Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Piactisztító stratégia

Címkék: üzlet

2009.05.15. péntek 23:31 Konrad

Itt a válság, naná, hónapok óta. A fogyasztás csökken, a bevételek csökkennek, egyre többen kerülnek nehéz helyzetbe. Persze vannak kivételek, de mindenesetre érdemes figyelni, ki milyen válságstratégiát alkalmaz.

Alapvetően három irányt látok:

  • vannak akik minimalizálnak, lemerülnek és megpróbálják megúszni az egészet
  • vannak, akik nem csinálnak semmit, bíznak a jószerencsében, és abban, kibírják ezt az időszakot
  • és vannak, akik pénzt nyomnak fejlesztésekre, és próbálnak előre menekülni.

Ezen utóbbi stratégia lényege az, hogy sokkal könnyebb piaci részesedést növelni, amit aztán ha sikerül megtartani, akkor bizony egy fellendülés esetén szépen lehet kaszálni.

A fentieken kívül van még egy, egy negyedik stratégia is. Egy olyan stratégia, amit kizárólag olyanok léphetnek meg, akik magasan piacvezetők, és kikerülhetetlenek. Ez a stratégia pedig a piactisztítás. Egészen pontosan: a versenytársak kivéreztetése, kiéheztetése.

Ilyenkor a piacon domináns szereplő árat emel, a válság közepén. Mivel kikerülhetetlen, így a magasabb árat kénytelenek kifizetni neki, viszont nem marad forrás arra, hogy a versenytársaknak jusson, ezáltal az ő bevételeik csökkennek.

Persze nagyon kevés olyan eset van, amikor ez valóban sikerrel alkalmazható, hiszen lehet az is az eredmény, hogy a partnerek inkább elmenekülnek a konkurenciához - de ha valójában még a magasabb ár is megéri, vagyis ki lehet fizetni, és a drágább szolgáltatás biztosan hoz bevételt, akkor egy elmenekülés egyben azt is jelentheti, hogy olcsóbban sokkal rosszabb helyzetbe kerülnek.

Így aztán működhet a dolog. Mivel, mint írtam, van egy ilyen próbálkozás a piacon, így még ráadásul meg is fogjuk látni, hogy valóban sikeres megoldás lesz-e ez.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr161124177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liora · http://www.pallas70.hu/marketing-kepzes.php 2009.05.16. 11:21:53

Azért ehhez megfelelő tartalékokkal kell rendelkezni, mert mi van, ha nem jön be a dolog, és a cég elkezdi elveszíteni a vevőit? Van benne rizikó, de nyilván, aki nem vállal kockázatot, az nem is nyerhet akkorát.

kacsesz · http://www.chekweb.hu 2009.05.16. 22:48:00

Hát ez megint baromira jól hangzik.Fejlessz, légy piacvezető a többiek meg elvéreznek. Okos, a fejlesztéshez meg a pénzt honnét veszem ebben a válságban? Mivel elvertem már régen fejlesztésre. Aki most árakat emel
az nagyon ügyes. Egyébként egyértelműen a nagyok nyernek ezen a válságon , mert nekik fix multi megrendelőik vannak,akiknek azért annyira nem számít a pénz , tapasztalataim szerint.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.16. 23:07:21

@kacsesz: pedig van, aki fejleszt. Olyan, akinek van miből. Nem kevesen, de persze nem ez a jellemző cselekedet most.

Martinicske 2009.05.18. 08:45:55

Szerintem a piacvezetők, az eddig is ezt csinálták. Pont ezért utálják ennyien a multikat.

Először árban a kisebbek alá megy, aztán amikor azok tönkrementek megemeli az árat.

Még válság sem kell hozzá.

Mária 2009.05.18. 11:06:26

Kivéreztetni szerintem inkább azzal szoktak, hogy ALÁ mennek a konkurencia árainak.

Persze én nem tudom, csak öt évig voltam a kereskedelemben és az szinte semmi :)


süti beállítások módosítása