Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Volt egy hetem Afrikában

Címkék: üzlet

2009.06.29. hétfő 18:04 Konrad

...vagyis túl vagyok egy hét nyaraláson, amit sikerült egy olyan helyen megtennem, amiről nem is gondoltam, hogy földi halandó számára elérhető.

Ez a hely egy észak-afrikai arab ország, Tunézia. Vagyis kellően vaskos előítéletekkel lehet rendelkezni: kosz, zaj, hasmenés, más kultúra, ilyesmi. Villogó piros lámpa, hogy veszélyes is lehet. Ráadásul az embert biztosan le fogják nyúlni, különben is utazási irodán keresztül kell menni, az tönkre is mehet... soroljam? Ha valaki idegeskedni akarna nyaralás helyett, nagyon könnyen meg tudná tenni, na.

Ehhez képest vettünk a pénzünkért egy hét nyugalmat és egy hét figyelmet. Egy hét tanulmányi kirándulást arról, mit is jelent az ügyfélközpontúság a gyakorlatban.

Először is az alap ellátás: ha azt hirdetik meg, hogy all inclusive, akkor az azt jelenti. Nincs meglepetés: tényleg mindent tartalmaz az ár, az összes éttermet, bárt, kávézót a szállodában (és a hozzá kapcsolódó tengerparton), a nap 24 órájában. Ami esetleg kimarad (pl. hajó bérlés), arról egyértelmű tájékoztatást adnak már az első pillanatban. Mindehhez az az érzés, hogy tényleg vannak és tényleg elérhetőek a dolgok, vagyis nincs széttárt kar, hogy elfogyott, hogy nincs.

Aztán a segítség: bár mi nem beszélünk se franciául, se arabul, de mégis meg tudjuk érteni, mit akarnak, és meg tudják érteni, mit akarunk. Mert érdeli, tényleg érdekli a személyzetet a problémám, és ha megoldható egy fél perc odafigyeléssel, akkor megoldják. Több esetben jártam úgy, hogy a délelőt kért internet kódom közben lejárt, mire használtam volna. Jeleztem a portán, és fél perc alatt megvolt a másik, mindenféle papirozás, fontoskodás nélkül. Egyébként is ez a jellemző: nem akadályokat és problémákat láttam egy hétig, hanem megoldásokat. Az apróságokban is.

Végül a hozzáállás: mindenki mosolyog, még az is, akinek szar melója van. A londiner, a takarító, a pincér, az animátor (akik 3-4 nyelven beszéltek). Ja, a pincérek: poénkodtak, játszottak a gyerekekkel. Amikor a 4 éves lányomban majdnem felbukott, akkor rámosolygott, megsimogatta, és kikerülte. Semmi kommentár, semmi megjegyzés. Aztán meg hoztak némi virágokat az asztalra, mert az úgy szép.

Tudom, hogy mindenzt a pénzemért kapom, és azért videlkednek így, mert fizetek. Tudom, hogy az a kevés aprópénz, amit borravalónak adogattam néha, sokat segített. De könyörgöm, idehaza is fizetek midnenért, idehaza is adok az étteremben jutalékot, mégse kapok még csak hasonló hozzállást sem!

Van itt mit tanulnunk ügyfélkapcsolatból, no. Mert volt egy hetem Afrikában, Tunéziában, amiről szinte csak szép emlékek maradtak, és ráadásként olyanok, hogy tudom, vissza fogok menni. Akár már jövőre is.

Mert jól éreztem magam, és végül is ezért mentem oda. Hát nem egyszerű? 

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr721216022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2009.06.29. 18:12:44

Hello,

ahogy a twitteren olvastam, Hammamet városában voltatok (ugye?). Én 2006-ban Sousse-ban voltam, és hasonlóan jó ügyfélközpontúságról tudok beszámolni. Mondjuk nekem nagyon tetszik az arab kultúra, az ételek. Valóban nagyon kedvesek az emberrel. Ebben az évben vissza fogok menni. :)

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.06.29. 18:34:57

Ha valóban sokan térnek vissza ilyen élményekkel, akkor annak híre el fog terjedni. Ha eléggé elégedetté tudnak tenni Téged, akkor Te ingyenesen dolgozó agitátorukká fogsz válni (vagy már váltál is?).
Vagyis végső soron üzletileg kimutatható, hogy nekik is megéri, hogy Neked, az Ügyfélnek olyan élményt nyújtsanak, hogy azt "megemlegesd".
:)

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.06.29. 18:59:14

Szervusz vizibusz! :oDDDD (ez megy még?) Voltam én is párszor családostul... Engem személy szerint némileg zavart a túlzott ügyfélközpontúság (de ez azt hiszem, inkább afféle déli mentalitás). Pl. elvittem a családot tevegelni. Én köszöntem, nem kértem a tevékből, de Abdullah felparancsolt a szerencsétlen állatra úgy, hogy egy 12 év körüli srác tartott bakot (én meg 120 kiló vagyok erős izgalmi állapotban + hátizsák + bakancs). Sajnáltam mindkettőt, de nem maradt választásom. Úgy nézett ki, hogy ha nem mászok fel, akkor elásnak egy kaktusz tövében.
Vagy, az, hogy lépten-nyomon berángattak az üzletükbe, hogy most aztán vegyek tevebőr táskát. És mindegyik fel akarta gyújtani, hogy lássam, hogy tényleg tevebőr. Én meg hiába mondtam, hogy nem az a bajom, hogy nem tevebőr, hanem az, hogy konkrétan nem akarok táskát (azzal nem is akartam bántani, hogy randák a táskák), hiába. Na, mindegy. Én azt mondtam, hogy Tunézia tökéletes ország lenne, ha a helyieket lecserélnék svédekre :o)
De a vendéglátás-dolgot jól csinálják. Pontosan tudják, hogy az országnak ez az egyetlen esélye a túlélésre, mi több, fellendülésre és hihetetlen küldetéstudattal nyalják fényesre a kedves vendégek ülepét igenigen versenyképes áron.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.29. 19:04:29

@Dexter68: A bazár az bazár :) Viszont nehezen találták ki, hogy magyarok vagyunk, de megy a fidibusz, igen :)
De a bazár az direkt ilyen. Meg ugye vannak a kisgyerekek a virágokkal (főképp jázminnal), amit még durvábban tukmálnak.
De azt gondolom, ez belefér bőven, és ha határozott vagy, morgás nélkül lerázhatóak.

Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2009.06.29. 19:11:39

@Konrad

pont oda akarok menni idén. Mondjuk az előző hozzászólásomból kimaradt, hogy én egy 3 csillagos szállodában voltam, és nem all inclusive ellátással. de ennek ellenére is a pincérek volt úgy, hogy ajándékba hoztak egy-egy üveg üdítőt, sört, pezsgőt. ritka az ilyen. mondjuk magyarországon nem tudom milyen a helyzet, mert még belföldön nyaralni nem voltam.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.06.29. 19:16:00

„Egyébként is ez a jellemző: nem akadályokat és problémákat láttam egy hétig, hanem megoldásokat. Az apróságokban is.”
Ja, és még valami: Kb. másfél hónapja elköltöztünk a fővárosból az agglomerációba. Pest megyei kisváros, de a tapasztalat ugyanez. Bementem a »tanácsba«, és nem kifogásokat kerestek és a markukat tartották az ügyintézők, hanem azt nézték, hogy hogyan lehetne könnyen-gyorsan megoldani a nyűgömet. itt egy nap alatt nemcsak egy dolgot lehet elintézni. Sokkal élhetőbb, működőképesebb az egész, mint a lelassult pöffeszkedő tohonya Budapest. Most azt nézegetem, hogy az ügyfélkezelésen kívül hogyan lehetne elkerülni a fővárosba menést és inkább helyben vagy a környező településeken intézni a bevásárlást és egyéb ügyeket.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.06.29. 19:17:15

@Konrad: a bazárba be se mentem pont emiatt :o)

mullerpeti 2009.06.29. 19:19:26

Tunézia már afrika? :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.29. 19:27:13

@Zerido: hát, ÉSZAK-afrika :)
Meg van sivataguk is. De más megközelítésben meg Tunézia már a Tatuin :)

mullerpeti 2009.06.29. 20:14:37

@Dexter68: Hát igen, földrajzilag tényleg az. Moszkva is még Európa :)

mullerpeti 2009.06.29. 20:16:34

@Konrad: megnéztétek?

érdekes keveredése a hely, az afrikai és arab kultúrának!?!

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.06.29. 22:06:39

Nagyon örülök ennek a rövid bejegyzésnek, ugyanis már régóta szeretnék én is ellátogatni Tunéziába, és az írásod most ebben csak megerősíthet, hogy megérheti az erre szánt pénzt.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.06.30. 08:47:06

Nem hiába más kúltúra. Vannak országok, ahol éreztetik, hogy mi vagyunk a vendégek és hogy a mi pénzünkből élnek... Pl. görögben sem jellemző ez, csak a nagyon drága helyeken.

gogyimogyi 2009.06.30. 22:35:40

Csak félpanzióval ne menj Tunéziába... Gyalázat szar a kaja, pedig én aztán nem vagyok válogatós.

Viszont a medinákon kiakasztottuk az összes eladót, mert a kikiáltási ár negyede fölé érve otthagytuk őket. Aztán persze jöttek utánunk szitkozódva, hogy jó, odaadják ennyiért. Mindenesetre én ajánlom azt a verziót is, hogy körbejárni az országott taxival, kisbusszal. Sokkal izgalmasabb, mint a szállodában henyélni :)


süti beállítások módosítása