Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tudom a tutit!

Címkék: üzleti kommunikációs hónap

2009.09.16. szerda 19:41 Konrad

Nemcsak tudom a tutit, de meg is mondom! Naná, hogy nekem van igazam!

Ismerős? Tipikus cégvezetői hozzáállás. Kedvencem az a fajta megmondós, aki nemcsak a beosztottainak, hanem az ügyfeleinek is jól megmondja a tutit, és ezt el is várja a cég külső kommunikációjától.

Persze ez a legtöbbször nem direkt eszközökkel történik. Nem a főnöki kommüniké megy ki sajtóközleménybe, ezt kicsit emésztgeti, formázgatja a píár részleg (ha van) vagy az aktuális szerencsétlen, akinek ez lett kiosztva.

Aki ilyen kultúrájú cégben nő fel, annak biztosan teljesen idegen az interneten mára elterjedt kommunikáció. A webkettő pedig direkt kicseszés is, hiszen pont a teljes ellentéte ennek a stílusnak!

Most persze lehet azt mondani, mindez csak elvi fejtegetés, ilyen cég nincs is, manapság már pontosan tudja mindenki, hogy partnernek kell nézni a másikat. Valóban?

Mutatok pár példát arra, milyen az, amikor arrogáns cégvezetői diktátum futhatott végig a kommunikációs láncon. Íme egy mai kedvencem:

a hétfőn küldött anyag kommunikálásával kapcsolatban félreértés történt.

Vagyis: kopjatok le, nyugi, nem érünk rátok!

Vagy itt van a Ringier-nek a most kiadott közleménye. Öröm olvasni, ahogy átüt a sértettség és a management véleménye a másik félről: hát nem tudjátok, hogy mi vagyunk a példányszám és nézettség királyok?

De ugyanezt a stílust sok más anyagban is tapasztalom. Ezek a cégek jellemzően évek, évtizedek alatt azt a taktikát választották, hogy jobb erőből kommunikálni, mint őszintén. Jobb megmondani a tutit, mint hagyni, hogy a másik fél (a befogadó) maga alakítsa ki a véleményét.

Persze olyan tökéletesen megy nekik mindez, hogy észre se veszik, hogy ez mára nem működik. Mitől is látnák? Reménytelenül messze vannak attól a valóságtól, ami a párbeszédre és partnerségre épülő céges kommunikáció. Nem is vesszük őket igazán komolyan. Nevetünk egyet, és elkönyveljük: megint hülyének akartatok nézni...

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr231386961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.09.16. 21:23:54

OFF:

Blikk napi átlagos Blikk olvasottság: 1 043 000 fő (2009. I. félév)

Ez a napilap még toalett papírnak is silány. Te jó ég ... 1 millió olyan ember él ebben az országban, akinek a lelki világa a Blikket igényli, ez teljesen elszomorít ... o.O

Mária 2009.09.16. 21:24:27

Lehet, hogy ezek az emberek rosszul csinálják, de nem szabad, hogy erre a tanácsadó reakciója is egy rossz reakció legyen.

Sokat tanultam ebből a két könyvből, bár a műfaj sokban különbözik a tanácsadás műfajától:

www.belsoharcos.hu/

www.hvgkonyvek.hu/index.php/Gazdasag-es-menedzsment/Coaching-A-vezetoi-szerep-es-feladat-tudatositasa/book_flypage.tpl.html

Segít megérteni, hogy működnek a főnökök, miért működnek éppen úgy, ahogy, és mit tehetsz, hogy ne ronts az egyébként is kényes helyzeten, ha javítani rajta ott és akkor nem áll módodban.

csz0 (törölt) 2009.09.16. 21:36:39

Magyarország lakossága kb. 10 millió, valószínűleg kevesebb, mint 3 millió család. Tehát minden harmadik családban naponta ott van a Blikk? Ez enyhén szólva hihetetlen, de ha igaz, elég szomorú... Az egy dolog, hogy elolvasod a bulvárt, ha normális hírek közé ágyazzák (lásd Origo, ha RSS-t használsz, az összes címet láthatod egy helyen), de csak bulvárért megvenni egy lapot naponta, na az durva.

sensimilla 2009.09.16. 21:41:22

ha már offolunk: annó volt, hogy több mint egy millió rendszeres nézője volt a Győzike shownak... tehát minden harmadik családban nézték a győzikét...

Iron1 2009.09.16. 21:53:26

A stílus tényleg bunkó, de alapvetően igazuk van. Mondjuk, ha módszertanilag teljesen helyesen akarnának eljárni, akkor az [origo] hétköznapi látogatottságát kéne nézni. (Vagy van szombaton/vasárnap Blikk?)

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.16. 21:57:08

Szerintem az origó kommunikációját semmi nem bírja űberelni. Ringier, Sanoma? Sosenem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.09.16. 22:01:32

@Iron1: jellemzően pont az a baj, hogy bár igazuk van, mégis ilyen stílussal jönnek. Pedig pont ilyenkor lehetne pl. humorosan vagy ironikusan is kommunikálni. Vagy tényszerűen.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.09.16. 22:02:08

@Itschykhatschy: igen, tőlük is vehettem volna példákat, bár ott van egy PR szűrő, ami azért keményen tompít.

maestro1 2009.09.16. 22:04:45

A legjellemzőbb mintapéldány a BKV kommunikációja. Érdemes elolvasni a Közlemények rovatot, mindig a hányinger kerülget...

Iron1 2009.09.16. 22:37:53

@Konrád: Ott a pont.

kultúrterrorista (törölt) 2009.09.16. 22:52:39

@Yo P:
nyugodj meg,a fele röhög rajta :)
vn mint csámcsogni, mit leanyázni, hogy milyen szar egy lap
A meki is drága és egsézségtelen, sé fúj, mégis minden hétvégén dugig van.
Hogy ez miért jó nekünk, azt nem tudom. De nem hiszm, hogy veszélyes

ave 2009.09.16. 23:08:08

Fodrasznal varva mar en is lattam Blikket, meg Storyt, ezt gondolom beleszamoljak az olvasottsagba.

Az Origot viszont nem nezem. :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.09.16. 23:15:55

@csz0: Rosszul közelíted meg a kérdést. Az olvasottság nem azonos a példányszámmal. Amikor az olvasottságot mérik akkor reprezentatív minta, kérdések...

Ugye egy megvett példányt több ember is elolvashat... Sőt, olykor a különböző helyekre kitett minta oldalak olvasottsága is érdekes lehet.

Sőt, az elolvasott tartalom mennyisége sem döntő. Aki naponta utazik mondjuk 2* 45 percet vonaton, ahhoz, hogy ne legyen unalmas valamit kell olvasnia, ami olcsó, amit hafélálomban olvas akkor is megért, nem kell értelmezni, amiben nincs komoly hír... Ha a celebekkel kapcsolatos hírek beszédtémát jelentenek egy közösségben, mert közös téma, és semleges mint az angol időjárás (többség egyformán nézi le a celebeket), akkor már "jól értesült" is lehet ebben a témában.

A megvett blikk visszont körbemegy családon belül, munkahelyen, sokan bele-bele olvasnak, így egy vásárlóra (eladott példányra) viszonylag sok olvasó juthat.

Bizonyára lesz aki megsértődik ezen, de sajnos tény, hogy sokkal többet ér az az ember aki út közben, ha fáradt (nincs energiája gondolkodni) akkor is olvas valamit, mint az a funkcionális analfabéta aki a National Geographic Channelt nézve akar a TV előtt művelődni. És abból tanul, hogy egy ismeretterjesztő műsorban keverik össze vissza a súlyt, a tömeget és az adott tárgyra ható erők eredőjét...

Persze aki azt várja, hogy majd a TVből pótolja az általános iskolában kimaradt ismereteket, és ő hú de művelt, okos értelmes attól, hogy ezért a National Geographicot nézi, az bizonyára nem veszi észre a hibát.

Nem olvasom a Blikket, nincs rá szükségem. De aki naponta annyit ingázik, hogy kell odafigyelés gondolkodás nélkül olvasható napi szenny, a munkahelyen olyan téma a celebek kipletykálása és szidása mint az angoloknál az időjárás az teljesen érthető, ha Blikket vesz. Legalább tud olvasni.

@Konrad: A Ringier kommunikációja lehet, hogy nem túl stílusos, de az [origo] féle megoldásnál rosszabbat nem tudtak találni.

dini30 2009.09.16. 23:20:12

hát..
ezt tényleg lehetett volna elegánsabban intézni. a fricska néha tényleg többe ér, mint az erő. az egyikre emlékszel, a másikra nem.

volt jópár évvel ezelőtt egy szigetes sörreklám-story, ami nagyon vicces volt, csak már a résztvevőkre nem emlékszem.

a lényeg: az egyik évben X (talán a Borsodi) sör egész oldalas hirdetést hozott le arról, hogy idén nem sikerült bejutni az X sörrel a szigetre, de fogadkozott, hogy jövőre tuti ott lesznek. Y sörmákra (a sziget akkori söre) egy év múlva csupán annyit csinált, hogy lehozta X hirdetését és fölé írt valami olyasmit, hogy "nem jött össze. a sziget hivatalos söre továbbra is az y"...

nna, ez faja megoldás szerintem.

emlékszik erre valaki rajtam kívül? :)

dini30 2009.09.16. 23:24:40

Egyébként egyetértek TheElffel. Az van - ideje észrevenni és beismerni, bár én csak most jöttem rá a posztot olvasva - hogy a bulvár lett a közös platform emberek között.

Politikáról nem lehet normálisan beszélni, a hülye sztárokhoz meg úgyis lesz valami viszonyulás. És az is viszonyulás, hogy én nem nézek/olvasok ilyeneket, mert máris beszélgettem erről.

is 2009.09.16. 23:33:16

@TheElf: ide csatlakozom. lehet, hogy a stílus nem tetszik, de amiről szó van, az adatok és tények tekintetében világos. az orgio jól maszatolt, tényleg keverte (vlsz. direkt) az olvasottságot a példányszámmal.

nekem SOKKAL fontosab a tényszerűség, mint a szóhasználat. ezért aztán ez a hivatkozás inkább ejtett téged a szememben, semhogy emelt volna. bocs.

dr poljakov 2009.09.17. 00:27:26

A sajtóközlemények gyöngyét a Microsec követte el. Ez a legnagyobb PR hiba, amit évek óta láttam. (Ha valakinek nem jönb le, miért, később megadom a megfejtést.)
www.brandtrend.hu/hir/3105/a_microsec_kuldetese_25_eve_valtozatlan.html

csakezertr 2009.09.17. 00:31:30

Most látom, hogy ez az otrombaság több volt szimpla közleményben-egymásra-ugatásnál. Országos napilapban megjelentetett hirdetésben magyarázni a különbséget példányszám és olvasottság között?!m látványosan túlreagált egy nyilvánvaló tévedést, mitől fél ennyire?

Oregon (TM) 2009.09.17. 01:11:11

Ez egy rekurzív cikk volt.

Rónai Balázs · http://it-tanacsado.hu/ 2009.09.17. 02:15:57

Konrád, szerintem neked azért tűnik ez különösnek, mert te is "médiás" vagy.

Nekem a "rendben van, de átlagos" kategóriába esett.

Biztos lehetett volna egy olyan kommunikációt indítani erre, hogy:
- a szakma az Origó baklövésén nevessen
- A Ringier pedig mindenkiben tudatosítsa, hogy ő és a Blikk az abszolút piacvezető

Ez nem történt meg, az tény.

Marvelous 2009.09.17. 03:09:30

Az emberiséget nem az inteligencia szó jellemzi, hanem az aggresszió. Teller Ede és Albert Einstein "beosztottak" voltak, nem vezetők.

Microsoft pedig elvileg egy piacvezető cég, mit is csinál mostanság?
Csak nagy hülyeséget. Személyes véleményem az, hogy hamarosan komoly gondjai lesznek. Amúgy Motorola részvényt se vegyetek, mindkét cégnek síralmas kilátásai vannak, beleértve a ZuneHd-t. Van egy harmadik cég, az egyetlen a piacon, aki leverhetné az Apple-t a trónról, de ott meg katasztrófák vannak és most nem az Asus-ra gondolok, mert neki nincs esélye.

Ezek után az, hogy egy átlag ember hülye nem újdonság. Az Apple-t sem a használati értékéért veszi meg egy vásárló, hanem mert mindenki ismeri az árát. Ez legegyszerűbb példa. Az hogy a Blikkből mennyi fogy, az teljesen normális adat, sőt értékelem azt, hogy mégha csak ennyit is, de olvasnak.

Szűkszavú vagyok, meg talán nem is érdekem jobban kifejteni.

S-1-5-7 2009.09.17. 06:44:23

@dr poljakov: Tippelek: mert aki használja a felsorolt termékeket, annak csak negatív dolgok jutnak ezekről eszébe és jobb lett volna ha meg sem említik, hogy közük van a nem működő 1 órás cégbejegyzéshez vagy a méregdrága de megkerülhetetlen hiteles online cégbírósági nyilvántartáshoz?
Vagy azért, mert a technológiai iparban a 25 éves változatlanság hangsúlyozása öngól?

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.09.17. 09:13:45

@Yo P:
1 millió? Valós adat ez?

Bár ha arra gondolok, hogy ha hány ember kezében lehet ilyen "nívós" újságot látni, valós lehet. :(

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.09.17. 09:16:00

@sensimilla:
Ezért nem nézem már a tévét... Egy sorozat van, SzF, azért az egyért bekapcsolom :)

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2009.09.17. 09:18:53

@Iron1: Van szombaton és vasárnap is Blikk.

Konrád: Mi is a nem őszinte kommunikáció ebben a sajtóanyagban? Szó szerint csak tények vannak benne.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.09.17. 09:46:17

Hasonlóval szerintem mindenki találkozik a mindennapokban. Bár én nem olvasom a Blikket.

pollner · http://soreo.biz 2009.09.17. 12:51:33

@TheElf: Igazad van, a "celebekkel" foglalkozó műhírek a "közös platform". Vagy inkább a legkisebb közös nevező. Az 1 milliós Blikkhez pedig hozzá kell számolni a Borsot és a bulvár hetilapokat (Story stb.) is. Az olvasni tudó/hajlandó lakosság 90 százaléknak ez a napi szellemi tápláléka. (Meg is látszik rajtuk.) Magyarországon tehát egyáltalán nem az internet miatt hal ki a "minőségi sajtó".

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.09.17. 14:01:56

@bülbül: a Ringieres közlemény tartalmával nem lenne baj. A stílusa olyan, ami minimum "érdekes".

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.09.17. 15:34:16

Mondjuk ebbe az is benne van néha, hogy valaki számára biztos keménykedőnek hallatszik egy szöveg, holott lehet egyáltalán nem az. Olyan kommunikációt szinte lehetetlen mondani, hogy valami ugráló csóka azt ne mondja rá, hogy ez így nem jó, meg úgy nem jó. Mindig akad valaki, aki okosabb és jobban megtudná csinálni szerinte.


süti beállítások módosítása