Mivel mostantól magyar nyelven is elérhető a Google Alerts szolgáltatása, érdemes egy kicsit megnézni, elvileg mire jó - és jó-e ez nekünk valamire. A szolgáltatás kapcsán pár dolgot és felvetést olvashatunk a Webisztánon is, én inkább a használattal kapcsolatos ötleteimet osztom most meg.
A Google Alerts végtelenül egyszerű: beírunk pár számunkra érdekes szót, és ha azzal kapcsolatban valamilyen új oldalt talál, akkor azt elküldi nekünk e-mailben. Pár apróbb beállítást megtehetünk, de annyira sok különleges lehetőséget nem kínál a program. Ugyanakkor tetszőleges számú figyelmeztetést létrehozhatunk.
Mire jó ez nekünk? Figyelni magunkra, a cégünkre, a konkurenciánkra. Állítsuk be például arra, hogy a cégünk nevére érkező találatokat dobja ki. Vagy éppen a konkurenciáink nevére érkezőket. De figyelhetünk ezzel termékeket vagy személyeket is: mi az, ami az adott napon megjelenik róla (és a Google erről tudomást szerez).
Valójában ez az eszköz egy egyszerű sajtófigyelés, csak nem a nyomtatott lapokban, hanem a Google által bejárt hazai weben keres. Nagyon jó kis eszköz ez ahhoz, hogy képben legyünk. Hiszen korábban már írtam: ez az új web az írásbeliség webje, az információk nagy része szöveges, és leírt. Márpedig ha a Google valamiben zseniális, akkor az pont ez: a szöveges információkban történő keresés.
Végül a szolgáltatás magyarításáról. Sokakban felmerül, akik már angolul is használták ezt korábban, hogy akkor most mi is az újdonság? Jobbára semmi. De a hazai kisvállalkozói körben egyáltalán nem jellemző a megfelelő angol tudás, és sok szolgáltatást pont emiatt nem is nagyon használnak. De amint a nyelvi korlát megszűnik, rögtön használhatóvá válik. Most is ez történt. Akit eddig az tartott vissza, hogy a Google angolul beszélt hozzá, az most már nem ütközik ilyen korlátban.
Mostmár magyarul is kaphat figyelmeztetéseket.
Utolsó kommentek