Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (7) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (9) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (9) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Körbe, körbe, karikába

Címkék: üzlet

2010.04.20. kedd 21:57 Konrad

Az idei évnek két tanulsága van: drámai módon megnőttek a hatékony megoldásokat kereső cégek, így folyamatos a pörgés - és még drámaibb módon megnőttek a kintlévőségeink. Eddig azt hittem, ez csak bennünk érintő sajátosság, de az elmúlt pár napban több piaci ismerős, partner is jelezte, hogy soha ekkora lejárt kintlévőség állományuk nem volt.

Szomorú. Az ember melózik, elfogadják a munkát, kiszámlázzuk, és nem fizetnek. Emiatt persze az áfát is ki kell nekünk fizetni (ez talán az adórendszerünk legbunkóbb és legvállalkozásellenesebb törvénye: az áfát akkor is ki kell fizetni, ha a pénz nem jött be hozzánk, vagyis meg kell előlegeznem az államnak a nekem nem fizetőket...). És akkor még örülhetek, ha "csak" a tanácsadást nem fizetik ki, és médiaköltség (amit már ki kellett fizetni) nem ragad be.

Nem jó ez így, valahogy megfogja a munkát, és akadálya a fejlődésnek is. Elviekben tök jól állunk, a gyakorlatban meg egyensúlyozni kell.

Ez alapján azt érzem, hogy válság van, még mindig. Lehet, makroszinten már látjuk a fényt az alagút végén (vagy reménykedünk, hogy az nem a mozdony fénye), de itt, mikroszinten, a mindennapokban még szívunk ezerrel.

Legyen már vége.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr371938331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.04.20. 22:00:59

Felszámolás kezdeményezésének szakszerű belengetése nagyon jól olajozza az efféle dolgokat.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.04.20. 22:17:24

Sokat gondolkodtam már, hogy a váltó intézményének ismételt bevezetése segitene-e. Nem tom.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.04.20. 22:17:32

Csak egy szó: előre fizetés. (Na jó, ez kettő szó volt!)

És mielőtt valaki azzal jönne, hogy "de a mi piacunkon az ügyfeleken ezt nem lehet keresztülverni, mert MINDENKINEK utólag fizetnek", annak üzenem: ha jó a marketinged, akkor Te diktálod a feltételeket a piacon. Ha nem jó a marketinged, akkor az ügyfél diktál. Nagyon sok ügyfelem vezette ezt már be sikerrel, tehát érdemes elkezdeni ránevelni a vevőket az előre fizetésre.

És egy kérdés:

Melyik a jobb ügyfél: aki lepattan az előre fizetés miatt, vagy aki megdolgoztat, és utána nem fizet?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.20. 22:18:48

@Wolf Gabor: fizet, de késve. Fizet, ha tud. És folyamatos munka, legtöbbször. Ha ilyen egyszerű lenne...

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.04.20. 22:20:23

Konrád, az ÁFA miatt mi jó ideje már a konferencia jelentkezőknek is proforma számlát küldünk ki (kísérőlevéllel: "Miért proforma?", és csak amikor utal, akkor kapja meg az áfás számlát.

Így nincs az a mizéria, hogy az ügyfél még nem fizetett, de az áfabefizetés már dukál.

Tádá!

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.04.20. 22:22:40

@Konrad: hát igen, az olyan ügyfelet a legnehezebb "konvertálni" előre fizetésre, aki már hozzászokott az utólag fizetéshez, ráadásul folyamatos a megbízás.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.20. 22:26:26

@Wolf Gabor: igen, ahol lehet, mi is. De amikor az ügyfél bizonyisten, és mindenképpen, aztán meg sajnálkozik (jó esetben), vagy hallgat. Na? Szopás.

Kolbert István 2010.04.20. 22:50:24

Amikor egy kisebb cégnek kell "fogni a kezét", látjuk pontosan az eredményeket (esetleg a bevételeik alakulását is ellenőrizzük) akkor elviselhető a dolog, mivel hosszútávú megoldásokban gondolkozunk az ügyféllel.

De mikor egy nagyobb cég (éves szinten több milliárdos bevétel) nem akar fizetni, miközben a tulaj egyik nap luxuslimuzinnal, másik nap luxusterepjáróval jár (két különböző országbeli rendszámmal, természetesen egyik sem magyar...) akkor azt nem igazán lehet elnézni, jó néven venni.

Úgy gondolom nem lehet mindig előrefizetéssel szerződni, esetleg nem is mindig korrekt. Talán a legkorrektebb megoldás, mikor szerződéskötéskor fizet egy részt az ügyfél és a maradék részt pedig a teljesítéskor (vagy hosszabb projektidő során több szakaszra osztva.)

a_laco 2010.04.21. 01:15:02

az előrefizetést nem lehet minden területen alkalmazni. Egy konferencia-belépőt előre is tudnak fizetni az emberek, de egy több százezres fejlesztési projektet nem. (előre én sem fizetném ki...)

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.04.21. 07:45:06

Hatásos a részteljesítéses konstrukció.
Ha fontos neki a "termék", fizetni fog.
Kisebb a kockázat.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2010.04.21. 08:28:10

Konrád, azért boldog névnapot anyway :)!

jabjab · http://www.jabjab.hu 2010.04.21. 11:16:15

Igen, élő probléma.
Én az alábbi egyszerű módszerekkel igyekszem elkerülni az ilyen helyzeteket:
- előre számlázom az adott hónapot 8 napos fizetési határidőre
- aki nem fizet a következő számla kiálításának idejéig, annak leáll a kampánya
- a PPC account tulajdonjogát 6 havi munka, és a kifizetések után kapja meg
- A teljesítésigazoláson amit a számlával küldök, rajta van hogy befogadja, elismeri, és fizetni fogja
- Ha nagyon megcsúszott, és nem akar fizetni, akkor (mivel befogadta a számlát, és feltehetően visszaigényelte az Áfát is), megy a levél a felszámolási eljárásról

És persze aki az elején azzal nyit, hogy akkor nem lehetne-e mondjuk számla nélkül, utólag, és kicsit olcsóbban, na azokkal egyszerűen nem dolgozom :-)

És Boldog Névnapot!

konyvelomo 2010.04.21. 14:59:27

Jó ha az ember megválogathatja h kivel dolgozik és kivel nem ... mert ha kényszerpályán mozog (számos objektív/szubjektív ok játszik), akkor már nem olyan könnyű osztani az észt, meg a feltételeket.
Egyszerűen KELL a munka, ennyi.

Az előrefizetés pedig vicc - annak is aki kéri és annak is aki belemegy...

gabesas 2010.04.21. 15:41:25

A proforma számlát mindenki elfogadja? Hallottam méár nem egy cégtől hogy ő pedig nemfizet egy sajtpapírra, merthogy mivel nem könyvelési tétel, igazából sajtpapírnak is nézhető, ha éppen nagyon aztakarjuk.

p308 · http://spor.blog.hu 2010.04.21. 16:19:34

Kinek telefonáljak, hogy fizessen?
Négy hónapot adj!

Nagy Barna (Emc) · http://www.kreativvonalak.hu/ 2010.04.22. 09:59:13

Mi is dolgozunk olyan cégekkel, akik a sokmilliós tételeket is proforma számlán küldik ki. Mert ez valóban elsősorban attól függ, hogy milyen a piaci pozíciója a cégnek, és ők mennyire vannak ezzel tisztában. Ha a legjobb alternatívát jelentik a piacon az ügyfélnek, akkor előre ki fogja fizetni, mert megéri neki.

De megértem azt is amit Konrád mond. Mi is használjuk a proforma számlát, de elsősorban csak ismeretlen új ügyfélnél. Olyan ügyfélnek, akivel évek óta dolgozunk együtt, és mindig megbízhatóan fizetett, mi is egyből rendes számlát állítunk ki.


süti beállítások módosítása