Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (434) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ez mindennek az alja

Címkék: wom

2009.05.06. szerda 18:47 Konrad

Kellene valami minőségbiztosítás ebben a reklámszakmában, mert úgy tűnik, minden szart el lehet adni ebben az országban... A TV2 igazi sajtóközleményben jelentette be, hogy milyen hűdeszuper flash mob-ot sikerült csinálnia az újabb jövőbeni bukta műsorának.

Ezt írják:

A flash mob-nak nevezett jelenség külföldön már jól ismert, hazánkban ritkán alkalmazott eszköze a figyelemfelkeltésnek, az angolból átvett "villámcsõdület" kifejezés emberek megtervezett csoportosulását jelenti: a résztvevõk valamilyen szokatlan dolgot csinálnak, majd amilyen hirtelen jöttek, el is rebbennek a helyszínrõl.
 

És ezt csinálták:

Április 29. és május 4. között szokatlan jelenségre lehettek figyelmesek az utcákon sétáló vagy éppen autójukkal közlekedõ emberek. Egy pénzszállításra alkalmas fémbõröndöt szorongatva 21 szexis arany ruhába öltözött fiatal lány keltett feltûnést nagyobb vidéki városok és Budapest forgalmas autós vagy gyalogos csomópontjain. A lányok azt a szigorú bankigazgatót keresték, akit a TV2 Áll az alku c. mûsorából milliók ismernek, de személyesen még sosem találkozhattak vele.

Én érzem csak az ellentmondást? A flash mob ugye spontán, alig szervezett, és hétköznapi emberek bevonásával történik. Ez, amit a TV2 csinált, meg valami egészen más. De mi is ez?

Nézzük csak ezt a definíciót:

Buzz (zsongás)-marketing: átütő erejű szórakoztató anyagok vagy hírek alkalmazásával ráveszi az embereket, hogy beszéljenek a te márkádról.

(via DeZo)

Ez a TV2-es akció talán ez akart lenni. Bár ennek is elég halovány lett, véleményem szerint. Szóval ez nem egy akkora nagy durranás, de főleg nem flash mob. Igazán lehetett volna valaki a TV2-nél, akinek ez feltűnik. Vagy a szervező ügynökségnél.

Vegyük észre: nem az a fő bajom, hogy a TV2 így reklámozott, és még az sem a bajom, hogy ilyen iszonyatosan rossz sajtóközleményt adott ki. A bajom az a szakmaiatlanság. Mintha egy sajtóközleményben a Schindler listája című filmet valaki webcomedy-nek titulálná. Gondolom, attól a tévések feje lilulna.

Vagy annyira magas a lovuk, hogy azt se vennék észre?
 

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr871106708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drHorváthTamás · http://drhorvathtamas.com/ 2009.05.06. 20:53:20

Hihetetlen...
Mindenesetre most valaki kapott egy elismerő hátbaveregetést és prémiumot a TV2 marketing osztályán, hogy "húúú de jól adaptálja a TV2 az új marketinget, mit nekünk web2.0, ezt is simán hoztuk...".
Ja, és hogy minderre a klasszikus marketinggel kell felhívni a figyelmet, mert nem terjed a youtube-on, meg blogokban az akció? Hát kérem mindent azért nem lehet egyszerre...

Salesman 2009.05.06. 21:35:00

Annyira szánalamas már ez a Index-Tv2 vihar a lavorban. Már csak azt várom mikor a csigatévé visszacsap és bemutatják a blogsablon nélküli marketingtanácsadókak XD

haveavoice · http://www.haveavoice.blog.hu 2009.05.06. 21:39:46

a tv2 fos, a reklámhoz ugyanúgy nem ért, ahogy a televízióhoz sem. ez az akció semmilyen marketingtervbe nem illeszkedik, semmilyen kampánynak nem része, ugyanúgy csak kapkodás, ahogy minden egyes lépésük az, hogy majd talán ez beválik. hogy majd ez talán tetszik valakinek. hogy majd ezzel mi irányt mutatunk. és ebből születnek az ilyen baromságok, mint, hogy akkor most ők flesmobolnak.

Salesman 2009.05.06. 21:40:16

@HTamas:

Az meg fel kéne fogni hogy a multinacionális cégek NINCS szüksége az általatok felkínált kkv számara elengedhetetlen onlinemarketing megoldásokra. Ne nevettesd már ki magad, a csiga nyom valamait a tvben és látja 2 millió ember, minek tenné fel a tubera plusz költségért /onlinera más kampány kell/ hogy lássa néhány tízezer. Ráadásu laz ilyen tube filmek legnézettebb korcsoportja 18-21 év szerinted ő fizetőképesek a zsebpénzzel meg ösztöndíjjal. A tv tvnézettség után kap reklámdíjat nem tubenézettslgrt mert azért a Google kap. Csumi

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.05.06. 21:40:28

@Salesman: én nem vagyok indexes, de a tv2 szerintem is szar(abb)

akkor most...?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.05.06. 21:41:23

@Salesman: sztem rossz cégnél vagy

..illetve ...lehet, hogy pont a helyeden?:)))

Nguyen 2009.05.06. 21:46:30

@Salesman: a blogsablon mindig olyan ütős, nyomós érv. Minden ellen bevethető csodafegyver, teljesen mindegy, hogy a poszt miről szól. Gratula.

Salesman 2009.05.06. 21:48:35

@Nguyen:

Érdemben hozzászóltam a témához is. Csip csup. De, Amúgy szerinted nem gáz?

Rwindx 2009.05.06. 21:50:12

Mi a fene az a tv2? Meg az a másik, az a retek, vagy hogyishívják? Úgy hallottam mindkettő valami ótvar...

marypenmarypen 2009.05.06. 21:52:08

hű szerintem is elég gagyira sikerült és nem flashmob, az is biztos. ... és értem én a koncepciót, de ilyen csak úgy durranhat és akár durranhatott volna ha a csajok a top-ból kerülnek ki szigorú casting-gal, karizma, klassz ruha (nem az az ócsó), jó kiegészítők, szuper smink és haj, és inkább színésztanoncok, mint ostobenkó modellek, még ha az a külalak rovására is megy (így is sz•r volt)...az eredmény szánalmas volt...monoton hangon, mintha felolvasták volna mondogatták, hogy nemláttákazigazgatót?! helyszín: Nyugati tér 4-6-os villamosmegálló, a jó hírű - Bank - tinédzserdizskóval szemben...a helyszínválasztás azért is katasztrófa, mert amúgy is rendszeresen látható ott IQszegény félrészeg/részeg/stb. tiniribanc-kollektíva...biztos valakinek kipattant az agyából ez a fantasztikus ötlet és azt mondta a csicskának "1 napod van megcsinálni!" természetesen nem volt idő megfelelően kivitelezni...az inkább eszembe sem jut, hogy a valaki szerint ez egy kidolgozott promó volt. A TV2 nem engedhetne meg ilyet magának sztem.

Salesman 2009.05.06. 21:52:46

Ez még sok pénzt fog nektek hozni hozni:
minőségbiztosítás a reklámszakmában

Dolgozzátok ki

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.05.06. 21:58:33

@Salesman: tévékettős píárosoknál nem követelmény a 100-as IQ?:))

Jedlik 2009.05.06. 22:11:17

Hahahaha, bedőltetek a reklámnak, beszéltek róla. Jaj, én is.

drHorváthTamás · http://drhorvathtamas.com/ 2009.05.06. 22:20:27

@Jedlik:
Igen... :)
De érdekes, valamiért ettől sem jött meg a tévézéshez.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.06. 22:40:49

@Salesman: nem vagyok Index, és a blog nekem így is tetszik, merthogy szinte minden blogot rss olvasóból ismerek :)
De a kritika jogos, nagyon el van hanyagolva szegény kinézet. Sajnos annyi most a meló, hogy ezzel végképp nincs időm foglalkozni...

Salesman 2009.05.06. 22:57:29

@Konrad:

Indexközelinek nevezhetlek?

monyon le 2009.05.06. 23:04:53

Beszart a guggli - nem működik a keresés!? Ez ihetetlen - vírus a rendszerben

drHorváthTamás · http://drhorvathtamas.com/ 2009.05.06. 23:11:35

@Salesman:
Elhiszem, hogy (egyelőre...) a multiknak nincs szüksége az online marketingre.
De ez tipikus tv-s dolog: majd a frankó tv megmondja, hogy mi az a flashmob. Nem az ám, amiről eddig úgy tudtátok, hogy az! :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.06. 23:18:04

@Salesman: azt sem. Mert nem vagyok az. Igaz, 2000-2001-ben dolgoztam az Indexnek, de azóta egy petákot sem kaptam tőlük, nem dolgoztam nekik semmit, ők sem fizettek nekem semmiért.
Van egy-két barát, ismerős az Indexben. Mint ahogy van barát, ismerős az Origónál, a Sanománál stb.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.06. 23:19:34

@HTamas: a tévés multiknak is szükségük van online marketingre, mert az interneten el lehet érni olyanokat, akik nem tévéfüggők, és a nekik szóló tartalmak mégis érdekesek lehetnek. És ez egyre fontosabb lesz...

haveavoice · http://www.haveavoice.blog.hu 2009.05.06. 23:26:33

@Jedlik:
ma sem értem, hogy az emberek miért értékelik túl a "beszédet". ha mindenki csak szart mond róla, az most nekik kurvajó? jelen esetben nincsenek érvek-ellenérvek, mindenki mindenhol csak röhög rajtuk. a negatív visszhang az most akkor miért is jó?

@biciklismanci:
mint irtam már, a tv2 annyira dilettáns, annyira fos, hogy mostmár úgyis mindegy alapon bármit megengedhet magának. a helyszínt meg nem tudom miért szólod le, a mostani állazalkunak kábé ez a célcsoportja...
és nem, nem, és nem durranhatott volna ez soha sehol, mégha olyan eszetlen jók is a csajok, mert a hatás kábé ugyanaz, semmi. mert ez nem flashmob. ha pedig nem azt akarnak, akkor egy. ne nevezzék annak. kettő. találjanak ki valami értelmeset, valami eredetit, és azt szervezzék meg rendesen, hajtsák végre normálisan. mert mittudomén hány picsát kizavarni valahova igazgatót keresni, nem vall sok kreativitásra.

haveavoice · http://www.haveavoice.blog.hu 2009.05.06. 23:30:46

@Konrad:
elméletileg igazad van, gyakorlatban, ma, magyarországon, nincs. ugyanis aki netfüggő és elzárkózik a tv elől, az minőségi okokból teszi, nem érdekli a tartalom, mivel azt ami érdekli valószínűleg az internet segítségével beszerzi (lásd a torrent vitákat mindenhol). külföldön persze más a helyzet, pl. amerikában az összes tv társaság rájött már erre régesrég.

bobijúing 2009.05.06. 23:31:45

@biciklismanci: mancika, hidd el, volt ott casting, az egyik kislány majdnem a szélvédőmön landolt, olyan lelkesen futott az igazgató urat keresve, úgyhogy volt alkalmam közelről is megszemlélni a csődületet. Ja, különben verhetjük itt a nyálunkat, hogy flashob vagy ne flashmob, azt elérték, hogy itt is beszélünk róla, én megnéztem az első adást, hogy hátha látom majd a kiscsajt a dobozban is, szóval nem teljesen hülyék ezek. Még ha néha annak is tűnnek...

drHorváthTamás · http://drhorvathtamas.com/ 2009.05.06. 23:35:36

@Konrad:
De még nem vesztettek elég nézőt a net miatt, ezért megengedhetnek maguknak ilyen baromságokat, mint a fenti. Legalábbis ők ezt gondolják.
Mindenesetre elég hatékonyan vágják maguk alatt a fát. :)

bobijúing 2009.05.06. 23:37:57

@A Hannibal Lektűr-attitűd: szerinted a salesman az pr-est jelent? Ha már azon agyalunk, hogy i flashmob és mi nem (különben ez tényleg nem az), akkor nyissunk már erről is vitát. Végülis a pr-es is eladja a sok szart, de csak nem annyira kreatív, hogy salesman-nek hívja magát, nem?

payskin 2009.05.07. 02:18:30

"Ne nevettesd már ki magad, a csiga nyom valamait a tvben és látja 2 millió ember, minek tenné fel a tubera plusz költségért"

Salesman: hallottam valami Hulu nevű videomegosztóról, ami több amerikai tévétársasággal szerződött és nyomja a műsoraikat. Értetlenül állok a dolog előtt. Ha mondjuk az NBC "nyom valamit a tévében", azt látja 20-30-40 millió ember, minek tenné fel a Hulura plusz költségért?

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2009.05.07. 06:31:56

Mert a hulun ott van folyamatosan, kb ingyen, mig a tvben pedig csak néha és drágán.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.05.07. 06:48:22

Akkor is a legjobb a BebeTv! Annak is volt flashmobja nem rég a Kossuth téren!Csak kevesen ismerték fel :-)

Balázs · http://www.szanto.org 2009.05.07. 07:24:12

Fejlettebb demokráciákban, ahol ennek hagyománya van, az ilyesmit publicity stuntnak hívják, és éppen nem (elsősorban) az online, hanem a klasszikus sajtós és tévés, konkrétan bulvármegjelenés a célja. @Salesman-nek abban igaza van, hogy elsősorban nem mink vagyunk a célcsoport. (Abban viszont szerintem sincs, hogy multinak nem kell online marketing.)

Ha beérek, megnézem, lehozta-e bármelyik bulvárlap. Gyanítom igen, arra van a "tartalom-keretmegállapodás."

deejayy · http://deejayy.hu/ 2009.05.07. 07:42:45

Különben a színes (értsd: sokféle) marketingmegoldástól szerintem az adott cég csak profitálhat, hiszen mindig másféle reakciót vált ki az emberekből.

Ettől függetlenül el tudom képzelni, hogy a TV2 csak kapálózik, mióta a hungarianhelyszinelo feltárta előttünk a belső működés titkait :)

birka8 2009.05.07. 09:20:31

TV2 vs. index, nem az a baj, hogy létezik, nem az a baj, hogy születnek ilyen írások... de az, hogy a címoldalra kerül az gáz. Csak tud klikkelni párat akit érdekelnek ezek a búlvár-1000000 témák!!

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.05.07. 09:37:13

A legszebb az, amikor vírusmarketingről sajtóközleményt adnak ki.

BTW ez a jelenség a zeneiparban is megfigyelhető, mostanában a countrytól a glam rockig mindent "jazz"-nek neveznek. Hogy mást ne mondjak, Jazzy rádió.

re.blog.hu/2006/02/27/diksnerri_j_mint_jazz

Egyébként megértem a dolgot. Láttak 3 flashmobot, mindháromban volt fiatal lány, jaa, hát ilyet én is tudok. Van 3 jazz-lemeze, mindegyikben fújják a szaxofont, jaa, hát akkor az új Charlie-lemez is jazz.

Ha egyszerre viszem ki a szembeszomszéddal a kukát a ház elé, az már flashmob, ugye?

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.05.07. 09:45:03

ez tényleg nem flash mob, inkább gerilla, de nem tudom ezt miért zavar téged.

A blogodban egyre többet kritizálsz másokat... Átmész reklám-kritikusba?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.05.07. 10:28:11

@bobijúing: igazad lehet

azt gondoltam, valaki űberlojális okostojás a kommunikációs főosztályról, de a nick alapján valószínűbb, hogy mezei értékesítési alosztályvezető-helyettes lesz...:)

Dallas 2009.05.07. 10:33:31

Aki a House-n kívül nézi a tv2-őt az egy szerencsétlen hülye. Ennyi. A táskás játékról meg a "gerilla" reklámjáról egyszerűen azon kívül, hogy hulladék, nem lehet mit mondani.

leon, a proli 2009.05.07. 10:57:53

a tv2 megint nem tud írni, sajnos a posztoló sem: "flash mobnak", nem flash mob-nak, stb

bspbsy 2009.05.07. 11:00:05

"Mintha egy sajtóközleményben a Schindler listája című filmet valaki webcomedy-nek titulálná. Gondolom, attól a tévések feje lilulna."

nem lilulna - leszarják!

haveavoice · http://www.haveavoice.blog.hu 2009.05.07. 11:31:08

@ern0:
nem kötözködés képpen, de ez nem vírus, guerilla. a kettő nem ugyanaz.

@birka8:
milyen találó a nicked.

zerushunter 2009.05.07. 12:38:29

ernO teljesen egyetértek veled,

Konrád, köszönjük a tényfeltáró cikket, elgondolkodtató

( Dallas - kicsit offtopic - de house-t inkább AXN-nen ajánlom, ha ott épp van angolnyelvű verzió - úgy az igazi. -)

bobijúing 2009.05.07. 13:03:48

@A Hannibal Lektűr-attitűd: :-) és még abból is az űberlojális fajta..;-)))

Salesman 2009.05.07. 20:39:53

@payskin:

Haha, mert nem a Hulu fizeti jogdíjat hogy feltehesse.

freddo 2009.05.11. 20:54:15

Konrad: ez a "vegyük észre" szenzációs :]]
Már a matekmegoldókulcsokban is imádtam, de így, ebben az összefüggésben verhetetlen: "vegyük észre, mit akarok mondani."
:D

freddo 2009.05.11. 21:03:17

A kedvencem az volt amikor a példa kezdődött azzal, hogy "lássuk be". Ilyenkor az első gondolatom mindig az volt: én, apám, bármit.


süti beállítások módosítása