Aki folyamatosan figyeli az új szolgáltatásokról, új megoldásokról a híreket, az nagyon könnyen el tud szakadni a valóságtól. Ha valaki nyakig benne van az online világban, az már annyira ott van a fókuszban, hogy ki se lát belőle semerre. Az van, amit látunk - ez a mi világunk. Elképzelni se próbáljuk, mi van ezen kívül.
Pedig bőven van élet ezen kívül is, sőt. Márpedig ha valaki a jövőjét tervezi - akár a sajátját, akár az üzleti jövőképet - akkor érdemes két lábbal a földön tenni ezt.
Ma például a Google Wave tesztjének a kibővítése kapcsán néhányan a Nagy Internetes Forradalmat várják ettől a szolgáltatástól. Egy másik blogban arról olvastam, hogy a hírleveleket, az e-mail reklámokat legyilkolják a közösségi oldalak. Egy kedves ismerősöm szerint az iPhone-nal az Apple utat mutatott a jövő platformfüggő, központi kiszolgálós megoldásaival.
Ez már annyi Szép Jövő, hogy szinte fáj. Közben meg ha nézegetem a felhasználói szokásokat, akkor azt látom, hogy a vékony geek-nerd rétegen túl a valóság nagyon más. Természetesen használják az emberek a közösségi oldalakat. A Wave borítékolhatóan gyorsan terjedő vírusként fog megtelepedni a gépeinken úgy 2010-2012 között. Az Apple tovább növeli bevételeit, és jó példát adott újfajta üzleti modellre. De ezek a szolgáltatások szépen beépültek-beépülnek a többi, kevésbé forradalmi, ámde sokak által használt megoldások mellé.
Olyan forradalmak ezek, amik nem az internet egészét rengetik meg (mégha a PR és marketing gépezet ezt is akarja sugallni), hanem egyes területeket nyitnak meg a felhasználók előtt, esetleg alternatívákat kínálnak. Be fognak épülni az életünkbe, szépen-lassan meg is változtatja azt. De nem forradalmi módon. Csak szépen, lassan, fű alatt.
Mert a vékony geek-nerd réteg fölött a felhasználók soha nem azt csinálják, amit várnak tőlük.
Utolsó kommentek