Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (8) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (10) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (10) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Lehulla lepella

Címkék: web2 onlinemarketing

2009.08.14. péntek 23:37 Konrad

Lassan azért kiderül, hogy a web 2.0-nak nevezett "moder internet", vagyis a közösségi szolgáltatások által határolt időszak mégsem annyira aranybánya a marketingnek.

Egészen pontosan: a hagyományos marketingnek. Ugyanis a hagyományos marketing egyirányú valami. A közlésre épül: én elmondom neked, hogy mi a tuti, és te szépen elmész a boltba és megveszed. Nincs másról szó, kérem! (Persze, AIDA modell, haha. Körbe kell csak nézni, kézicsókolom!)

Ezzel szemben a web2-ben a marketing: kommunikáció, de nem egyoldalú! Azt akartam írni, hogy kétoldalú, de még az sem. Mondok is egy példát.

Ha egy webkettes eszközben egy brand állít valamit (Megjelent az új Krokijálü! Sokkal jobb, mint a régi, ezt kell megvenni!), akkor arra nemcsak ő kaphat választ. Egészen pontosan egyáltalán nem biztos, hogy kap választ, de a közösségben lévő emberek elkezdhetnek róla beszélgetni. Esetleg valamit visszaszólnak. Talán.

Naésakkor kiszabadul a palackból a szellem, az üzenet már valahol egészen máshol jár. Ha a kommunikátor nem követi az eseményeket, úgylehet észre sem veszi, hogy például már rég arról van szó, milyen baromság már ez Krokijálü, ki volt az a hülye aki kitalálta, és de gáz már ez!

Éppen ezért a webkettőben nem lehet csak úgy üzeneteket belelődözi a térbe. Előbb ki kell alakítani valamilyen kommunikációt. Beszélgetni kell az emberekkel. És itt még közel nem reklámozunk semmit, itt még nagyon nem állítunk magunkról semmi jót. Aztán, ha kialakul valamilyen épeszű tér körülöttünk, na akkor majd lehet óvatosan megjelenni némi brand üzenettel is. És akkor talán bevonnak minket is a saját márkánk fikázásába.

Jó esetben.

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr451310359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Pink2 2009.08.15. 09:33:39

Viszont az új Krokijálü egyáltalán nem rossz. Én már vettem kékben meg pirosban is.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.08.15. 09:47:49

@MacTom: Ha vettél volna új krokijálűt akkor most neked is magas lenne!

belekotty 2009.08.15. 10:01:19

Kérem szépen!

A piacra bevezetett új krokikáljű egy költséghatékony termék, amelynek a piac árérzékeny szegmense a célközönsége.

belekotty 2009.08.15. 10:03:08

Vagyis a krokikáljű egy olcsó, Kínában gyártott szar, amit a ruppótlan lúzerekre akarunk sózni.

zala 2009.08.15. 10:45:16

biztos megrohanták, azért nem elérhető az oldal. később majd újra próbálom!

belekotty 2009.08.15. 10:49:41

Sajnos oldalunkat a vásárlási roham túlságosan leterhelte. Akciónkban a készletek végesek, de aki még a mai napon küld rendelést imélen a ugyfelszolgalat@krokikalju.hu címre, annak még biztosítunk remek termékünkből.

www.krokikalju.hu admin

admin@krokikalju.hu

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.08.15. 10:51:37

@belekotty: SÜN! SÜN!
Mi ez a sz@r?

KROKIJÁLŰ! KROKIJÁLŰ!

xxyati 2009.08.15. 10:57:27

Kedves web2 felhasználók!

A neten máris megjelent sajnos a konkurrenciánk, aki remek termékünket a a KROKIJÁLŰ-t hamisíttyák és Kinából hoznak silány minőségű krokikáljűt, amelynek megjelenése és neve megtévesztésig hasonlít jogvédett termékünkhöz.
Az eredeti termék forgalmazása a www.krokijalu.hu oldalon történik.

xxyati
KROKIJÁLŰ termékmenedzser

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2009.08.15. 11:28:55

Látom a web kettő kezd átalakulni dedó.2-vé :)
Hogy a témánál maradjak: Sas Istvánnak volt erről egy zseniálisan felépített előadása a Marketingtortán, mint megtudtam, több helyen is beszélt és adott már elő erről.
Mi azon csodálkoztunk - fiatalok, akik tkp. a web2-be cseppentünk bele -, hogy egy ilyen "nagy öreg" micsoda tűzzel tud beszélni a web2 előnyeiről, a régi marketinges módszerekhez és reklámokhoz képest. Tátott szájjal néztük és hallgattuk.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.08.15. 11:52:46

Nálam van pár kamionról leesett krokikájlü okosság, privátba leboltolhatjuk. krokikajlu@freemail.hu

Bambano 2009.08.15. 12:01:19

Web2-es internet nem létezik. Nincs. Az csak egy marketing buzzword már régen meglévő, üzemelő szolgáltatások, rendszerek "újracsomagolására".

Ami nincs, abban meg se marketing, se bevétel nincs. Mindenkinek sokkal jobb lenne, ha a marketingesek visszatérnéne a valóság talajára és nem mennének szembe a technológiával, nem agyalnának ki bódult állapotban mindenféle marhaságot.

belekotty 2009.08.15. 12:08:51

A markecingeseknek menagagereknek mind1.
2-3 évig hülyítik a vezetőséget, a részvényesekek, aztán tovább állnak.
Több multinak dolgoztam, ezekben a poziciókban valódi munkára alkalmatlan, szaktudás nélkül ám de jól kommunikáló erkölcstelen barmok ülnek, akiknek egy lvre sincs előrelátásuk.
Ilyen tömege miatt volt a dotcom lufi felfújása, az jelenlegi válság alapja.
Előadják a semmit, előadják a hiteleket, varázsolnak, miközben nem történik racionális termelés, szerkezet váltás.
Hadd ne mondjam annak a szolgáltatónak a nevét aki szükséges ötszöröséért állt át egy sokkal szarabb számlázási rendszerre, milliárdokkal átbaszva az ügyfeleket és megkeserítve az áttekinthetetlen számlákkal az életüket.

belekotty 2009.08.15. 12:12:33

@Vidi Rita: Hehehe, gondolom akkora tűzzel mint amway-esek. :-))
10 évvel ezelőtt én ezt átéltem, amikor mindenki azzal volt feltüzelve hogy a kereskedelem átmegy a netre. Hát nem ment át, csak kipukkadt a fefújt dotcom lufi.
Ma már komoly emberek nem ugranak bele a netes üzletbe, mert annyi sok amatőr van ott egyébként jó 5letekkel, hogy gazdaságosan nem lehet ott megélni.
itt csak a netszolgáltatók kaszálnak egyelőre.

serwer 2009.08.15. 12:53:03

@belekotty:
Mond ki nyugodtan a szolgáltató nevét, mert ő megfogta a marketing lényegét, ő a markentinges, a többiek csak elméletelnek róla.
Régóta meg szerettem volna kérdezni, hogy egy marketinges el tud-e adni egy kézzelfogható tárgyat egy másik marketingesnek?

És ez nem csak a "marketing" keresőszó miatt írtam :) kedves Konrád

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2009.08.15. 13:21:52

@belekotty: egy valamirevaló marketinges nem neveti ki az MLM-eseket!
Egyébként meg: majd annyi idős korodban, annyi tapasztalattal a hátad mögött, szeretnék én annyi tüzet látni a szemedben ;))

Gergő bá' 2009.08.15. 14:22:59

@Bambano: mindenki web2-nek hívja jelenséget. azért mert te nem fogadod el, attól még így van :)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.08.15. 16:02:01

@belekotty: Valahogy még azok is fenn vannak a vizen a termékeikkel azóta is, tehát annyira nem lehet sz@r az a marketing.

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2009.08.15. 16:43:53

@Molnár Gergő: lol
Mindenki web2-nek hívja, azért mert te nem fogadod el, attól még így van.

Most akkor search and replace:

web2 -> Isten

és olvasd el így a mondatodat:

Mindenki Istennek hívja, azért mert te nem fogadod el, attól még így van.


Kedves Gergő! Így már érzed milyen megalapozott érveket soroltál fel?

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.08.15. 19:22:43

Naná hogy van WEb2. Mivel így hivjuk. Így hívják.
@belekotty vannak azért igazi marketingesek is, még a multiknál is. Én is dolgoztam több multinál is, és az állításod itthon sajnos igaz. De dolgoztam az írországi Apple centerben, az ottani főnököm hihetetlenül jó marketinges volt, hihetetlen ötletekkel, és meg is valósította mind. (illetve mi valósítottuk meg neki) Hülyék mindenhol vannak, nem csak a marketingesek között.
És csatlakozom Ritához, az MLM nem lenézendő. Ha tudnád mekkora piaci részesedése van világszerte..... (Még mileőtt leharapjátok a fejemet én nem MLM-ezem, csak weboldalakat csinálok nekik, ezért kénytelen voltam belemélyedni a dologba rendesen)

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2009.08.15. 23:39:24

Nekem egyből a Nike hatalmas mellélövései jutottak eszembe a posztról.
Ahogy a frissen regisztrált nick nevekkel elkezdtek beszélgetni a Nike fizetett emberei a futófórumokon és valamelyik terméket isteníteni, vagy Kovács Ági Kammerer Zoli "csatát" tárgyalni.

A törzsközönség meg kiakadt és moderátorért kiáltott, vagy a Nike termékek mellőzéséről kezdett beszélgetni.

Rónai Balázs · http://it-tanacsado.hu/ 2009.08.16. 00:58:40

Szerintem a Konrád által leírtakat mi sem támasztja jobban alá, mint az, hogy a hozzászólások itt sem kapcsolódnak szorosan az eredeti bejegyzéshez.

Na meg az, hogy Konrád is leírta a tutit, és azóta sem beszélget itt... :)

gored · http://seologik.blog.hu 2009.08.16. 15:22:45

Ezért rágják a fülünkbe az okos-ügyes amerikai marketingesek, hogy ahhoz, hogy sikeres legyen a terméked a web2-es közösségekben, az egész terméket, sőt az egész cég kommunikációját(pl.CRM)át kellene alakítani.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.08.16. 18:12:14

Szerintem meg az egész bejegyzést nem szabadott volna azzal a krokimoki-val elrontani...ez hiba volt.

joskafiser 2009.08.17. 12:20:46

szoval a marketingesnek vegre dolgoznia is kell. hm, szar ugy.


süti beállítások módosítása