Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Butának lenni nem bűn...

Címkék: hiba onlinemarketing

2010.06.07. hétfő 14:59 Konrad

Miközben itt a belterjes hazai online marketing megmondói körben tocsogunk, és kurvára elégedettek vagyunk magunkkal, hiszen egy szárnyaló iparág folyamatosan fejlődő területén dolgozunk, és olyan okosak vagyunk, hogy a notebookjaink lassan a kisugárzásunktól is működnek áram nélkül, nos, eközben a való világban...

A való világban nagy ívben szarnak a mi tudásunkra, és valami egészen érdekes dolgok történnek tájékoztatás címén. Van nekünk e kis hazánkban pár olyan cég, amely a mai napig hivatal is egyben: állami támogatásból él, hogy a piachoz csak nagyon kevés köze van a működésének, persze cserébe nem dolgozik ingyen, azért amit ad, azt meg kell fizetni. Azt most ne bántsuk, hogy egy ilyen modell mit tesz a versenyhelyzettel, sokkal inkább az az érdekes, hogy mit várhatunk el egy részben állami pénzből élő cégtől.

Amiről most írok, az egyébként a Magyar Távirati Iroda, népszerűbb nevén az MTI. Az az MTI, aminek a hírein már sokat sírtunk és röhögtünk. Az az MTI, amelyik képes egy órán belül kétszer is pontosítani a hírét, ha éppen úgy sikerül. De ez az az MTI, amiből él a hazai online "sajtó": gyakorlatilag nincs olyan magát kicsit is komolyan vevő oldal, amelyik ne venne (esetleg "szerezne") MTI hírt. És ezeket a híreket sokan kritikátlanul közlik is.

Most például a mi kis szakmánkat érte az a megtisztelő figyelmetlenség, hogy belekerült közvetve egy MTI hírbe. Egészen pontosan a Google működését sikerült egy magát újságírónak tartó betűvetőnek félreértelmeznie. Íme, egy kis idézet:

A Google úgy működik, hogy a találatok sorrendjét a legjobban fizető ügyfelek kívánsága szerint alakítják

Aki ezt a blogot olvassa, pontosan tudja, hogy ez mekkora baromság. Nem kis tévesztés, nem picinyke elírás, nem valami véletlen freud-i elszólás. Nem kérem, ez egy megveszekedett ótvar baromság. És mit tesz erre a hazai online sajtó? Azok az újságírók(nak nevezett betanított munkások), akik felhordják a híreket? Továbbengedik.

Gratulálni tudok, tényleg. De legalább lerángatott újra a talajra: mit nekünk mindenféle hosszú cikkek, piaci elemzések, távlati tervek, amikor a nagy átlag úgyis csak ezt látja. Mert igény, az van rá: most majd megint jöhetnek az ügyes átverős cégek, hogy némi pénzért a Google első helyére kerülhetünk. 

Köszönjük MTI. Valahogy meg se lepődtem...

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr72063098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.06.07. 15:06:40

Ez most fájt, de ebben az a durva, hogy pl. egy origó átvesz egy ilyen mondatot...

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.06.07. 15:27:27

Szerintem - például a webes élet tiszta hírének megérzőse érdekében - érdemes lenne helyreigazítást kérni az összes érintett laptól. Nem is a google-nek - ők valószínűleg ilyen apróságokkal nem foglalkoznak - hanem nektek, akik ebből éltek.

Akár még egy jó pr cikk is kerekedhet a keresés valódi működéséből, és az egyes emberek szerepéből erről. Elvégre ma már kismillió blogger, twitterező és fórumozó is igen katív része a találati listák alakításának és a rangsorolásnak.

pollner · http://soreo.biz 2010.06.07. 15:27:45

Az ABC News anyagában abcnews.go.com/Technology/Broadcast/bp-buys-search-engine-phrases-redirecting-users/story?id=10835618 természetesem semmi ilyesmi nem szerepel. Kérdés, hogy az MTI már "feldolgozott" anyagot kapott, vagy saját szerkesztője értelmezte így az anyagot? Tudomásul kell venni, hogy az MTI ennyire képes. Ez a közszolgálati nyomor és a félpiaci lét eredménye. A blama azoké a kiadványoké, amelyek gondolkodás nélkül bemásolták. (Legtöbben a "tech" rovatba:(

Gr3nT 2010.06.07. 15:36:44

1 bolond százat csinál.

Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2010.06.07. 15:40:02

Pár éve még csóváltuk volna a fejünket, hogy ekkora marhaságot ritkán olvas az ember. Mióta mindenki ért mindenhez, azóta nem ritka az efféle jelenség. :(

Sergő Z. András 2010.06.07. 15:44:57

A Fraud az Freud egyébként. Ha már pontosságról beszélünk.

justin case 2010.06.07. 15:48:43

a véletlen fraud-i elszólás tetszett, márminthogy ugye nemaz, mert freud-i, de így is jó :P

Jogtalanul 2010.06.07. 17:13:00

Az utóbbi hónapokban többször kértem árajánlatot az MTI-től, még csak egy megerősítő emailt sem kaptam, hogy egyáltalán beérkezett hozzájuk a kérés.

2010.06.07. 18:40:07

nem értem a kiakadást, az újságírók nem ismerik részleteiben az internetes világot

például mi meg egy fals atomfizikai megállapítást engednénk át, mert nem vennénk észre hogy hülyeség, mert nem értünk hozzá

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.06.07. 19:29:08

@B.Cs.: olyan újságírókról illetve egészen pontosan olyan portálokról beszélünk, akik érintettek ebben a műfajban, tehát észre kellett volna venniük. De az MTI szerepe itt a súlyos: olyan mondatot költöttek a cikkhez, ami teljesen butaság.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.06.07. 19:32:44

@B.Cs.: Ezért szoktak atomfizikából atomfizikusok cikket írni, illetve ezért népszerű műfaja a tudományos ismeretterjesztésnek az interjú.

mmkriszti · http://twitter.com/mm_kriszti 2010.06.07. 22:35:12

Az újságok bíznak az MTI-ben és nem olvassák el ami onnan jön. Nincs rá kapacitás.
Az MTI-ből azért jöttem el 2000-ben, mert az akkor alakuló internet "részleg"-en látszott, hogy számukra ez az egész egy nyűg. Az fel sem merült, hogy hozzáértő embereket foglalkoztassanak.
Már feldolgoztam ezt a sértettségem, de most köszönöm, hogy leírhattam. :)

grgrgr 2010.06.08. 08:11:37

A Google szerepe az információszolgáltatásban sok elemzést megérne...
Röpke közvéleménykutatásom alapján - nem IT-közeg! - egyébként senki nem talált kifogásolnivalót az idézett mondatban. Az interneten elképesztően sok a szemét, és a Google az esetek többségében nem a releváns információkat szokta elsőnek kihozni, az néha csak a találati sor hatvanadik helyén jön ki. A Google-hirdetések pedig áradnak a neten, és az áradás módjáról, irányáról a netezők túlnyomó többségének halványlila fogalma sincs. Szóval tessenek néhányan, akik ebből élnek, valószínűleg lényegesen jobban, mint manapság az újságírók, esetleg egy rendesen megírt cikket összehozni és helyrerakni az MTI-t. Igazad van teljesen abban, hogy az informatikusoké egy belterjes világ. Meg kellene próbálni nyitni a "külvilág" felé...
Egyébként nézd meg, mit hoz ki a Google a "hogyan működik a Google" bepötyögésére...
Elsőnek, ami kijön, így kezdődik.
"lejárt szavatosságú tartalom"...
A 836000 találatból éppen ezt teszi elsőnek...

Biztos, hogy csak a user buta? Csak az újságíró a buta???

grgrgr 2010.06.08. 08:14:30

Ja, és a fentieket nem az MTI védelmében írtam... Egészen más szakterületről, amihez speciel én értek egy kicsit, szóval arról is szoktak égbekiáltó baromságokat írni.

2010.06.08. 09:23:57

@grgrgr azért mert a domain név még mindig nagyon sokat számít a gugle keresőjének a rangsoroláskor, szinte tök üres oldalt is az első helyekre hozza fel, ha a domain neve megegyezik a keres szóval

2010.06.08. 09:24:47

a kereset szóval


süti beállítások módosítása