Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Online marketing és offline kapcsolatok

Címkék: onlinemarketing

2009.06.10. szerda 22:53 Konrad

Ebben a webkettes, közösségi internetes, mindent-az-interneten csinálunk, bullshit özönű világban hajlamasok vagyunk azt gondolni, lassan elérjük azt az állapotot, hogy néhány megabit adatfolyammal és egy soha-ki-nem-merülő akkumulátorral minden üzleti ügy megoldható.

(De jó kis körmondat lett ez!)

A felszín tényleg ezt mutatja. E-mail, Skype, Twitter, Iwiw üzenet, vagy valami más eszköz mindig kéznél van, elérhetőek vele a megbízók, az alvállalkozók - mindenki. Aztán ha megkapargatjuk ezt a felszínt, kiderül: szinte minden komoly üzlet mögött kell lennie személyes találkozónak, kell lennie ismertségnek. A mai napig egy face2face tárgyaláson lehet a legjobban megítélni és megismerni a másik felet, a bizalom csak így tud valóban kialakulni.

No és kellenek az események, konferenciák, ahol a kapcsolatok kicsit mélyülnek, a bratyizás információkat ad, segít képbe kerülni és ismerté, elismerté válni.

Tíz éve még Szegeden éltem, de már akkor is az internetből. Azt gondoltam, vidékről is lehet csodákat tenni, lehet eredményeket elérni. Azóta rá kellett jönnöm, ez nem igaz, vagy legalábbis csak részben igaz. Ha az ember nincs tűzközelben, ha nincs meg a személyes találkozás lehetősége, nagyon hamar a perifériára kerül. Tudnak róla, persze, de nem számolnak vele. Jó arra, hogy ha olcsón kell valami, akkor megkeressenek. Mert a vidék olcsó, ja, a vidéki gyerök mögvan kilóra! (Mondjuk valóban általában olcsóbb vidéken fejlesztetni, a franc essen belé...)

Az online marketing is így működik. Sok dolgot meg lehet csinálni innen, a gép mellől, de a valódi üzletek személyesen köttetnek, az igazi prezentációkhoz iroda és projektor kell, a valódi szakmai kapcsolatokhoz sör vagy Guitar Hero. És ez ugyanúgy nem megy vidékről: vagy állandóan utazni kell, vagy beszűkül a kapcsolatrendszer.

Érdekes on-off-line világban élünk tehát, de vigyázzunk arra, ne essünk a technológia csapdájába. Az Iwiw, a Facebook vagy a LinkedIn nem helyettesíti a konferenciákat, a Twitter nem olyan jó, mint egy sörözés, és egy blog önmagában még nem ér fel egy szakmai beszélgetéssel.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr11177834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haccp (törölt) · http://haccpinfo.hu 2009.06.11. 02:37:27

Szerintem még mindig alapvetően két marketing típust különböztetünk meg:
1, offline vagy hagyományos marketing (pl: szórólap, sajtóhirdetés, prospektus, promóciós termék, autófóliázás, stb.)
2, online vagy Internet marketing (pl: keresőmarketing, Internetes hirdetések, fizetett linkek, blogok, fórumok, stb.)
Azonban manapság már összemosódott a határvonal a két típus között. Ideális esetben egyszerre vannak jelen, egymást erősítik.

deejayy · http://deejayy.hu/ 2009.06.11. 08:01:11

A probléma egy: Budapestország. Külföldön is így van ez, ahol több száz/több ezer kilómétert is kell utazni egy üzleti találkozóért a tűz közelében, vagy ez megint csak egy magyarországi defekt?

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.11. 08:12:34

@haccp: igazad van, de szerintem Konrád nem erre célzott. Ő inkább a kapcsolati marketingről beszélt, vagy talán még közelebbi kifejezéssel a networking-ről, a hálózatépítésről. Jól gondolom, Konrád?:))
A kapcsolati tőke felépítése hosszú évekbe telik, és én úgy tapasztalom, folyamatos bővítésre van szükség. Van olyan építőipari vállalkozó ismerős, aki 2-3-4 nagykutyához dörgölőzött (fővállalkozóhoz), és ahogy a nagy munkák bedőltek, úgy vált az ő helyzete is egyre nehezebbé, hiszen az "együtt üdülünk Görögországban" főember befuccsolt és nem volt helyette másik, relatíve kisebb ember a tarsolyban. Amikor 1-2 éve mondogattuk neki, hogy jöjjön el velünk vállalkozói összejövetelekre, neki fontosabb volt a spinning a bodyteremben... Hát most meg...
A másik dolog, hogy én úgy látom, a kapcsolatépítés során egy VALAMI-ként kell pozícionálni magad. Mondjuk "kőfaragó". De a "kőfaragó és balett-táncos" már nem megy. Továbbá az "uralkodó és díszműárus" sem.

Mundr 2009.06.11. 08:52:23

Hát már pedig a mai világban a legtöbb esetben muszály több lábon állni. Főleg egy ilyen gyorsan változó térben, mint a net. Nem baj az ha több projekted van. Szerintem.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2009.06.11. 10:52:29

Szerintem azért az offline szerepe csökkenőben van. Az a fajta kapcsolatépítés fontos, de jóval kevésbé kell mindig mindenütt ott lenned. Másrészt, szerintem az offline szerepe jóval nagyobb a kezdeti kapcsolatfelvételben. Ha valakivel találkoztam, szimpik vagyunk, akkor már jobban megy az online munka, nem kell feltétlenül mindig együtt sörözni. Persze az online munka nagyobb fegyelmezettséget és hatékony szervezett kommunikációt igényel. Nem működik a mindent úgyis megdumálunk módszer. Én is szegedi vagyok eredetileg, azért az hozzá tartozik, hogy Szegeden minden olcsóbb is. Sörözni a Kati hajón olcsóbb, mint a budapesti Dunaparton.:)

dojle · http://blog.webpozitiv.hu 2009.06.11. 11:19:52

nos, igen.
de szerintem mégis ott kell megtalálni a boldogulást, ahol az ember él.
én/mi Kecskeméten toljuk és próbálunk a helyi igényekre célozni, helyi megrendeléseket szerezni; persze mindig van egy-egy budapesti munka is, sőt, többségben is néha.
Ez azért érdekes, mert pl. nyíregyházi, szegedi, balatonföldvári munkáink sincsenek, pedig ezek a véletlenszerű városok is a "vidék". Most vagy az van, hogy a "vidék" is Budapestre viszi a megrendeléseket és ezért van pangás vidéken, vagy csak épp így fogjuk ki a megrendeléseket...
pedig honlap készítés terén elméletileg igazán mindegy lenne, hogy hol van a készítő és a készíttető.

tachikomatip 2009.06.11. 11:46:59

Valamelyik este, a Gyilkos elmékben csíptem el csak annyit, hogy a kommunikáció 70 százaléka nem verbális :)

DonátAmstaff · http://hunamstaff.hu 2009.06.11. 12:05:10

"Sok dolgot meg lehet csinálni innen, a gép mellől, de a valódi üzletek személyesen köttetnek, az igazi prezentációkhoz iroda és projektor kell, a valódi szakmai kapcsolatokhoz sör vagy Guitar Hero."

Ez mekkora!!!! :)

Kolbert István 2009.06.11. 12:09:04

@haccp: Szerintem a marketing típusa nem a csatornán múlik. A két típus a hagyományos manipulatív "minél nagyobbat mondjunk" és a tiszta, őszintébb, egyenes párbeszédet és elveket alkalmazó marketing. Ez minden színtéren megfigyelhető, teljesen mindegy a környezet. Tv shop, Schlingloff, Wolf vs. Konrád, Nebojsa, Google.

Mária 2009.06.11. 15:52:38

Én már dolgoztam vidéken a fővárosból lejáró "pesti gyerekekkel"...

Mint ahogy magam is bármikor megyek, ha a (vízfejben) fővárosban van munka. Bár egyszer a Kedvesügyfél reggel fél hétkor küldött SMS-t, hogy ott tudnék-e lenni háromra a neki fontos tárgyaláson és akkor azt mondtam, hogy NEM :)

Sőt, bulizni is szoktam vidéki létemre a nagyvárosban.

Szerintem picit eltúlzott ez az "urbánus - népies" szembeállítás.

Iron1 2009.06.11. 16:37:37

Az ügyletek többségére igaz, amit mondasz, Konrád. De azért a gépiesedésre is van példa mondjuk az etarget vagy a Google esetében, ahol automatikus licitekkel pótolják a személyes kapcsolatokat.


süti beállítások módosítása