A sikernek ára van, nem titka
Hobo
Rendszeresen felmerül, hogy mitől lesz sikeres egy új webes szolgáltatás. Nagyon sok okosságot lehet erről elmondani, de van egy alapvető dolog, egy olyan nulladik lépés, ami bár triviálisnak tűnik, mégis sokszor hiányzik.
Ez pedig az, hogy az alapvető funkcióiban működjön a termék, működjön a szolgáltatás. Hogy jó legyen.
Ha egy termék nem jó, ha egy termék nem működik, ha egyes funkciók rosszak, ha nem azt kapjuk felhasználóként, mit amit ígért a reklám, a sajtóközlemény, akkor ugyanis büntetni fogunk. Egyrészt nem fogunk többet visszamenni, másrészt még el is mondjuk adott esetben másoknak, hogy milyen szar ez vagy az a szolgáltatás.
Eleve vesztes helyzetet jelent az, ha egy termék hibás. Onnan még akkor is nehéz felállni, ha a hibát javítjuk.
Megoldás? Az éles működés előtt tesztelni kell. Legyen szó webáruházról, új websiteról vagy akár csak egy jelentkezési oldalról, amíg nem teszteltük bolondbiztosan, addig ne lőjük fel az űrbe, ne publikáljuk. Inkább csússzunk pár napot, az kevésbé fog fájni, mint a hibás működés miatt elvesztett felhasználók.
Legyen ez a nulladik lépés. A kötelező elem, mindenek fölött.
Utolsó kommentek