Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Fizetett forradalmárok

Címkék: smo

2009.11.02. hétfő 16:14 Konrad

Az átkosban, ahogy a Kádár-rendszert hívjuk páran, volt ez a fogalom: fizetett forradalmár. Ők voltak azok a mozgalmi emberek, akik fizetést kaptak ezért. Párt tisztségviselők, KISZ-esek, ilyesmi. Aparátcsíkok.

Ők voltak a rendszer kitartottjai leginkább, hiszen semmi más dolguk nem volt, mint a rendszert népszerűsíteni, hirdetni, terjeszteni az eszmét. Ők voltak a "vállalati evangelisták".

Aztán amikor úgy a kilencvenes évek közepén rádióztam, akkor tűnt fel, hogy ha csinálunk egy nyereményjátékot, arra mindig van jelentkező. Van ugyanis 10-20 olyan hallgatónk, akik állandóan a rádió előtt ülnek élesre töltött telefonnal, és várják, hogy játszhassanak. Pár nap után a csengetésről megismertük őket...

Persze jó volt ez, hiszen a rádiós játékkal tutira mentünk, tudtuk mutatni a hirdetőnek, nézze meg, mekkora az érdeklődés. A hirdető ugyanis már nem látta, hogy ez a nagy pörgés hány ember műve.

Most, hogy a közösségi tartalmak, a közösségi média ilyen nagy publicitást kapott, újra eszembe jutottak a fentiek. Nézegetve a céges rajongói oldalakat kezdett kialakulni bennem a kép: a fizetett forradalmár nem vész el, csak átalakul.

Mert azért nem árt, ha tudjuk: a különböző fórumok hozzászólói között is van sok bértollnok, akik jellemzően valamilyen párt által finanszírozott módon mondják el a "véleményüket".

És most itt vannak Facebook és iwiw csoportok, íme az újabb közösségi tér. És kik a rajongók? Természetesen vannak "igazi" rajongók is, de nem az összes! Rajtuk kívül még minimum két csoport van.

Az egyik az önkéntes hirdetők csoportja. Ők azok az élősködők, akik ott vannak minden kilóméterkőnél, és valami kamu hozzászólással nyomják a blogjukat vagy céges weboldalukat.

A másik csoport pedig a fizetett forradalmárok: az SMO kampányt szervező ügynökség beépített emberei, akiket könnyű megismerni arról, hogy a lehetséges 20 hozzászólási helyből 10-15-nél ott vannak. Feladatuk a tömeghatás keltése, annak a mutatása, hogy ez valóban érdekes téma, itt vannak vélemények.

És ezt nem feltétlenül a hirdetők felé kell mutatni, hanem a valódi rajongók, érdeklődők felé. Sokkal nagyobb valószínűséggel szólnak hozzá már nem szűz témához, és hamarabb kapcsolódnak egy láthatóan nem halott csoporthoz.

És nem is kell, hogy sokan legyenek. Még a rádiózásnál említett, vagy a fórumozásnál tapasztaltnál is kevesebb ember elég. 3-4 ilyen forradalmár, fejenként 3-4 regisztrációval elég szép zajt tud generálni.

Amikor tehát azt nézzük, mennyire sikeres egy SMO kampány, akkor ezt vegyük figyelembe! Kellően sok rajongó esetén persze a nem valós rajongók száma elenyésző. De ha nincs annyira sok rajongó, akkor azért legyünk résnél, és nézzünk a puszta számok, a statisztikák mögé.

63 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr271493395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2009.11.02. 16:31:26

Ez a SMO-zás túl van lihegve. Aki foglalkozik fórumélettel, az tisztában van ezzel kábé az Internettó fórumélete óta, és teljesen tök mindegy, hogy ez Twitteren vagy iWiWien zajlik mostanában, a szabályok ugyanazok.

Asszem 2009.11.02. 16:43:53

Én komolyan sosem tudtam elhinni, hogy bármelyik párt pénzt áldozzon arra, hogy fórumozókat fizessen. Mégis milyen céllal? Fórumozni a stabil politikai meggyőződéssel rendelkező emberek járnak, annak a valószínűsége pedig, hogy valakit egy fórumon érvekkel meggyőzzenek a másik fél igazáról pontosan ugyanannyi, mint annak, hogy egy parlamenti vita során az egyik fél igazat adjon a másiknak.

A bértollnokozás szerintem csak arra jó, hogy ne kelljen gondolkoznunk a másiknak adott válaszon.

De ha tudnál mondani valami forrást, cikket, leleplezést, kiugrott bérfórumozót, hogy hogyan is működik ez a dolog, mennyi fizut kap, ki ellenőrzi a munkáját, stb. stb. az igazán hasznos lenne.

Addig is számomra a bérfórumoozás urban legend marad.

S. Annyi 2009.11.02. 16:47:51

küvésszössze temélel

Picsasereghajtó 2009.11.02. 16:53:24

@Asszem: Nem tudni, hogy UL/Fake vagy tényleg volt ilyen, de ez az SZDSZ-es levél anno bejárta a netet:

magyarinfo.blog.hu/2009/01/15/in_memorian_szdsz

Tavaly elkezdtük az SZDSZ „nettkommandóját” szervezni, idén viszont gőzerővel el is kell indítani a közös munkát. Ez az év a kampányok éve lesz. A kampány eredményes megvívásában rendkívül nagy szerepe lesz a Világhálónak, így nektek is, akik ennek használatában mind kifejezetten profik vagytok. Eddig is sok eredményt elértek a liberálisok azzal, hogy elmondták a véleményüket, hogy megcáfolták az ellenfeleink rágalmait, hazugságait. Viszont szervezetlenül ez kevesebbet ér. A főváros liberális vezetői ismerték fel először, hogy ez egy fontos terep és az ő kiemelt segítségükkel indulhatott el a dolog. Ebben nagy jelentosége volt D.-nek is. A rendszer működése a következő lenne. A Nett összes nagyobb fórumán jelen kell lennünk. El kell érni, hogy mindenhol megszólaljon a hangunk. Ezért ezeket a fórumokat fel kell osztani magunk között. Vannak a kiemelt jelentőségű fórumok, amin szeretném, ha mind rendelkeznétek regisztrációkkal. Ezek: Index, Budapest Portál, NOL, Klub Rádió. Ezeken ajánlatos lenne, ha mindenki napi legalább 5 beírást megejtene. Ezen kívül fontos fórumok: Origo, HVG, 168 Óra, Gondola, MSZP, SZDSZ, Fidesz társalgó, RTL-KLUB, TV-2, Hír-tv, stb. Ezeket az egyéb fórumokat kéne egymás között úgy elosztani, hogy mindenkire az alapok mellett legalább egy jusson ezekbol. Vagyunk 10-en, tehát a felosztás megoldható. Ne legyen olyan fórum a politikában, ahol mi nem vagyunk jelen. J Mindenkit arra kérek, írja meg az egyéb fontos fórumok alatt felsoroltak közül hány helyet, és melyik helyet tudná bevállalni. Ezekre, bőven elég napi 3-4 beírás körüli mennyiség. A másik fontos dolog, hogy a csoport létszámát folyamatosan emelnünk kell, hogy minél nagyobb legyen az általunk képviselt hangerő. Ezért arra kérlek titeket, ha van megbízható liberális ismerősötök, vagy a fórumozás közben akadtok össze normális liberális fórumozóval, akkor azt is próbáljuk meg beszervezni. Előny, ha a beszervezendő az SZDSZ tagja, vagy biztos szavazója. Elmondtam nektek, hogy D.-tól kaptuk ehhez a rendszerhez a legnagyobb segítséget. Pont ezért, D. és Budapest az egész projektben kiemelt prioritást élvez. Rendkívül fontos, hogy azokon a fórumokon, ahol ti megjelentek, a fővárossal foglalkozó bármely topicban azonnal jelenjen meg pozitív véleményetek D. és a liberális vezetés mellett. Cáfoljátok a rágalmakat és bizonyítsátok az eredményeket. Budapest az SZDSZ számára minden. Amíg Budapest a mienk, addig olyan nagy tragédia nincsen. Ha Budapestet elveszítenénk, annak tragikus következményei lennének, ezért a főpolgármesteri poszt számunkra létkérdés és ezt így is kell kezelni. Ha az adott fórumon nincs topic Budapestről, akkor érdemes csinálni egyet, vagy erre terelni kissé a beszélgetést. Elképzelhető, hogy egy fórumon erős támadás alá kerültök, vagy véleményetekkel elenyésző kisebbségbe kerültök. Saját tapasztalataim alapján, sokszor a vitát nem az érvek döntik el egy fórumon, hanem a mennyiségi többlet. Ha valami mellett láthatóan sokan állnak ki, vagy valaki mellett, akkor a támadók és ellenhangok visszahúzódnak. Magyarul, ha úgy érzitek megszorultatok, vagy nagyon erősen támadnak titeket, azonnal, tessék engem felhívni ................... vagy dobni egy mailt, ami után én a csoport összes többi tagját értesítem, hogy ezen és ezen a fórumon, ebben a topicban gond van. Megkérek mindenkit, ha ilyen tartalmú levelet kap tőlem, akkor lehetőség szerint azonnal menjen be az adott oldalra és segítse, erősítse megtámadott barátunkat. Sok lúd disznót gyoz! J A vitában az van előnyös pozícióban, aki komoly információk birtokában van. Az információ, a legnagyobb fegyver. Rendszeresen fogtok tőlem anyagokat kapni fontos kérdésekrol, amikből szabadon merítkezhettek, lesznek közöttük bizalmas információk is, amit felhasználhattok szintén. Ha bármilyen vitában anyagokra lenne szükségetek, akkor szóltok nekem és én azokat záros határidőn belül a rendelkezésetekre, fogom bocsátani. Legkésőbb február végére, létre akarok hozni egy zárt és titkos webes oldalt, amiről a csoport tagjain kívül nem tud senki. Ez az oldal külső személyek előtt láthatatlan lesz. Számotokra viszont ide is tematizálva felrakom a fontosabb információkat. Ezen túl meg fogjuk oldani, hogy fórum is működjön rajta, ahol egymástól is kérhettek információt, segítséget és meg tudjátok osztani tapasztalataitokat is. Fontos lenne, ha egy bizonyos kérdésben olyan érveket tudtatok felhozni, ami nyerő lett, akkor ezt osszátok meg másokkal is a csoportban, hogy hasonló esetben egy működő válasszal tudjanak ők is fellépni. Ha bármi hasznos ötletetek lenne, azt is osszátok meg velem. Minden ötletet továbbítok felfelé. Most a fővárosi SZDSZ vezetői és a főváros vezetése kifejezetten kíváncsi javaslataitokra, ötleteitekre és szeretnék, ha közösen építenénk fel azokat. A kapcsolattartó felfelé én vagyok. Ha bármit akartok, minden rajtam keresztül történik. Azok számára, akik nehezebb anyagi helyzetben vannak, lehetőség lesz arra, hogy a nett hozzáférésében akár anyagilag is segítséget kapjon. Később, ha a rendszer már jobban megerősödött, akkor, ha a résztvevőknek egzisztenciális, vagy munka problémái vannak, elképzelhető, hogy arra is tudunk majd helyi válaszokat, megoldást találni D. segítségével, vagy az SZDSZ-től nem túl távoli vállalkozások által. J A munkának el kell indulnia most már. Hogy az indulásnál kik kerüljenek bele a csapatba, azt én döntöttem el szubjektív módon, ehhez szabadkezet is kaptam. Úgy gondolom elég erős ütős kis csapatot, tudtam összeválogatni, és ha ebbe a munkába keményen részt tudtok és akartok vállalni, akkor erős fegyver leszünk az SZDSZ oldalán. Úgy kell működnünk, mint egy sejt. Folyton szaporodjunk. / Uraim, ne csillogjon a szemük, nem úgy gondoltam! J / Mindenki hozzon magával mégegy embert. J De ti tényleg hozzatok. Kérésem lenne még, ha regisztráltok egy oldalon, akkor küldjétek el nekem, milyen névvel regisztráltatok. Nagyon fontos, hogy tudjam ki milyen néven, és hol szerepel éppen. Az sem baj persze, ha szorgalmasak vagytok és akár több néven is, regisztráltok egy vagy több fórumon. Úgy gondolom, most már semmi akadálya annak, hogy az érdemi munkát elkezdjük. Hiszek bennetek, hiszem, hogy az SZDSZ-t a Parlamentbe fogjuk rugdosni és hiszek abban, hogy 2007-ben amikor bemegyünk a ............. úrhoz koccintani, akkor D. meg fogja köszönni, hogy segítettünk neki megőrizni pozícióját. Hogy a munka milyen hatékony lesz, az kizárólag rajtunk múlik. Felülről a munkához minden segítséget megkapunk, a zöld jelzést fellőtték, a rajthoz állhattunk, induljunk el és bizonyítsuk be, hogy méltók vagyunk a bizalmukra és tudunk jól dolgozni. Menet közben pontosíthatunk még sok mindent. Ha bárkinek kérdése volna, az forduljon hozzám bármikor bizalommal. Nos Hölgyeim és Uraim! Felkészültek? Indulhatunk?

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.11.02. 16:54:25

Fizetett kommentelők? Pfújjj...

Éljen az Aldi!!! :)

lujo22 2009.11.02. 16:55:28

A blogíró melyik kategóriába tartozik? Mert ki a fene írogat ilyen hosszú blogokat? Ha csak nem mazochista. :D

lujo22 2009.11.02. 16:56:56

Most látom, online marketing, azaz nem ingyen! :D

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.11.02. 16:59:52

Nem feltétlenül kell ehhez fizetett kommentelő. Vannak maguktól is teljesen elvakult hülyék, nagyjából mindenre.

Asszem 2009.11.02. 17:00:41

hehe, ez jó, persze lejárató levélnek is tökéletesen megfelel, meg ha jól olvasom, anyagi kompenzációt nem ígér, az meg más, ha pártaktivisták koordinálják a tevékenységüket, de az, hogy egy vitát a többség döntsön el, és hogy ennek bármiféle hatása lenne arra, hogy hány szavazatot kap a párt, hát nagyon hülyének kell lenni ahhoz, hogy erre pénzt áldozzanak. ergó tényleg lehet, hogy az szdsz írta a levelet :D

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2009.11.02. 17:03:13

Szerintem elég sok önszántából is lojális hozzászóló akad, meg olyan is, akinek a hétköznapi munka mellett apró mellékfeladat az efféle PR-munka. De az, hogy létezne önálló, fizetett "bérhozzászóló"? Ha nekem azt mondja valaki, hogy napi 50-100 hozzászólást kell generálnom több név alatt mindenféle fórumokba, amikben céget vagy akármit futtatok, mondjuk havi 200 nettóért, akármikor beállok hozzá melózni.
Úgy érzem, hogy ilyen munkakörből azért kevés akad...:) Szóval szerintem a szerző inkább azokra gondol, akik elkötelezettjei valaminek, és önérdekből (is) védik a kenyéradójukat, de nem elsősorban ezért kapnak forintosítva fizetést.

Iron1 2009.11.02. 17:03:24

félOFF: Nem mostanában jött ki egy olyan amerikai törvény/törvénytervezet, hogy a bérkommentelést büntetik?

Asszem 2009.11.02. 17:05:55

@Iron1: a bérblogírást büntetik, ha nem tünteti fel a szerző, hogy a termék, amiről áradozik szponzorálta a blogot.

Johny the mocsok 2009.11.02. 17:07:26

Az egyik legismertebb bértollnok a gerinctelen Gréczy Zsolt, Gyurcsány főtanácsadója (volt), aki az index polfórumain zsolti05 meg még sok más nickjén nyomul.

mangorlo 2009.11.02. 17:08:35

nincs mar ebben az orszagban olyan amit ne hinnek el hogy letezik, es annak az ellenkezoje is

Asszem 2009.11.02. 17:10:57

@Johny the mocsok: ő fizetést kap azért, hogy fórumozzon? ha nem kapna érte pénzt, akkor nem ez lenne a véleménye? gyurcsány tanácsadójaként kétlem.

Asszem 2009.11.02. 17:12:47

számomra a bértollnok kifejezésnek akkor lenne értelme, ha ez arra utalna, hogy valakik csak és kizárólag a pénz miatt nyilvánítanak a sajátjuktól eltérő véleményt.

ha egy pártaktivista fórumozik, az szerintem nem bértollnokság, még akkor sem, ha esetleg pénzt kap érte.

attila1 (törölt) 2009.11.02. 17:16:29

bérkommentelést olcsón, rövid határidővel vállalok.

Hümüzhümümüz 2009.11.02. 17:16:52

Youtube videóknál is rengeteg Jobbikos, gárdista "bérkommentes" van...

Néha túlzásba is viszik, mert a stílus is egyezik 5-6 másik névvel. Sőt, ugyanazok a "tipikus" hibák vannak a kontextusban. :S Egyszer betegszabin voltam, akkor tűnt föl.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.02. 17:18:50

Vannak fizetettek, főleg persze céges esetben. Nem olyan a meló, hogy ezért vesznek fel, de ez is beletartozik. Ha a főnök azt mondja csináld, akkor csinálod.

A pártoknál kicsit más, ott a fizetés nem szükségszerűen direkt, de vannak "kommandók", és nemcsak a meggyőződés hajtja őket - persze az sem árt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.02. 17:19:43

BTW, törlöm azokat a kommenteket, amiben mások megölése, kinyírása, anyjának, nagyanyjának, egyéb rokonának emlegetése van. Ez nem Polidili, maradjunk a témánál.

Köszönöm.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.11.02. 17:27:28

Az előző választások előtt jó félévvel felmerült a téma. Pár weboldalt kellett volna frissítgetni, két-három nickkel elcsevegni erről-arról, nem túl feltűnően.
Kértem hozzá "pártközeli" anyagot (legyen már miről ugatni), olyat, amiről nem derül ki egyértelműen a származása, meg a duruzsolásra havi két kiló nettót.
Némi hümmögés után abba is maradt az erről való tárgyalás.
Vagy olcsóbbat találtak, vagy megoldották szimpatizánsokkal, vagy ami a legsanszosabb - akkor - hagyták a fenébe az egészet. A megbeszélthez hasonló tematikájú weboldalak azóta se készültek el. Talán majd mostanában megcsinálja valaki...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.11.02. 17:28:05

Jé! Cirka fél évvel vagyunk a választások ekőtt...

Leonard Zelig 2009.11.02. 17:31:46

Én például Woody Allen bértollnoka vagyok, aki a Jobbikat támogatja, BRUHAHA.

statez 2009.11.02. 17:32:21

Inkább a megszállottak műfaja ez, mint a fizetetteké. Az biztos, hogy az előbbiek vannak többségben. Az is nyilvánvaló, hogy idejük is inkább a nyugdíjasoknak van erre, ezért látszik ebben a műfajban az MSZP támogatottsága erősebbnek, mint amilyen valójában...

Karoly 2009.11.02. 17:39:09

Párt bértolnokokról, valamikor ezen évezred OGy kampányában. Megyei jogú város, akkor is, ma is parlamenti párt bértolnokai a következőképpen álltak össze: 3 fiatal, egyetemista, kapot 1-1 számítógépet, és fizették a kampány alatt az Internet hozzáférésüket. Feladat: Fórumokban való hozzászólás 2-3 névvel, persze a pártot kellett népszerűsíteni. Kampány után a gépet megtarthatták. Ennyi.
Ja, hogy honnét tudom, más munkakörben, de jelen voltam...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.02. 17:40:02

üdv @Konrad:
"Van ugyanis 10-20 olyan hallgatónk, akik állandóan a rádió előtt ülnek élesre töltött telefonnal, és várják, hogy játszhassanak. Pár nap után a csengetésről megismertük őket..."
ezt kifejtenéd lécci? HOGY lehet csengetésről felismerni valakit (lehet hogy mindegyik telefonszámhoz > hívóhoz más más csengőhangot rendeltetek, de ez így kicsit macerás)?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.02. 17:45:02

@Talon Karrde: sehogy. Akkoriban nem volt hívószám kijelzés :) Ez poén volt, mintegy költői túlzás, de ez nem költemény, szóval mindössze poén. Mintegy arra akartam utalni, hogy tudni lehetett, kik játszanak.

torró 2009.11.02. 17:46:39

Hogy ezek a pártok ilyesmire pénzt adnának az egyszerű "pógárnak"? Ne már! Inkább tökön szúrják magukat. Van egy két olyan ismerősöm akik különböző pártoknak végeztek ilyen-olyan tevékenységet, elég sokszor, majd abba hagyták mert még váll veregetést se! kaptak.Úgy hogy én kétkedve olvasom az ilyet.

loliense 2009.11.02. 17:50:57

Nem kapnak semmilyen juttatást beírogatásokért!
Egyszerű AUTISTÁK

belga6 2009.11.02. 18:00:02

vannak fizetett blogírók is? basahalom az? aki rendszeresen nyitóoldalra rakja a firkálásait, ő is fizetett?

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.02. 18:01:58

én (sajnos?)elég közelről ismerem ezt a bérszószóló szerepet-a politikától független, terméknépszerüsítő változatát...
van,hogy tényleg úgy lehet nyomni, aki nincs beavatva, nem jön rá, hogy mi a helyzet...

2009.11.02. 18:03:33

Hehe, én is egy bértollnok vagyok, csak ingyé'. :-))

kalnoki 2009.11.02. 18:30:10

kit érdekel gyúrcsány?

mikor itt egy jó kis hőszigetelés kalkulátor:)

www.hozo.hu/kalkulator.php

FeroxX 2009.11.02. 18:32:15

én ennek a blognak vagyok a fizetett kommentelője :P

FeroxX 2009.11.02. 18:34:07

de amúgy ja, a témához szólva, szerintem nagyon is létezik a jelenség, főleg a "provokátor" kategóriában, bedobnak a kommentek közé pár nyilván totál felháborító kommentet, amire a sok birka elkezdi megmagyarázni a dolgot, és nem veszik észre, hogy épp ez volt a cél. avagy a jobboldalt szándékosan lejárató kommentek garmadája, mindenféle elvakult cigányozós/zsidózós stb szöveg, ok.. nyilván vannak alapból is ilyen arcok, de soxor már kételkedem, hogy tényleg ilyen sok lenne-e.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.11.02. 18:37:32

Érdekes lenne egyszer csinálni egy cookies/IP-s statisztikát arról, hogy egy user vajon hány felhasználói néven nyomulhat. Bérkommentelni úgy lehet hatékonyan, ha két-három user válaszolgat egymásnak, meg a valódi usereknek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.02. 18:44:30

@dark future: mivel ennek már 8-9 éve, le merem írni:
az Indexnél ugye ha akarják, akkor látják ezeket az adatokat. Volt olyan topic, ahol hárum felhasználó csinálta a fesztivált. Kettő veszekedett egymással, a harmadik meg békítette őket. A logokból látszott, hogy mindhárom usert egy ember viszi.

Mi a skizofrénia, ha nem ez? :)

kalnoki 2009.11.02. 19:01:48

@dark future:

felesleges lenne az ip cookies stat mert ezek vérprofik nagy munkaállomásokon kommentelgetnek virtuális gépekkel 5 szolgáltatótól kapott dsl kapcsolatokkal

KKovacs42 · http://www.kkovacs.eu/ 2009.11.02. 19:06:37

Az olcsó munkaerőt megbízással foglalkoztató oldalakon (főleg angol) elég sok ilyen munka van, hogy "keress google-ban erre és erre, keresd meg az ilyen című linket, kattints rá, és 3-4 percig nyomkodd az oldalt." Ezeknek az ára általában $0.01, vagyis 186 forintból 100 ilyen megvan...

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.11.02. 19:10:28

Szánalmas az iwiw, potn leképezése a kormányunknak. Megígérték, hogy nem lesz több reklám. Hát, nem (a faszt)

Tényleg vannak olyan bértollnokok, akik pörgetnek egy-egy fórum topikot, ami tök 'véletlen' egy bejegyzett vállalkozást dicsérnek, ajánlanak - persze mindig a jó akarat dicsfényébe csomagolva

Jól is nyomulnak a jósnők, rontás eltávolítók, állateledel-kereskedések és party szervezők.

De mai ennél is gusztustalanabb kampány, az a travian. ezeket tényleg azért fizetik, hogy mindenhová bepofátlankodjanak a rejtett linkjeikkel, Pagerank emelkedést remélvén.

Na az ilyen ember sem különb egy verekedős BKV ellenőrnél.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.02. 19:19:48

@Konrad: hát mondjuk az úgy elég szánalmas.
ebben a 'szakmában' az rohadtul alapkövetelmény, hogy külön felhasználónév, külön hozzápasszoló e-mailcím, minél régebbi, annál jobb, minimum nem 1xre regelni.
minimum különböző stílusban írni.
azért az se olyan egyszerű ám, a sikerért meg kell dolgozni:)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.02. 19:29:48

@Kontárblog: igen, ez így van, de most nem egy "how to"-t akartam írni :D

queenga 2009.11.02. 19:30:19

ó jaj, mikről maradok le! az iwiw profilom töröltem, a twitterről ezt sem tudom, eszik-é vagy isszák, deszarnekem.

@hüjehalyó: köszi, hogy megmosolyogtattál! :)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.02. 19:30:44

@Konrad: ohh értem:)

valamilyen szinte ez is szakma.így a gazdasági válságban örülni kell, ha ilyen munka is akad:)

mizrolist 2009.11.02. 19:41:31

@Kontárblog: az nem kifejezés, mennyire nem egyszerű... (nekem is volt ilyen feladatom, de nem vagyok hozzá elég skizofrén)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.02. 19:41:58

@Kontárblog: szerencsére nem vagyunk rászorulva ilyen munkákra :D

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.11.02. 19:55:06

@Sün! balázs: az URL-ből is egyértelmű, hogy ritka nagy baromírta. (Azt a kifejezést úgy kéne írni, hogy "In memoriam")

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.02. 20:04:36

kihívás a munka, na:)
én sajnos rá voltam szorulva 1időben.
volt az a pénz, amiért voltam ilyen skizo:)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.02. 20:35:05

@Kontárblog: igen, a ködös múltba veszve nekem is voltak ilyen irányú feladataim...

Bambano 2009.11.02. 20:50:12

@Asszem: nem csak pártok.. én eddig lólábat nagyon kilógni autós topicokban láttam másik kereskedőtől.

Bambano 2009.11.02. 20:55:04

@Konrad: kicsit off: szerinted olyan előfordulhat, hogyha nincs meg a szükséges hirdetés megjelenés, akkor bedobnak egy olyan cikket, ami előre borítékolhatóan balhés lesz, hogy nyomják a vitát a topiclakók?

Asszem 2009.11.02. 20:55:44

@Bambano: autós topikban sosem jártam, mondjuk ott el is tudom képzelni, mert ott akár egyetlen ember is komoly döntésbefolyásoló erővel bírhat, ha jól tud érvelni...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.02. 21:02:20

@Bambano: nem valószínű. Akik ilyennel tudnának élni, azoknál a megjelenés nem okoz gondot.

Bambano 2009.11.02. 21:18:54

@Asszem: ha kilóg a lóláb, meg néha az egész ló is, akkor nem jól érvelnek...

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.11.02. 22:32:15

@Konrad: te hány embert fizetsz, hogy kommenteljenek neked? :D

Druking 2009.11.03. 10:51:27

Konkrét eset:

Az egyik autós oldalon, népítélet, ott igen csak le szokták húzni a magyar márka szervizeket. pl. a Porsche Hungáriát. (jogosan)
Tudok róla, hogy az ottani dolgozók, bár nem közvetlenül pénzért, de próbálják pozitív kommentekkel vissza billenteni a mérleget.
Nem, hogy azon agyalnának, hogy a szolgáltatás minőségét javítanák.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.11.03. 11:20:20

Nem kell ehhez pénz, a net tele van lelekes hülyékkel....
Mongyuk én lelkes is vagyok, meg hülye is, de azért ilyet nem teszek. mer nem érek rá.....

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.11.03. 11:44:00

egy két komment nagyon gyanús szokott lenni az infós oldalakon

pláne amikor, bejön valaki és a témától teljesen függetlenül beírja, hogy itt vegyük meg a legújabb kütyüt, mert most jó áron van

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.11.03. 12:06:39

továbbá az is gyanús, hogy majdnem minden youtubeos videónál megjelenik valaki, akinek a bűnözők ellenni fellépésről kizárólag gázkamrák jutnak eszébe

pollner · http://soreo.biz 2009.11.04. 16:46:56

A & Sün! balázs által idézett levél szerzője a valamennyi politikai fórumban terjedő legendák szerint Rózsa Misi, az SZDSZ belső megmondóembere. (Minden politikai fórumon jelen van - saját néven és még néhány nickkel. Az MSZP-től is próbálkozott itt-ott. A Fidesz és a KDNP eddig távol tartotta magát az internettől, a Jobbik viszont nagyon is intenzíven használja.


süti beállítások módosítása