Megmondom őszintén, tök kínos ez az erőlködés itt a reklámszakmában. Mindenki valami jópofi, olcsó karácsonyi valamit csinál, küld ezt-azt e-mailben. Meg még a Kreatív is szívküldizik, mikor éppen mivel. Most éppen az AC/DC egyik legelcsépeltebb kommerszrokjával. Nekem már ez a korábbi reklámszakmai jópofizós vetélkedő is kínos volt. (Szünyő, bazdmeg. Rászólok a lányaimra, ha ennyire cikik...)
Bár tudom, én vagyok a hülye, csak nekem nem tetszenek ezek a dolgok. Biztos nem vagyok sem elég trendy, sem elég fiatal. Sőt, nem is akarok olyannak látszani, mint aki ugyanúgy nyomja, mint az aktuálisan dühöngő ifjúság. Sose jártam menő cuccokban, nem érdekel az öltözködés, nem érdekel mi a cool zene.
Én sokkal inkább becsülöm a figyelmet, sokkal inkább becsülöm a törődést. A nem annyira sablonos, de valóban frappáns dolgokat. Olyanokat, amikhez nem sok pénz, meg nem komoly háttér, hanem ötlet kell. És ha nincs ötlet, az se baj. Akkor legalább azt érezzem, hogy komolyan gondolják a jókívánságot.
Az egészben talán az a legkínosabb, hogy miközben a szakma éppen próbál túlélni, mindenki úgy tesz, mintha az lenne a legtermészetesebb, hogy jókat kívánunk, és úgy teszünk, mintha minden rendben.
Le kell írni: nincs minden rendben. Sőt, nagyon nincs rendben az, ami történik. Igaz, ennek csak részben vannak belső okai, de a piac - a mi kicsi huszonegyedik századi online piacunk - éppen küzd a túlélésért. Szűkül a hirdetői kör, olyan szegmensek növekednek, amik nem a hazai zsebeket tömik, a korábbi üzleti modellek már nem tudnak igazán hatékonyan működni. Folyamatos a jövés-menés, és nagyreményű vállalkozások léte bizonytalan.
Valaki azt mondta a napokban, ami most következik, az a piacszerzés. Erről fog szólni 2010. Boldog új évet?
Mindenképpen. Boldog és eredményes új évet. És addig kicsit lassuljunk le. Legyen csendes, békés karácsonyunk.
Utolsó kommentek