Miközben itt a belterjes hazai online marketing megmondói körben tocsogunk, és kurvára elégedettek vagyunk magunkkal, hiszen egy szárnyaló iparág folyamatosan fejlődő területén dolgozunk, és olyan okosak vagyunk, hogy a notebookjaink lassan a kisugárzásunktól is működnek áram nélkül, nos, eközben a való világban...
A való világban nagy ívben szarnak a mi tudásunkra, és valami egészen érdekes dolgok történnek tájékoztatás címén. Van nekünk e kis hazánkban pár olyan cég, amely a mai napig hivatal is egyben: állami támogatásból él, hogy a piachoz csak nagyon kevés köze van a működésének, persze cserébe nem dolgozik ingyen, azért amit ad, azt meg kell fizetni. Azt most ne bántsuk, hogy egy ilyen modell mit tesz a versenyhelyzettel, sokkal inkább az az érdekes, hogy mit várhatunk el egy részben állami pénzből élő cégtől.
Amiről most írok, az egyébként a Magyar Távirati Iroda, népszerűbb nevén az MTI. Az az MTI, aminek a hírein már sokat sírtunk és röhögtünk. Az az MTI, amelyik képes egy órán belül kétszer is pontosítani a hírét, ha éppen úgy sikerül. De ez az az MTI, amiből él a hazai online "sajtó": gyakorlatilag nincs olyan magát kicsit is komolyan vevő oldal, amelyik ne venne (esetleg "szerezne") MTI hírt. És ezeket a híreket sokan kritikátlanul közlik is.
Most például a mi kis szakmánkat érte az a megtisztelő figyelmetlenség, hogy belekerült közvetve egy MTI hírbe. Egészen pontosan a Google működését sikerült egy magát újságírónak tartó betűvetőnek félreértelmeznie. Íme, egy kis idézet:
A Google úgy működik, hogy a találatok sorrendjét a legjobban fizető ügyfelek kívánsága szerint alakítják
Aki ezt a blogot olvassa, pontosan tudja, hogy ez mekkora baromság. Nem kis tévesztés, nem picinyke elírás, nem valami véletlen freud-i elszólás. Nem kérem, ez egy megveszekedett ótvar baromság. És mit tesz erre a hazai online sajtó? Azok az újságírók(nak nevezett betanított munkások), akik felhordják a híreket? Továbbengedik.
Gratulálni tudok, tényleg. De legalább lerángatott újra a talajra: mit nekünk mindenféle hosszú cikkek, piaci elemzések, távlati tervek, amikor a nagy átlag úgyis csak ezt látja. Mert igény, az van rá: most majd megint jöhetnek az ügyes átverős cégek, hogy némi pénzért a Google első helyére kerülhetünk.
Köszönjük MTI. Valahogy meg se lepődtem...
Utolsó kommentek