Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Alighasznált barátikör jutányosan eladó

Címkék: web2 onlinemarketing

2009.07.31. péntek 11:44 Konrad

Mára lassan mindenki közösségi hálózatokhoz értő marketinges lesz, és tutira tudja, hogyan kell egy-egy közösségi hálózatban marketingelni. Azért én feltennék egy nagyon provokatív kérdést mindenkinek, aki úgy dönt, hogy a közösségi hálózatokat fogja reklámra használni:

Reklámoznál a kocsmában a haveroknak?

Vagyis odaállnál a barátod elé, és beszólnál neki egy olyat, hogy inkább Pepsit igyon, mert attól menőbb lenne? És ha igen, nem félnél, hogy kapsz egy tockost?

Mert mondjuk a Twitteren vagy az Iwiw-en egy ilyen szájreklámnak is csúfolt szóbeszéd marketing megoldás bizony nagyon hasonlít ahhoz, amikor este elmész sörözni a haverokkal.

És természetesen lehet a haveroknak is reklámozni: előkapod az új iPhone 3GS-t, és azzal villantasz. Ha nagyobb a társaság, tuti lesz 2-3 ember, aki részben miattad lesz vevő. És senki nem akarja majd lenyomni a torkodon a telefonod, vagy ha igen, akkor másért, nemigaz?

Vagyis ha úgy alakul, hogy valamelyik közösségi hálózatot akarod használni a marketinges kommunikációan, akkor talán először gondold át: kiírod-e ezzel magad a kultúrlények köréből, avagy sem?

Kellemes hétvégét!

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr431278511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e1bandi · http://acskapocs.blog.hu 2009.07.31. 12:14:23

Azt gondolom, hogy ez egy sokkal nehezebben irányítható csatorna, és persze, hogy nem reklámoznék bármit a cimboráimnak a kocsmában. Ha jól emlékszem, akkor egy cigimárka keresett páréve amplifier-eket, akiknek annyi dolguk lett volna, hogy a saját nagyjából elfogadott márkapreferenciájukra ráerősítsenek. Ha a megrendelő szán rá elég időt/pénzt arra, aki megkeresi ezeket az embereket, akkor van mód arra, hogy az egyszerű felhasználóit ambassadorrá, márkanagykövetté tegye, és ezáltal felerősítse a hypeot. Persze ez nem fog működni, csak akkor, ha megkeresi a gyártó azt a mikorkörnyezetet, ahol a terméke téma tud lenni... veszélyes mezsgye, de egyes cégeknek használható. Kicsit vírusgyanús a dolog :) és rettenetesen kell bízni a termékben, mert ha nem jó, akkor azzal a "szócső" hitelessége is elvész és nemhogy ajánlani nem fogja, de ellened fordulhat.
Az iPhone 3GS amúgy teljesen jó példa, ilyenféle marketingvarázslat nem elképzelhetetlen...

Gab007 2009.07.31. 12:44:01

Én már csináltam iwiw-en kampány(szerúsége)t, de leginkább arra alapozva, hogy hasznos legyen a többségnek, és szívesen terjesszék - nem is szólt meg érte senki.
Vannak viszont olyan MLM guru ismerőseim, akiktől mindössze néhány hetente valamilyen referal linkre futja - na nekik már sikerült felzabálniuk egy életen át épített kapcsolati tőkét..

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2009.07.31. 13:20:16

Csak nem te is kiakadtál a legtobbismeros.hu -n? :)

mullerpeti 2009.07.31. 14:23:24

Jaj, de nagyon tetszett! Gyűlölöm az ilyen reklámokat, és a láncleveleket is. Hamar le lehet építeni, egy gondosan felépített ismerősi kört. Engem legalább is könnyű rávenni egy kapcsolat bontására.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.31. 16:24:07

A törpöm teli a twitteren reklámozókkal. Bár egyetértek azzal, hogy működhet. Azért én nem tenném, bár ez szubjektív dolog. Bizonyára van termék, vagy szolgáltatás, amelynek ideális reklám platform a twitter. Most éppen MLM-es áradat van. De nem csak a twitteren...

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.07.31. 17:28:03

ideje lenne beujitani egy "sharethis" gombot, mivel alapvetően lusta eber vagyok és szeretem a kényelmet.. most meg az ide bekontrollvézzemmel kellett fárasszam magam: twitter.com/eaposztrof/status/2952793066

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2009.07.31. 22:59:52

A kocsmában beszélgetünk, és ha úgy adódik, elmesélem, hogy mostanában mivel foglalkozom (az iváson kívül). És ha valakinek arra van szüksége, akkor még kellhet is neki.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.08.01. 06:59:37

Sokan, nagyon sokan félreértik ezt az egészet. A közösségi alapú "marketing" (már a szó is szerencsétlen, mert másra koptatták el), NEM arról szól, hogy a cigigyár lefizet élő embereket, hogy ajánlgassák a terméküket. Ez a szar marketing újabb szánalmas próbálkozása egy számára új terepen. Nem is működik.
Konrád példája (iPhone) azért jó, mert azok, akik a társaságban "villantanak" a kütyüjükkel, azok nem a gyártó noszogatására teszik ezt, hanem belső késztetésből. Ez a különbség a nagykövet (megbízásból képvisel) és az evangelista (aki hitből, elkötelezettségből, jobbítási vágyból terjeszti a hitét) közt.

O'Seamus · http://www.hhanuman.blogspot.com/ 2009.08.01. 11:42:51

szerintem attól függ hogy cink-e hogy mennyire agresszívan nyomulós a marketing. most olvastam Gibson Pattern recognition-ját, van benne egy női karakter, akit a cége azért küld koktélpartikra és hasonló szociális terepre, hogy beszélgetéseket kezdeményezzen és flörtöljön, mellesleg ejtsen el némi minimálinfót a márkáról... Persze nem új a dolog, de az ilyen ambient megoldások szerintem célravezetőbbek mint az agyatlan direkt marketing. Pontosan, például villantasz az iPhone-nal, de nem állsz rá emberekre h figyu vegyél már te is:D

fortissima 2009.08.01. 23:01:22

Jaj, olyan negatív vagy!
Szerinted van olyan online marketing módszer ami működik? Majd írsz róla?

Szerintem minden módszer működik, ha jól csinálják.
Persze könnyebb azt tanácsolni, hogy ne csináld, mint elmagyarázni, hogy hogyan csináld jól. Talán majd valaki a hozzászólásában. Én biztos nem, nem vagyok tanácsadó.

Amúgy én simán reklámoznék kocsmában a haveromnak. Mindenki folyton reklámoz amúgy is. Múltkor fél óráig hallgattam egy ismerősömet a homeopatájáról áradozni. Meg a Jégkorszak 3-at is "meg kell néznem" 3D-ben.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.01. 23:07:39

@fortissima: írok olyat is. Bátran olvass vissza. És ebben sem az írom, hogy ne csináld, csak azt, hogy nem mindegy, hogyan csinálod. De nem fogok tudni olyan dologra "how to"-t csinálni, ami cégenként különböző kellene, hogy legyen.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.08.03. 08:59:43

@harzol: Hát ezen nem lehet nem kiakadni. Amúgy az ilyen oldalakon mindent EGYÉB-bel regisztrálok. Speciel erre csak azért, hogy megnézzem mi van belül.

Mindenhol lehet reklámozni (kocsmában, iwiw-en, csak ismerni kell a módját)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.08.04. 23:03:20

@harzol: Bréking news! A legtobbismeros.hu legfoglalta a legtobbellenseg.hu-t azoknak a sikeres embereknek, akik 2011-re összegyűjtik a legtöbb ellenségüke a legtöbbismerős.hu-n :D


süti beállítások módosítása