Egyelőre még csak próbálgatjuk ezt a közösségi internet dolgot. A bennszülöttek már lubickolnak benne, a bevándorlók is használják a szolgáltatásokat, és vannak olyan hatásai már most, amely megváltoztatta az eddigi folyamatokat.
Talán érthető, hogy pont a szórakoztatás, a kikapcsolódás az a terület, ahol a hatása máris kézzelfogható. A legnagyobb vesztesei egyelőre a mozik ennek a nagy közösségiskedésnek. Ha egy film rossz, akkor az fél nap alatt kiderül. Blogokon, Twitteren, Facebookon, iwiwi-en bele-belebotlunk a negatív véleményekbe, és innentől eszünkbe se jut elmenni megnézni azt, ami rossz. Így járt ugye most a Szuperboyz.
Hiszen egy ilyen film márcsak a szereplői miatt is azért pár napig érdekes lehetett volna, de most, hogy már a film közben el lehet küldeni a haveroknak az sms-t, vagy ki lehet twitterelni, hogy "ez szar, nehogy ti is megszívjátok", vége a világnak. Nem lesz, aki jegyet vegyen.
Persze ugyanez igaz visszafelé is: ha valami jó, akkor arról is olvashatunk itt-ott.
A közösségi szolgáltatások átformálják az életünket. Még pár év, és sokkal több területen kialakulnak majd azok a reflexek, amikor tudjuk, mit hol kell megnézni. Házat vennél? Kérdezd meg a leendő szomszédokat! Kocsit vennél? Erre már van népítélet is, de lesznek még helyek, ahol lehet érdeklődni. Hűtőt vennél? Dobd fel a Twitteren, és fogsz kapni érdekes tippeket.
Ez persze jelentősen meg fogja változtatni a marketingesek munkáját is. Ha valamit csúsztatunk a reklámban, az hamar kiderül. Ha egy termék szar, azt nem lehet majd eltüntetni a cukormáz mögött. És nem igazán érdemes belemenni a közösségi adok-kapokba, mert ki fog derülni, hogy fizetett forradalmárok vagyunk, és akkor ami eddig baj volt, az mostantól nagy baj lesz...
Változás történik, ott lent, a mélyben. A fogyasztók, a célcsoport a homályos "azok"-ból arcokká válnak. Lesznek még meglepetések, és nemcsak a mozipénztáraknál.
Utolsó kommentek