Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (434) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Rólad mondják...

Címkék: keresőoptimalizálás tematikus hónap

2009.04.27. hétfő 22:02 Konrad

Kisebb vihart kavart az egyszerűsített "Google-módszer" leírásom, és bár abban igértem, hogy kifejtem az egyes pontokat, mégis sokan hiányolták a bővebb háttérinformációkat. Most ezt a hiányt (is) igyekszem pótolni ezzel a bejegyzéssel.

Előljáróban annyit: azért sem lettem programozó, mert engem addig érdekelt egy probléma, amig azt meg nem értettem és a megoldáshoz vezető utat fel nem vázoltam. Maga a kódolás már nem igazán érdekelt, nem éreztem kihívásnak. Így végül elég távol kerültem ettől a területtől, de ez a fajta dolgokhoz való hozzáállásom megmaradt.

Vagyis amikor tippeket adok arról, hogy például egy keresőoptimalizálási trükköt hogyan kell megoldani, akkor elsősorban az elvet, a megoldáshoz vezető utat szeretem bemutatni és nem a pontos kódolást. Vagyis nem fogok elkezdeni sorolni mindenféle html kódokat, inkább az elv az, amit megpróbálok bemutatni.

Amikor egy kereső szolgáltatást az ember minősít magában, akkor alapvetően két dolog az, ami érdekes számára: mennyire sok különböző oldalt ismer (vagyis mekkorát merít az internetből) és mennyire pontosak a találatok, vagyis mennyire nehéz megtalálni azt, amire szükségünk van.

A Google nem az első, hanem a második ponttól lett nagy és erős. A pre-Google illetve a korai Google időkben több olyan kereső is volt, amelyik sokkal több oldalt ismert, mint a Google (egyik kedvencem a Northern Light Search volt, ami azóta már nem is létezik, mint kereső). Viszont a Google volt a legpontosabb. Ehhez a pontossághoz pedig olyan algoritmus kellett, ami a több milliárd oldalt képes egyenként minősíteni. Ehhez készült többek közt a PageRank, és ehhez találták ki azt is, hogy az oldal minőségét és tartalmat részben az őrá mutató linkek mennyisége és minősége alapján rangsorolják.

Vagyis egy oldal a Google-ben nem csupán a tartalom tiszta indexelése, hanem egyben egy viszonyrendszer leírása is: egy olyan viszonyrendszeré, amely a tartalmon túl az oldalra mutató linkekből áll. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy nem mindegy, mi a link tartalma, és nem mindegy, milyen oldalról mutat a link.

Először is, nagyon fontos látni: a kereső számára jó link tartalommal bír! Nem egy Dsc045.jpg nevű kép linkelve, nem egy beágyazott flash, és nem egy egyszerű » (nyíl). Hanem szöveg. Ha lehet, minél egyszerűbben: szöveg. Egy-két szó, vagy mondat.

Mutatom:

Finom pizza rendelés »»

Ebben az esetben a nyilak a tartalom, és a Google azt gondolja, hogy a linkelt oldal esetében nekem a két dupla nyíl a releváns információ.

Finom pizza rendelés »»

Ebben az esetben már a szavak (is) a tartalom, vagyis a Google azt fogja gondolni, hogy a linkelt oldalon vélhetőleg pizzákat lehet találni.

Tehát a linkelt oldalon! Vagyis közvetlenül kell a linknek arra az oldalra mutatnia, amiről azt szeretnénk, hogy a Google azt gondolja, pizzát lehet kapni. Nincs átirányítás, nincs mindenféle mérőkód - direkt link van.

Ha egy pizzás oldalra egy ilyen blogról mutat link, akkor az a Google szemében nem valami nagy cucc. De ha itt a pizzákról írnék, akkor bizony az a link értékesebb lenne. Viszont ha erről az blogról linkelek egy online marketinges tartalmat, akkor az a link tetszetős lesz a Google-nek. Vagyis fontos, mi a inket tartalmazó oldal tartalma.

A PR, vagyis a PageRank érték 0-10 közötti szám amely megmutatja, mennyire gondolja értékesnek, erősnek a Google az oldalunkat. Ha a linkek minőségét nézzük, akkor az a közkeletű felfogás, hogy akkor jó a link, ha az azt elhelyző oldal PR értéke akkora, mint a miénk, vagy jobb annál. Így biztosíthatjuk azt, hogy a Google komolyabban vegye a linket.

A linképítés a keresőoptimalizálás egyik fontos eleme - a fentiek miatt máris látszik, miért. Az talán még fontos, hogy a Google egy-egy weboldalt nem a maga teljességében kezel, hanem az azt alkotó egyes lapokat külön-külön. Vagyis ha minden link más-más aloldalunkra mutat, akkor attól még alapvetően nem lesz annyira jó a weboldalunk egésze...

Ömagában a linképítéssel már nagyon jó helyezéseket érhetünk el - igaz, a megfelelő tartalom nélkül elsősorban rövidtávú eredményeket. Pontsabban mindaddig, amíg a konkurenciánk fel nem ébred, elég lehet a külső linkek hada. De van egy szint, amely után az is fontos, mi is van az oldalunkon. De erről majd később írok.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr641090379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.04.28. 09:08:15

Egyetlen tárgyi tévedést javítanék csak: nem feltétlenül igaz, hogy "a Google egy-egy weboldalt nem a maga teljességében kezel, hanem az azt alkotó egyes lapokat külön-külön".

Ismert a régi SEO-közhely: "Google ranks websites, not pages."

Pontosabban: fontosabb, hogy milyen site-on lévő, minthogy konkrétan melyik adott lapról beszélünk.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.28. 09:49:53

@bano: és én mégis vitatkoznék veled, hiszen jelen esetben nem mindegy, hogy egy link a címlapra vagy valamelyik menü címlapra mutat. Hiszen ha egy webáruházban a tévéket akarom "kiemelni", mközben sok más termék is van, akkor tévés tartalmú linkeket nem a címlapra, hanem a tévéket felsoroló menü címlapra irányítom.

GálKristóf · http://www.klikkmarketing.hu 2009.04.28. 10:34:39

Csatlakoznék banohoz, még az azt követő Konrád hozzászólással együtt is. Attól, hogy deeplinkeléssel egyes aloldalakat tudsz konkrétan célozni (ami nyilván fontos), attól még az egész procedúra természetesen kihat az egész website eredményeire is.

Vagy egy másik megözelítésben: ha egy kertigépeket forgalmazó website egyik aloldala keresőoptimalizálással foglalkozik, akkor egy alapvetően keresőoptimalizálással foglalkozó site ugyanazt tartalmazó aloldala sokkal erősebb lesz (a példa kedvéért tekintsünk el a duplikációs témával).

Tehát összességében nagyon is igaz a "Google ranks websites, not pages" megállapítás, kissé meglepőnek tartom, hogy ezzel vitatkozol Konrád. (Persze az, hogy egy aloldalt hoz fel mondjuk a tv-s kereséseknél a Google találatként, az nyilvánvaló, és a megállapítással nem ellentmondó - szerintem.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.28. 11:29:46

@GálKristóf: igen egyetértek, és Bánóval is, de jelenleg a linkelésről írtam, és ott nem mindegy, hova mutat. Vagyis nem gondolom azt, hogy minden linknek a címlapra kell mutatnia.

Vida Ági · http://twitter.com/vidaagi 2009.04.28. 14:15:37

mindenkinek igaza van :) az aloldalak mutatnak pl. kategóriákra, a kategóriák a főoldalra, ezáltal az aloldalak áttételesen erősítik a főoldalt is, annak ellenére, hogy nem közvetlenül mutatnak rá.


süti beállítások módosítása