A mai nap híre kétségtelenül az, hogy az ország legfölöslegesebb hatalmi szerve, az örökös sóhivatal címet már több éve megszerző, sokak számára csak káromkodásként használt Országos Rádió és Televízió Testület, vagyis az ORTT mindenféle piaci és pénzügyi realitást félretéve csak pártpolitikai szempontok alapján újraosztotta a két országos rádiófrekvenciát, és a győztesek nem az eddigi rádiók lettek.
Röviden: megszűnik a Sláger és a Danubius.
Pörög a felháborodás, meg sem fog lepni, ha a Slágeren szórakoz(tat)ó üdvöskék holnap reggel tüntetésre vagy általános sztrájkra fognak felszólítani. Pedig, lássuk be, az ORTT nem csinált mást, mind amit eddig tett: ugyanúgy háttéralkukkal döntött, mint eddig. Csak most másoknak kedvezett, nem azoknak, akiknek eddig. Pedig milyen jó is volt ez a háttéralku, amikor csökkenteni kellett a koncessziós díjat, nem igaz kedves Sláger Rádió? Amikor lehetett amerikai diplomatákon keresztül befolyásolni a döntéseket?
Hát, most sem történt más.
De akkor most mi lesz? Nem lesz se Danubius, se Sláger?
Elképzelhető. De azért nem eszik olyan forrón a kását. Mert bár az ORTT nem piaci alapon döntött, az érintett négy cég (a két vesztes és a két nyertes) nagyon is piaci vállalkozás.
Hacsak nem akarnak belevágni a vesztesek egy hosszas és kilátástalan eredményű pereskedésbe, kénytelenek lesznek veszteséget minimalizálni. Ez pedig azt jelenti, hogy eladják azt, amit el lehet, hogy érdemben ki tudjanak szállni a hazai piacról.
És mi a legnagyobb értékük? A nevük. A brand.
Felmerül tehát a kérdés: tudnak-e az új tulajdonosok olyan árat adni a meglévő nevekért, amiért a régiek hajlandóak odaadni? Mert egy új brandet fölépíteni, egy új országos rádiót beindítani sok pénz. Még így, erős politikai háttérrel is.
Nem tudom, mi lesz a vége, hisz most nagyon forrnak az indulatok. De egyáltalán nem lepne meg, ha legalább az egyik rádió megmaradna, és a háttérben mindössze tulajdonos váltás történne. Ez lenne egy logikus, és piacilag is értelmes megoldás.
Persze van ezer más szempont is, egyáltalán nem biztos, hogy a nevek eladóak, és egyáltalán nem biztos, hogy nem új neveket akarnak bevezetni a nyertesek. De a brand érték. És ha ügyesen sáfárkodnak vele, akkor át is lehet menteni. Tehát volna itt egy másik megoldás is: hirtelen lesz két nagyon erős webes rádió. Mondjuk a Sláger megállapodik a Telekommal (rádiójuk még úgysincs), a Danubius a CEMP-pel, és az interneten követhetőek maradnak.
Volna értelme? Talán, a nevek erősek. Meg fogják tenni? Nem valószínű. De érdemes egy kicsit elmerengni ezen is. Hiszen most minden lehetséges.
Ebben az országban...
Utolsó kommentek