Nézegetem folyamatosan, hogy mennyire vagyunk lemaradva a világ fejlettebbik felétől. Reklámköltésben, arányokban, módszerekben - jól láthatóan évekkel vagyuk elmaradva az USA-tól, Angliától... nem beszélve a távolabbi keletről.
De vajon ez mennyire nagy baj? Egyrészt az, hiszen mennyivel jobban mehetnének a dolgok, ha itt is sokkal több internetező lenne, ha itt is sokkal többet költenének online reklámra. Másrészt viszont van ennek jó oldala is.
Egyrészt itt van előttünk a fejlődés lehetősége. És ez nagyon fontos: nemcsak tudjuk, hogy lesz fejlődés, hanem még az irányát is elég pontosan meg lehet mondani! Igaz, ez egyben lemaradást is jelent, hiszen egy Google-t vagy egy Youtube-ot lokalizálás után iszonyú nehéz beelőzni. De a folyamatok jól látszanak, a felhasználói viselkedés változásai megjósólhatóak, elég pontosan.
A másik nagy előnye a lemaradásunknak az, hogy van honnan tanulni. Ha az ember okosan figyel, követi a külföldi blogokat, tanul - akkor sokkal effektívebb (ezt imádom, sokkal szebb bullshit-ebb, mint magyarul: hatékonyabb) lesz az, amit csinál, és lássuk be, így lehet a hazai mezőny előtt járni egy lépéssel.
Mert a legtöbb online média munkás annyi melót kap minden nap, hogy se kedve, se ideje nincs képezni magát. Az a baj, hogy sokaknak igénye sem... Szerencsére vannak kivételek, így lehet értelmes vitákat folytatni blogokon, esetleg Twitteren, de ennyi.
Igazi szakmai műhelyek persze nem is lesznek, hiszen a követő magatartás nem egy kreativitásra ösztönző valami. Ez van.
Talán majd ha nem leszünk annyira lemaradva, nálunk is lesznek eredeti ötletek.
Utolsó kommentek