Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Egyszerűen, mint az ék

Címkék: onlinemarketing

2009.09.13. vasárnap 13:37 Konrad

Sosem szerettem azokat a feladatokat, amiket az "átlagnak" csinálnak. Az átlagot valahogy mindenki lenézi, egyszerűnek tartja. Az átlag olyan átlagos...

"Kedvenceim" voltak azok a feladatok, amiknek bár volt egyszerű megoldása, de mindig volt olyan más megoldás, ami nem is ugyanaz volt - de feltételezett valami többlettudást. Tipikusan ilyenek voltak a kakukktojás feladatok. A melyik a kakukktojás? kérdésre volt, hogy olyan választ tudtam adni, hogy a felsoroltak közül melyik miért kakukktojás? Vagyis bármely válasz jó válasz volt, és mégis, csak egyet, a készítő logikáját fogadták el.

Ilyenkor az ember érzi, valami sántít. Persze a szocializmusban az természetes volt, hogy az eltérőt kicsinálták. Legyél kicsit magas, levágták a fejed. Legyél kicsit más, és belekényszerítettek a sémába. És úgy tűnik, annyira jól sikerült ott szocializálódni, hogy ez rányomja a bélyegét a mai napig az életünkre.

Sofokles ír a legutóbbi hetek reklámjairól, és nagyon egyet tudok vele érteni. Amikor megláttam az iszonyú Vodafone iszonyú reklámját az Index.hu-n, úgy éreztem, hogy elbujdosok. Bezárom a blogot, azt mondom, van egy ikertestvérem, ő a reklámos, én meg a sokkal megbecsültebb takarításból élek, annak legalább van valami társadalmi hasznossága.

Aztán végül mégse tettem, szerencsére nem nagyon dolgozom multiknak, a kis- és középvállalkozási szektorban meg sokkal nehezebb az ilyen szarokat végigverni, hiszen elsősorban az üzleti eredmény számít, és nem a megrendelők elijesztése valamilyen ködös elképzelés szerint.

Mert ezek a reklámok bizony arra építenek, hogy az emberek egyszerűek, mint az ék. Hogy ezt megeszik. Jó lesz ez nekik. És milyen vicces már, hogy hol az a kurva menyasszony, aki pont ott a képről hiányzik, hát nem?????????????? 

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr61378937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.09.13. 21:06:58

a nyár leghatásosabb internetes magyar reklámja szerintem

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.09.13. 21:28:10

Én ezt nem láttam, csak képen, de a tumblr-en volt róla egy thread.

2009.09.13. 22:37:53

@Barát Csaba: hát manapság reklámundorom van, az idióta voda család meg amúgy is az agyamra ment már, de egyet kell hogy értsek veled.

2009.09.13. 22:52:43

@Konrad: ajjaj. igazából ez tipikusan olyan vagy tetszik vagy nem. de megpróbálom összeszedni mi tetszett benne...

hát ugye ott a lány, aki végre egy húsvér magyar lány :D Nem emós, csöcsösbögyös, stb - remélem érted, hogy értem... nem agyramenős a dumája, hanem egyszerű, vicces (jó - jó ez idézőjeles) és nem beszél sokat - szóval tökéletes menyasszonyjelölt - ha egy sört raktak volna a kezébe még szimpatikusabb lett volna.

Azt hiszem nemrég írtad, hogy a mávos hölgy mennyire az agyadra megy, amikor éjszaka a bekapcsolt hangfalnál elkezd ordítani - na ezt én is átéltem. "Ezek" odafigyeltek erre a pontra legalább. Talán pont ezért is lettem kíváncsi mit mondhat nekem ez a lány. Szóval a hatásost én úgy - is - értem, hogy kíváncsivá tett és ráfrissítettem, hogy halljam mit akar. Biztosan sokan így jártunk.

Én valahogy így értettem. De persze ez csak a rám gyakorolt hatása.

2009.09.13. 22:53:43

update... most fedeztem fel ezt a nomen est omen-es beszúrást. nagyon zsivány:)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.09.13. 22:58:04

@safranynorbert: nekem konkrétan nem jött be semmi, az adblocker miatt. Aztán mondták, van egy csaj a címlapon, böngészőt váltottam, és a képembe ugrott - nem tetszett. Rondán volt kivágva, erőszakosan jelent, ráadásul minden egyes frissítéskor.

Zavart. Szerintem a jó webes reklám nem kellene, hogy zavarjon. Akkor sem, ha a szőnyegbombázás a cél.

nomen est omen: mit csináljak, ez a nevem :D

2009.09.13. 23:00:52

@Konrad: mondjuk a frissítéseknél már engem is zavart

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.09.13. 23:55:58

Emlékezetem szerint, az utóbbi három hónapban egy reklámra kattintottam csak, és ez pont az index oldalán pofámba mászó kellemes arcú nőcike volt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.09.14. 00:12:08

@Barát Csaba: értem. Egyébként miért kattintottál rá? Vissza tudsz arra emlékezni, hogy mi volt az oka?

És rendeltél emiatt a Vodafonetól valamit?

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.09.14. 01:45:17

Azért kattintottam rá, mert ekkora méretű, kivágott flash ember animációt, talán még sehol sem láttam, de magyar weboldalon különösen nem. És ezért rákattintottam, hogy na akkor nézzük meg mi is ez. Ez okozta a rákattintás miértjének a 90%-át, a maradék 10%-át meg talán az, hogy valami csaj volt, és nem árulta el, hogy mi is ez a reklám. Elsőre azt tippeltem egyébként, hogy valami tárkereső oldal reklámja. Miután megpillantottam hogy ez vodafone valami, azonnal be is zártam azt az oldalt.
Olyan gyorsan bezártam, hogy csak annyit fogtam fel belőle, hogy vodafon.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.09.14. 02:03:31

@Barát Csaba: vagyis nem azért kattintottál, mert a reklám alapján megtetszett a Vodafone ajánlata.

Ugye megérted, ha én azt gondolom, hogy ez a fajta reakció is azt erősíti, hogy ez nem egy jó reklám? Ugyanis nem hiszem, hogy az lenne a célja, hogy NEM vásárolsz tőlük...

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.09.14. 02:15:55

Nem tudom, akkor lehetne nagyjából megmondani, ha látnánk a cég ezzel kapcsolatos bevételit, már ha lesz ezen nyereség.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.09.14. 09:31:57

@Konrad: Erőszakosan jelent meg? Minden egyes frissítéskor? Akkor tényleg el lett valami rontva.
Nekem csak egy gomb jelent, meg, hogy "Hang Be" ha megnyomta, akkor jött a menyasszony. Újratöltöttem az oldalt, és nem jött be többször.

Ezért nekem tetszett.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.09.14. 10:11:17

nekem meg nem is akart bejönni (vagy nem vettem észre), többedszeri próbálkozásra néztem meg (mert már annyian hörögtek csiripen). A mondanivalójáig már nem jutottam, aztán óriásplakátokon láttam, hogy valami családi kedvezmény.
De ennyiből még mindig nem állt össze nekem, mi köze a menyasszonynak ehhez (ezért házasodjon meg az ember, vagy mi?)
És akkor ugye itt jön az, hogy gondolom az óriásplakátok a tv-s meg webes szpotokkal együtt alkotnak kerek egészet, de akinek valamelyik csatorna kimarad, csak értetlenül pislog...
igazából, viszont ott van, hogy az emberek egy része tényleg egyszerű, mint az ék, és nekik bejön...
a fő gondot ott érzem, hogy a reklámkészítők nem foglalkoznak azzal a réteggel, akik nem ékek. (talán azért, mert ők maguk is az ék kategóriába tartoznak, vagy esetleg lustaságból)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.09.14. 11:29:40

Épp most csináljátok a reklámot a Vodának. Ezután - aki nem ismeri - biztos megy a youtube-ra és megnézi a reklámot, hogy miről is van szó...

A beetetés része is jó volt, egyszerűség = hatékonyság. Nem tudom mi a bajotok...

Iron1 2009.09.14. 11:46:07

Konkrétan ez a vodás meg egy másik - szintén az indexen lévő, valamilyen autós - pofába mászó reklám volt az, ami miatt én is elkezdtem gondolkodni adblocker telepítésen. Pedig egyébként a bannerek nem zavarnak, de azért van egy határ, amit nem kellene átlépni.

batorfya 2009.09.14. 15:58:23

Román Balázs is lehúzta.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.09.15. 11:27:06

Hát, a menyasszony nagyon vacak volt, és igéyntelen volt a körülvágása is. De azért jobb vót az indexen, mint a mostani kényszerolvcasós robotkenguru.....

2009.09.15. 12:06:41

@Konrad: most pl ha indexet nyitok bejön az egyik "vásárolj pénzt kapsz vissza" csoport hirdetése. rámegyek hogy tovább, erre bejön újra a hirdetés - kezdőlap helyett. Ez viszont tényleg az agyamra megy.

zsoltu (törölt) · http://www.estiskola.hu 2009.09.15. 22:39:26

hogy ez mennyire borzalmasan rossz előadás, amit felülre feltettél, huhh. elnézést érte. de nem is értem.


süti beállítások módosítása