Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tényleg a mobil és a közösség?

Címkék: mobil onlinemarketing közösség

2009.12.22. kedd 19:36 Konrad

Ha csak Doransky bejegyzéseit olvasnám a neten, akkor egyértelmű, hogy 2009-2010 a mobil és a közösségi megoldások éve. És ha így visszatekintek, azt kell mondjam: Matyinak rengeteg dologban igaza van.

Persze nem egy annyira kocka világban élünk, hogy mindenkire igaz legyen ez a két fontos trend, de a folyamatok megindultak, és ma már aki teheti okos telefont vesz. A közösségi szolgáltatások erejét pedig nem kell bizonygatni, lassan nem ismerek olyan ivarérett hazai netezőt, aki legalább egy ilyen szolgáltatást ne használna.

Egyértelmű, hogy nemcsak újratanulni kellett az internetet idén, hanem folyamatosan kellett tanulni az újat. És ez a folyamatos tanulás szinte észrevétlen volt. Mára egyre több a közösségi média optimalizátor, ez most az új terület, amihez egyre többen értenek. Még jó, hogy van esély megnézni, kik is értek el ezen a területen valódi eredményt, kiknél létezik a valódi tudás, kiknél találkozik az elmélet a gyakorlattal.

Aztán ott vannak a mobil alkalmazások. Egy éve még nevetségesen alacsony volt az olyan telefonok száma, amik tudtak ilyeneket kezelni - azért az egy év nemcsak ezek számát gyarapította, de mára nem nézzük csendes őrülteknek azokat, akik ilyeneket fejlesztenek hazai piacra is.

Gondolom 2010 már arról fog szólni, hogy a mobil és a közösségi megoldások hogyan fognak találkozni és hatni egymásra. Mindenesetre érdeklődve várom. 

39 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr621616471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heliox 2009.12.22. 22:01:59

Egyébként van egy olyan terület a közösségi alkalmazásokban, amikor a mobil sokkal inkább ott van, mint a nem mobil. Illetve igazából csak a mobilon lehet értelmesen használni. Ez pedig a fényképezés.

Látok valamit és lefényképezem. Miért? Mert meg akarom mutatni valakinek. Kinek? Hát akiket ismerek.

A hang az annyira nem fog elterjedni. Fénykép és rövid videó, mobilról azonnal feltöltve.

És már van is.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.12.22. 23:01:14

@heliox: így van. a rövid mobilos videók néha a vezető hírekben vannak, mert ezek a kis kütyük a helyszínen vannak. Legyen az baleset, bankrablás, celeb, vagy bármi ami manapság bulvár.

Mr.Insider · http://insider.ruul.hu 2009.12.22. 23:03:41

... 2008-ban is eztet mondták, talán elotte is, brrrr :-))

2009.12.22. 23:12:06

A közösségi mobil megoldások több mint 1 éve a magyar piacon is aktívan elérhetőek - iPhone példának okáért. A réteg mint tényező kitágult, így sokak számára elérhető a dolog, de a folyamat nem most kezdődött, maximum most csúcsosodott ki.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.12.22. 23:25:36

@weinenberger: Kell, hogy legyen Vodas iPhone, kell, hogy legyen facebook, és sok dolog.
Szerintem még csak most keződik, vagy ami tulajdonképpen eddig volt az nem a kezdet iagzából csak előfeltételek megteremtése.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.12.22. 23:43:48

És kik értek el valódi eredményt az smo-ban? :)))

Szpájk 2009.12.22. 23:51:28

Egy igazi közösségnek nincs szüksége mobilra.
Egy igazi mobilnak meg nincs szüksége közösségre.
Csak sejtekre, hogy neuron lehessen.

lionking 2009.12.23. 00:07:27

Nincs is annál gusztustalanabb dolog, mint hogy egy új mobilszerű PDA okostelón a legfontosabb közvetlen indítható alkalmazások a Twitter, meg a fészbúk, meg a Jutyúb... Na meg az Androidos telókon a létező összes gugli szemét alkalmazás...
Én nagyon szeretem a telefonom, de le is irtottam az összes ilyesféle mocskot róla... kell a fenének...

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2009.12.23. 00:09:28

Hagyjátok már a szaros iPhone-t. Fejlesztés szempontjából itthon lószart nem ér. Van olyan fejlesztői környezet amit visz az iPhoneon kívül szinte az összes okostelefon.. Aki ma iPhonera fejleszt Magyar piacra az meg is érdemli, csak sajnálni tudom a korlátoltsága miatt. Amúgy a poszttal meg egyetértek.. kiváncsian várom ki mit lép ezen a téren.

2009.12.23. 00:15:27

@bigC: kicsit tájékozódj ha nem fáj. Számos magyar cég van, aki aktívan fejleszt iPhone-ra, és ezen belül a Magyar piacra. Nem fáj nekik, sőt élvezik ennek áldásos hatását.

Marr 2009.12.23. 00:34:43

Most milyen mobil alkalmazásorkról beszélünk? Nem értem. Már 6-7 éve is az ment a gimiben, hogy ki bírt menőbb progit felhekkelni a mobiljára, minimum 3-4 éve már nagyítóval kell keresni az olyan telefont, amire NEM telepíthetsz ilyen-olyan alkalmazást.

Hogy a mobilos közösségi (nem konferenciabeszélgetés) alkalmazésok még nem olyan menők még nálunk? Hja, kérem, akkor úgy kell fogalmazni!

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.12.23. 00:39:30

@heliox: annyi hasonló megoldásra, technológiára mondták már, hogy ez az új trend, ez a jövő útja, stb., és mégsem lett belőle semmi, a léggömbből lassan elszelelt a levegő (mms és társai, illetve az ilyen tartalmak fogadására fejlesztett oldalak, megoldások, alkalmazások, mindegy, minek hívjuk őket).
Persze ha tudtok olyan mobilos alkalmazásról, amellyel a képeket egyből feltölthetjük neten keresztül akárhova sms vagy mms küldése nélkül, szóljatok, engem pl. kifejezetten érdekelne :).

2009.12.23. 00:40:50

A közösség nem attól jön el, hogy van egy szűk réteg, aki fejleszt rá 8-9 éve, és használja. Az igazi közösségi lét akkor jön el, amikor ezt a tudást mindenki egyszerűen reprodukálhatja a saját egyedi eszközén. Hogy ez most iPhone vagy Android jön el, az egy másik kérdés.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.12.23. 00:41:05

Ez viszont egy érdekes poszt, lehetett volna kicsit bőbeszédűbb is, úgyis ez a közösségi reklámozás a következő lépcső a SEO lassú halála után :)

2009.12.23. 00:43:03

@Repülő Majom: "Persze ha tudtok olyan mobilos alkalmazásról, amellyel a képeket egyből feltölthetjük neten keresztül akárhova sms vagy mms küldése nélkül, szóljatok, engem pl. kifejezetten érdekelne :)." erre a szifon kb 2 éve képes.

2009.12.23. 00:44:59

@Repülő Majom: "következő lépcső a SEO lassú halála után " Szerintem ezt nem fogod megélni, így érdemes másban gondolkodnod:)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.12.23. 00:56:54

@Repülő Majom: Ezt a SEO lassú halálát én sem értem... mondjuk ott van smile, de???

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.12.23. 00:58:21

@bigC: De ki mondta, hogy itthonra fejlesztünk? Nagyon jó fejlesztők vannak itthon, akik külföldre adják el a tudást, ebből ahogy látom simán meg lehet élni.

Accordion 2009.12.23. 01:20:20

Szerintem a világ (és a marketing) kicsit öszetettebb dolog, mint eme szagértő kolléga sommás megállapítása: „ma már aki teheti okos telefont vesz”.
Teermészetesen ez nem igaz. Én sem veszek hiperokos telefont, mert egyszerűen nincs szükségem nyolcvanharmadik kütyüre a számítógép, digitévé, autós mp3, gps, fényképezőgép mellé. Pedig én amúgy nem írtózom a kütyüktől, sőt gyártok is...

Továbbá 2 éve nem frissítettem a „közösségi” oldalamat.

A mobilok apró kijelzője nagyon sok alkalmazást élvezhetetlenné tesz. Ki akar órákon át internetezni 4 collos képernyőn, tegye fel a kezét!

Nem, kis barátom, a világ abba az irányba megy, hogy minden felhasználásnak / feladatnak kialakul a nagyon pontosan célszerszámosított eszköze, amivel azt a legjobban ki lehet használni. A képek nézegetése, webes játszás, képmegosztás, videomegosztás, videonézés, jegyzetírás, email írás nem feltétlenül a legjobb egy billentyűzet nélküli, lassú zsebpiszkon.
Ezekre pl. nagyon jó lesz a netbook.

És látok egy kis ellentmondást, de ez már a marketingpszcihológia területe kicsit.
Ugyanis, amikor mozogsz (az utcán), akkor jellemzően el vagy foglalva valamivel, kapaszkodsz, biciklikormányt fogsz, kocsit vezetsz, nincs helyed a buszon, és ráadásul: NINCS PRIVÁT SZFÉRÁD.
A közösségi oldalazáshoz pedig pontosan az kell, hogy nyugalomban és egy kicsit privátban legyél, legalább is, a körülötted lévők ne bámuljanak bele, hogy milyen csajokra keresel rá a „közösségi” oldalon.
Tehát a mobil ( = mozgás/utazás közben használható eszköz) valójában nem olyankor használódik, amikor közösségi oldalazni volna hangulatod/lehetőséged.

Úgyhogy röviden összefoglalva szerintem tévedsz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.23. 01:31:12

@Accordion: Ha én magamból indulnék ki, akkor valami nagyon hasonlót írtam volna.

Viszont az összpiaci folyamatok mások, és talán pont ezért érdemes ezzel foglalkozni.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.12.23. 01:56:59

@Accordion: "Úgyhogy röviden összefoglalva szerintem tévedsz." erdekes ember vagy te, ugy kezdted, hogy "Úgyhogy röviden összefoglalva szerintem tévedsz.", aztan egy szazas szog egyszerusegevel josz elo. :)
pedig tegnap 7es buszon olyan jo volt google mapson gyorsan megnezni embertelen tomegben hogy akkor pontosan hol is kell leszallnom, melyik megallonal, csak hogy lass meg egy egyszeru peldat. ja kozben mp3at hallgattam rola :) es azert ez igy kenyelmesebb mint egy mp3 lejatszot + 1 gpst cipleni magammal :)

Dimebag Darrell (törölt) 2009.12.23. 06:32:55

@zsoltikam: A legjobb lett volna hogy ha ezt mind egy csinos lánytól/fiútól kérdezted volna meg.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.12.23. 07:38:52

@Accordion: "Ki akar órákon át internetezni 4 collos képernyőn, tegye fel a kezét!"

Inkább az tegye fel a kezét, aki szerint egy több órás úton (pl Budapest-Szeged vonattal) jobb dolog bambán nézni az "igen változatos" alföldi tájat, mint mondjuk netezni, vagy filmet nézni akár egy 3 hüvelykes képernyőn. Szerintem ilyenkor nagyon jól tud jönni a telefon, mondjuk speciel a Facebook nem érdekel annyira hogy útközben is azt nyomkodjam, de maga a mobilnet és az okostelefonos alkalmazások igen jó szolgálatot tesznek unalmas utazások alatt. Én például melóba menet mindig lenyomok egy menet Worms-t a PDA-n, és hipp-hopp eltelik az a napi 2*20 perc amit BKV-zással töltök.

alte trottel 2009.12.23. 08:19:08

@Gery.Greyhound:
Esetleg egy könyv?
Vagy az már elavult?

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.12.23. 08:37:45

@prospero2: az lehet, de igazán csak 2009-ben kezdtek elterjedni a mobilos azonnalmegosztós megosztások.

gondoljunk itt mindenféle twitter kliensre, itt a facebook, kopogtat a tumblr, kész lett a flickr alkalmazás is (persze flickr-re eddig is ezer dologgal tudtál feltölteni). indafotóra is tudsz feltölteni menet közben.

okostelefont az vesz akinek szüksége van rá, persze, akinek elég egy alap nokia az nem is akar fotót feltölteni menet közben, csak telefonálni, nem róluk szól a poszt.

de ha igaz amit @hh ír, hogy a tinik néhány sztárocska miatt jönnek mondjuk twitterre, és oda is szoknak, akkor idővel felmerül az igény, hogy a mobiljukról is nyomkodják be a csiripeket, küldik be a fotókat a hálójukba, reagálnak rá.

@heliox: ez a legsommásabb megfogalmazása az egésznek.

k-zoltan 2009.12.23. 08:39:17

en most is mobilrol irok (es persze olvasom a blogot). a leginkabb mobilra szant kozossegi dolof szerintem a twitter. a tobbi kozossegi dolog pl facebook tulzottan sokat veszit az elmenybol ezekkel a kis appokkal.

Accordion 2009.12.23. 09:39:10

@zsoltikam:
A guglimepsz teljesen más.
Viszont az nem „közösségi megoldás”, ha szabad megjegyeznem.
Az egy térkép, ha jól emlékszem, amire valóban szükséged lehet utazáskor.
Továbbá az mp3 sem „közösségi megoldás”.

Pont azt mondom én is, hogy vannak dolgok, amik beleillenek a mobilba (térkép, zene, esetleg fényképezés), de a „közösségi megoldások” nem éppen ilyenek.

Éshát a post erről szólt.

retekbá 2009.12.23. 10:41:28

@prospero2: így van. minden évben elhangzik (sztem 2005-6tól) hogy ezt és így fogják a userek tolni. Mára pedig oda jutottunk, hogy már a fórum, blog, chat, portálépítő tool-ok helyett gyakorlatilag csontra butított üzenőfalakat (twitt) használnak a userek.
Ne becsült le a userek igénytelenségét.

Marr 2009.12.23. 10:56:55

Még senki nem lőtte el az aduászt, a "zaj" fogalmát.

ryo 2009.12.23. 12:34:11

@Accordion: majd idővel te is rádöbbensz hogy az iphonet/androidot nem a sok szarod mellé hanem helyett fogod használni.
nem kell mindig a mainstreamhez tartozni, lehetsz sima follower is pár év/hónap múlva :)

Merkoffo 2009.12.23. 16:02:05

OFF:
Azt írtad 2009 elején, hogy ez az év a jogvédők éve lesz.
Szerinted mennyiben valósult meg ez a jóslat (pontosabban a jogvédőké volt-e az év - perek, vagy nem - svéd kalózpárt, kis torrent oldalak "felnövése").

retekbá 2009.12.23. 23:22:41

A mobil is "csak" egy platform. Ugyanúgy, mint az internet esetében azt a kérdést kell feltenni, hogy hogyan lesz pénz a mobil platformra ültetett megoldásokból?
Az amúgy is szűkös magyar hirdetői piacból csak rágcsálni tud, a médiacégek feleslegesen nem teszik át egyik zsebükből a másikba a pénzt (azaz amit megszerez a mobilra, azt elveszi máshonnan?)

Az fizetős alkalmazások bevezetése a magyar piacon agyhalál. Ergo megint oda lyukadunk ki, hogy egy nemzetközi projekt, amit eltart egy 150-200Mios penetráció simán lemossa a kisebb piacokat is.

Egy komoly előnye azonban a mobilplatformnak az, ellenben az nyílt internettel, hogy az értékes tartalmakat sokkal nehezebb "eltulajdonítani" és újrapublikálni.

heliox 2009.12.24. 16:25:35

Nagyon jók itt a vélemények, de sokan akik azt mondják, hogy ezért meg azért nem lesz mobil közösségi alkalmazás elterjedve, azok ölég erősen magukból indulnak ki, és ez a marketing halála.

Hogy mi az amit sokan fognak használni, azt kétféleképpen lehet megmondani:

- ráérzel, mert zseni vagy. GG (index.hu) ilyen volt. Mindig más volt a véleménye, piacelemzésre nem nagyon volt pénz, és vazze mindig neki volt igaza. Pedig újra meg újra azt hittem, hogy mekkorákat fog mellé.

- Piacot elemzel. Erre vannak módszerek, pénzbe kerül.

Kell-e a piacra szarral bekent banán?

Ha a vevőink majmok, és az a hobbijuk, hogy szarral bekent banánnal dobálják egymást, és fizetőképesek akkor a válasz: igen. És akkor gyártjuk és bekenjük.

heliox 2009.12.24. 16:36:31

@Repülő Majom: Az MMS nem más mint mail, csak proprietary technológia. Mert akkor nem volt még IP a telefonokon. Mert akkor még nem volt elég processzor az olcsóbb telefonokba. És mert nem volt a piackutatások szerint egyértelmű, hogy Internet és IP lesz a telefonokon is.

És hogy mennyire volt az MMS siker? Neked nem biztos, hogy feltűnt, de a mobil cégek részvényeseinek egy kicsit.

Alex_79 2009.12.28. 19:23:15

Néha én is csodálkozom de egyre többen olvasnak pl híreket mobilon, útközben, tárgyalás közben :), stb.
Egyre többen olvassák a www.tozsdehirek.com/m/ mobiloldalt is.
Hírolvasáshoz, időjáráshoz még okostelefon sem kell.


süti beállítások módosítása