Itt a válság, naná, hónapok óta. A fogyasztás csökken, a bevételek csökkennek, egyre többen kerülnek nehéz helyzetbe. Persze vannak kivételek, de mindenesetre érdemes figyelni, ki milyen válságstratégiát alkalmaz.
Alapvetően három irányt látok:
- vannak akik minimalizálnak, lemerülnek és megpróbálják megúszni az egészet
- vannak, akik nem csinálnak semmit, bíznak a jószerencsében, és abban, kibírják ezt az időszakot
- és vannak, akik pénzt nyomnak fejlesztésekre, és próbálnak előre menekülni.
Ezen utóbbi stratégia lényege az, hogy sokkal könnyebb piaci részesedést növelni, amit aztán ha sikerül megtartani, akkor bizony egy fellendülés esetén szépen lehet kaszálni.
A fentieken kívül van még egy, egy negyedik stratégia is. Egy olyan stratégia, amit kizárólag olyanok léphetnek meg, akik magasan piacvezetők, és kikerülhetetlenek. Ez a stratégia pedig a piactisztítás. Egészen pontosan: a versenytársak kivéreztetése, kiéheztetése.
Ilyenkor a piacon domináns szereplő árat emel, a válság közepén. Mivel kikerülhetetlen, így a magasabb árat kénytelenek kifizetni neki, viszont nem marad forrás arra, hogy a versenytársaknak jusson, ezáltal az ő bevételeik csökkennek.
Persze nagyon kevés olyan eset van, amikor ez valóban sikerrel alkalmazható, hiszen lehet az is az eredmény, hogy a partnerek inkább elmenekülnek a konkurenciához - de ha valójában még a magasabb ár is megéri, vagyis ki lehet fizetni, és a drágább szolgáltatás biztosan hoz bevételt, akkor egy elmenekülés egyben azt is jelentheti, hogy olcsóbban sokkal rosszabb helyzetbe kerülnek.
Így aztán működhet a dolog. Mivel, mint írtam, van egy ilyen próbálkozás a piacon, így még ráadásul meg is fogjuk látni, hogy valóban sikeres megoldás lesz-e ez.
Utolsó kommentek