Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Soha-le-nem-nyugvó

Címkék: email marketing

2010.03.26. péntek 22:44 Konrad

Van egy e-mail címem, amit kb. öt éven keresztül nem használtam. A leveleket nem nyitottam meg, mert a fiókot is hanyagoltam. A levelek persze nem pattantak onnan vissza, mindössze egy fekete lyukba érkeztek.

Nos, pár hete fölélesztettem a mailboxom, azóta figyelem, miket kapok. És jönnek azok a hírlevelek, jönnek azok a direkt levelek, amikre olyan hét-nyolc éve feliratkoztam. Jönnek, megállás nélkül. Függetlenül attól, hogy ez évekig egy fekete lyuk volt.

Vagyis éveken keresztül azt hitték, hirdetnek nekem. Pedig még ha így is történt: vajon öt-hat év alatt mennyit változott a preferenciám? Mennyit változott az élethelyzetem? Ha öt éve még éppen autót akartam venni, vajon mi a valószínűsége, hogy ma is így van? Ha öt éve éppen középvezető voltam egy cégnél, vajon ma is így van? És a hét-nyolc éve megadott adataim egy munkaközvetítőnél vajon ma is frissek?

Nem nehéz válaszolni a fentiekre. A jellemző válasz a nem. Nem vagyok olyan, mint öt-hat-hét éve. Csak az e-mailt küldők fejében.

De ezek a direkt levelek, ezek a hírlevelek ráadásként reklámot is tartalmaznak. Célzottnak nevezett reklámot. Hát, kérem, ezek már félremennek. Mert kérem ez az e-mail cím, amire küldözgetnek, nagyon régi!

Egy adatbázis az évek során jelentősen elértéktelenedik. Lehet, észre se vesszük, de az induláskor még tűpontos adataink 2-3 év múlva már nem sokat érnek. Felépítünk egy adatbázist, használjuk, és azt hisszük, pár év múlva is milyen jó lesz. Pedig nagyon könnyen kiéghet, nagyon könnyen széteshet: azok, akik három éve még befektetési lehetőséget kerestek, most könnyen lehet, inkább hitelt akarnának felvenni.

Figyeljünk oda az adatbázisunk frissességére. Nézzük az eredményeket, és azokat a címeket, amikhez évekig ki nem nyitott e-mailek tartoznak, dobjuk ki. Ne áltassuk magunkat, és főleg ne verjük át azokat, akik esetleg megveszik tőlünk a kiküldés lehetőségét. Nem éri meg, hiszen a konverzió elmarad.

Legyünk frissek és üdék. Az adatbázisok pedig nem olyanok, mint a soha-le-nem-nyugvó nap. Azok bizony elfáradnak...

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr471871830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konyvelomo 2010.03.27. 02:11:51

Egyszerű a válasz: nem éri meg szelekcióval foglalkozni. Egy email kiküldésének összköltsége - extrém esetektől eltekintve - nulla körül mozog. Még nagy, több tíz-százezres adatbázisok esetén is. (Az más történet h cégek ezt, mint szolgáltatást miként árazzák be.) Itt minden konverzió a talált pénz kategóriájába esik.

Egyébként RITKA az ha egy címlista legalább induláskor "tűpontos". A felhasználók nagy százaléka HA TEHETI eleve fals/nemhasznált mailcímet ad meg amikor rákényszerítik erre (a RITKA eset az amikor a saját érdekei kívánják h valós adatokat adjon meg).
Egy megszerzett cím pedig optimális esetben egy figyelő tekintet, akit/amit függetlenül attól h idővel megváltoztak-e vagy sem a preferenciái érdemes megszólítani. (Nem kerül semmibe.)

(A helyzetet árnyalja h sok címlista kikerül a "piacra", gazdát cserél, része lesz egy nagyobb cím/spam adatbázisnak. Így rövid időn belül még a releváns adatokat tartalmazó lista is elértéktelenedik.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.27. 11:41:01

@Könyvelő Mo: nem értek veled egyet. Pont ez a fajta hozzáállás miatt szar az e-mail marketing, mert mennyiségi eszköznek használják.
Ha a saját címeink halottak, és arra küldözgetjük az anyagainkat, akkor az önbecsapás. A halott cím évekig nulla konverzió, miközben lehet, tök jó, amit csinálunk, de azért olyan kicsi az arány, mert valójában a kiküldött 10e e-mail csak 3e helyre jutott el.
Ha meg veszünk vagy eladunk ilyen címeket, az tipikusan a "pénz az ablakban" állapot.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2010.03.27. 12:10:50

Most, hogy így írtad, megnéztem: 925 olvasatlan levelem van egy ilyen hullazsákban. :)

konyvelomo 2010.03.27. 14:52:07

@Konrad: Igen, jellemzően mennyiségi eszköznek használják (mint a szórólapozást) és a nagy számok törvénye - a ~nullköltség mellett - valószínűleg itt is kitermel valamilyen elfogadható konverziót. Ma a címadatbázisokról - azok csere-beréje, elöregedése miatt - csupán annyit tudni h létező mail címeket tartalmaznak (analógiánál maradva, egy postaláda, melyből a szórólap vagy olvasatlanul a kukába kerül, vagy vetünk rá egy pillantást).

Saját építésű, nem kikényszerített címlistát - amikor a felhasználó saját érdeke/érdeklődése kívánja meg a valós adatok megadását - ezzel szemben időigényes és költséges létrehozni. Komoly értéket képvisel, mert önkénes és valódi érdeklődést jelent, az ilyen adatoktól nem szívesen mond le egyetlen cég - még az idő múlásával és a preferenciák esetleges változásával - sem.

A gyakorlatban a email címlisták csak növekedésre képesek, redukálásuk/aktualizálásuk nem racionális a nullköltség miatt (ellentétben a hagyományos DM megoldásokkal).

2010.03.27. 16:55:11

Ezért jó és ajánlatos időközönként visszajelzést kérni, a feliratkozottaktól / olvasóktól. Aki inaktív azt pedig törölni, mert szerintem a minőség a fontos nem a mennyiség.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.03.27. 23:04:31

@Könyvelő Mo: Sajnos én sem tudok veled egyetérteni. A minőségi lista, a jó targetálás, az ügyfélgondozás és lojalitásnövelés...ennek van értelme. Ez az alapkövei az e-mail marketingnek.

Ennyi erővel kiszórhatnál a Citadelláról is 20.000 szórólapot, majd vki megtalálja. Vagy a Velvet-en is hirdethetnél fém-munkahenger-t, "csak meg veszi valaki" címszóval.

konyvelomo 2010.03.28. 01:41:20

@$Norbert$: A párhuzamnál maradva: a szórólapokat postaládába kellene bedobálnod és költség szempontból nagyon nem mindegy h 2e, 20e vagy 200e szórólapról van szó.

De elkanyarodtunk a témától. Az alapkérdés az volt h a "minőségi, jól targetált" címlistákat kell-e karbantartani. Természetesen kell, mert elavulnak idővel és már nem lesznek jól targetáltak - a poszt konklúziója is ez.

Én arra próbáltam kitérni - úgy tűnik sikertelenül - h mennyire jellemző ma a "minőségi, jól targetált" címlista, annak karbantartása, ill. - meglátásom szerint - milyenek ma a jellemző e-mail marketing szokások/megoldások (és mi okból ilyenek).

Ettől függetlenül szép az alábbi, cégszlogennek is beillő gondolatsor ;)
"A minőségi lista, a jó targetálás, az ügyfélgondozás és lojalitásnövelés... ennek van értelme. Ez az alapkövei az e-mail marketingnek."

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.03.29. 10:54:44

Érdekes.. nekem pl van tizenpárezer önként megadott, ellenőrzött e-mail címem amik egy nagyon targetált célcsoporthoz tartoznak akik örömmel fogadják a hírleveleket tőlem.

Valahogy mégse érdekli a hirdetőket :)
Mondjuk a google adwordsben vehetnek helyette 10 Ft -ért is célzott kattintást ami jobban mérhető.


süti beállítások módosítása