Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kütyübe csomagolt üzlet

Címkék: üzlet

2010.04.06. kedd 22:18 Konrad

Olyan mértékű hype van az Apple iPad-ja körül, mintha valamilyen nagyon új, nagyon különleges dolgot találtak volna ki. Pedig első közelítésre az iPad nem több, mint egy felpumpált iPhone: ugyanaz a felület, (egyelőre) ugyanazok a szoftverek, csak nagyobb.

Végülis az iPad valóban nem más, mint az iPhone felnagyítva, de mégis több annál. És ennek nem a hardver az oka.

Mert a hardver az egyszerű, ráadásul olyan stetevjobs-osan hiányoznak mindenféle máshol megszokott funkciók a szoftverből is: egyelőre nincs multitask, nincs flash, nem triviális dolog a saját anyagok felmásolása, ilyesmi.

Az iPad - ahogy nézem a teszteket - valójában egy tökéletes bevásárlókosár, aminek semmi más célja nincs, mint az Apple boltjából való vásárlásra ösztönzés: vegyünk tartalmakat, vegyünk szoftvereket, vegyünk, vegyünk, vegyünk.

Ehhez képest meg elég drága ez a kütyü. De ha megveszik... miért ne adná most drágán? Ráadásul a szokásos nagyképű Apple hozzáállás akkora lendületet adott az iPad-nak, hogy azok is komolyan veszik, akik egyelőre csak legyintenek az internetre: a kiadók.

Doransky jól írja: jött egy kütyü, ami reményt ad a kiadóknak, a bevétel megtartásának a reményét. Végre egy nagy példányszámú zárt rendszer, ahol a fizetési modell is megoldható, és eladhatóvá válik az a termék, ami eddig az interneten alig hozott bevételt.

Az iPad tehát egy ígéret: a profit ígérete. A kiadók éppen ezért rá is haraptak, és ha valóban hozza az elvárt számokat, még jobban fogják hype-olni ezt a kütyüt. Nekik is megéri.

Steve Jobs pedig ül a háló közepén, és csendesen mosolyog. Megint neki lett igaza.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr431900286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.04.06. 22:58:01

Kíváncsi vagyok, mikor lesz egy ilyen komputer is. Mármint végletekig buta, zárt, "buy" gombbal.

konyvelomo 2010.04.07. 00:23:07

Ok, az Apple megcsinálta a saját kütyüjét a Buy gombbal és az utolsó leheletéig küzd h minden tartalmat rajta keresztül szerezz be, de hamarosan jönnek a konkurens tábla megoldások, melyek nem lesznek kitéve egyetlen gyártó kénye-kedvének. Onnan és azt másolsz rájuk amit akarsz, korlátozások nélkül...

A kérdés innentől továbbra is az h kell-e egy ilyen masina a palettára. Kell-e egy MÉDIAFOGYASZTÁSRA kihegyezett céleszköz, melynek legfőbb erőssége az (ultra)mobilitás, a könnyű kezelhetőség, a hosszú rendelkezésre állás.

Szerintem igen.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.04.07. 07:49:24

Konrád jól látja.
De azon gyorsan túllépett, hogy nagy a hájp. De miért? Nem a média csinálta azt már a iPhone esetén sem. Nem azért lett sikeres, mert vacak szoftverrel, pénzért árult zenét lehet rátenni (szemben a zenemobilok egyszerű, és akár ingyenes módjával), vagy azért, mert zárt módon vehetsz rá SW-t. Ezek ELLENÉRE lett sikeres. És az iPad is ezek ELLENÉRE lehet szintén az.
Na ezt tessék eltanulni Jobséktól! A felhasználói élményt! Annak összes összetevőjével együtt... Meg azt, hogy ezek nem "sikerülnek valahogy", hanem tudatosan megtervezettek, felépítettek.
Ezek a siker legfőbb tényezői.

deejayy · http://deejayy.hu/ 2010.04.07. 09:28:28

Majd jönnek a hack megoldások, a torrent kliens, meg a 3rd party pdf-ek. Csak erről meg senki nem tájékoztatja a kiadókat sem, és mindezek után steve még mindig középen ülve fog mosolyogni.

2010.04.07. 10:27:59

@deejayy: valami ilyesmi jutott eszembe nekem is.

retekbá 2010.04.07. 20:54:01

Kicsit disszonáns helyzet, hogy 1-2 éve (illetve azóta is), amikor páran már úgy kommenteltünk (pl jogsértő tartalmak, vagy felhasználói bevételekre fekvő új üzleti modellek kapcsán), hogy változásra van szükség, akkor az idézett blogerrel együtt többen agyvérzett rémálomnak állították be ezt a jövőképet. Most ugyanezek az emberek tapsikolva visonganak az iPad hype ritmusá.

No nem baj.

Itt van, tessék, egy új csatorna, egy új lehetőség. Mindenkinek az, neked is kedves felhasználó.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.07. 20:56:45

@retekbá: erre csak azt tudom mondani, hogy változik a világ :)


süti beállítások módosítása