mondod - nem az a jellemző.

jobo.blog.hu · http://jobo.blog.hu/ 2009.04.21. 17:51:22

Jó cikk!

Mint mindig, a változás nem ügynökségi oldalról fog jönni - inkább vagányabb ügyfelektől.

És a vagányabb ügyfeleket többek közt az ilyen blogok nevelik ki.

Szamurájx · http://www.szamurajblog.hu 2009.04.21. 21:05:59

egyet értek, sokan félnek az ártalmatlan démonoktól

Denz 2009.04.21. 21:31:16

azt gondolom az erzelmek kivaltasa elcsepelt! bar meg mindig egyszerubb es kevesebb atgondolassal jar,mint a tarsadalmi markazas! Tortenet kell! olyan tortenetek melyek egyutt meselhetok a celcsoportok torteneteivel! a marka onallo, elo identitas, mint mi magunk, mely kommunikal es mellyel kommunikalunk! ezt kene megerteni! nem csak a multiknak

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.21. 21:44:06

@Denz: Társadalmi márkázás és történet? Hát és aztán miért fognak felfigyelni, ha nem vált ki érzelmet? :)

lm5 2009.04.21. 22:47:20

"Anyám úgy tudja, bárzongorista vagyok egy kuplerájban - sosem mertem elmondani, hogy reklámokkal foglalkozom." :) Életem egyik legjobb döntése volt, amikor otthagytam a reklámszakmát. Egy tevőlegesem kreatív embernek ez kínszenvedés. Jóformán csak a meg nem valósult munkáim érnek valamit. Annak idején sokat analizálgattam, miért alakult ki ez így és arra jutottam, hogy:

A nagy nemzetközi cégek marketingigazgatói széke baromi jó pozíció. Jó nagy zsozsók fölött lehet diszponálni, és hát ismerjük a nyomdák és a médiacégek pénzügytechnikai manővereit. Csak arra kell vigyázni, hogy nehogy becsússzon valami bibi. Egy vegyesen fogadott spot, horribile dictu valami botrányszerűség. Jó átlagos, feltűnést nem keltő reklámokra van kereslet. Pedig ez nem kedvez az üzletnek, de ugye a marketing osztály nem a profitból részesedik leginkább. A legvagányabb reklámok mindig a hálózatból jöttek, mert ugye azt már elfogadta valaki, és védve volt a seggük.

A magyar cégek meg leginkább úgy néznek ki, hogy van egy "zseni" vezetőjük, aki a nemcsak a privatizációhoz ért, de a marketing is a kisujjában van. Ha van is marketingese azt csak üzenettovábbítóként alkalmazza. Klasszikus példa Szórád János, ha valakinek mond ez a név valamit.

lm5 2009.04.21. 22:54:37

@lm5: Szórád József, hogy lehet ezt elfelejteni... :)

szelephézag 2009.04.22. 00:10:22

Ez is amolyan "magyar dolog" - egy franckarikát kell a konzervatív vonal, egyszerűen csak a lavírozás a legfőbb diszciplina. Semmiért nem vállalni felelősséget, "el is végeztem a munkát, meg nem is", a felelősség is elkenhető, mint rendesen.
A magam részéről arra várok, hogy rájöjjenek végre az illetékesek, az értékek, ha nem méretnek meg, nem lesznek értékek soha. Csak azok félnek ilyenkor, akik nem biztosak abban, hogy amit kínálnak, valóban érték, és ha netán mégsem az, akkor képesek lennének a változásra...

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.04.22. 00:33:40

Tényleg az van, hogy kicsikkel érdemes próbálkozni, mert ugye azoknak se pénzük, se veszteni valójuk. A nagy multik (ügyfél-ügynökség) túlságosan bele vannak betonozva a hülye rendszerükbe. Nekem volt olyan multi ügyfelem, aki tökre nyitott volt új dolgokra, és tök normálisan állt hozzá a hálózatosan kirendelt ügynökséghez, csak büdzséje nem volt sajnos... :(


süti beállítások módosítása