Ismerős kérdés? Kéne valami aktivitás, mit adjunk ki? Meg kéne kicsit mozgatni a nevünket, de nincs pénz, adjunk ki sajtóközleményt. De mi legyen benne?
Megmondjam?
Semmi! A nagy büdös nulla! Ha ez a kérdés felmerül, akkor nem kell sajtóközlemény. Ne akarjunk érdekes híreket gyártani, ha jót akarunk magunknak. Persze most ezzel megint szembemegyek a megszokott marketing gurus javaslatoknak, de ez van. Elmagyarázom, miért pisilok szembe a széllel.
Illetve előbb mutatok valamit. BTL.hu Ez egy olyan szakmai oldal, ahol elvileg szakmai hírek jelennek meg a szakmától. gyakorlatilag egy sajtóközlemény gyűjtemény. A kapott anyagokat szó szerint felrakják. És ez nekünk nagyon jó, kell egy ilyen oldal. Én imádom olvasni, szerintem itt vannak a legviccesebb hírek. Pont úgy, ahogy a csövön kijött, ahogy megpíározták a cégek, vagy azok ügynökségei.
Nem is idéznék, olvassunk bele. Tele van triviákkal, modorossággal, mindenféle gagyi szöveggel. Olyan csinálmányok. Van köztük persze értelmes, sőt, elvétve néhány jól megírt is, de a többség szerintem siralmas.
Ilyeneket minek kiadni? Ilyeneket minek csinálni?
A rossz sajtóközlemény inkább rombol, mint épít. Például ha sokat adunk ki, akkor már nem leszünk érdekesek. Ha olyanról adunk ki valamit, ami erőltetett, kevés helyen jelenik meg. Ha mégis megjelenik, lehetséges, hogy valamilyen közösségi térben fog pörögni, ahol röhögünk rajta ár percet.
Inkább ne is legyen ilyen. Nem kell.
Akkor adjunk ki sajtóközleményt, amikor van mit mondanunk. Amikor tényleg történik valami érdekes és kifelé is hírértékű. De amit ekkor adunk ki, az legyen tömör, lényegre törő és olvasható. Ne legyen gagyi.
Utolsó kommentek