Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kikényszerített figyelem

Címkék: onlinemarketing

2010.03.19. péntek 22:27 Konrad

Zseniális ötlet, hogy fizessünk azért, mert valaki megnéz egy reklámot. Zseniális, hiszen így biztosak lehetünk benne, hogy odafigyel rá. Főleg, ha csak akkor kapja meg a jutalmat, ha válaszol is pár egyszerű kérdésre.

Hát mekkora ötlet ez már, nem?

Hát nem. Minden bizonnyal van olyan termék, amelynél az a célcsoport, amelyik a reklámnézésből akar pénzt keresni, érdekes nekünk, nade álljunk már meg egy pillanatra: egy ilyen rendszer arra van kitalálva, hogy mindenki nézzen meg minden reklámot minél többször, függetlenül attól, hogy őt érdekli-e az vagy sem. És főképpen függetlenül attól, hogy ő potenciális vevő-e vagy sem.

Vannak olyan hálózatok, amelyek arra toboroznak embereket, hogy kattintsanak hirdetésekre adott oldalakon, így az oldal gazdája bevételhez jut, és abból a bevételből visszaoszt. Az ilyen hálózatok finoman szólva is szabálytalanok, hiszen a hirdetők és a hirdetési hálózatok kijátszására épül. Nem jó ez senkinek, jobbára az oldalak tulajdonosainak sem, hiszen amint kiderül a turpisság, rögtön repül a bevétel, nem utal nekik a hálózat.

Egy ilyen fantasztikus ötlet, amint a bejegyzés elején vázoltam, ugyanezt valósítja meg, csak pepitában. Lényegében átveri a hirdetőket, még akkor is, ha ezt valami egészen más módon magyarázza.

Hogy ez fikció lenne? Hogy ilyen nincs is? Hát, mutatom:

Ezt a linket az iwiw-en kaptam: Pontér.hu

Ez pedig konkrétan sajtóközleményben jött: Reklámfaló

Már csak egy kérdésem maradt: milyen megfontolásból hirdetnél ezeken a helyeken? Valóban megérheti a kikényszerített figyelem?

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr561853487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rav Antal 2010.03.19. 23:12:01

Azért a pénzkeresést ne vessük össze a nyereményekkel.

Megnéztem az oldalt, hát Prágába most nem mennék, hirdetésre nincs szükségem, így azokat a videókat meg sem néztem. Nem nézném meg a melltartó hirdetést se.

Mert nem ÉRDEKEL.

Mondjuk a Soproni szlogenjét most már tudom.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.19. 23:13:19

@Rav Antal: a nyeremény és a pénzkeresés csak az ösztönzés különböző módjai, az alap ugyanaz.

Rav Antal 2010.03.19. 23:19:13

@Konrad: Igen, mint ahogy a kereskedelmi TV-n is ingyen nézheted a filmeket, cserében van egy kis reklám. Azaz kvázi "mozijegyet" nyersz.

Vagy az interstital. Ott is kényszerítenek. Csak még nem is nyerhetsz.

Amúgy ha egy hónap alatt megnézik mondjuk tízezren az adott filmet, akkor nyugodtan nevezhejük hülyének, aki a nyereményért nézi meg a filmet.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.19. 23:24:38

@Rav Antal: az a bajom, hogy a hirdetés egyáltalán nem célzott, ráadásul akiket érdemes elérni, azok nem fognak nyereményért vagy pénzért reklámot nézni. Szerintem.

Rav Antal 2010.03.19. 23:31:45

@Konrad: Na, kicsit rákerestem.

Aszondja a mediainfo.hu: "Emellett a regisztrációkor bekért adatok alapján kor, település és jövedelem szerint lehet szűrni, így csak azoknak jelennek meg bizonyos filmek vagy játékok, akik megfelelnek a márka célcsoportjának."

Tehát máris többet tud mint egy Social Network-ön kirakott banner.

Meglátjuk mire mennek, de szerintem össze sem lehet hasonlítani a "tuti" pénzért, vagy az 1/10000 eséllyel megnyerhető nyereményért reklámot néző embert célját az adot hirdetés megtekintésénél.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.19. 23:58:26

@Rav Antal: gondolj bele, hogy kik fogják használni ezt. Szerinted az AB nagyvárosi 25-39 évesek? Ha ők nem, akkor egy jelentős célcsoport kilőve.

Ezt munkanélküliek, egyetemisták, középiskolások és esetleg lábukat lógató titkárnők fogják használni. Akiknek van rá idejük.

Rav Antal 2010.03.20. 00:10:11

@Konrad: Szerintem se sok hirdetés lesz a személyi bankár/Porsche Cayenne hirdetésből a siteon, de azért az iwiw-en is mintha lennének hirdetők, meg a Blikkben.

Szerintem az FMCG szektor egyik jó hirdesi felülete lehet ez, akik eddig nem nagyon találtak felületet maguknak a neten, irtózatos pénzeket tesznek a TV-reklámokba, hogy aztán senki ne emlékezzen arra, hogy éppen melyik mosóporreklám ment, amikor kiment pisálni. Megvan a filmje, a totál büdzsé 1%-áért megvesz pártízezer nézőt, feldob két zacskó mosóport és hátradől.

És mosóport vesz a munkanélküli, az egyetemista, meg a titkárnő is.

heliox 2010.03.20. 08:45:37

Nem vagyok benne biztos, hogy nem célzott. A reklámban a célzott, célközönség nem egy abszolút fogalom. A plakát mennyire céloz? A TV reklámok?

Ez ugyanaz, mint amikor a comedy central a reklám blokk elején kirak egy viccet poén nélkül, és a reklámblokk végén kapod meg a poént. Ha elkapcsolsz tutira nem akkor kapcsolsz vissza, amikor vége van a reklámblokknak: lemaradsz a poénért.

Kapsz valamit azért, hogy fogyasztod a reklámot. Azért az elég lámaság azt hinni, hogy azért bámulják a reklámot mert pont az a termék kell nekik.

Nem. Az ilyen reklám az shotgun. Nagyjából a jó irányba lövünk, repül a sörét aztán vagy leesik egy fácán vagy nem. A baj csak akkor van ha valamit nem annak adnak el ami.

Ha a banner reklámot eladják célzottnak, és utána szakmányba nézetik emberekkel az baj. Ha aranyárban adják el a szart. Ha szart akarok venni, és van amikor arra van szükség, mert meg kell trágyázni a piacot, akkor szart veszek szar áron. Amikor aranyat: ki akarom válogatni azokat akik a parizert elvonva a szájuktól is megvennék az általam eladott bergankás marnükét, azt aranyáron, célzott hirdetésért.

Kételkedem 2010.03.20. 17:49:44

A kreatívon ezt olvastam: "a Reklámfalón az üzenet könnyebben eljuthat a fogyasztókhoz, mivel a nyereményekre csak helyes válaszokkal lehet számítani, ami feltételezi a nagyobb odafigyelést."

Szerintem ez pontosan azt jelenti, hogy bár lehet, hogy a látogatót nem érdekli a reklám, mégis figyelmesen megnézi, tehát eljut az üzenet. Engem ez inkább a keresd meg a két kép közötti különbséget játékokra emlékeztet, bár látható, hogy az elején elég egyszerű kérdések sikeredtek, de kíváncsian várom a folytatást.

Őszintén szólva meg tudom számolni egy kezemen azokat a reklámokat, amiket a mai napig örömmel megnézek, mert valóban jók. Biztos fontos, hogy itt is jó kreatívok kerüljenek fel. Kérdés, hogy ráharap-e a multi szektor?

A ponter meg egyértelműen egy piramisépítő játék, ott kíváncsi lennék hogy magyarázzák meg a hirdetőknek a meghirdetett "távmunka" programot.
Viszont jó pénzkereset lehet megnyitni 40 ablakot a böngészőben egyszerre és közben elmenni moziba :-)

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.03.22. 23:57:53

Ez a poonter.hu engem nagyon emlékeztet még az anno e-mail olvasós magyar cégekre. Azok is bedőltek rendesen a külföldi társaikkal egyetemben. Nem is emlékszem már a nevükre, de 2 volt, ha minden igaz.

I Am Online · http://iamonline.blog.hu 2010.04.23. 13:01:32

Mindezek a kritikák tényleg igazak pl a ponterre, de a reklámfalót én (mint marketinges) abszolút jó kezdeményezésnek tartom. Egy baromi jó és komplex szolgáltatást adnak (bár nem olcsón), de nyilván nem is ez a lényeg.

Ami fontosabb, az a célzás. Nos, ha sört akarsz reklámozni, tényleg megpróbálnád egy olyen célzású rendszerrel, mint mondjuk az AdWords? Mert aki sört akar venni (és főleg akinek el akarom adni), az vásárlás előtt nem fog keresést lefuttatni "sör" szóra. És nem fog a tartalmi hálózatban "sör" témájú oldalakon tanyát verni, és várni a hirdetést. És főként nem az intellektuális érdeklődésére akarok hajtani, ami a tartalomérzékeny rendszerek alapja.

Eleve óriási lyuk van az online hirdetési piacon, amit ők legalább megpróbálnak betömni (nem, nem a ponterről beszélek, mert annak két hónap múlva úgysem lesz nyoma, mert nincs az a marha, aki megveszi ezt a szolgáltatást).

Összességében HAIL Reklámfaló!


süti beállítások módosítása