Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Rossz példa

Címkék: onlinemarketing email marketing

2009.10.09. péntek 20:21 Konrad

Nem szeretem kicikizni az olyan reklámmegoldásokat, amik kisebb-nagyobb hibákat tartalmaznak. Én is szoktam hibázni, nekem sem esne jól. De vannak esetek, amikor olyan szinten hibázik valaki, amire már érdemes felhívni a figyelmet. Ma kaptam egy ilyen levelet, és ezt most ki kell cikiznem, sajnálom.

Íme a levél:

 

Azért elemzem is, bár nem sorrendben.

Először is: mi ez a kipontozott baromság ott középen? Mit várnak? Kinyomtatom és visszaküldöm? Vagy mi? Kéremszépen, vagy legyen valami űrlap, vagy irányítson el egy megrendelő oldalra, és itt csak egy gomb vagy link legyen, amin keresztül rendelhetek!

De oké, ezek a nyomott árak, amiket az IIR használ, ezt nem teszik lehetővé. Rendben. Akkor legalább a pontokat vegyék ki, ne nekem kelljen törölnöm, ha ki akarnám tölteni!

Aztán a szövegezés. 2009-ben illik ékezetes leveleket küldeni, az 'ő' betű hiánya több mint ciki, ez konkrétan igénytelenség.

Egy reklámlevélben jó lenne megtanulni helyesen írni. A dátumban nincs pont. A hónap nem nagybetű, akkor sem, ha valami hülye program kijavítja olyanra. És nem kell három!(3)!!! kérdőjel, mert az nem ide való. Az első mondat helyesírási hibák nélkül tehát:

Ön nem volt ott Philip Kotler előadásán szeptember 29-én?

Aztán a szemantikai problémák. Idehaza a guru szó mást jelent kicsit, nem tudom, Kotlert nem kellene gurunak nevezni. Én inkább a szakember vagy hasonló szavakat preferálnám. Az esszencia pedig valaminek a lényege: kivonat, sűrítmény. Érdekelne, hogy mit kapok a majdnem 50e Ft (plusz áfa)-ért. Egy kivonatot? Vagy az előadás felvételét?

És akkor ami a legkevésbé tetszett, az a testimonial. "Résztvevoink mondták:", majd jön egy darab idézet. Mind ezt mondták? Kórusban, felállva, az előadás végén? És tényleg? Dejó! Vagy megintcsak sikerült elrontani valamit?

Őszintén megmondom, ennyi hiba egy kis cégnél is sok, de most ráadásul egy marketing ikon, egy marketing szaktekintély renoméját rombolja az IIR ezzel a levéllel! A mellett, hogy magukat is lejáratják...

Ja, és nem ártana egy szövegírót megbízni. Ez a levél szakmailag úgy egyébként is egy rémálom.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr561439432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BaraComp Rendszergazda 2009.10.09. 20:46:48

Az ilyenektől engem is kiver a víz... azt hiszik a balgák, hogy Kotler nevére mindenki rohan 50e-ért vásárolni? A többi felvetésed is abszolút helytálló, tegyünk annyit hozzá, hogy a leiratkozás ilyen manuális mivolta is amatőrségre utal...

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.10.09. 21:50:51

kíváncsi lennék, hogy hány használható dolog hangzik el egy ilyen előadáson, és mennyi az általános lózung, vagyis a több órán át való semmiről beszélés

balint87 2009.10.09. 22:05:36

Valamint vesszőt a megszólítás után csak magánlevél esetén tehetünk, a hivatalos a felkiáltójel.

Sallai Dani 2009.10.09. 23:47:42

Az csak az en agymenesem -e, vagy valoban nincs olyan level forma (vagy hogyhivjak) a magyar nyelvben, ahol a megszolitas utan vesszo van?
Mer sztem ezt az angolbol vettek at sokan es 99% -ban ilyen business leveleket kapok enis de en csakazertis kovetkezetesen felkialtojelezni szoktam.

Sallai Dani 2009.10.09. 23:51:15

Masreszrol sztem akarmekkora szaktekintely egy ilyen ember (nem ismerem a munkassagat), nyilvan azert szaktekintely mert a gondolatai olvashatok konyvben. Altalaban a szakemberek leirjak konyvekben a teziseiket es eloadasokon csak ezeket fejtegetik ki tovabb, stb, tehat nem mondanak akkora ujdonsagokat minden eloadaskor, foleg ha evente tobbet is tartanak. Vagy ha esetleg megis (pl. Foucault - A diskurzus rendje c. eloadasa) akkor az kesobb megjelenik konyv v vmilyen tanulmany formajaban, es nem 50ezer ft -ert. Ilyen konyvarakkal csak a bullshit iparban lehet operalni sztem, olyan embereknek adva el ezeket akik eletukben egy rendes szak vagy tudomanyos konyvet nem olvastak.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2009.10.10. 12:26:51

"Ja, és nem ártana egy szövegírót megbízni."
Elég lenne egy elemis negyedikesnek odaadni, hogy javítsa ki nyelvtan házinak..
Először azt hittem, hogy valami fordítógép által generált szöveg. Mondjuk annak minőségi. :)

Mária 2009.10.10. 15:59:29

Jajjj, Konrad, em kellene ennek még hírverést is csinálni!

Kíváncsi lennék egyébként, h Kotler úr tud-e egyáltalán erről a rókabőrről, amit az előaásáról lehúznak...

Azt sem ártana szem előtt tartaani, h Magyarország a maga 9 millás lakosságával legfeljebb egy világvárosnyi populáció, ha nagyon jóindulatúak vagyunk...

Minek ide Kotler úgy általában???

Akik megveszik ezt a szart, presztízsből, úgy kell nekik!

heliox 2009.10.10. 17:22:38

Biztos szarul csinálja az IIR.

hamarosan tönkre is fognak menni, nem?

Vagy miért van az, hogy igen drága pénzen árulnak konferenciákat, ahol az előadó is meg a résztvevő is fizet? És ELADJÁK.

ELADJÁK. "Kell ennél mondani többet?"

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.10. 21:21:48

@heliox: ez a levél rossz. Ez a levél nem az IIR, ez egy rossz levél. A post nem az IIR-ről szólt, hanem erről a levélről.

Az IIR addig fog drágán eladni ilyen dolgokat, amíg jól sales-el. Ha ebben jók - márpedig jók - akkor megmaradnak. De ez a levél akkor is szar.

Atisp · http://www.netgo.hu 2009.10.11. 12:16:33

Konrád@: Szerintem meg ez a levél csak egy levél, amelyet szerencsétlen módon kiragadtál egy kommunikációs folyamatból. Ha az IIR elégedett vele és a teljes kommunikációs eredményével, akkor jó ha nem elégedett vele, akkor rosz. Ja, hogy lehetne jobb is. Lehet. De az is lehet, hogy egy hét idő és tesztelés után meg már nem érdekelt volna senkit ennyire sem, de akkor legalább leírhattad volna, hogy milyen JÓ!

Mindenesetre ennek megítélésre nem hiszem, hogy elég infód volt. Kiragadni valamit úgy, hogy nem ismered a környezeti és egyéb feltételeket sokadszor írom már ide, hogy hiba és nagyon etikátlan is másokkal szemben.

Mellesleg V. B. személyiségi jogait is jól megsértetted (mikor mindenestől be print sreen-ezted levelét), csak azért mert szerinted a levele rossz :) Ez az utóbbi viszont valóban gáz. És ez tény sajnos nem egy szubjektív vélemény :(

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.11. 12:38:49

@Atisp: tévedsz. Amit írsz, abban szinte csak tévedés van.

A levél a magyar helyesírás szabályait nem tartja be. Ez igénytelenség. A levélben egyeztetési problémák vannak. Ez is igénytelenség. Vannak alapok, amiket a legegyszerűbb levél esetében is be kell tartani. Ebben ezek nem kerülnek betartásra. A teljes kommunikációs folyamathoz ennek semmi köze.

Ez egy reklámlevél. Nincs benne, hogy nem lehetne továbbküldeni, nincs benne, hogy nem nyilvános. Reklám. Nincs ebben semmi etikátlan, ez egész egyszerűen csak kínos. De nem nekem, hanem a levél küldőinek. Lehet relativizálni, meg lehet kiskapukat keresni, hogy jobbról nézve félszemmel ez nem is annyira rossz, de ennek szerintem semmi értelme.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.10.12. 00:02:29

Konrádnak sajnos igaza van. Bármennyire is menő az IIR, ez a levél szar. Kiragadott, de szar. És nem belső szar, hanem szétküldött szar, és ez már probléma. Még egy kis cégnél is, nem az IIR-nél :-)))) Szövegírót kell fogadni, nem olyan drága az....

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.10.12. 01:33:09

az sajnálatos, hogy egyre több minőségtelen online tartalom terjed.. és hat.. észre sem veszed, és te is igénytelent művelsz.. így működik az ember.

kellenek az ilyen bejegyzések.. hadd ébredezzen a mai e-társadalom.

hajrá!

Atisp · http://www.netgo.hu 2009.10.12. 16:44:28

Szerintem senkinek a levelét nem lehet csak úgy a nagyközönség elé kirakni, hogy nesze itt van nézzétek, rugjatok bele ti is, mert xy írt neked egy rossz levelet.

Lehetet volna ezt úgy is prezentálni, hogy itt levél név nélkül cégnév nélkül. Ez így rossz és ehelyett ezt és azt konkrétan másképp írtál volna.

IIR-nek egyébként jelezve lett a dolog vagy csak így kiderült és lehet sose tudja meg, hogy helyesírák és egyéb hibák voltak a levelébe?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.12. 17:32:07

@Atisp: ők nem kérdezték, kérek-e levelet. Soha nem adtam engedélyt arra, hogy a nevemre írjanak. Igaz, voltam náluk előadni, de ettől még ez spam.
Spam küldőt nem kérdezünk. Az innentől nyilvános közlés.

arongeri 2009.10.13. 11:18:23

Hát... egy kifejezetten helyesírást ostorozó bejegyzésben az 'amellett' szót külön írni... kicsit gáz, nem?
Akasztják a hóhért, vagy valami ilyesmi :)

Bővíz László - JUEX · http://juex.blog.hu 2009.10.14. 21:07:59

Valaki volt az előadáson azok közül, akik véleményt formáltak róla?


süti beállítások módosítása