Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hova tovább, közösségek?

Címkék: onlinemarketing smo

2009.11.03. kedd 22:24 Konrad

Egyelőre még csak próbálgatjuk ezt a közösségi internet dolgot. A bennszülöttek már lubickolnak benne, a bevándorlók is használják a szolgáltatásokat, és vannak olyan hatásai már most, amely megváltoztatta az eddigi folyamatokat.

Talán érthető, hogy pont a szórakoztatás, a kikapcsolódás az a terület, ahol a hatása máris kézzelfogható. A legnagyobb vesztesei egyelőre a mozik ennek a nagy közösségiskedésnek. Ha egy film rossz, akkor az fél nap alatt kiderül. Blogokon, Twitteren, Facebookon, iwiwi-en bele-belebotlunk a negatív véleményekbe, és innentől eszünkbe se jut elmenni megnézni azt, ami rossz. Így járt ugye most a Szuperboyz.

Hiszen egy ilyen film márcsak a szereplői miatt is azért pár napig érdekes lehetett volna, de most, hogy már a film közben el lehet küldeni a haveroknak az sms-t, vagy ki lehet twitterelni, hogy "ez szar, nehogy ti is megszívjátok", vége a világnak. Nem lesz, aki jegyet vegyen.

Persze ugyanez igaz visszafelé is: ha valami jó, akkor arról is olvashatunk itt-ott.

A közösségi szolgáltatások átformálják az életünket. Még pár év, és sokkal több területen kialakulnak majd azok a reflexek, amikor tudjuk, mit hol kell megnézni. Házat vennél? Kérdezd meg a leendő szomszédokat! Kocsit vennél? Erre már van népítélet is, de lesznek még helyek, ahol lehet érdeklődni. Hűtőt vennél? Dobd fel a Twitteren, és fogsz kapni érdekes tippeket.

Ez persze jelentősen meg fogja változtatni a marketingesek munkáját is. Ha valamit csúsztatunk a reklámban, az hamar kiderül. Ha egy termék szar, azt nem lehet majd eltüntetni a cukormáz mögött. És nem igazán érdemes belemenni a közösségi adok-kapokba, mert ki fog derülni, hogy fizetett forradalmárok vagyunk, és akkor ami eddig baj volt, az mostantól nagy baj lesz...

Változás történik, ott lent, a mélyben. A fogyasztók, a célcsoport a homályos "azok"-ból arcokká válnak. Lesznek még meglepetések, és nemcsak a mozipénztáraknál.

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr251497233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.11.03. 23:47:53

Van olyan, hogy közösségiszájtfetisizmus? :]

ShagBeckur 2009.11.04. 00:02:21

"Ha egy film rossz, akkor az fél nap alatt kiderül."

Mármint kiderül, hogy az átlagnéző szerint ez nem egy átlagos film. Bár a példaként említett művet nem láttam, de hányan mondanák manapság egy jó kis Hichcock filmre, hogy "lassú, unalmas, fekete-fehér-jajj", holott nézhető, izgalmas, fordulatos, zseniális filmeket csinált, amik mai szemmel is borzongatóak (utalok itt, a nemrégiben a TV2-ben lement Szédülés címűre pl. Eszméletlen feszültség van végig a filmben, de szerintem sokan mondanák moziból kijövet, hogy ez szar volt).

Vagy nézzük a Blair Witch Project c. filmet. Pár egyetemista pár kézikamerával és egy jó vírus-marketing kampánnyal (hol volt még akkor ez a kifejezés, de legalábbis a köztudatban) olyan filmet hoztak össze, hogy azóta is eszembe jut, ha erdőbe lépek. Nos ez is egy olyan film, ami sok ember szerint szar.

Persze, nincs benne milliárdos CGI, nem játszik benne George Clooney meg Nicholas Cage.

Van egy olyan érzésem, hogy a Web2-es véleményformálást, ha komolyanveszik a stúdiók, akkor középszerű, hollywoodi taknyot kapunk majd nagy mennyiségben. Illetve most is azt kapunk, néhány kivételtől eltekintve.

"Még pár év, és sokkal több területen kialakulnak majd azok a reflexek, amikor tudjuk, mit hol kell megnézni."

Ez a fórumos világban is megvolt (amikor a web még web volt és nem volt verziószáma), persze nem ilyen mélységben. Ha az embernek van egy bejáratott, ismert fóruma, amit gyakran látogat és úgy érzi, hogy azon emberek véleményét érdemes megkérdezni, akkor megkérdezi. Ez régen is így működött.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.04. 00:06:17

@ShagBeckur: nézd, olyantól fogadod el a véleményt, akit ismersz ésvagy elismersz. Ha a haverodnak nem tetszik, akkor tudod, hogy az neked releváns-e vagy sem.

A fórumban igazad van, ami most változott, az inkább mennyiségi: 5-6 éve az érintettek szűk csoportját befolyásolták ezek az eszközök, 2-3 év múlva meg a jelentős részét (bizonyos célcsoportokban az egészet).

ShagBeckur 2009.11.04. 00:16:23

@Konrad: "olyantól fogadod el a véleményt..."

Ez mind szép és jó, de sok ember nem így működik :) Ez nem az okfejtésedet akarta bírálni (az előző kommentem), hanem az általam tapasztalt dolgokat és a szerintem várható reakciókat írtam le, mintegy kiegészítve a postot.

A fórumos is inkább kiegészítés volt, manapság sokkal mélyebben van a köztudatban az Internet és a közösség, mint régen.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 2-3 éve nem voltam moziban, mert minek :) Hangos, sok az ember, drága, nem szeretem :)

A Web2 csodáit se használom (Facebook, Iwiw csak dísznek, twitter sincs), bár blogolok és kommentelek (fórumozástól nincs messze).

Ellenben én is a releváns közösségeknél kérek információt, ha valamit venni akarok.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.04. 00:21:28

@ShagBeckur: annak vettem, pontosításnak, de tovább fejtegettem :)

Én is fórumozok, a kezdetektől, hiszen 4 jegyű Index fórum ID-m van :D

De azért használok mást is, elsősorban Twittert.

RoFä 2009.11.04. 01:56:20

Optimista vagy... Majd meglátjuk, milyen lesz a tanulási görbe, és mennyire kifinomult trükköket bír kitalálni a marketing a szájhagyomány befolyásolására.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.11.04. 06:58:22

@RoFä: A szóbeszédet nem lehet (és nem is érdemes megpróbálni, mert ha kiderül nagyot üt visszafelé) befolyásolni. A marketing feladata, hogy OKOT ADJON RÁ.
Hatalmas különbség. Csak nem értik még sokan.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2009.11.04. 08:07:40

Az online marketingnek pont itt lenne lehetősége arra, hogy "betámadjon"... pl van egy fórumtéma a filmekről (ami pörög)... remek szúrjunk be mellé reklámot az új online hd mozirendszerünkről. Eddig ilyet nem nagyon láttam (adsensen kivül) pedig nem lenne egy hatalmas erőfeszítés, még mindig vaktában tüzelnek.

LegjobbVagyok · http://legjobbvagyok.hu 2009.11.04. 08:38:02

Éppen emiatt indult el a Sárgacsík közösségi portál. Ez az első olyan közösség, amely tematikusan a tehetségkutatással foglalkozik, értelmes elfoglaltságot kínál értelmes embereknek. A Sárgacsík Portál célkitűzése, hogy a jelenlegi szokásokat, életmódot figyelembe véve tehetséges embereket keressen, és ezeknek olyan lehetőségeket biztosítson, ami segíti a karrierjét, fejlődését, és az önmegvalósítását. Eközben részben a közösségen keresztül, részben tanácsadó szakemberek bevonásával olyan információk és ismeretek birtokába jusson az egyén, aminek segítségével a képessé válik a saját önmenedzselésére is.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.11.04. 09:16:24

Röviden összefoglalva a posztot, nem történik semmi más, mint eddig, csak gyorsabban.

Eddigi is megkérdezted hűtőről az ismerősöket, meg a reklám csúsztatása is (nem fogyaszt a fogyasztó öv), csak sokkal lassabban. (Ez utóbbiról már 1984-ben evidenciaként írt Levinson.)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.04. 09:21:06

A legtöbb ember úgy használja a net-et, hogy tényleg csak a felszínt kapargatja. Még a legújabb generációkból is, sokaknak pedig egyszerűen nincs elég idejük/affinitásuk szörfözni, hogy benne legyenek a finomabb információs ösvényekben. A folyamat valóban létezik, s alakul, de valamivel lassabban szerintem, mint ahogy azt a cikkíró gondolja.
A Twittwr meg monnyon' le! Az elhülyülés egyik jeleként értelmezem (részben)

2009.11.04. 09:23:39

Magam is sokat gondolkodom ezen a témán. Azt hiszem a közösségi internet tudatformáló hatását társadalmi szinten nem lehet túlbecsülni. Valószínűleg egy olyan hatású dologgal állunk szemben, mint a könyvnyomtatás feltalálása.

Hümüzhümümüz 2009.11.04. 09:32:30

Konrad uram! Nagy isten vagy!
Az jutott ezzel kapcsolatban az eszembe, hogy miért mi, felhasználók jövünk rá erre először? Mert ugye a szolgáltatók, csatornák sok-sok pénzt ölnek olyan dologba, ami igazából szinte ingyen megoldható. Az IGÉNYFELMÉRÉS! Fizetnek a Szonda ipsosnak, tévénézőknek, akik hajlandóak dobozt szereltetni a lakásukba és kapnak egy félig hamis adatot, mert nem átfogó a kutatás. Holott ez a neten, a közösséget használva sokkal alaposabb lenne.

Mikor ment a TV2 műsorán a börtönviseltes főzőműsor, akkor már előtte egy héttel látható volt, hogy az emberek nem fogadják kitörő örömmel, sőt, a hvg fórumain bojkottot is szerveztek és a 100 hozzászólóból 96 elítélte, és kategorikusan kijelentette, hogy nem fogja nézni. Így is lett.

Az elmúlt pár hónapban mindenféle oldalon olvasni, hogy szar a TV2 és mint azt látjuk, valóban egyre kevesebben nézik. Igazolja az állításod.
De sok mást is említhetnék, ami a netes közönségnek köszönhette a bukását.

Az irány egyébként ez. Egyre több embernek lesz elérése, szaporodik az online töltött idő aránya és sem a zeneipar, sem a csatornák, filmkészítők, szolgáltatók nem képesek felvenni a versenyt!

CSÉ 2009.11.04. 10:00:53

Ebben van valami. Itt nem az átlagról van szó, aki kicsipogta a twitteren, hogy vmi jó vagy nem, hanem olyan ismerősök véleményét tudhatom meg, aknek adok a szavára. Van aki minden filmet megnéz és kb. egyezik az ízlésünk, szóval ő előtesztel nekem, de ha ugyanez az ismerősöm könyvet ajánlana, valószínűleg tojnék rá. Abban másra hallgatok, de csak azért, hogy megtudjam, éppen mit olvas és vajon tetszik-e neki, nem keresném fel.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.11.04. 11:22:18

Az a gáz, hogy már van aki stratégiát épít erre a közösségi formálódásra (legalábbis a sajátját) és osztja az eszet KKV-knak arról, hogy eljött az új kor, a legújabb irányvonal a weboldal nélküli webes jelenlét. Ja, ez jól is van, csak pl. ez a konkrét személy kisvállalkozóknak és intézményeknek tolja, hogy az eladás, meg a forgalom a közösségi oldalakon van. Hogy a biznic a guglivéven fogja tenni a csodát, meg a pénzt a zsebbe. (itten lehet megnézni: sogowave.com/sogowave-szolgaltatasaink-tevekenysegeink Több ügyfelem jött azzal, hogy azonnal közösségi marketinget kell építeni nekik, mert vége a világnak, nem is kell az a szaros weboldal. Egy bringa kereskedő, egy ablakos, meg egy zsalus. Mi a szart keressen egy zslus a Twitteren? Hol van az még..... Biztos hatalmas durranás lesz egyszer ez a SM dolog, de kéremszépen, a vállalkozói létben az emberek 99%-a azt sem tudja mi a Twitter, meg a Guglivév.(legalábbis itt győrben ez az ábra, nálatok másként van?) Nem hogy erre marketinget építsen. Az alap offline és online marketingje sincs rendben, aztán jönnek ezek a SM titánok és megmondják a frankót, hogy eddig minden szar volt, na mostaztán majd a SM odatesz és belódítja a bizniszt. Kezd már a törpöm tele lenni azzal, hogy pont úgy mint 3-4 éve, amikor mindenki online marketingesnek nevezte ki magát, aki látott már laptopot, most minden állástalan vagy bukott volt multis közösségi marketinget nyom, mint mindenható megoldást... Egyébként az írással alapjaiban egyetértek, iszonyatosan felgyorsulnak ezek a dolgok egy réteg számára. Remélem az írás nem bátorítja az SMO titánokat újabb lehengerlő támadásra.(ja , a biztosítékomat a következő kifejezés vágta ki: "jön az avatar alapú kommunikáció" )

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.11.04. 12:16:33

A twitter és hasonlók annak nyereséges az esetek túlnyomó többségében, aki már ezek nélkül is régen nyereséges volt. És világszinten csinálja a dolgait, vagyis angol nyelven.

A magyar piac annyira kicsi, hogy általában a legjobb ötletek, tízszer jobban csinálva is kuka.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.11.04. 12:25:47

ezt a web 2 kifejezést meg hanyagolni kellene szerintem, mert közösségi oldalak, meg a ma használt megoldások, galériák, üzenetküldések, hírfolyam stb., jóval a web 2 kifejezés elterjesztése előtt is volt

Art Mooney 2009.11.05. 01:16:53

mintha a fogyasztói vélemény és annak nyoma nem lenne manipulálható. duh.

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.11.05. 16:36:47

ha sokan mondják egy filmre hogy szar, akkor az átlagfogyasztó el is hiszi. Ezen nincs mit vitázni. És való igaz, hogy a jöbő/ma fiatljai már twitteren nevelkednek meg iwiwen meg fészbúkon. Nekik már természetes lesz az, hogy ha valamiről véleménye van, vagy gondolata, akkor twittel egyet és mindenki tudja.

És véleményeket is ennek megfelelően fog keresni egy-egy termékről, szolgáltatásról. Persze mindenki a saját közösségében, mert nyilván egyféle embercsoportnak a rockkocsma egy lepusztult iszonyatos kupleráj, míg egy másiknak ott zajlik a nagy élet, ott ismeri meg élete első szerelmét és a többi. Mindenki a saját csoportja véleményére fog adni.

Chrome Ball · http://www.chromeball.com 2009.11.05. 20:50:40

Azért ez nem ennyire egyszerű. Van erre egy marketing elmélet, nem tudom pontosan miképp is volt (nem vagyok marketinges), de ha jól emlékszem akkor a "Rábeszélőgép"-ben volt. A lényege, hogy a legnagyobb csoport véleményével is szembe tud menni egyetlen, ha olyantól kapjuk akit ismerünk.

Sokszor tapasztaltam ezt, volt, hogy egy autót agyon szidtak a totalcar fórumán (ami azért jelent valamit), de az ismerősöm mégis azt akarta megvenni csak azért mert egy haverjának is az van és szerinte jó. A haverja nem autószerelő vagy ilyesmi, egyszerűen élő kontakt volt.

hirfoto 2009.11.13. 09:18:42

@MacTom Nyílt levél Pápai Tamás "specialistának" - B2B online marketing blog b2bonline.blog.hu/2008/09/03/nyilt_level_papai_tamas_specialistanak
Továbbiakban no comment!


süti beállítások módosítása