Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Itt látszik...

Címkék: onlinemarketing

2009.04.24. péntek 18:01 Konrad

A fenéket lesz az internetből kollektív intelligencia. Az internet "intelligenciája" az itt elérhető tartalmakat, szolgáltatásokat "publikálók" intelligenciája, és bár elvileg ez összeadódik, és ebből valami új, valami minőségi lesz, a gyakorlat más. Elég csak megnézi a blogbejegyzések utáni kommenteket vagy a fórumokat: olyan szintű butaság és kulturálatlanság árad némelyikből, hogy az embert szinte pofon veri.

De mit várunk mást, mégis?

Ahogy nő a penetráció, úgy kezd egyre jobban hasonlítani az internet a valósághoz. És lássuk be, a mindennapi életben is sok buta, korlátolt, szemellenzős emberrel találkozunk. Sőt, olyannal is, aki ezt fennen hirdeti: utcán, boltban, vezetés közben a forgalomban vagy tömegközlekedési eszközön találkozhatunk is velük.

De elkerüljük, nem veszünk róluk tudomást, vagy estig el is felejtjük. De ezek az emberek az inteneten látszanak! Igaz, mondjuk a netezők 10 százaléka ír csak, nade ezzel kb. a hülyék 10 százaléka is statisztikailag ide kerül. És ha belepiszkít a blogunkba, vagy topicot nyit az Indexen, akkor azt már látni fogjuk.

Az internet ilyen. Itt kicsit összemosódnak a területi és társadalmi határok, és ezzel együtt olyanokkal is találkozunk, akikkel a való életben nem.

Nos, van még egy kis gond ezzel. Egy ilyen nemnormális is képes elrontani egy egész topicot vagy bejegyzést. Vagyis olyan ez, mint a tiszta és a szennyes víz: ha a tisztába öntünk 10% szennyest, akkor az egész olyan lesz, de ha a szennyesbe öntünk 10% tisztát, az akkor is szennyes marad.

Ezért gondolom azt, hogy az internetből a büdös életben nem lesz kollektív intelligencia. Kollektív butaság, az lesz itt. Meg középszerűség. Amit úúúgyis annyira imád az átlag. Hát, itt (is) megkapják. Egészségükre!

Nyam-nyam.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr361084451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szamurájx · http://www.szamurajblog.hu 2009.04.24. 22:44:52

változni fog az internet kultúra idővel szerintem, valahány százalékban

de ha azt nézzük, hogy mennyire kevés a szigorúan moderált oldal, akkor valahol érthető is

zRg 2009.04.24. 22:56:56

hát, reménykedj, hogy ez nem lesz főoldal az indexen :)
amúgy meg teljesen jogos a félelem, de azért reménykedjünk... a kommentező közösség egyfajta önmoderációja kis fórumokon tud működni, hátha a zinternet egésze is kiveti magából a hülyéket :)

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.04.24. 23:11:26

Egy hiba van a számításban. Nem írtad le, hogy az emberek hány százaléka hülye. Bár mintha egy korábbi post-ban lett volna erről szó. Egyébként én azt gondolom, hogy a kommentelők nagyobbik része értelmes. Legalábbis amiket én olvasok. 100+ kommentbe már bele se kezdek.

microblogt 2009.04.24. 23:51:16

az ertelemnek kisebbsegben a legnagyobb az erteke. Egy jedi tanacsban vezetonek lenni egyet jelent 50 ev talpalassal, mert a kepessegek mit sem szamitanak, azonos emberek kozt :)

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2009.04.25. 08:19:55

Véleményem szerint az általad leírt kategóriának a jelenléte az interneten amolyan szükséges rossz. Ezek az emberek klikkelnek a legtöbbet hirdetésekre, hiszen nagyon sokszor meg sem tudják különböztetni az oldal saját tartalmát a reklámtól. Előbb vagy utóbb vásárolni fognak interneten vagy offline az itt szerzett infók alapján. Azt elvárni, hogy reklámolvasáson és kattintáson kivül ne nyilvánuljanak meg máshogy is (fórumozás, blogbejegyzés) szerintem önző magatartás. Az aktívan moderált tartalmak tudnak csak minőségiek maradni.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.04.25. 13:29:56

Az említett buta/hülye kommenteken régebben én is fennakadtam, de ma már ugyanúgy átsiklok felettük, néha még mosolyogva is, mint ahogy az utcán elsuhanok mellettük. Speciel én inkább csak szakmai fórumokat szoktam követni, ott pedig nem nagyon van létjogosultságuk az általad körülírt hülyéknek. :)

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.04.25. 13:34:12

Szerintem ezzel nincsen baj. Nőjjön csak a penetráció, rántson be mindenkit az internet. Ez egy tök természetes, egyértelmű, és pozitív dolog, hogy elithomokozóból végre sokrétű valamivé válik az internet, ahol nem csak a kívánt "elitet" látod, hanem egyben találkozol a "szennyel" is. Tükröződik a társadalom. És ez jó, mert kilátsz a saját kis világodból.

gphilip · http://search-download.com 2009.04.25. 16:40:37

hát ez bizony így van... mint minden médium, az internet is egy tükör... talán még hűebben ábrázol minket, mint mondjuk a tévé...

győzike show? szörnyű? nézettség. ez kell, ezek vagyunk, ezt szeretjük.

én azért látok reményt... a hömpölygő fekália habzó, bűzlő felszínén keletkezhet élet, valami értékes... :)

ld wikipédia, egészen jól működik, vagy lásd youtube "kisművészek"... lásd végtelen tudástár ("nem tudom, de megguglizom"). ezek értékek, bárhonnan nézzük. a többivel meg nem kell fogalkozni...

maximum annyira, hogy megálljunk néhanapján belenézni abba a bizonyos tükörbe... és egy pár percre elgondolkozni a tükörképen.

pollner · http://soreo.biz 2009.04.27. 11:54:39

Az internetben nem az a jó, hogy okosabbak az emberek, hanem hogy nagy a merítés és hatékonyabban tudsz szűrni. Ha ügyes vagy (és szerencsés is) kevesebb rettenetes figurával találkozol, mint a 6-os villamoson. (A kollektív intelligenciát ne az Index fórumén keresd!)

NanoTek 2009.04.27. 18:21:03

Én még mindig kiakadok az elsőzésen. Nem tudom megérteni, miért kell minden egyes bejegyzéshez hozzászólni, amihez nem is értenek (a homár hozzászólásait olvasva elfog a viszolygás, hogy ezt most miért???)

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.04.29. 14:41:57

@pollner:

Én szeretek a 6-os villamoson kétes arcokat látni. De a 24-est mégjobban szeretem. Egyszerűen "jó látni" a teljes keresztmetszetet. Hogy van ilyen is.

Mária 2009.05.01. 08:52:07

A blogbejegyzések és fórumok utáni kommentek általában szépen tükrözik vissza az adott oldal stílusát.

Decens és visszafogott stílust képviselő oldalakon olyan komentek lesznek, bulváros oldalakon meg másfélék, oda illőek.

Minden stílus képviselője megtalálja a cipőt a lábára :)

Erre persze kivétel az, amikor egy jó blog egy jó szakmai bejegyzéssel hirtelen az Index címlapon találja magát :)

De ezt is lehet kezelni. Szerintem inkább kezelni kell, mint lemondani arról, hogy az ember elérjen olyan olvasókat, akik egyébként nem, vagy nem akkor hallanának róla.


süti beállítások módosítása