Zseniális ötlet, hogy fizessünk azért, mert valaki megnéz egy reklámot. Zseniális, hiszen így biztosak lehetünk benne, hogy odafigyel rá. Főleg, ha csak akkor kapja meg a jutalmat, ha válaszol is pár egyszerű kérdésre.
Hát mekkora ötlet ez már, nem?
Hát nem. Minden bizonnyal van olyan termék, amelynél az a célcsoport, amelyik a reklámnézésből akar pénzt keresni, érdekes nekünk, nade álljunk már meg egy pillanatra: egy ilyen rendszer arra van kitalálva, hogy mindenki nézzen meg minden reklámot minél többször, függetlenül attól, hogy őt érdekli-e az vagy sem. És főképpen függetlenül attól, hogy ő potenciális vevő-e vagy sem.
Vannak olyan hálózatok, amelyek arra toboroznak embereket, hogy kattintsanak hirdetésekre adott oldalakon, így az oldal gazdája bevételhez jut, és abból a bevételből visszaoszt. Az ilyen hálózatok finoman szólva is szabálytalanok, hiszen a hirdetők és a hirdetési hálózatok kijátszására épül. Nem jó ez senkinek, jobbára az oldalak tulajdonosainak sem, hiszen amint kiderül a turpisság, rögtön repül a bevétel, nem utal nekik a hálózat.
Egy ilyen fantasztikus ötlet, amint a bejegyzés elején vázoltam, ugyanezt valósítja meg, csak pepitában. Lényegében átveri a hirdetőket, még akkor is, ha ezt valami egészen más módon magyarázza.
Hogy ez fikció lenne? Hogy ilyen nincs is? Hát, mutatom:
Ezt a linket az iwiw-en kaptam: Pontér.hu
Ez pedig konkrétan sajtóközleményben jött: Reklámfaló
Már csak egy kérdésem maradt: milyen megfontolásból hirdetnél ezeken a helyeken? Valóban megérheti a kikényszerített figyelem?
Utolsó kommentek