Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A stílus maga a reklám

Címkék: tartalom weboldal

2009.10.23. péntek 02:05 Konrad

Kedden tartottam egy előadást vállalkozóknak, és sok más mellett arról is beszéltem, hogy a reklámunk, a weboldalunk szövegének a stílusa jelentősen befolyásolja azt, hogy kik is fognak bennünket keresni. Írtam én erről már korábban is, de most azért rángatom elő, mert a PPC hirdetések elterjedésével nagyon sok kkv-s oldal kap folyamatosan érdeklődő látogatót.

Persze pénzért, hiszen ez a PPC kampányok sajátja. És emiatt az oldalakra érkező látogatóknak bizony költeniük kell, mert csak akkor érte meg hirdetni. Azt pedig könnyű belátni, hogy nem mindegy, kik hajlandóak költeni. Az a tapasztalatom, hogy célcsoport és válogatás nélkül mindenki két féle duma közül választ.

Vagy előveszi a késő nyolcvanas évek állami vállalatait idéző szenvtelen távolságtartó stílust, és azzal nyit, hogy

...cégünk 1995-ben alakult azzal a céllal, hogy az alapítók szaktudását felhasználva folytathassuk a tevékenységünket...

és persze a modorosság, az nem hiányozhat:

...kérem, engedje meg, hogy az alábbiakban...

És ha nem engedem, akkor mi lesz? Elsunnyog?

A másik változat se jobb, csak más. Ez a stílus az álamerikai mindenteladó ügynök szuperpozitív stílusa, külön iskolák vannak arra, miért és hogyan kell így írni:

Kedves Látogató! Gyere, és vedd meg, amit kínálok, mert ennél jobbat és szebbet sehol sem fogsz kapni!

Hidd el, ez a tökéletes számodra, nézd meg, mindenki ezt használja! És csak most, csak a te kedvedért akár ingyen is kipróbálhatod! Kattints ide, és töltsd le az ingyenes változatát a megoldásunknak, és nem fogsz csalódni!

Ezen oldalak sajátja még a végeláthatatlanul hosszú weblap (állandó görgetés) no és persze a tegező, felhívó, felkiáltójeles írás.

Az első változat nem idegen a számunkra, de taszító. A magyarok nem szeretik a hivatalokat, így ez a fajta hivataloskodó írás sem fog bejönni. Szerintem senkinek. Elszenvedjük, mert ezt tolják elénk, de innen csak fölfele van út.

A másik változat már bonyolultabb. Ez a fajta megközelítés teljesen idegen idehaza, sőt, úgy annyira más európai országra sem jellemző. Ez tipikusan amerikai, de ott sem mindenkinek szól! Ez a változat "széles néprétegek" vagy más szlenggel a "prolik" meggyőzésére lett kitalálva, ennek megfelelően akkor működik, ha lehengerlő.

Nyomni kell minden szinten, a vevőnek lélegzetet sem szabad venni, de főleg nem gondolkozhat, mert akkor oda a varázs.

Be kell látnunk: az internetezők még mindig kicsit felülreprezentálják az átlagembereket, ráadásul a lehengerlő tempó azt is feltételezi, hogy nem funkcionálisan analfabéták olvasnak bennünket. Így valójában ezzel a móddal a hazai netezők egy nem jelentéktelen 20-30%-át érjük el. Ez érdeklődési körönként pár tízezer ember, de nem több.

Itt a fejlődés komoly korlátja: hiába nyomjuk tovább a marketing gépezetet, nem lesz több vevőnk, mert nincs. Legalábbis olyan nincs, aki erre vevő.

A megoldás? Mielőtt írunk, ismerjük meg a vevőinket. Nem annyira bonyolult ez, van egy csomó tematikus site fórumokkal, vannak blogok kommentekkel, körbe kell csak nézni és olvasgatni. És ha így megismertük a stílust, akkor el kell kezdeni az ő szájuk íze szerint írogatni.

A másik megoldás a saját, markáns stílusunk kialakítása. Az is bejön, főleg akkor, ha nem vagyunk oltári bunkók se, de cukrozott takonymáz se. Egyediek, de normálisak legyünk.

Egy dologra vigyázzunk: ne sablonokból építkezzünk. A webezők nagyon érzékenyek a bullshitre, iszonyúan hamar kiderül, ha maszatolunk. De nem, nem fognak bántani minket e miatt!

Egyszerűen csak nem fognak vásárolni.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr991469031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.10.23. 09:29:37

Majd minden vállalkozó csak a száraz dolgokat keresi, nézi az oldalon. Értem ez alatt a cég elérhetőségei, termék kínálata, a regisztráció ha van és kb. ennyi. A kísérő szövegek vagy az oldal
kinézete egyáltalán nem érdekli őket.

És a többi embernél is kb. ugyanez a helyzet. Szóval szerintem is felül van reprezentálva sok minden.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.10.23. 10:04:47

@Barát Csaba: Hát ja, ezért érdemes rövid használható és értelmes kezdőlapot készíteni, valami figyelem felkeltő, de nem tolakodó fityfirittyel.... Bár azt nem osztom, hogy az oldal kinézete nem érdekli őket. Egy kezdőlap kinézete egy pillanat alatt árulkodik sokmindenről. A cikkben említett "proli" célcsoportnak sem szükségeszerű ronda cuccon nyomni a görgetős 4 méteres honlapon. A szépet ők is értékelik. Bár nekem nem ez a réteg a célcsoportom, úgyhogy lehet, tévedek.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.10.23. 10:48:15

fentebb kifelejtettem, hogy a 30-40 éves korosztály felettiekre gondoltam elsősorban, meg a weboldal kinézetnél arra, hogy a normálisan megcsinált weboldalaknál már nem igazán értékelik vagy nézik a kreatív dolgokat meg a finomságokat

természetesen a hibásan működő, széteső, alapvetően nagyon ronda weboldalak felbosszantják az embereket, de ha nincsenek ilyen hibák, onnantól felfele már nem látnak különbséget, jó és jó oldal között, amitől a dezinger elsírja magát örömében azt már nem veszik észre, legfeljebb csak tudat alatt

Fashionistas 2009.10.23. 19:37:26

A honlap a lelék tükre :)

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.10.23. 19:54:50

Marketing: eladni valakinek valamit, amire nincs szüksége. Gáz.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.10.23. 19:55:07

Szeretem ezt: Cukrozott takonymáz :)
A hovahányjak.hu (ronda csicsás weblap) közeli rokona lehet a cukrostakony.hu ahol a pocsék szövegezésért jár dicséret. Sokági gondolkodtam, hogy a web legaljának megcsinálom ezeket ...

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.10.23. 19:56:42

@Bockó: ez ugye tudod, hogy egy bazinagy hülyeség??

eloszto · http://eloszto.hu 2009.10.23. 20:02:34

"Egy dologra vigyázzunk: ne sablonokból építkezzünk. A webezők nagyon érzékenyek a bullshitre, iszonyúan hamar kiderül, ha maszatolunk."

Ugyanmár!
Ismerek egy webdesign céget, akik tavalyig konzekvensen tartották magukat ahhoz hogy nem 9-es végű (egyébként jó) árakat írnak, mert nem akarnak senkit hülyének nézni.
Alig jött vevő a lapon keresztül. Aztán beadták a derekukat és áttértek a 9990-re és egyből "özönlöttek" a vevőjelöltek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.23. 20:05:32

@eloszto: pont erre írtam, hogy van egy 20-30%, akinek ez kell, de ebből nem lehet továbblépni.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.10.23. 20:13:23

Én kétfajta weblap terjedését vettem észre.

Az egyiken besétál az ablakba egy fickó vagy nő és dumál valamit (hogy mit, azt nem tudom, mert többnyire ki van kapcsolva a hang a gépemen és azonnal nyomok az x-re, hogy eltűnjön az alak).

A másikon pedig kérik a mailcímem, hogy cserébe a szakmájuk óriási titkaiba avassanak be egy e-könyvben vagy levelező tanfolyamot tartsanak nekem.

Ezeket valami konzultánscég kényszeríti az ügyfelekre?

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.10.23. 20:17:33

@Utcamacska: Nem, ez nem hülyeség. Információt prezentálni != hirdetni.

sunázósün 2009.10.23. 20:46:35

@Szárnyati Gézа: a második a Konrádé:DDD
És még ő tart előadást a pofás, stílusos weblapról:D
Megérdemli a sorsát az a vállalkozó, aki beharapja az okosságait, miközben szép csendben lehúzzák.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.10.23. 20:55:52

@sunázósün: szerintem a második típus a wolfgáboroid szakértôsdi játék résztvevôi.

@Barát Csaba: csatlakozom. Elôször a Termékeink/szolgáltatásaink linket keresem, ott díjazom a minél részletesebb leírást, aztán az elérhetôséget, ami nem ûrlap, hanem emailcím/telefonszám/faxszám. A webcímet nem értem miért írják oda, hiszen ott vagyok.
Ellenben ha a konkurrencia lapját nézem, akkor szeretem az "éves árbevételünk, vevôink, referenciáink" lapokat.
Ha vevôink lapját nézem, akkor meg keresem a bemutatkozást, hány éve van a piacon, mit csinál, kikkel csinálja. Bár üzleti döntést (pl. fizetési határidô) ez alapján nem lehet hozni, arra vannak speciális szolgáltatók.

mizrolist 2009.10.23. 21:16:47

@Bockó: szvsz itt nem az információhirdetésről van szó, hanem arról, hogy el kell érni: ha valaki olyasmit venne, amit te is eladsz, akkor tőled vegye és ne a konkurenciától.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.10.23. 22:48:50

@mizrolist: A marketingbe általánosságban kötöttem bele.

Természetesen, egy kompetitív gazdaságban mindenki ellenérdekelt az objektív tájékoztatásban, épp ez az egyik probléma. Ez általánosan igaz, a másik, amit korábban említettem, inkább mikroszinten.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.10.23. 23:08:30

@mizrolist: a weben elég gyakori az olyan keresés is, hogy tudom milyen technikai paraméterekkel kellene valami, de nem tudom van -e gyártója, majd második lépésben a közelben képviselôje.

Kitalálni, hogy a termékemet kik és milyen módon fogják keresni, szintén a marketing része.


süti beállítások módosítása