Úgy kb. 5.000,- Ft egy .hu domain bejegyzése és éves fenntartása. Vagyis ha eszünkbe jut egy ötlet, vagy csinálunk egy céget, kitalálunk egy terméknevet, akkor ennyibe kerül azonnal bejegyezni. Sőt, olyat is tudok, hogy sms-ben elindítani egy bejegyzést, vagyis akár az esti sörözés közben is elindulhat egy bejegyzés.
Miért írom ezt le? Mert a hazai domain szabályozás alapvetően azoknak adja vitás esetekben a nevet, akik hamarabb kezdték el a bejegyzést. Vannak kivételek, ezek jellemzően a bejegyzett védjegyek, illetve a megtévesztő nevek. De ha kis cégünk van, vagy tényleg csak egy ötlet van a fejünkben, akkor a gyorsaság számít.
Itt van például egy mostani eset, amiben döntés született. A bejegyzendő név egy indiai színésznő neve és egy üdítőital neve is: Rani.hu
Az italt forgalmazó cég az indoklásában ezt írta:
Panaszos előadta, hogy 2009. május 11-e óta kizárólagos forgalmazója a RANI gyümölcsleveknek Magyarországon. A gyártóval (Aujan Industries Co. Dubai) közös megegyezések alapján fejlesztik a marketing tevékenységeiket, melynek első lépése volt a bolti és vendéglátóhelyi figyelemfelhívás. Második lépcsőben (mivel a termék már elért egy bizonyos értékesítési szintet), a weblapkészítésre kaptak engedélyt a jogtulajdonostól, és egy internetes reklámot indítanak 2009. szeptembertől a fiatalok felé.
Ugyanakkor ez is kiderül:
A rani.hu domain nevet Juraj Fábry-Brafy (továbbiakban: „Panaszolt”) igényelte prioritás nélkül 2009. július 14-én.
A domain pedig kié lett? A panaszolté. Vagyis NEM az üdítőitalos cég kapta meg. Pedig semmi mást nem kellett volna tenniük, mint május 11-én - vagy mondjuk másnap - elindítani a bejegyzést.
5.000,- Ft bukta, ha esetleg mégsem csinálhatnak weblapot. Most meg a nevet bukják az interneten. Kár érte.
Utolsó kommentek