Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

E-mail helyett

Címkék: onlinemarketing email marketing

2009.10.29. csütörtök 23:56 Konrad

Ma néhány vállalkozóval beszélgettem délután, és elmondtam nekik is azt, amit szoktam: nincsenek univerzális eszközök a marketingben. Nincsenek olyan megoldások, amik biztosan és mindenkinek működni fognak.

Erre példának elsősorban az e-mail marketinget hoztam. Mert ez talán a legjobban erőltetett eszköze a kkv-s marketingnek: építs adatbázist és küldj ki hírlevelet, azon keresztül eladva a terméked, szolgáltatásod.

Annyira beépült ez a fajta e-mail adatbázis egyesek marketing elvárásaiba, hogy reflexszerűen ajánlanak olyan együttműködéseket, amiben nekem az adatbázisomra ki kellene küldenem az ajánlkozó partner hirdetését, cserébe ő is kiküldi az enyémet. És amikor erre azt mondom, nekem nincs ilyen, amire kiküldhetem, akkor láthatóan megakad a dolog. Egész egyszerűen nem tud mit reagálni arra, hogy én ezt nem. Aztán kis gondolkodás után megkapom, hogy dehát ez egy nagyon fontos eszköz, és hülye vagyok, ha nem csinálom!

Mindezt persze úgy kapom meg, hogy nem igazán tudják, mi az üzleti célom, milyen kommunikációs stratégia mentén építettem fel a céget, és milyen üzletfeleknek, megrendelőknek szeretek dolgozni.

Annyit tud, hogy az e-mail kell, az e-mail jó. Értem?

Tehát elmeséltem ma, hogy nem, adott esetben az e-mail nem kell, nem jó. Mert ha valaki kap napi 30-40 e-mailt, amire reagálnia kell, akkor a jelentéktelen dolgokat, a hirdetéseket, egy mozdulattal teszi félre - és meg se nézi majd, mert elfelejti. Meg ugye az se biztos, hogy az adott célcsoportban annyira erős lenne az e-mail használat. És persze az is lehet, hogy nem az a célom, hogy toljam az ügyfelek felé az ajánlataim, hanem inkább rávezetem őket arra, hogy mire lehet szükségük - és ezt más csatornákon keresztül teszem meg.

De mégis, mit lehet használni e-mail helyett?

Hát, például rss-t. Persze ekkor el kell magyarázni, mi is az rss, de megéri, hiszen ha sikerül megértetni, akkor ez nagy "aha" élmény lesz. Persze azt is el kell hozzá mondani, milyen célcsoportok esetén lehet ezt használni. (Szűk és geek réteg ez, de sebaj, vannak dolgok, amiket ők is vesznek, nem?)

Aztán lehet csinálni a Facebook-on csoportot. Lehet csinálni az iwiw-en klubot. De az is lehet, hogy nem az internet a járható út, az igazi hatékonyságot nyomtatott hírlevéllel vagy például egy ingyenes workshop-pal fogjuk elérni.

Igen, valóban, egyik sem helyettesíti az e-mailt. De nem is erről van szó. Éppen arról kell ennek szólnia, hogy azokkal mit kezdünk, akiket az e-mail-lel nem tudunk elérni.

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr211485533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deejayy · http://deejayy.hu/ 2009.10.30. 07:05:47

"Persze ekkor el kell magyarázni, mi is az rss", ezen elmosolyodtam. Még nem tudja, de a téged néz le, mert nem tartasz e-mail adatbázist? :)

Csak idézni tudok:
"dehát ez egy nagyon fontos eszköz, és hülye vagyok, ha nem csinálom" :D

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.10.30. 08:06:12

Igen, hírlevél dömping és email marketing láz van. Csak az a baj, hogy ahogyan a honlaopt is a célcsoportnak kell készíteni, a hírlevelezés is egy (vagy több) célcsoportnak kell szóljon. B2B relációban sokszor ellenjavalt, mert a cégvezető, ker.igazgató, marketinges, satöbbi... annyi emilt kap, hogy úgyis belezavarodik, és kidobja. Szomorú, hogy sokan webmarketing címén mindenkire ráerőltetik az email marketinget. És ha beszólsz, még vitatkoznak is, hogy jó az!
Pedig NEM VALÓ MINDENKINEK. Nem univerzális. Építőiparban szolgáltató ügyfelem (zsalurendszereket ad bérbe) partnerei például jellemzően nem e-maileznek. partnerei többségének sem weboldala, sem email címe nincs. (festő, kőműves, ács, zsalus, ) Más részről a weboldalát gykran találja meg az építtető, tehát itt a jó optimalizálás fontosabb minden hírlevelezésnél...

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.10.30. 08:16:39

mivel nem korlátoztad a posztod "online" marketingre, ezért annyival egészíteném ki, hogy azért offline-online marketing kevergetésével is lehet nagyon finom integrált marketinget "csinálni".

Pl. email -> aki open és kattint azt ott elértük, aki not-open v. bounce -> annak mehet mondjuk fax (ha van fax szám) -> akinél a fax is bounce -> annak mehet egy gyors adategyeztető TM -> és ezt követően megint fax v. email, stb.

Fel lehet építeni offline-online vegyes használatból nagyon (költség) hatékony és magas elérésű kampányokat, és költséghatékony marad.

Persze, ilyenkor mondta néhány korábbi főnököm, hogy az email ingyen van... Hm... mennyit is költöttünk adatbázis építésre az elmúlt időszakban? Osszuk csak le egy címre. Tárá.... az email sem volt ingyen. (és végül: a spam sincsen ingyen... a kiküldésig igen, de az első feljelentésig már az sem... a hitelromlásról már nem is beszélve)

Gombos Zsolt (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2009.10.30. 08:31:35

"jelentéktelen dolgokat, a hirdetéseket, egy mozdulattal teszi félre - és meg se nézi majd, mert elfelejti."

Ez így van, éppen ezért az adatbázisodra nem hirdetéseket kell küldeni, mert annak semmi értelme csak lefárasztod a listát.

Egyébként én azért vagyok a listaépítés mellett, mert ha most semmit se akarsz tudatni e-mailben a közönségeddel, lehet hogy egy-két év múlva majd eljön az idő, amikor igen. És akkor nagyon jól jön a jó pár ezres címlista.

fotofabrik 2009.10.30. 08:52:44

végre, hogy valaki mindezt leírta!

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.10.30. 09:26:08

Pár hete, egy kb. fél éves lista 80 db mail címére kiküldtem egy kérést. 75!-ről visszajött, hogy nem létezik.
Egyéb tevékenységeim egyre inkább mutatnak egy olyan tendenciát, hogy a felhasználók egy igen nagy hányada 3-5 naponta nézi meg a levelezését. Addigra annyi gyűlik fel neki, hogy olykor a fontosak felett is elsiklik.

Gulyás Krisztián (törölt) 2009.10.30. 09:30:35

Azt kellene valahogyan beleverni az emberekbe (a kkv-s döntéshozókba), hogy a marketing (és az online marketing főleg) egy öszetett és kreatív elfoglaltság, matek és pszichológia.

Az nem megy, hogy "kitanulok" egy eszközt és azt tolom ezerrel.

Volt amikor az arany oldalak meg a kisokos félék mentek, most az email ilyen épp. Majdlesz más, figyeld meg az SMO lesz a kövekező csodafegyver.

Ám, ha jobban belegondolok, akkor ez ám az igazi áldás, hiszen így roppant könnyű kilógni a sorből... :)

◄ViZion 2009.10.30. 10:03:06

@espadazo:
Így igaz, és ha az első leveled érdektelen, akkor nagy az esély, h amikor 2-3 nap után megnézi a leveleit, alapból törli az érdektele/spam/viccestovábbítós leveleket.

raklap 2009.10.30. 11:11:50

ez aranyos... de szerintem ez gáz... bazz az emil gyors olcsó költséghatékony és hatékony... az internet a nagy számok törvényére épül... ezért királyság a spam... fel kéne fogni hogy egy jó gép 300-500 emailt küld ki másodpercenként... és ha nagyon gyökérkedni akarok akkor leirom azt is hogy az email teljesen monitorozható... így pontosan tudni lehet ki olvasta el és mikor és reagált e rá..

ha meg itthoni kkv akkor lehet hogy inkább arra kéne figyelni hogy ne faszságokkal zaklassuk az ügyfeleket hanem tényleg jó ajánlatokkal... és akkor mindig el fogja olvasni és fog rá időt szakítani...

az rss elfér az email mellett (mint legtöbb normális cégnél) attól hogy a posztíró olyan dolgokat mond az ügyfeleinek amit ők esetleg nem értenek attól nem biztos hogy királyságot beszél...

a másik pedig online marketinggel senki ne foglalkozzon aki nem az interneten szocializálódott és nincsenek programozói ismeretei... igen a programozói ismeret a kulcs a hatékonysághoz... így megvan az esélye hogy nem másolni fog az illető hanem elsőnek kitalálni valamit....

ugyanitt usa-ban a ui design-t is az online marketinghez kapcsolják

Gulyás Krisztián (törölt) 2009.10.30. 11:28:22

@raklap: na erről beszéltem, hogy ez egy összetett dolog, tehát be lehet illeszteni a marketingeszközök sorába, de csak erre építeni butaság.

másrészt meg vannak az emailen kívül is kiváló marketingeszközök, amelyek szintén monitorozhatóak és sokkal, de sokkal szofisztikáltabbak - csak ahhoz ugye egy kicsit gondolkodi kell :)

raklap 2009.10.30. 12:56:13

@obidaya@:

én értem mit mondasz de minek kidobni a legősibbet és az egyik legjobbat? holott teljesen jól használható...

egy hazai kkv-nak csak segédeszköze lehet soha nem fog drasztikus dolgokat művelni.. nem kell megváltást remélni tőle de kiegészítőnek elengedhetetlen...

világviszonylatban pedig megkérdőjelezhetetlen a spam... a google monopolium miatt...

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.10.30. 13:31:38

valóban nem a listépítés az elsődleges marketing eszköz. De hát most ez a divat, most mindenki ezt erőlteti.

Csak egy példa: egyedi konyhabútorokat gyárt az emberünk, s nem az alsó árkategóriában dolgozik. A célközönsége talán sosem fog e-mailt olvasni, mert másokkal olvastatják el, stb. Postát sem nyitnak ki, mert azt a bejárónő intézi. Őket se e-mailel se papír hírlevéllel nem lehet elérni. Más eszközök viszont vannak, amik tökéletesen működnek, s a kedves bútoros cégnek annyi megrendelése van, hogy 6 hónapra előre le van kötve a gyártókapacitásuk.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.10.30. 15:31:29

@raklap: "ezért királyság a spam... fel kéne fogni hogy egy jó gép 300-500 emailt küld ki másodpercenként..."
-> na pont ez kellett... kb. ez ellen küzd minden OM-es

"ne faszságokkal zaklassuk az ügyfeleket hanem tényleg jó ajánlatokkal..." -> ezt ki dönti el? Pl. a T-Home ajánlata az "jó", a Vodafone-é rossz? Értsd: sajnos nincsen mérőszám arra, hogy "jó ajánlat", minden cégnek a saját ajánlata jó.

És minden spammer, akinek eddig írtam, hogy menjen a ...csába, visszaírt, hogy "de ő csak tájékoztatni akart egy jó ajánlatról." Igen, pont ez a baj... ne akarj...

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.10.30. 15:34:47

Egyébként érdekességképp: most kutattunk egy bérszámfejtős célcsoportot, kérdés: "Honnan tájékozódik rendezvényekről"? -> Első helyen neten...

"Hogyan szeretne értesítést kapni rendezvényről"? -> torony magasan: emailen... Kb. ezt követte valahol messze a fax és a többi eszköz.

Szóval RSS és egyéb eszközök: CSAK CÉLCSOPORT-SPECIFIKUSAN és ÉSSZEL, szvsz.

Mária 2009.10.30. 21:27:40

"Ma néhány vállalkozóval beszélgettem délután, és elmondtam nekik is azt, amit szoktam: nincsenek univerzális eszközök a marketingben."

Szerintem itt rontottad el...

Én már jó ideje nem beszélgetek olyan válallkozókkal, akik az univerzális marketing eszközök bűvöletében élnek.

Újabban olyanokkal beszélgetek, akik azzal jönnek, hogy "Figyelj, Mária, kurva jó dolgokat írsz a blogodon, X bejegyzéseddel különösen egyetértek, dolgozzunk együtt!"

Belefáradtam ugyanis abba, hogy Terézanya legyek azoknak az embereknek az átnevelésében, akik most döbbennek rá, hogy a vulgármarketing, mint koncepció, nem működik ebben az országban, vagy ami még rosszabb, tőlem várják azt, hogy mutassam meg a vulgármarketing valódi titkát, csak hogy ne legyen nekik kidobott pénz az, amit eddig ebbe a marhaságba beleöltek.

Újabban olyanokkal dolgozom, akik engem akarnak, nem az ostobaságokat, amiket ki tudja, hol, összecsipegettek.

Újabban kezdem IGAZÁN szeretni a munkámat...

Mária 2009.10.30. 21:41:15

@Balee:

Integrált marketing? KKv berkekben? Ahol Mucika az érettségizett misszpicsa a (az onlány) marketinges? Aki azért csilloghat napi nyolc órában havi nettó nyolcvanért bejelentve, mert az apja a cégvezető cimborája?

Ezeknél a cégeknél minderre NINCS sem igény, sem pénz, sem tudás, hogy felérjék ésszel az egészet...

ivacson_a · http://onfejlesztes.cee-sd.com 2009.10.31. 18:34:50

Egy tartalmas hírlevélre szeretek feliratkozni és el is olvasom végig. Amit valaki csak arra használja a címem, hogy ajánlatokat küldjön, leiratkozás... Üzleti életben ugyanez. Küldhet olyan ajánlatot amire vevő lehetek, de bármiről azért ne tájékoztasson, mert akkor dev/0.

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.11.01. 15:54:50

@Gombos Zsolt (OMA):
Én a hirdetések és hírlevelek között szelektálok.
Ahonnan ritkán kapok hírlevelet ÉS érdekel is, amit írnak, azokat elolvasom. A többit olvasás nélkül törlöm.

Adatbázist ezért kár vásárolni, célszerűbb kiépíteni egy sajátot :)

orczy · http://www.beoriginal.hu 2009.11.04. 22:15:53

Egyszer megkeresett egy cég, hogy e-mail kampányt szeretne. Nos, éppen nyomdagépek mosásával foglalkoztak. Az istennek nem tudtam meggyőzni őket, hogy talán valami más csatornát kellene választani. Ők hallgattak a gurujukra, én meg nem vállaltam a munkát.


süti beállítások módosítása