Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Bukta

Címkék: szövegírás

2010.01.24. vasárnap 16:48 Konrad

Ma kivettem a postaládából egy fecni szórólapot. Igénytelen egyszínű vacak, fehér papíron világosbarnássárgás színnel lett nyomva. Így kezdődött: INGYEN!

Nagy, hatalmas betűkkel ott visított a képembe: ingyen! Ingyen! INGYEN!

A folytatás pedig, sokkal kisebb betűkkel: ...mi sem tudjuk...

Eddig tartott. Ment a szórólap az őt megérdemlő helyre, a szelektív papírgyűjtőbe. Azt se tudom, mit reklámozott, de nekem így ne ajánljanak semmit. Aki azonnal tagadja a saját állítását, az nekem nem tetszik. Nem ébreszt bizalmat.

Mi lett volna a megoldás? Vagy ne használja az ingyen szót, vagy ha használja, akkor tényleg adjon valamit ingyen. Bár a szórólapot nem olvastam végig, de volt valami festő ember móricka-rajz rajta, így gondolom festő szórólapja volt. Így például ha ezt olvasom: Ingyen kitakarítjuk a lakását, miután kifestettük - máris valami pozitív üzenetet kapok.

Hát nem lett volna sokkal jobb?

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr461698311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.01.24. 17:01:27

Konrád,

Részben egyetértek Veled. De már én is használtam így kreatívat és nem volt nagy arányban hozzád hasonló felháborodás.

Azt is el kell, hogy ismernem, hogy az általad vázolt 2. megoldás valamelyest szolidabb...

GibiDani 2010.01.24. 18:58:45

@$Norbert$: Az a baj, hogy az ilyen "ingyen" dolgok, csak figyelmet hívnak fel és továbbolvasásra ösztönöznek, de a következő szónál ismét fordulóponthoz érkezünk, hogy tovább olvassuk-e a hirdetést. Én ezt nem nevezném kreatívnak. Nem elolvasás, hanem kapcsolat, valamilyen szintű párbeszéd, érdeklődés és értékesítés generálása a cél.
És nem hiszem, hogy a "nagy arányú nem felháborodás" sikeres lenne.. De különbözőek vagyunk és így szép az élet. :)
Így teljesen egyet kell értenem Konráddal, nálam is a szemetesben landolt volna a szóban forgó "kreatív".

^LutheR^ 2010.01.24. 19:12:53

A postaládámból automatikusan a megillető helyre kerül bármilyen reklám. Mindegy mit hirdet... Szerencsére ritkán jutnak el a postaládámhoz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.24. 19:15:54

@$Norbert$: a fő gondom mindig az, hogy akarok-e olyan ügyfelet, aki az ilyen fajta reklámszövegre is jön? A jellemző válasz a "nem".

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.24. 21:58:47

@^LutheR^: Én örülök ezeknek is, valamivel be kell gyújtani a sparheltbe. :)

www.holnap.shp.hu · http://www.holnap.shp.hu 2010.01.24. 22:12:39

Egyébként is egyre inkább rájön mindenki: ingyen csak a sajt van az egérfogóban.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.24. 22:13:12

@^LutheR^: Bezony, és ez a jellemző. Én sem nézem meg, a szomszéd sem nézi meg, a házmester is rögtön dobja a postaládák közvetlen közelében lévő papírgyűjtőbe mindet. Nézetlenül. Szerencsére már a számlák is neten jönnek, levelezéssel együtt.

2010.01.24. 22:26:41

A szórólap nem ingyen volt?

heliox 2010.01.24. 22:29:17

A szórólap nem ingyen volt. Ki kellett dobni. Munka volt vele.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2010.01.24. 22:32:07

Nagyon szépen megtanulta mindenki, hogy a marketingben megoldást kell kínálni az emberek problémájára. De a pénztelenségre nem ez a megoldás.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.24. 22:41:21

@ReWriter: a marketing soha nem ígérte, hogy választ ad a pénztelenségre.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.24. 22:54:23

@reikitanfolyam: ez jó:D

nincs ingyen vacsora, ez sajnos örök igazság

Gabi0205 2010.01.24. 23:02:33

Chris Anderson könyvét akkor el sem fogod olvasni? Hatalmas lila betűkkel ott virít a borítón, hogy INGYEN! és 3900 Ft-ba kerül (HVG Kiadó). Sajnos nem tudok róla véleményt mondani, mert még nem olvastam, de már megrendeltem. Az ajánló szerint: "Chris Anderson forradalmian új szemléletű könyvében, a Hosszú farokban megmutatta, hogy az on-line piacok hogyan hoznak létre piaci réseket, és hogyan változtatják meg a gazdasági viszonyokat.
Az Ingyen! az üzleti világ jövőjét vetíti elénk. A szerző elméleti igényességgel, meggyőző példákon keresztül mutatja be, hogy az ingyenesség, ami eddig inkább csak marketingfogás volt, a jövőben radikális, új üzleti stratégia lesz, amely nélkül a cégek hosszú távon nem tudnak talpon maradni."

2010.01.24. 23:06:36

ingyen kapsz egy csomó papírt :D

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.24. 23:10:05

@Gabi0205: nem állítom, hogy egyetértek vele. Az ingyenességnek van egy nagy hibája: elértékteleníti azt, amit ingyen megkapsz. Van olyan szegmens, ahol ez nem baj, de ugye mégiscsak pénzből élünk, tehát a kommunisztikusan minden ingyen eszme nem az, ami az üzleti életben életképes :)

trashr5 2010.01.25. 00:02:44

Az ember csak gyanakodni tud.Vajon miért ingyen.Mi a hiba,amit nem árulnak el.Hol rejtőzködik a kisördög,ha már osztogatnak.
Kukába vele,jöjjön inkább a greenpeace.

Phimp 2010.01.25. 00:11:15

Az ilyen igenytelen szorolapoknak mi koze van egyaltalan a marketinghez?

Valszeg a szobafesto ur rakta ossze otthon KORELDROOVAL!! :))

Symbol Developer · http://www.symboltech.hu 2010.01.25. 00:31:05

Sajnos az tart látszólag előrébb, aki jobban kiabál, nagyobb a hangja, azaz nem csak, hogy provokatív, hanem vérlázító üzenetet küld nekem. A (majdnem) ingyen egy ilyen dolog.

Ezek azt gondolják, hogy az ingyen szó miatt azonnal vásárolok valamit? Magyar ember ilyen. Ha ingyen van, akkor kell belőle 10db. Még ha eddig nem is kellett egy sem.

És látod, eljutnak az emberekhez. A birkához.

Symbol Developer · http://www.symboltech.hu 2010.01.25. 00:32:04

@Symbol Developer: Nem zártam le a gondolatot. Az ilyen megérdemelné, hogy feljelentsük valótlan (túl kis betűvel írt, félrevezető) tartalomért.

GergőÁron (törölt) 2010.01.25. 01:22:55

Ocsmány egy köcsög banda vagytok, és itt szopkodjátok egymás faszát, az a helyzet.
Oksokodtok, itt hogy szobafestő józsinak hogyan kellett volna stratégialaig jobban felépíteni a marketingkampányát. A helyzet az, hogy kreativitás szempontjából szobafestő józsibá sajnos így is magasan átlagon felül teljesít, de nem is ez a lényeg, hanem hogy józsibá jól keres a melójával, és szobákat fest, míg az ilyen csóró kis onlinemarketinges mihaszna köcsögdudásokból dunát lehetne rekeszteni, akik mindenféle dumákkal próbálják elmagyarázni a megbízóiknak, hogy a kifzetett pénzért pontosan mit is kaptak, és hogy pontosan miért is nem érzékeli a csodás hatást a forgalomban...

Unter Bahn (törölt) 2010.01.25. 02:39:56

No bazz..!!!

"Gergő Áronig" volt egy véleményem, olyan kis udvarias, értelmiségis, miszerint a sz.r marketing jobb esetben csak plusz kőccség, rosszabb esetben 'bilog'...

... de az említett hsz rávilágít egy borzasztó dologra: tényleg lehetsz bármilyen jó szakember, amíg nincs pozitív "híred", addig esélyed is alig
van.

Magyarán aki érti is a dolgát, de még nincs referenciája (úgymond hírneve a környéken) addig csak öli a pénzet saját reklámozásába hogy milyen jó.

És ez így jó is lenne... majd idővel felfut...

De mi van akkor, ha a versenytárs csak "lenyúlásra" megy, azaz a melót elhalássza a szaki elől, és a szakember már csak a megkopasztott, immár tényleg fizetésképtelen megrendelővel áll szemben???

'Gergő Áron' felidézett bennem egy rossz múltú marketinget, pl. a rendszerváltás utáni PTFE-maketinget, amelyik először hitette el a sok tudatlan emberrel, hogy az 'adalék' új autót ad a kezébe, de legalábbis felér egy mechanikus felújítással.

Azóta már tudjuk, hogy komoly autóba nem adalék, hanem gyári olaj kell, megfelelően szervízelve... kedvenc idegesítő mondásom az új autó tulajoknak, hogy ha a 17 éves autómra annyit költhetnék évente, mint ők az újra, szégyenlenék az új autót az én használtam mellé állítani (és ez őszintén szólva műszakilag is majdnem igaz, azaz ilyen havi törlesztővel sokkal gyengébb felszereltségű autót is lehet kapni, garantált árvesztés mellett, mígnem 10 éves korára nem ér többet, mint a karbantartott 20 éves 'prestige'...

eszterencs 2010.01.25. 03:11:44

Akkor most hová is tegyük az INGYENES internetes tartalmat? Mert ugye ezért, hogy én ezt olvasom, csak a netszolgáltató kap pénzt... és mintha ez az INGYENES tartalom lenne az internetes tartalomkészítés rákfenéje mostanság... Hm?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.25. 04:31:14

A magyarok kifejezetten szeretik ha valamilyen targyat, szolgaltatast ingyen vagy annak a latszataval kaphatnak meg.

Mária 2010.01.25. 04:42:58

@Gabi0205:

Chris Anderson nem a sufnimarketinget próbálgató csóró magyar kényszervállalkozásoknak írta az a könyvet :)

Ha jól gondolom, az a fajta ingyenesség, amiről a könyv szól, valami olyasmi, mint amikor ingyen kapsz egy mobilt, DE elkötelezed magad ezer évre a szolgáltatóhoz. Vagy ingyen kapsz 3 hónap kábeltévét, hasonló feltételekkel.

(Nálunk azért nincs soha ingyen a mobil, mert a szolgáltató a hazai törvények értelmében köteles kérni egy jelképes összeget, másként ajándék lenne a telefon és az ajándékozó fizethetne Állambácsinak utána)

A csupa nagybetűs "INGYEN" kezdet a szrólapon egyébként alapvetően elfogadható. Csak nem nálunk.

Máshol a dolog úgy működik, hogy olvassa a csóka a szórólapon az ingyen ígéretet. Felcsillan a szeme. Majd olvassa tovább, hogy "... mi sem tudjuk..." Erre pedig _elneveti_ magát, hogy nahát, tényleg, miért is várna ingyen bárkitől bármit.

Nálunk ez nem így működik :)

Nálunk úgy működik, hála az elszegényített embereknek és a sok ostoba vulgármarketingesnek, hogy az emberek TÉNYLEG elvárják, hogy kapjanak valamit ingyen.

És amikor látják, hogy nincs ingyenebéd, akkor nem magukba néznek és mosolyognak, hanem felháborodnak.

Ezért nem célszerű kritika és módosítás nélkül átvenni és itthon alkalmazni az amerikai marketinges trükköket.

kutykurutty 2010.01.25. 05:26:13

en is kaptam ilyen szorolapot, de en viccesnek tartottam. Ettol fuggetlenul, mivel a szolgaltatasra nem volt szzuksegem, nem rendeltem meg... nalam mar a "Ne olvassa tovabb!" veri inkabb ki a biztositekot, egy ido utan szot fogadtam :) (elosor meg az is humoros volt, de az 5. cegnel mar uncsi)

BKV reszelő 2010.01.25. 05:52:43

@Konrad: Az ingyen azt jelenti itt, hogy nem az adott cikkért fizetsz direkt módon, hanem valahol máshol és az adott cik előállítója, terjesztője abból részesül.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.25. 07:08:55

Az ingyen jelen esetben egy hívószó, ami mögött nincs ingyenesség.

Vannak valóban ingyen vagy ingyennek tűmő dolgok, ezek jellemzően vagy nem pénzbe (de például szívességbe) kerülő ingyenességek, vagy olyan ingyen dolgok, ahol más formában (pl. adóban) fizetünk. De most nem erről van szó jelen postban.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.25. 07:43:50

@Unter Bahn: Értelmiségis? Nem Ő a 8 általánosos szobafestő Józsibá?:P

Lehet csak megkellet volna nézni azt a szórólapot. Lehet az alján volt kisbetűvel mi van ingyen..

heliox 2010.01.25. 07:49:32

@Mária: Te olvastad Chris Anderson könyvét?

Mária 2010.01.25. 08:01:23

@heliox:

Volt a kezemben, beleolvastam, de nem vettem meg, mert azok a könyvek, amikre akkor szükségem volt, nem éppen az ingyenes kategóriába tartoztak :)

Itt van leírás Anderson könyvéről:

hvg.hu/Tudomany/20091214_chris_anderson_ingyen.aspx

Male39 2010.01.25. 08:51:21

jól olvastam, hogy olyan anyagról megy a kommentelés, amelyet még a blog írója sem olvasott el teljesen?

így azért elég érdekes véleményezni nem?

mert momentán nekem pl akkor lenne érdekes a dolog, ha nem egy kiragadott szó alapján menne az elemzés, hanem a komplett szóróanyag teljes jelentése tudatában

Winston007 2010.01.25. 09:18:02

Szerintem az abszolut gyoztes a mai napig, a muanyag slusszkulcs a boritekban, hogy nyertel asszem egy Opelt ingyen. Kilencvenes evek eleje-kozepe. Voltam vagy 12 eves es eloszor tokre elhittem:)

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2010.01.25. 09:37:33

@Konrad: Én sem azt írtam (legalább is nem akartam, hogy az legyen az értelme), de pl egy pénzügyi tanácsadónál megjelenhet a marketingben a pénztelenségre való megoldás.

A te javaslatodban is hasonlóan működik a dolog. Az embernek a festésről egyből az jut eszébe, hogy az mekkora mocsokkal jár, tehát van egy negatív érzelem. Ezt kívánod feloldani azzal, hogy ingyen kitakarítasz. Ami egyébként nem ajándék, csak kiemelted egy részét a szolgáltatásnak, ami benne van az árban.

p308 · http://spor.blog.hu 2010.01.25. 09:37:57

Az a baj, hogy vannak szintek. A saját szintjén/erőforrásából/kreativitásával elkészített szórólapot szóró szaki nem fogja ezt a blogot, vagy Anderson könyvét olvasni. Itt sem kéne postolni a szórólapjáról. Egyszerűen nincs átjárás szerintem. Ha egy neves/ismert cég szart ad ki a kezéből, azt pellengérre lehet állítani. Sőt kell is. Festő Józsi bácsi meddőszórásába néha bekerül egy-egy Szakember. Bocsánatos bűn.

Rooza 2010.01.26. 11:52:12

p308 hozzászólását nagyra értékelem. Azt hiszem, hogy a "nagy"ok kampányai így csapódnak le. Ugyanaz, csak kicsiben.

Most viszont én egy "nagy"tól kaptam levelet- névre szólóan. Majd ha lesz időm, lefotózom..
Színes, szagos, extra minőségű papír, beváltható "kupon", egyedi sorszámmal. A borítékon "AIR MAIL" bélyegzővel. naná! Ki veszi komolyan??
és most mit hirdessek havi 3000-ért?
A gug adsens csapat (tudom, nem így kell írni). Ja, és "Hirdessen ingyen" .
Hát jól eltaláltak engem :)
Legalább egy széfkulcsot mellékeltek volna hozzá...


süti beállítások módosítása